Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ø

    Øivind

    Gjest
    Audio notes venner

    ixos_76 skrev:
    Hvordan er det å bygge disse dac ene ? mye lodding , komliserte tegninger etc...eller faller dt meste på plass med litt elektrokunnskap? kan svinge bolten ,men om det er micro kretskortlodding man må drive med trur jeg jeg gir beng i det....
    Jeg har lodda 2.1 signatur, med "null" erfaring fra før.

    Hadde vært umulig dersom produsenten gikk ut ifra at en bare skjønte hvordan ting skulle være. Heldigvis er det derimot svært gode, stadig mere oppdaterte, manualer som følger med.

    Med unntak av et eventuelt USB print er det bare et par steder der det er litt smått. Heldigvis hadde "svampen" slipt tuppen på loddebolten spiss innen jeg kom dit.. :). Å kjøpe en ekstra (tynn/liten) spiss til loddebolten er sikkert heller ikke dumt.

    Edit: Du finner jo en detaljert beskrivelse (med masse bilder og til og med video) via Audio Note Kits sine sider også.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Høres jo lovende ut.......er det noen som har sammenliknet den billigste 2.1 mot sign utgaven....usb har jeg definitivt ikke brukt for ever ;)...så det kan jeg greie meg fint uten....jeg satser jo blodhardt på vinylmediet , så visse kompromisser kan jeg leve med ,MEN ønsker allikevel klangfull lyd...

    Når det gjelder å vidreoppgradere en rimeligere modell (2.1 billigste til 11k)....er det sånn at man må lodde av kodiser og annet stasj eller følger feks med ny plate å sette dette på i oppgraderingssettet?...eN OG EN BIT KONSEPTET er jo noe som gjør tweakingen veldig morsom og hørbar/mindre hørbar del for del det og....

    Kanskje det blir lodding i vinter.....hvor mange kosetimer må påberegnes for å bygge en slik?........sånt høres gøy ut , og man må opp i helt andre priser på ferdigbygget tilsvarende fra peter q vel?....Bho har en slik dac.......låter noe inni granskauen godt denne , hvike er du sitter på Birger?......mener du sa det når jeg var innom sist....Espen
     
    Ø

    Øivind

    Gjest
    Audio notes venner

    Du må nok lodde ting ut for å prøve nye komponenter.

    UA sin Signatur model har vel BlackGate. Andre igjen foretrekker heller å oppgradere med AudioNote komponenter.

    "Værsting" dac`ene er gjerne utstyrt med utgangstrafoer (som du også finner i 3.1x og oppover fra fabrikk ). Her fantes det visst muligheter for å bytte noen motstander på strømforskyningen, slik at linjetrinnet blir det eneste hele printet en må bytte (for å kunne bruke utgangstrafoene).

    Jeg brukte sikkert 30 ,mer eller mindre effektive, timer på å bygge dac`en. Olof på UA bruker sikkert en ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Her er det muligheter ser jeg ;)

    Vil heller bruke 30 enn en......dette skal jo være gøy også , dette kommer jeg til å lukte på i fremtiden....Men nå får caryspillern vise sitt sanne jeg ,ellers...............

    www.upgradeaudio.no


    ;)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Audio notes venner

    ixos_76 skrev:
    Kanskje det blir lodding i vinter.....hvor mange kosetimer må påberegnes for å bygge en slik?........sånt høres gøy ut , og man må opp i helt andre priser på ferdigbygget tilsvarende fra peter q vel?....Bho har en slik dac.......låter noe inni granskauen godt denne , hvike er du sitter på Birger?......mener du sa det når jeg var innom sist....Espen
    Hei Espen.....min er er en slik spesial med Hi-B utgangstrafoer. ;)
    Kanskje du vil kjøpe den og.....alu front har den og ;D ;D ;)
    Gøy og greit og bygge disse kit-dacene, og du bestemmer selv hvor du vil legge lista ang. pris/kvalitet på komponenter og hvor i dacen du evt. ønsker å forandre.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Hei Birger....skal du selge den også.....?

    Har ikke hatt tid til sjekk på la sc enda , sende deg en pm snart....dro seg til med ærbe her.....så med jobbing til 18.30 hver kveld , er det ett ork å finne på no etterpå.. ;)til uka roer det seg..

    Fikk en knallpris på en KARRI ;D spiller så jeg klinte til....tiden vil vise om den holder mål , hittil ganske fin , med annen strømkabel enn den fordømte ullene LMC greia ,som bare kødder til alt her hos meg , skjønner ikke en dritt av det , emn jeg gir faen så lange det er noe annet som virker.... ;D

    Espen
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Audio notes venner

    Da har jeg fått AN M2 i hus, en variant med Mullard-rør og et sånt dyrt volum-pot. Har en litt rocka spillestil, og funker meget godt sammen med MAE SET2 på Klipsch RF82 :)

    Dette er moro...
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.203
    Antall liker
    10.755
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Audio notes venner

    Flott at det låter bra. Stilig og interessant oppsett du har Ludo.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.419
    Antall liker
    1.128
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Audio notes venner

    Ludo skrev:
    Da har jeg fått AN M2 i hus, en variant med Mullard-rør og et sånt dyrt volum-pot. Har en litt rocka spillestil, og funker meget godt sammen med MAE SET2 på Klipsch RF82 :)

    Dette er moro...
    Hei, gratulerer så mye! :D
    Bilder Ludo? Bilder? :)
    Tenker morofaktoren er høy på Var. ;D
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Audio notes venner

    Nå koser jeg meg fælt - hjemme alenen med Stevie Ray Vaughan og godt volum ;D ;D ;D

    Bilder kommer etterhvert som jeg får bygget om monoblokkene, skal ha dem inn i en AN chassis...
    DET blir spennende!
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.419
    Antall liker
    1.128
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Audio notes venner

    Ludo skrev:
    Nå koser jeg meg fælt - hjemme alenen med Stevie Ray Vaughan og godt volum ;D ;D ;D
    SRV spillte jeg akkurat selv, klinger utrolig godt sammen med Klipsch og AN! :D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.419
    Antall liker
    1.128
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Audio notes venner

    Ludo skrev:
    Nå koser jeg meg fælt - hjemme alenen med Stevie Ray Vaughan og godt volum ;D ;D ;D

    Bilder kommer etterhvert som jeg får bygget om monoblokkene, skal ha dem inn i en AN chassis...
    DET blir spennende!
    Ja, det tror jeg på, helt anonymt og nøytralt i racket (ingen synlige rør), blir moro å se resultatet. :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    Continuo skrev:
    Ja, det tror jeg på, helt anonymt og nøytralt i racket (ingen synlige rør), blir moro å se resultatet. :)
    Ja for det er jo litt av sjarmen med rør det,å ikke se dem ::)

    /jan
     

    Jaerbu

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Innlegg
    1.586
    Antall liker
    544
    Audio notes venner

    Hei.
    Ser Fryd Hifi selger Audio Note cd-spillere. Er det noen som har erfaringer med disse?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    Jaerbu skrev:
    Hei.
    Ser Fryd Hifi selger Audio Note cd-spillere. Er det noen som har erfaringer med disse?
    Kun hørt den nye serien på messe.Låt ikke feil der.
    Den "gamle" 3.1 cd spilleren spilte forrykende,antar de nye er i samme gata.

    Ikke mye hjelp kanskje men...ta en tlf til Håkon og hør me'n.

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Ja har prøvet cd 1.1 her ei uke , den låter veldig fint...men byggekvaliteten er det så som så med ...desverre.Dette fikk meg til å avstå fra å kjøpe denne , fordi knappene på front er sånn: noen er superløse , og andre er så harde at du dytter spillern (som nesten ikke veier noenting) innover i racket , skuffen går greit , og fjernkontrollen er rett og slett tragisk (men det er de jo ikke alene om) hørt at 2.1 er bedre på lyd, smme elendige byggekvalitet desverre...lyden er både klangrik og morsom til tusen den....sånn som an greier pleier å være...valgets kval....jeg klarte ikke å forsvare prisen ihht byggekvalitetn på denne...for 15k og oppover må man kunne forvente seg ( litt ) ok knappebetjening i allefall....

    Fryd har disse.
     

    Jaerbu

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Innlegg
    1.586
    Antall liker
    544
    Audio notes venner

    Hm, det hørtes jo ikke så lovende ut. Byggekvaliteten er jo en viktig del av helheten. Jaja, får lete videre..
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    HØR først...du vil bli positivt overrasket tror jeg, så får det være opp til deg , om byggekvaliteten er til å kompromisse med.....det ble ett annet merke på meg, og det var utelukkende pga byggekvalitet....den spillte veldig fint altså
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    Jaerbu skrev:
    Hm, det hørtes jo ikke så lovende ut. Byggekvaliteten er jo en viktig del av helheten. Jaja, får lete videre..
    Føltes ikke så "ille" syns nå jeg.
    Verdt å sjekke ut.

    /jan
     
    Ø

    Øivind

    Gjest
    Audio notes venner

    Prøver noen nye rør i dac`en, og det er himmel og hav i forskjeld...

    Vet ikke om jeg kommer til å ende opp med å bruke Siemens, slik jeg gjør nå, men jeg vet at orginal rørene aldri kommer til å bli brukt igjen..
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    Øivind skrev:
    Prøver noen nye rør i dac`en, og det er himmel og hav i forskjeld...

    Vet ikke om jeg kommer til å ende opp med å bruke Siemens, slik jeg gjør nå, men jeg vet at orginal rørene aldri kommer til å bli brukt igjen..
    Hva satt i den originalt ?

    /jan
     
    Ø

    Øivind

    Gjest
    Audio notes venner

    Noen russiske 6922

    elektronik harmonika, eller noe sånt ?
    (kan sjekke)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    Kommer de fra UA er det nok EH.
    Aldri hørt smårøra dems.Bruker EH 2A3 GG rør,låter greit de ;)
    Har vel noen 6SN7 gold pin liggende også,låt ikke så halvgale faktisk.

    Nei prøv deg fram litt Ø,litt av morroa det :)

    /jan
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.203
    Antall liker
    10.755
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Audio notes venner

    Venner jeg har syndet......

    Mine AN Conquest blokker er solgt. Jeg må klare meg med et par Quad II blokker inntil videre.
    Prioriterer egenkapital til bil akkurat nå. Får se hvor på AN karusellen jeg havner på sikt.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    bambadoo skrev:
    Venner jeg har syndet......

    Mine AN Conquest blokker er solgt. Jeg må klare meg med et par Quad II blokker inntil videre.
    Prioriterer egenkapital til bil akkurat nå. Får se hvor på AN karusellen jeg havner på sikt.
    Du er tilgitt min sønn.
    Skal gi deg 3 mnd'r,max 4mnd'r før du er tilbake på AN kjøret ;D

    /jan
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Audio notes venner

    bambadoo skrev:
    Venner jeg har syndet......

    Mine AN Conquest blokker er solgt. Jeg må klare meg med et par Quad II blokker inntil videre.
    Prioriterer egenkapital til bil akkurat nå. Får se hvor på AN karusellen jeg havner på sikt.
    Tror min L3 havner hos samme karen som dine monoblokker skal til.Han får ivertfall en god match ;)

    Må nesten beklage til alle AN venner jeg også.Har nesten hoppet helt av,men sannsynligheten for at jeg selger min AN DAC kit 1.1 er utrolig liten,eventuellt ikke før jeg engang kanskje får byggd noe hårreisende basert på obskure rør man bare får tak i bakgater i Hong Kong.
    Så jeg håper jeg kan få innvilget ivertfall en liten vennerolle ? :-*

    Dessuten har jeg sprukket før,så....... :D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    Rune S skrev:
    Så jeg håper jeg kan få innvilget ivertfall en liten vennerolle ? :-*

    Dessuten har jeg sprukket før,så....... :D
    En gang AN venn alltid AN venn ;)

    /jan
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Audio notes venner

    Godt å høre Jan ;)
    Regner med jeg snart er tilbake på kjøret igjen uansett ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Audio notes venner

    Det regner jeg også med at du er, Rune! ;D ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Audio notes venner

    en gang på kjøret, alltid på kjøret.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Audio notes venner

    Hoohoo,det var mye svetting idag ja. Mulig det har en sammenheng med at sommeren kom også 8)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Audio notes venner

    Rune S skrev:
    Hoohoo,det var mye svetting idag ja. Mulig det har en sammenheng med at sommeren kom også 8)
    jøsss, fortell!
    har du båret tunge ting???
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Audio notes venner

    Ikke hifi utsyr viss det var det du tenkte på ;) Snekret på en 20 meters brygge idag,i strålende solskinn.

    Har jo kjøpt tilbake og båret på plass igjen Von Schweikert VR4HSE.Tror det får holde for en stund ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn