Audio notes venner
Vel, da har jeg hatt omtrentlig tre kvelder på meg til å bli kjent med disse vesnene
De har blitt kjørt mye snodig musikk på og vært i duell med tungdrevne stativhøyttalere
Klipsch rf3 står i naborommet og furter, men de slipper nok til siden..
Da jeg først fikk an i hus, spillte jeg opp med maria solheim(kkv), og det låt selvfølgelig godt. An er godkjent som musikkformidler, men da jeg begynner å bla videre i bunken, til eldre deep purple, deftones og porcupine tree får jeg ikke heeelt fot. Fremføringen er litt sirompa, og ikke fullt så gestapo som jeg er vant til.. hm
Dagen etter finner jeg frem epos es14, og kobler opp. Først ut er Zero 7. Her er det tydelig at epos har et ess i ermet, og jeg fortsetter med Nils Lofgren. Det låter "riktig", og besnærende. Imponerende rett og slett. Nærfeltslytting på stativhøyttalere, er jo stort sett stas, sett at det er detaljert, snill og godt innspilt musikk..
Videre prøver jeg meg på Porcupine tree, og det låter fremdeles sinnsykt bra, men låter litt vel frampå ved gasspådrag.
Tilbake til an, og på med Lumsk. Det første jeg tenker er at her låter det lumsk over hele veggen, ikke fullt så frempå og riktig, men likefullt detaljert. Nedover i nedre mellomtone og bass, syns jeg også det begynner å låte bedre..
I kveld. Tar en bråtjangs og mater drivverket med Burzum, og jøss!! Det er tydelig at an gir rom for musikk av grovere kaliber. Det låter jo bra! Videre går jeg over til nyere darkthrone, og jeg blir sittende og høre fire låter, før jeg begynner å tenke på å skifte låt/skive. Jeg har hørt at an spiller musikk fremfor å dyrke enkeltkvaliteter , men dette begynner jo virkelig å bli interessant. Musikk av denne typen har jo en enorm fallhøyde når det kommer til avspilling på stereoanlegg over gjennomsnittet. Vanligvis i hvert fall 8) På med radiohead, og jeg begynner å skjønne tegninga. Her låter det mer kropp og helhet enn jeg noen gang kan huske å ha hørt i stua før.
Disse tre dagene har egentlig gått med til å endre måten å lytte på! Hva som venter rundt neste sving er umulig å si, men det er ser ut til å bli noen interessante måneder jeg har i vente ;D