Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.135
    Antall liker
    737
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Man trenger også litt spenning... 5 volt skulle gjøre susen!

     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    De dyreste armene i AN-segmentet er basert på de klassiske, dyrere og jævlig gode Helius-armene. Som sådan noe av det ypperste man kan få tak i, spør du meg. Bare spør Rune hvordan han liker sin Void/Helius-kombinasjon! ;)

    Her sulle jeg visst husket på å legge inn et sitat, men dere skjønner vel hva jeg mener uansett... ;)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Continuo skrev:
    ssm skrev:
    Continuo skrev:
    ssm skrev:
    Eller hva med å kjøpe denne brukte audionotearmen til artsound i dk.....
    (søk selv , det er ikke lov å linke til salgsannonser)

    Mvh ES
    Det er nok en bra arm, solgt nå ser jeg! ;)
    Synes de ligner litt på SME. :-\

    Denne ligger også der til salgs, lurer på hvordan de er; Ortofon AS 309S 12" tonearm ?
    Klassisk utseende! :D
    LUrer på om det er noe voyd basert.....her er jeeg på jævlig tynn is.....nesten så det ikke er is i det hele tatt.... ;D
    Spørs om ikke Rune nettopp lærte meg at det er Helius? :p
    Viss det var hos AudioConsult så vet jeg han hadde en Helius Orion 1 som stod på et Pink Triangle drivverk.
    AN-1s er en videreutvikling av Helius Orion,og tror? AN-1s ivertfall i byrjan ble laget av Helius.
    Men det er ikke slik at en Helius Orion dermed er bedre på et TT1,TT2,det handler om samspill mellom hele pakken.AN-1s er laget for TT3 OG tunge IO pick-uper.

    For meg er Rega 250 en av de beste armene jeg har hørt i det rette oppsett,så får den bare vere så billig og enkel som den vil ;)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Continuo skrev:
    ssm skrev:
    Continuo skrev:
    ssm skrev:
    Eller hva med å kjøpe denne brukte audionotearmen til artsound i dk.....
    (søk selv , det er ikke lov å linke til salgsannonser)

    Mvh ES
    Det er nok en bra arm, solgt nå ser jeg! ;)
    Synes de ligner litt på SME. :-\

    Denne ligger også der til salgs, lurer på hvordan de er; Ortofon AS 309S 12" tonearm ?
    Klassisk utseende! :D
    LUrer på om det er noe voyd basert.....her er jeeg på jævlig tynn is.....nesten så det ikke er is i det hele tatt.... ;D
    Spørs om ikke Rune nettopp lærte meg at det er Helius? :p
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    impulse skrev:
    De dyreste armene i AN-segmentet er basert på de klassiske, dyrere og jævlig gode Helius-armene. Som sådan noe av det ypperste man kan få tak i, spør du meg. Bare spør Rune hvordan han liker sin Void/Helius-kombinasjon! ;)

    Her sulle jeg visst husket på å legge inn et sitat, men dere skjønner vel hva jeg mener uansett... ;)
    Jeg synes den er ok :D Har ikke fått koblet den opp igjen enda,men det nermer seg :)
    Nå har jo Impulse mye mer erfaring enn meg og hørt mye mer forskjellig av de virkelig grom-sakene,men personlig har ikke jeg hørt noen annen vinylkombo som gir meg så stor grad av "master-tape følelse" ,og det var til og med med en kjip AN IQ2 pick-up som ifølge PQ ikke passer like godt til Voyd/Helius som til TT1 og TT2.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.135
    Antall liker
    737
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Videre må man ha en inngangsvelger, denne er selvsagt også reléstyrt;

     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.135
    Antall liker
    737
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Også trenger man denne, det er denne som styrer det hele.

    På den ene siden ser det sånn ut:



    Og på den andre siden ser det sånn ut:

     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.135
    Antall liker
    737
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Det hele er ganske så lett å få på plass, jeg måtte endre litt på layout inne i kabinettet. Jeg flyttet litt på utgangstrafoene og linjekortet slik at jeg fikk plass til det store kortet med volumkontrollen. Jeg har ikke tatt bilder av det enda, skal gjøre en liten opprydding etterhvert og da kommer det flere bilder. I mellomtiden kan man jo låne litt av produsenten:

     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.135
    Antall liker
    737
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Og sånn som dette ser det ut med riktig frontplate:



    Den har ikke jeg fått enda så foreløpig ligger mottaker/display på utsiden. Den viser også hvilken inngang som er i bruk, og de er navngitt ganske enkelt med CD, PH, TU og AV. Selve enheten fjernstyres via Sony-koder så om man ønsker å bruke en annen fjernkontroll skulle det være ganske greit å sette den opp...
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.135
    Antall liker
    737
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Jupp, det tar litt plass det der - kunne sikkert vært laget mindre, hvorfor de har valgt noe som nærmer en hel kvadratmeter er litt underlig. Lydmessig så synes det er helt på høyden med volumkontrollen (stepped attenuator fra AN) som stod i og som etterhvert skal over i forsterkeren til Conintuo.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ludo skrev:
    Jupp, det tar litt plass det der - kunne sikkert vært laget mindre, hvorfor de har valgt noe som nærmer en hel kvadratmeter er litt underlig. Lydmessig så synes det er helt på høyden med volumkontrollen (stepped attenuator fra AN) som stod i og som etterhvert skal over i forsterkeren til Conintuo.
    Gleder meg til å se bilder av det ferdige arbeidet og ikke minst hva du syns om lyden.
    Regner med du har hørt på en remote L preamp alt ?

    edit: skulle jeg hatt den inn i M2'n måtte jeg ha hevet ut både linje og riia kort 8)

    /jan
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.135
    Antall liker
    737
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Skal legge ut litt mer bilder og info etterhvert, i mellomtiden så skal jeg nyte musikken fra denne og ikke minst gleden av å kunne justere lyden uten å lette på ræva :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Rune S skrev:
    Continuo skrev:
    ssm skrev:
    Continuo skrev:
    ssm skrev:
    Eller hva med å kjøpe denne brukte audionotearmen til artsound i dk.....
    (søk selv , det er ikke lov å linke til salgsannonser)

    Mvh ES
    Det er nok en bra arm, solgt nå ser jeg! ;)
    Synes de ligner litt på SME. :-\

    Denne ligger også der til salgs, lurer på hvordan de er; Ortofon AS 309S 12" tonearm ?
    Klassisk utseende! :D
    LUrer på om det er noe voyd basert.....her er jeeg på jævlig tynn is.....nesten så det ikke er is i det hele tatt.... ;D
    Spørs om ikke Rune nettopp lærte meg at det er Helius? :p
    Viss det var hos AudioConsult så vet jeg han hadde en Helius Orion 1 som stod på et Pink Triangle drivverk.
    AN-1s er en videreutvikling av Helius Orion,og tror? AN-1s ivertfall i byrjan ble laget av Helius.
    Men det er ikke slik at en Helius Orion dermed er bedre på et TT1,TT2,det handler om samspill mellom hele pakken.AN-1s er laget for TT3 OG tunge IO pick-uper.

    For meg er Rega 250 en av de beste armene jeg har hørt i det rette oppsett,så får den bare vere så billig og enkel som den vil ;)
    Jeg tviler ikke på det du skriver her Rune, samspill er viktig, men det finnes nok andre muligheter vil jeg tro, alle er vel ikke prøvd?
    Hva med Project sine armer, Linn bruker jo Project på sin Majik LP-12.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Continuo skrev:
    Rune S skrev:
    Continuo skrev:
    ssm skrev:
    Continuo skrev:
    ssm skrev:
    Eller hva med å kjøpe denne brukte audionotearmen til artsound i dk.....
    (søk selv , det er ikke lov å linke til salgsannonser)

    Mvh ES
    Det er nok en bra arm, solgt nå ser jeg! ;)
    Synes de ligner litt på SME. :-\

    Denne ligger også der til salgs, lurer på hvordan de er; Ortofon AS 309S 12" tonearm ?
    Klassisk utseende! :D
    LUrer på om det er noe voyd basert.....her er jeeg på jævlig tynn is.....nesten så det ikke er is i det hele tatt.... ;D
    Spørs om ikke Rune nettopp lærte meg at det er Helius? :p
    Viss det var hos AudioConsult så vet jeg han hadde en Helius Orion 1 som stod på et Pink Triangle drivverk.
    AN-1s er en videreutvikling av Helius Orion,og tror? AN-1s ivertfall i byrjan ble laget av Helius.
    Men det er ikke slik at en Helius Orion dermed er bedre på et TT1,TT2,det handler om samspill mellom hele pakken.AN-1s er laget for TT3 OG tunge IO pick-uper.

    For meg er Rega 250 en av de beste armene jeg har hørt i det rette oppsett,så får den bare vere så billig og enkel som den vil ;)
    Jeg tviler ikke på det du skriver her Rune, samspill er viktig, men det finnes nok andre muligheter vil jeg tro, alle er vel ikke prøvd?
    Hva med Project sine armer, Linn bruker jo Project på sin Majik LP-12.
    Project er vel ikke mest kjent for å lage gode armer ?
    Rega derimot.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    rolfozzy skrev:
    Project er vel ikke mest kjent for å lage gode armer ?
    Rega derimot.
    Er vel en grunn til at Linn har valgt nettopp Project sin arm til Majik, de er jo kjent for å lage gode spillere. :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Continuo skrev:
    rolfozzy skrev:
    Project er vel ikke mest kjent for å lage gode armer ?
    Rega derimot.
    Er vel en grunn til at Linn har valgt nettopp Project sin arm til Majik, de er jo kjent for å lage gode spillere. :)
    Sånn er det med AN også, ikke uten grunn de bruker Rega armer ;)

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    rolfozzy skrev:
    Project er vel ikke mest kjent for å lage gode armer ?
    Rega derimot.
    Er vel en grunn til at Linn har valgt nettopp Project sin arm til Majik, de er jo kjent for å lage gode spillere. :)
    Sånn er det med AN også, ikke uten grunn de bruker Rega armer ;)

    /jan
    Linn Majik er vel en entry modell ?
    Setter vel på en billig arm for å holde det på et lavt prisnivå.
    Hva er det som gjør at du ikke har tro på Rega arm ?
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Linn bruker nok denne armen fordi den er billig i innkjøp på denne Majik modellen.....

    Jeg har lite tro på de armene der...Har jo hatt en sånn en også en kort tid(uten at jeg fikk tid til å dømme den nord og ned av den grunn)

    Hva med en tecno arm fra mitchell da......Rudolf lodstrupmoens svar på rb-250

    ser i allefall bra ut....er visst fyllt med noe heksebrygg , nye kabler og lodd og dertil gjennomboret....

    Jeg har hørt vinylspillern til BHO flere ganger , jeg har trus på den armkablen som an har , den er ikke større modifisert , men låter bra...og er lagrene tightere og bedre armkabel er jo dette ett pluss...ER det armen som er priset til 4900 BHO ? eller den til 8k?

    Mvh Espen
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Arm 2 er nok prisa til 4900.-
    Som jeg nevnte lenger opp i tråden her......jeg mener at en her får en helt ok arm for penga som forlanges.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Jeg sier ikke at jeg ikke har trua på Rega, men har lyst på noe annet, det må være andre armer der ute som gir like mye for penga. Vil gjerne ha en arm som man kan justere VTA uten å ta av armen.

    Majik er en entry modell som du sier Rolf, til kun 25000 kroner ;), de bruker en egen strømforsyning som kanskje er satt opp med tanke på Projectarmen?

    Hva er feil med de Projectarma?
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Nå er dette basert på mine meninger bare sånn så det er sagt.....

    feilen med projectarmene er for det første , de er for lette....og så er den i korteste laget med sine beskjedene 8 " hva sporing angår......

    Går du såpass tilverks at du anskaffer en spiller fra audionote(eller andre) som selges som drivverk løst i alle fulle-fall hadde jeg droppa den armen.

    Jeg har registrert at det har vært snakket om i dette fora tidligere at armene går dårlig ihop med en del mc pickuper....ergo kanskje ikke armen for den fremtidige vinyl-entusiast....som kan finne på å finne en jøvlig god pu etter en tid som økende entusiast,.....

    Derimot om du VET med sikkerhet at det er mm som gjelder og du ikke uansett kommer til å dra det inn i mc-kjøret noengang...kan armen fungere....På det lille jeg fikk brukt den brukte rpm-5 ern jeg kjøpte , så jeg åpenbart sporingsproblematikk , dva armen vingla rimlig bra , det at en 8" arm også fraviker mer fra målepungtet på protractoren inne/ute i forhold til det midtre krysset sier seg jo selv....

    Regaarmene er i allefall 9" lange , i metall og i all sin enkelhet enkle å jobbe med , lagere,antiscating etc kan diskuteres i det vide og brede ....men den er populær , og den spiller med mc pickuper av ymse slag uten problemer.....

    derfor er svaret fra meg....Kjøp en an-modda,rb-250...fremfor project armen.......Eller den nye type 300 arm......om du skal gå for regas armer med eller uten modding....Uten at jeg har hørt på en tecnoarm(mitchells modda rb-250) ville jeg helt klart gått for den an armen til 4900,- spesiellt på en an spiller....

    Så skal man huske på....rega = engelsk og Linn er britisk , altså ikke sikkert at ett samarbeid der mht Linn s kjøp av eksterne armer har falt i god jord , hverken hos Linn eller rega....ergo så er vel project den levrandøren som kan levere i den billigste klassen , og demed leverer denne armen til Linn........

    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    BHO skrev:
    Arm 2 er nok prisa til 4900.-
    Som jeg nevnte lenger opp i tråden her......jeg mener at en her får en helt ok arm for penga som forlanges.
    det sier jeg meg enig i BHO....hele riggen din er jo audionote....fra plinth til pu.....og det spiller jo heidundranes bra det.....

    ES
     
    I

    ijustpop

    Gjest
    Continuo skrev:
    Jeg sier ikke at jeg ikke har trua på Rega, men har lyst på noe annet, det må være andre armer der ute som gir like mye for penga. Vil gjerne ha en arm som man kan justere VTA uten å ta av armen.

    Majik er en entry modell som du sier Rolf, til kun 25000 kroner ;), de bruker en egen strømforsyning som kanskje er satt opp med tanke på Projecktarmen?

    Hva er feil med de Projecktarma?
    Der har du en arm som jeg ikke har lyst på Continuo. Om det ligger særlig mye rasjonalitet bak den følelsen er jeg ikke sikker på. Synes den ser og føles litt kjip ut. Har aldri hatt en selv, så jeg skal ikke snakke veldig høyt. Husker også en Fidelity test der Gunnar Brekke roser drivverket til Projects toppmodell, men mener at armen ikke helt holder følge med det gode drivverket og at armen er litt kresen mtp hvilke pick-uper som passer.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    ssm skrev:
    Nå er dette basert på mine meninger bare sånn så det er sagt.....

    feilen med projectarmene er for det første , de er for lette....og så er den i korteste laget med sine beskjedene 8 " hva sporing angår......

    Går du såpass tilverks at du anskaffer en spiller fra audionote(eller andre) som selges som drivverk løst i alle fulle-fall hadde jeg droppa den armen.

    Jeg har registrert at det har vært snakket om i dette fora tidligere at armene går dårlig ihop med en del mc pickuper....ergo kanskje ikke armen for den fremtidige vinyl-entusiast....som kan finne på å finne en jøvlig god pu etter en tid som økende entusiast,.....

    Derimot om du VET med sikkerhet at det er mm som gjelder og du ikke uansett kommer til å dra det inn i mc-kjøret noengang...kan armen fungere....På det lille jeg fikk brukt den brukte rpm-5 ern jeg kjøpte , så jeg åpenbart sporingsproblematikk , dva armen vingla rimlig bra , det at en 8" arm også fraviker mer fra målepungtet på protractoren inne/ute i forhold til det midtre krysset sier seg jo selv....

    Regaarmene er i allefall 9" lange , i metall og i all sin enkelhet enkle å jobbe med , lagere,antiscating etc kan diskuteres i det vide og brede ....men den er populær , og den spiller med mc pickuper av ymse slag uten problemer.....

    derfor er svaret fra meg....Kjøp en an-modda,rb-250...fremfor project armen.......Eller den nye type 300 arm......om du skal gå for regas armer med eller uten modding....Uten at jeg har hørt på en tecnoarm(mitchells modda rb-250) ville jeg helt klart gått for den an armen til 4900,- spesiellt på en an spiller....

    Så skal man huske på....rega = engelsk og Linn er britisk , altså ikke sikkert at ett samarbeid der mht Linn s kjøp av eksterne armer har falt i god jord , hverken hos Linn eller rega....ergo så er vel project den levrandøren som kan levere i den billigste klassen , og demed leverer denne armen til Linn........

    Mvh Espen
    På de rimelige Project spillerene så er det 8", men denne på Linn er 9", og man får helt opp til 12" av armene demses. Men ser hva du skriver.

    Men det høres litt logisk ut det du sier Espen, om Rega/Linn, kan være noe der. Da var vel Project et greit alternativ for Linn.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Wergeland skrev:
    Continuo skrev:
    Jeg sier ikke at jeg ikke har trua på Rega, men har lyst på noe annet, det må være andre armer der ute som gir like mye for penga. Vil gjerne ha en arm som man kan justere VTA uten å ta av armen.

    Majik er en entry modell som du sier Rolf, til kun 25000 kroner ;), de bruker en egen strømforsyning som kanskje er satt opp med tanke på Projectarmen?

    Hva er feil med de Projectarma?
    Der har du en arm som jeg ikke har lyst på Continuo. Om det ligger særlig mye rasjonalitet bak den følelsen er jeg ikke sikker på. Synes den ser og føles litt kjip ut. Har aldri hatt en selv, så jeg skal ikke snakke veldig høyt. Husker også en Fidelity test der Gunnar Brekke roser drivverket til Projects toppmodell, men mener at armen ikke helt holder følge med det gode drivverket og at armen er litt kresen mtp hvilke pick-uper som passer.
    Kan huske den testen når jeg tenker meg om.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Det finnes jo mange brukte armer å lukte på også...spesiellt i det store utland....

    Så er spørsmålet hvor mye kan du spare ved å kjøpe project armen kontra ev en std rega 300 arm? sikkert fint lite-......

    En annen ting , når en carbonarm er billig kan det skyldes felre ting....billig carbon , billig arbeidskraft ,billig produksjonskostnader i form av rimlig verktøy etc.....

    DE proj armene kan nok imponere ved første blikk , allikevel tror jeg du kommer lengere med regas 300 eller helst an sin , som bho har....å senere oppgradere armkablen kan jo gjøres , når jeg ser hvor tynne kablene i armen til bho er , hadde jeg nok medberegnet en tusing i arbeidspenger også....de er ubertynne rett og slett , kablen tror jeg er årsaken til at denne armen både koster litt , og lyder godt...lageret som skal være oppgradert(om det er det) kan og ha en innvirkning.

    5k er ikke all veden for en slik arm , og en an arm er jo lettere og selge , men så var det levering da............du har vel ikke tenkt å prøve deg på Audiocompaniet du og... :p :eek: :eek:

    spillern er i allefall fin....det går an å finne brukte voyd armer på utenlandske forum også.
    som ser ut som de an armene.......pq er visst svært svært glad i voyd , og det skulle ikke forundre meg at det ville spille fortreffelig i lag....men somsagt prisen sklir vel avgårde,.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    ssm skrev:
    Det finnes jo mange brukte armer å lukte på også...spesiellt i det store utland....

    Så er spørsmålet hvor mye kan du spare ved å kjøpe project armen kontra ev en std rega 300 arm? sikkert fint lite-......

    En annen ting , når en carbonarm er billig kan det skyldes felre ting....billig carbon , billig arbeidskraft ,billig produksjonskostnader i form av rimlig verktøy etc.....

    DE proj armene kan nok imponere ved første blikk , allikevel tror jeg du kommer lengere med regas 300 eller helst an sin , som bho har....å senere oppgradere armkablen kan jo gjøres , når jeg ser hvor tynne kablene i armen til bho er , hadde jeg nok medberegnet en tusing i arbeidspenger også....de er ubertynne rett og slett , kablen tror jeg er årsaken til at denne armen både koster litt , og lyder godt...lageret som skal være oppgradert(om det er det) kan og ha en innvirkning.

    5k er ikke all veden for en slik arm , og en an arm er jo lettere og selge , men så var det levering da............du har vel ikke tenkt å prøve deg på Audiocompaniet du og... :p :eek: :eek:

    spillern er i allefall fin....det går an å finne brukte voyd armer på utenlandske forum også.
    som ser ut som de an armene.......pq er visst svært svært glad i voyd , og det skulle ikke forundre meg at det ville spille fortreffelig i lag....men somsagt prisen sklir vel avgårde,.
    Får vel finne en brukt Voyd/Helius kombo. :D
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Continuo skrev:
    Jeg tviler ikke på det du skriver her Rune, samspill er viktig, men det finnes nok andre muligheter vil jeg tro, alle er vel ikke prøvd?
    Alle er sikkert ikke prøvd ;) ,men poenget mitt var at det etter min ringe erfaring er et ganske komplisert lerret å bleke det å sette sammen en rigg som i sum spiller harmonisk :) Peter Qvortrup kan vel neppe kalles nøytral viss man spør han ;D ,men hva det nå er verdt så har han ikke mye positivt å si om andre armer :D Tror han har prøvd endel.
    Tror gjerne man kan legge 50.000,- på bordet for en arm til TT1,men det er neppe automatikk i at det vil funke bedre enn en Rega 250.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    iså fall bør man vurdere en annen spiller dersom dette stemmer....en slik an spiller er sikkert strålende , men det betyr ikke at den parkerer en masse andre gode spillere , med en regaarm montert.

    Jeg er nokså sikker på at den spillern spiller godt med flere armkomboer , men det er dyrt å prøve seg frem , derfor gjør folk skjelden det.

    Det er stor forskjell på en rb-250 og armer til 50k.......men at en 250 arm passer drivverket kan så være...

    Hvis dette skulle stemme Rune , faller jo det meste mht pris/ytelse på sin urimlighet.

    En slik Voyd/pq arm koster fra 33k.....altså i segmentet der det troner utrolig mange flotte tonearmer...triplanar , graham phantom dynavector 507mkII osv.....

    Men jeg er enig i at den an250 modda rega armen spiller flott på det drivverket , for relativt beskjedene penger , og prisen på arm står greit i stil til prisen på verket.....ere ikke bare å fleske tel a continuo... ;D

    Jeg lurer på hvorfor PQ ikke har gjort noe med loddene på disse armene , spesiellt da den dyrste til 8k....fortsatt da 250 mod. arm.....de aller fleste som ahr prøvd blir jo over seg av begeistring for lodd med lavere tyngdepungt.....men det er kanskje ikke mr.Q helt enig i da....i og med at han ikke har funnet opp ett annet lodd.

    Espen
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Jeg satte det sikkert litt vel på spissen Espen ;)
    Selv er jeg ivertfall strålende fornøyd med min TT1,Arm1(Rega250) og Goldring 1012 pick-up ,som jeg ga ca 5.000,- for samlet :)

    Mener å huske at PQ snakket om en av de tidligere Helius armene som bedre på TT1/TT2 enn Rega250,men husker ikke vilken modell.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da er vel helius fat scorpio kanskje en bedre arm, selv om drivverket er nytt...

    Jeg syntes midlertid at riggen til bho spiller såpass godt , at ved å kjøpe alt samlet , tror jeg man kommer ett stykke på vei med den modda 250 armen......ett + får være at armen takler en hel rekke mc pu er..

    Bare på de syltynne kablene på bho s spiller ser man at her er det gjort ting , men dette er skjøre saker , så her må man være ytterst forsiktig ved pickup-bytte...

    Har du sjekket om importøren har på lager continuo ? Jeg spurte en gang , og da var det visst leveringsproblemer.....men dette er 2 år siden , at det blir noe lyn-leveranse tivler jeg på ,men dersom det er snakk om noen få mnd er det kanskje innen rekkevidde ? spørs på den som venter..... 8)

    Espen
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    ssm skrev:
    Da er vel helius fat scorpio kanskje en bedre arm, selv om drivverket er nytt...

    Jeg syntes midlertid at riggen til bho spiller såpass godt , at ved å kjøpe alt samlet , tror jeg man kommer ett stykke på vei med den modda 250 armen......ett + får være at armen takler en hel rekke mc pu er..

    Bare på de syltynne kablene på bho s spiller ser man at her er det gjort ting , men dette er skjøre saker , så her må man være ytterst forsiktig ved pickup-bytte...

    Har du sjekket om importøren har på lager continuo ? Jeg spurte en gang , og da var det visst leveringsproblemer.....men dette er 2 år siden , at det blir noe lyn-leveranse tivler jeg på ,men dersom det er snakk om noen få mnd er det kanskje innen rekkevidde ? spørs på den som venter..... 8)

    Espen
    Har ikke sjekka, etter hva jeg har hørt av andre så er det vel få spillere der, men man har da alliert seg, jeg har en "nesten" på hånd. ;D
    Eller hva sier du Rune? :-X
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Continuo skrev:
    Har ikke sjekka, etter hva jeg har hørt av andre så er det vel få spillere der, men man har da alliert seg, jeg har en "nesten" på hånd. ;D
    Eller hva sier du Rune? :-X
    Vel,et ganske flyktig "nesten" :D Jeg har en gammel Sony TTS3000 med originalarm som skal testes ut,og jeg beholder enten den eller Audio Noten som en nr.2 spiller.Men dette kan ta tid ;) Først skal Voyden opp å gå.

    Nå er jo også Audio Note TT1 i utgangspunktet en Systemdeck II et eller annet,og desse spillerene dukker av og til latterlig billig opp i Danmark og da ofte med en eller annen Helius arm på.Trenger ikke vere noen dårligere løsning det enn en ny TT1,tror jeg....
    Setter du opp en kjøpes annonse på Hifi4All får du sikkert en del henvendelser.Mulighetene er der for en Voyd også,men de blir sjeldnere og sjeldnere,og prisene stiger.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn