Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Ludo skrev:
    YESS! Endelig har remotekitet kommet, dette gleder jeg meg stort til! Skal hente det imorra og kommer nok til å sitte med loddebolten resten av helgen! Skal bli artig det her, bilder og info kommer etterhvert!

    @Continuo: Nå blir'e steppa attenuator på deg ;)
    Fint, gleder meg! :D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ser i en annen tråd under hi-fi generellt av an importøren skal ha demorom etterhvert , det høres jo vel og bra ut , slik at vi kan høre produktene vi er interessert i......

    Når det er gjort gjelder det bare å få det som er bestillt....... ;)

    mvh Espen
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    ssm skrev:
    Ser i en annen tråd under hi-fi generellt av an importøren skal ha demorom etterhvert , det høres jo vel og bra ut , slik at vi kan høre produktene vi er interessert i......

    Når det er gjort gjelder det bare å få det som er bestillt....... ;)

    mvh Espen
    Ikke bra det der Espen! Du skulle bestilt forsterker av UA fra dag 1 du vet du!

    fra spøk til revolver så håper jeg inderlig du får tinga dine i hus snart.. ::)

    MVH
    Ole.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    De av dere som kjenner AN sine platespillere, hva slags arm er en god match på disse spillerene? Hvor mye er det verdt å betale for en arm, på en spiller som koster 12K ?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Continuo skrev:
    De av dere som kjenner AN sine platespillere, hva slags arm er en god match på disse spillerene? Hvor mye er det verdt å betale for en arm, på en spiller som koster 12K ?
    Sitter vel RB250/300 på de spillerne så man skulle vel tro at en RB arm ville fungere ?

    /jan
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Er det egentlig noe annet enn de interne kablene som er annerledes mon tro?
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Det skal vist være noe andre toleranser på lagrene også.
    Arm 2 er vel "good value", AN sølvkabling i arm og An-v fra armbase.
    Det er ikke bare enkelt eller gratis å kable om en Rega heller. ::)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    De av dere som kjenner AN sine platespillere, hva slags arm er en god match på disse spillerene? Hvor mye er det verdt å betale for en arm, på en spiller som koster 12K ?
    Sitter vel RB250/300 på de spillerne så man skulle vel tro at en RB arm ville fungere ?

    /jan
    Jeg regner med at det funker, men det må da være bedre armer som funker enda bedre?

    Jeg tror ikke det er så enkelt at Rega sine passer best fordi at det er de som sitter på, er nok mange faktorer som spiller inn der vil jeg tro, pris f.eks. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Continuo skrev:
    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    De av dere som kjenner AN sine platespillere, hva slags arm er en god match på disse spillerene? Hvor mye er det verdt å betale for en arm, på en spiller som koster 12K ?
    Sitter vel RB250/300 på de spillerne så man skulle vel tro at en RB arm ville fungere ?

    /jan
    Jeg regner med at det funker, men det må da være bedre armer som funker enda bedre?

    Jeg tror ikke det er så enkelt at Rega sine passer best fordi at det er de som sitter på, er nok mange faktorer som spiller inn der vil jeg tro, pris f.eks. ;)
    Innbiller meg at de fleste bruker den armen som følger med på AN spillere.
    RB600/700 er ingen dårlige armer om man føler for å bytte, finns det noe "bedre", helt sikkert.

    Send en mail til PQ 8)

    /jan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    De av dere som kjenner AN sine platespillere, hva slags arm er en god match på disse spillerene? Hvor mye er det verdt å betale for en arm, på en spiller som koster 12K ?
    Sitter vel RB250/300 på de spillerne så man skulle vel tro at en RB arm ville fungere ?

    /jan
    Jeg regner med at det funker, men det må da være bedre armer som funker enda bedre?

    Jeg tror ikke det er så enkelt at Rega sine passer best fordi at det er de som sitter på, er nok mange faktorer som spiller inn der vil jeg tro, pris f.eks. ;)
    Innbiller meg at de fleste bruker den armen som følger med på AN spillere.
    RB600/700 er ingen dårlige armer om man føler for å bytte, finns det noe "bedre", helt sikkert.

    Send en mail til PQ 8)

    /jan
    Det følger ikke arm med på AN-spillerene nye, den kan du velge sjøl og betale for attåt. ;)
    Spør du PQ ang. arm til TT-1 og TT-2 svarer han deg AN arm 1-3.....alt etter hvor tjukk lommebok du har.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    De av dere som kjenner AN sine platespillere, hva slags arm er en god match på disse spillerene? Hvor mye er det verdt å betale for en arm, på en spiller som koster 12K ?
    Sitter vel RB250/300 på de spillerne så man skulle vel tro at en RB arm ville fungere ?

    /jan
    Jeg regner med at det funker, men det må da være bedre armer som funker enda bedre?

    Jeg tror ikke det er så enkelt at Rega sine passer best fordi at det er de som sitter på, er nok mange faktorer som spiller inn der vil jeg tro, pris f.eks. ;)
    Innbiller meg at de fleste bruker den armen som følger med på AN spillere.
    RB600/700 er ingen dårlige armer om man føler for å bytte, finns det noe "bedre", helt sikkert.

    Send en mail til PQ 8)

    /jan
    Som BHO skriver så kommer de uten, men Rega er helt klart et bra alternativ.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    BHO skrev:
    Det følger ikke arm med på AN-spillerene nye, den kan du velge sjøl og betale for attåt. ;)
    Spør du PQ ang. arm til TT-1 og TT-2 svarer han deg AN arm 1-3.....alt etter hvor tjukk lommebok du har.
    Jeg forstår! På den annen side så kan han jo ikke svare noe annet heller. ;)

    Har du forresten hørt begge? Er det stor forskjell på TT-1 og TT-2?
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Continuo skrev:
    BHO skrev:
    Det følger ikke arm med på AN-spillerene nye, den kan du velge sjøl og betale for attåt. ;)
    Spør du PQ ang. arm til TT-1 og TT-2 svarer han deg AN arm 1-3.....alt etter hvor tjukk lommebok du har.
    Jeg forstår! På den annen side så kan han jo ikke svare noe annet heller. ;)

    Har du forresten hørt begge? Er det stor forskjell på TT-1 og TT-2?
    Har bare hørt min egen TT-2 jeg, og den har vel du hørt og. :D
    TT-1 har 1 stk motor, og TT-2 har 2 stk. ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.802
    Antall liker
    21.574
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    BHO skrev:
    TT-1 har 1 stk motor, og TT-2 har 2 stk. ;D

    det skulle vel borge for dobbelt så høy hastighet og adskillig bedre prat, eh?
    høhøh! :-[ :-\ ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Eller hva med å kjøpe denne brukte audionotearmen til artsound i dk.....
    (søk selv , det er ikke lov å linke til salgsannonser)

    Borgenvik......:

    Kunne kjøpt av UA...men jeg ville ha dette trinnet jeg bestillte ut ifra omtaler og uttalelser av to personer som har hørt det.....

    SAMTIDIG blir dette tilpasset min pre OG horn , det gir en garanti for tyste greier , noe man ikke trenger å bekymre seg om i en 94db verden.

    Ved kjøp av kit fra ua som sikkert er jævlig bra , hadde jeg stiitet der selv med problemet om ting brummer , det er en av årsakene til at det ble bestilling.

    Videre er Vindicator en helt ny forsterker fra AN UK og ikke en quonqueror med 2a3....

    i tilegg skal det mye heftigere strømforsyning på denne Vindicatoren enn det som er originalt ,

    Det at jeg fikk bestillt alt slik jeg ville ha det , og lovnader om støyfritt gjorde at jeg falt på denne , til syvende og sist blir det dyrere enn det rimligste kit et fra UA på deres blokker , .....vi får se om det dukker opp noe....

    Mvh ES
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Continuo skrev:
    BHO skrev:
    Det følger ikke arm med på AN-spillerene nye, den kan du velge sjøl og betale for attåt. ;)
    Spør du PQ ang. arm til TT-1 og TT-2 svarer han deg AN arm 1-3.....alt etter hvor tjukk lommebok du har.
    Jeg forstår! På den annen side så kan han jo ikke svare noe annet heller. ;)

    Har du forresten hørt begge? Er det stor forskjell på TT-1 og TT-2?
    Cont: AN spiller på gang ?

    BHO: AN 1-3 er alle Rega armer ?

    /jan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    AN arm 1-3 er rega ja. Basert på RB-250 alle sammen.
    Før var 2 og 3 basert på RB-300. Min 2 er det.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    AN arm 1-3 er rega ja. Basert på RB-250 alle sammen.
    Før var 2 og 3 basert på RB-300. Min 2 er det.
    Takker :)

    Er vel kanskje ikke så mange AN spillere i omløp her på bjerget heller ?
    Spilleren din BHO er jo absolutt en vellydende spiller, Rega eller ikke. Bare for ordens skyld, jeg har ikke noe i mot Rega armer.
    Tenkte mere på at det er kanskje ikke så mange som har erfaring med TT spillerne og andre enn original armene.

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    an-1 s Level 4.....33k for denne ;).......

    Selv om jeg er en an-venn , vil jeg tro at i denne prisklassen er det veldig mange konkurrenter til akkurat disse armene.....

    Når man beveger seg over 30k segmentet får man noe av det ypperste verden har å by på fra bla a...Graham phantom , sme , Dynavector , triplanar mfl...

    Da spørs det om disse armene henger helt med i teten....men på en an spiller emd denne armen , vil det nok allikevel bli ett strålende resultat. ;D

    SEr den 2 er armen koster 4900 , jeg stiller min tvil til at Audionote har fått Roy Grandy til å lage spesiellt gode lagere i disse armene...De spesiellt gode lagerne , har det kommetmeg for øre fra en som har snakket med Grandy personlig , at Rega velger å beholde selv , det er lagere som rega monterer i sine armer som selges løst...

    Skal man tro dette , kan man også si at de regaarmene som selges løst for montering på andre spillere , er bedre enn de som settes på deres egne ferdigspillere.

    Da skinner det desverre helt igjennom for meg .
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    BHO skrev:
    Det følger ikke arm med på AN-spillerene nye, den kan du velge sjøl og betale for attåt. ;)
    Spør du PQ ang. arm til TT-1 og TT-2 svarer han deg AN arm 1-3.....alt etter hvor tjukk lommebok du har.
    Jeg forstår! På den annen side så kan han jo ikke svare noe annet heller. ;)

    Har du forresten hørt begge? Er det stor forskjell på TT-1 og TT-2?
    Cont: AN spiller på gang ?

    BHO: AN 1-3 er alle Rega armer ?

    /jan
    Tja, det er for tidlig å si, er bare i undersøkelsesstadiet. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Continuo skrev:
    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    BHO skrev:
    Det følger ikke arm med på AN-spillerene nye, den kan du velge sjøl og betale for attåt. ;)
    Spør du PQ ang. arm til TT-1 og TT-2 svarer han deg AN arm 1-3.....alt etter hvor tjukk lommebok du har.
    Jeg forstår! På den annen side så kan han jo ikke svare noe annet heller. ;)

    Har du forresten hørt begge? Er det stor forskjell på TT-1 og TT-2?
    Cont: AN spiller på gang ?

    BHO: AN 1-3 er alle Rega armer ?

    /jan
    Tja, det er for tidlig å si, er bare i undersøkelsesstadiet. ;)
    Dvs ja ;D

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    ssm skrev:
    an-1 s Level 4.....33k for denne ;).......

    Selv om jeg er en an-venn , vil jeg tro at i denne prisklassen er det veldig mange konkurrenter til akkurat disse armene.....

    Når man beveger seg over 30k segmentet får man noe av det ypperste verden har å by på fra bla a...Graham phantom , sme , Dynavector , triplanar mfl...

    Da spørs det om disse armene henger helt med i teten....men på en an spiller emd denne armen , vil det nok allikevel bli ett strålende resultat. ;D

    SEr den 2 er armen koster 4900 , jeg stiller min tvil til at Audionote har fått Roy Grandy til å lage spesiellt gode lagere i disse armene...De spesiellt gode lagerne , har det kommetmeg for øre fra en som har snakket med Grandy personlig , at Rega velger å beholde selv , det er lagere som rega monterer i sine armer som selges løst...

    Skal man tro dette , kan man også si at de regaarmene som selges løst for montering på andre spillere , er bedre enn de som settes på deres egne ferdigspillere.

    Da skinner det desverre helt igjennom for meg .
    Vil tro du har rett i dine antydninger med tanke på lagerene.
    Hvis jeg eventuellt går for AN spiller, så blir det neppe en Rega arm?
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    BHO skrev:
    Det følger ikke arm med på AN-spillerene nye, den kan du velge sjøl og betale for attåt. ;)
    Spør du PQ ang. arm til TT-1 og TT-2 svarer han deg AN arm 1-3.....alt etter hvor tjukk lommebok du har.
    Jeg forstår! På den annen side så kan han jo ikke svare noe annet heller. ;)

    Har du forresten hørt begge? Er det stor forskjell på TT-1 og TT-2?
    Cont: AN spiller på gang ?

    BHO: AN 1-3 er alle Rega armer ?

    /jan
    Tja, det er for tidlig å si, er bare i undersøkelsesstadiet. ;)
    Dvs ja ;D

    /jan
    Fortsatt tja, er jo en del andre muligheter der ute, men AN vil bli vurdert. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Continuo skrev:
    Vil tro du har rett i dine antydninger med tanke på lagerene.
    Hvis jeg eventuellt går for AN spiller, så blir det neppe en Rega arm?
    Ehh...
    Hvis man skal stole på Espen ( ;) ) her så er de løse armene bedre enn de som blir levert med spillerne dems. (Så da går det jo an å vurdere en "løs" arm ;) )
    Da kan man anta det gjelder Rega spillere. Kjenner jeg PQ rett er nok armene som er brukt i AN TT spillerne "moddet" i en eller annen form.

    Mener å huske at Rolf nevnte at forskjellen mellom RB600 og RB700 var det nå så etterhvert berømte lageret. Bedre i 700'n.
    Det var vel også en RB700 han brukte i Thorens spilleren.

    På den andre siden, det finns jo sikkert mange bra armer der ute til levelige priser 8)

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    TT Two er en fin spiller. En Rega 600/700 arm er nok bra på den.
    Men AN har ikke raskere levering på platespillere enn de har på andre ting. Hvis det ikke tilfeldigvis skulle befinne seg en hos importøren.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    ssm skrev:
    Eller hva med å kjøpe denne brukte audionotearmen til artsound i dk.....
    (søk selv , det er ikke lov å linke til salgsannonser)

    Mvh ES
    Det er nok en bra arm, solgt nå ser jeg! ;)
    Synes de ligner litt på SME. :-\

    Denne ligger også der til salgs, lurer på hvordan de er; Ortofon AS 309S 12" tonearm ?
    Klassisk utseende! :D
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    Vil tro du har rett i dine antydninger med tanke på lagerene.
    Hvis jeg eventuellt går for AN spiller, så blir det neppe en Rega arm?
    Ehh...
    Hvis man skal stole på Espen ( ;) ) her så er de løse armene bedre enn de som blir levert med spillerne dems. (Så da går det jo an å vurdere en "løs" arm ;) )
    Da kan man anta det gjelder Rega spillere. Kjenner jeg PQ rett er nok armene som er brukt i AN TT spillerne "moddet" i en eller annen form.

    Mener å huske at Rolf nevnte at forskjellen mellom RB600 og RB700 var det nå så etterhvert berømte lageret. Bedre i 700'n.
    Det var vel også en RB700 han brukte i Thorens spilleren.

    På den andre siden, det finns jo sikkert mange bra armer der ute til levelige priser 8)

    /jan

    AN armene er etter hva jeg har forstått Rega armer som er laga etter ANs spesifikasjoner. Bedre kabling skal det visst være.
    Ja jeg hadde RB700 på min Thorens. Skal være et bedre lager i den enn i de rimeligere Rega armene.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    Vil tro du har rett i dine antydninger med tanke på lagerene.
    Hvis jeg eventuellt går for AN spiller, så blir det neppe en Rega arm?
    Ehh...
    Hvis man skal stole på Espen ( ;) ) her så er de løse armene bedre enn de som blir levert med spillerne dems. (Så da går det jo an å vurdere en "løs" arm ;) )
    Da kan man anta det gjelder Rega spillere. Kjenner jeg PQ rett er nok armene som er brukt i AN TT spillerne "moddet" i en eller annen form.

    Mener å huske at Rolf nevnte at forskjellen mellom RB600 og RB700 var det nå så etterhvert berømte lageret. Bedre i 700'n.
    Det var vel også en RB700 han brukte i Thorens spilleren.

    På den andre siden, det finns jo sikkert mange bra armer der ute til levelige priser 8)

    /jan
    Ja, forstår det, en original Rega arm har nok bedre lager enn de som blir solgt til andre leverandører.

    Uansett vil jeg ikke ha Rega sine armer. 8)
     
    I

    ijustpop

    Gjest
    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    Vil tro du har rett i dine antydninger med tanke på lagerene.
    Hvis jeg eventuellt går for AN spiller, så blir det neppe en Rega arm?
    Ehh...
    Hvis man skal stole på Espen ( ;) ) her så er de løse armene bedre enn de som blir levert med spillerne dems. (Så da går det jo an å vurdere en "løs" arm ;) )
    Da kan man anta det gjelder Rega spillere. Kjenner jeg PQ rett er nok armene som er brukt i AN TT spillerne "moddet" i en eller annen form.

    Mener å huske at Rolf nevnte at forskjellen mellom RB600 og RB700 var det nå så etterhvert berømte lageret. Bedre i 700'n.
    Det var vel også en RB700 han brukte i Thorens spilleren.

    På den andre siden, det finns jo sikkert mange bra armer der ute til levelige priser 8)

    /jan
    Her er en guide til Regas armer: http://www.vinylengine.com/a-guide-rega-tonearms.shtml
    Der står det også noe om hvilke armer som sitter på andre spillere, bl.a Audio Note, oppgraderinger, tilleggsutstyr etc.
    Stusser ofte over folk som bruker umodifiserte RB250 med relativt kostbare drivverk og PU. Dette er annensortering av Regas simpleste armer.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Continuo skrev:
    Vil tro du har rett i dine antydninger med tanke på lagerene.
    Hvis jeg eventuellt går for AN spiller, så blir det neppe en Rega arm?
    Min erfaring er at samspillet driverk,arm og pick-up ( + step-up og riaa)er veldig komplisert,kanskje vanskeligere enn å matche et komplett hifiannlegg.Jeg har hatt mange ok platespillerdeler som Forsell Reference,Goldmund Studio,Oracle Premiere,SME V,Mørch DP6,Nottingham Spacedeck,Transfiguration Temper,Koetsu Black,Kiseki Agat Ruby,Benz L04 osv, men helt ærlig mener jeg en "kjip" AN TT1 med en "kjip" Arm 1(Rega 250) med Goldring mm pick-up er en av de mest komplette vinyl rigger jeg har hørt.Jeg har hatt flere Rega 300 armer og jeg tror jeg er enig med PQ at jeg liker 250en bedre.Vet ikke hvorfor,tror det har noe med at vektjusteringen på 300armen kanskje hemmer noe av bevegelsen til armen.
    PQ tar muligens feil i at det kun er Rega og Helius armer som fungerer på TT1,Systemdeck,TT2,men at de funker ekstra godt ilag er ivertfall ikke jeg tvil om ;)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Wergeland skrev:
    Stusser ofte over folk som bruker umodifiserte RB250 med relativt kostbare drivverk og PU. Dette er annen sortering av Regas simpleste armer.
    Slik er det jeg tenker også, de simpleste armene som vanligvis sitter på spillere til få tusenlapper, blir brukt på forholdsvise dyre drivverk som AN TT-2 og Thorens TD-350. ???
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Continuo skrev:
    ssm skrev:
    Eller hva med å kjøpe denne brukte audionotearmen til artsound i dk.....
    (søk selv , det er ikke lov å linke til salgsannonser)

    Mvh ES
    Det er nok en bra arm, solgt nå ser jeg! ;)
    Synes de ligner litt på SME. :-\

    Denne ligger også der til salgs, lurer på hvordan de er; Ortofon AS 309S 12" tonearm ?
    Klassisk utseende! :D
    LUrer på om det er noe voyd basert.....her er jeeg på jævlig tynn is.....nesten så det ikke er is i det hele tatt.... ;D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Rune S skrev:
    Continuo skrev:
    Vil tro du har rett i dine antydninger med tanke på lagerene.
    Hvis jeg eventuellt går for AN spiller, så blir det neppe en Rega arm?
    Min erfaring er at samspillet driverk,arm og pick-up ( + step-up og riaa)er veldig komplisert,kanskje vanskeligere enn å matche et komplett hifiannlegg.Jeg har hatt mange ok platespillerdeler som Forsell Reference,Goldmund Studio,Oracle Premiere,SME V,Mørch DP6,Nottingham Spacedeck,Transfiguration Temper,Koetsu Black,Kiseki Agat Ruby,Benz L04 osv, men helt ærlig mener jeg en "kjip" AN TT1 med en "kjip" Arm 1(Rega 250) med Goldring mm pick-up er en av de mest komplette vinyl rigger jeg har hørt.Jeg har hatt flere Rega 300 armer og jeg tror jeg er enig med PQ at jeg liker 250en bedre.Vet ikke hvorfor,tror det har noe med at vektjusteringen på 300armen kanskje hemmer noe av bevegelsen til armen.
    PQ tar muligens feil i at det kun er Rega og Helius armer som fungerer på TT1,Systemdeck,TT2,men at de funker ekstra godt ilag er ivertfall ikke jeg tvil om ;)
    Det er jo noe med dette av at AN så svinger det, helt klart mange ting å ta hensyn til.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    ssm skrev:
    Continuo skrev:
    ssm skrev:
    Eller hva med å kjøpe denne brukte audionotearmen til artsound i dk.....
    (søk selv , det er ikke lov å linke til salgsannonser)

    Mvh ES
    Det er nok en bra arm, solgt nå ser jeg! ;)
    Synes de ligner litt på SME. :-\

    Denne ligger også der til salgs, lurer på hvordan de er; Ortofon AS 309S 12" tonearm ?
    Klassisk utseende! :D
    LUrer på om det er noe voyd basert.....her er jeeg på jævlig tynn is.....nesten så det ikke er is i det hele tatt.... ;D
    Spørs om ikke Rune nettopp lærte meg at det er Helius? :p
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.136
    Antall liker
    737
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Skal vi se her... Jo, man gjør som følger:

    Denne settes på 425 grader celsius:



    Også finner man frem litt sånn som det her:



    Også er det egentlig bare å sette igang... :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn