Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Ja, de burde laget den slik at den matchet annet AN utstyr også!
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Brukte den på Doxa, P1 og NAD, hørt den på en CJ, feil alt sammen :p
    Handler vel om matching, og at eg har hørt 4 dårlige matcher, mens det matchet hjå deg. Digg med fjernkontroll da ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    Brukte den på Doxa, P1 og NAD, hørt den på en CJ, feil alt sammen :p
    Handler vel om matching, og at eg har hørt 4 dårlige matcher, mens det matchet hjå deg. Digg med fjernkontroll da ;D
    Tviler ikke, den er jo litt mere lystlydende i forhold til andre AN pre's. Bør nok prøves før man kjøper pga av matching/lyd preferanser.

    Fjernkontroll er feigt ;)

    /jan
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.694
    Antall liker
    3.189
    JanR skrev:
    Brasse skrev:
    Zero-pre'en tror eg bare funker med Zero blokkene.. :-X
    Hvilket selvsagt er helt feil.

    /jan
    Har med godt resultat brukt M-Zero pre med Doxa Signature 70 MKII, MKIIa og Model 72. Så her er nok erfaringene ulike.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Hyyysj.. de andre som byr er tydeligvis ute på shopping, på café eller sitter i bilen på veg til svigers. De har helt glemt auksjonen. Eg liker prisen.
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Brasse skrev:
    Svar her veit du:

    Dear Arinbjorn,

    Someone has changed the power supply to a valve rectifier and installed a different mains transformer, this may actually sound better, although toroid transformers generally do not sound all that great.

    Sincerely,
    peter


    Kva seier AN folket til det?
    Vet ikke, ang. siste del lurer jeg på om ikke Tommy Hørning og avdøde Harvey "Gizzmo" Rosenberg er litt uenig her......og de har da skrudd en rørforsterker eller to ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    Hyyysj.. de andre som byr er tydeligvis ute på shopping, på café eller sitter i bilen på veg til svigers. De har helt glemt auksjonen. Eg liker prisen.
    Ja ???

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Noen bilder fra en kompis som ikke er aktiv på hfs :)





















    Kit1 som er endel oppgradert.
    Dac 1 som er lett oppgradert med bla 5687 rør og bedre interkabling.
    AN AX-2 høytalere.

    Ørene modifiseres med en god vin ;)

    /jan
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Da ble det ikke noe av M1 i denne omgang. Eg gråter ikke.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Hmm, det kaffe serviset så veldig kjent ut Jan 8)
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Her er guruen vår...

    Happy Halloween!

     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Eh, er det symptomatisk for AN eiere å ta bilder uten bentøy på? Ser da vitterlig ut som om JanRs "ukjente" venn har tatt bilder uten bukser på når man ser på dac bildet.. Har Jan tatt disse bildene? Hva betyr dette? Tilhører bena han med colabunnene? Tilgi en uvitende, overarbeidet gutty, men her ramla jeg av lasset...
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    gut_man skrev:
    Eh, er det symptomatisk for AN eiere å ta bilder uten bentøy på? Ser da vitterlig ut som om JanRs "ukjente" venn har tatt bilder uten bukser på når man ser på dac bildet.. Har Jan tatt disse bildene? Hva betyr dette? Tilhører bena han med colabunnene? Tilgi en uvitende, overarbeidet gutty, men her ramla jeg av lasset...
    ;D ;D

    /jan
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    gut_man skrev:
    Eh, er det symptomatisk for AN eiere å ta bilder uten bentøy på? Ser da vitterlig ut som om JanRs "ukjente" venn har tatt bilder uten bukser på når man ser på dac bildet.. Har Jan tatt disse bildene? Hva betyr dette? Tilhører bena han med colabunnene? Tilgi en uvitende, overarbeidet gutty, men her ramla jeg av lasset...
    Hehe, det ser ut for meg som en arm som kommer ut av en t-shirt. Uansett, ser trivelig ut det lille systemet.

    (Skriver litt i AN-tråden jeg siden jeg har en PZero som lydstyrkeregulator for RIAA'n )
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    hifiguru skrev:
    gut_man skrev:
    Eh, er det symptomatisk for AN eiere å ta bilder uten bentøy på? Ser da vitterlig ut som om JanRs "ukjente" venn har tatt bilder uten bukser på når man ser på dac bildet.. Har Jan tatt disse bildene? Hva betyr dette? Tilhører bena han med colabunnene? Tilgi en uvitende, overarbeidet gutty, men her ramla jeg av lasset...
    Hehe, det ser ut for meg som en arm som kommer ut av en t-shirt. Uansett, ser trivelig ut det lille systemet.

    (Skriver litt i AN-tråden jeg siden jeg har en PZero som lydstyrkeregulator for RIAA'n )
    Da er du en AN venn :)

    /jan
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Hva er linken mellom Audio Note JP og UK egentlig? Og hvordan går produktene sammen?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    hifiguru skrev:
    Hva er linken mellom Audio Note JP og UK egentlig? Og hvordan går produktene sammen?
    PQ "jobbet" eller hadde god kontakt med Kondo i sin tid.
    Litt usikker på hva som egentlig skjedde mellom de.

    Hvordan de spiller sammen, aner ikke, men skal ikke se bort i fra at de fungerer bra sammen :)


    http://www.audionote.co.jp/index_e.html <-- Kondo AN (japan)

    http://www.audionote.co.uk/ <-- PQ AN (UK)

    /jan
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.799
    Antall liker
    21.547
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    JanR skrev:
    Gago skrev:
    JanR skrev:
    Noen bilder fra en kompis som ikke er aktiv på hfs :)


    /jan

    ikke aktiv på hfs?
    yeah, sure!
    Rettelse:
    ikke veldig aktiv 8)

    /jan

    en "mitt anlegg"-tråd like lang som året er vondt, jevnlig totalskifte av anlegg med noen måneders mellomrom, skjult pålogget dagen lang - jo, jeg vil kalle det VELDIG aktivt. ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Gago skrev:
    JanR skrev:
    Gago skrev:
    JanR skrev:
    Noen bilder fra en kompis som ikke er aktiv på hfs :)


    /jan

    ikke aktiv på hfs?
    yeah, sure!
    Rettelse:
    ikke veldig aktiv 8)

    /jan

    en "mitt anlegg"-tråd like lang som året er vondt, jevnlig totalskifte av anlegg med noen måneders mellomrom, skjult pålogget dagen lang - jo, jeg vil kalle det VELDIG aktivt. ;D
    ;D ;D

    /jan
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gago skrev:
    JanR skrev:
    Gago skrev:
    JanR skrev:
    Noen bilder fra en kompis som ikke er aktiv på hfs :)


    /jan

    ikke aktiv på hfs?
    yeah, sure!
    Rettelse:
    ikke veldig aktiv 8)

    /jan

    en "mitt anlegg"-tråd like lang som året er vondt, jevnlig totalskifte av anlegg med noen måneders mellomrom, skjult pålogget dagen lang - jo, jeg vil kalle det VELDIG aktivt. ;D
    Tsk... tsk.... ;)
    Hadde jeg ikke fortalt det, hadde du aldri gjettet det ;D
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    gut_man skrev:
    Eh, er det symptomatisk for AN eiere å ta bilder uten bentøy på? Ser da vitterlig ut som om JanRs "ukjente" venn har tatt bilder uten bukser på når man ser på dac bildet.. Har Jan tatt disse bildene? Hva betyr dette? Tilhører bena han med colabunnene? Tilgi en uvitende, overarbeidet gutty, men her ramla jeg av lasset...
    Ska sei gutty!!
    At du greier å se "mannebein" i det bildet er litt bekymringsfullt :eek:
    Det er nok den ene armen min som har kommet med på bildet ;)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Liten AN-E-eierliste:

    1) Bob Neil (Positive Feedback magazine) – liked Audio Note digital so much that he stopped reviewing and became a dealer for them.
    2) Peter Van Wellinswaard (Stereophile technical writer) Owns AN E loudspeakers and uses them for measurements of tube equipment
    3) Art Dudley (Stereophile) Several Audio Note products over the years and now an AN E/Spe HE owner.
    4) Martin Colloms (Stereophile, Hi-Fi News, Hi-Fi Choice, founder Monitor Audio, court case expert on audio products, writer of many books on audio) Has reviewed many AN products over the years hailing the DAC 5 and TT3 as the best digital and turntable he has heard. Also hailed the Ongaku as the best amplifier ever made
    5) Constantine Soo (editor of Dagogo.com) owns AN E/Sec Signatures and are his reference speakers
    6) Chris Redmond(reviewer dagogo.com (AN E owner)
    7) Steven Rochlin (editor of enjoythemusic.com AN J/SE reference speakers for more than 10 years)
    Hi-fi Choice (AN E speakers have been used as reference speakers since 1992) – They bought an updated pair in 2001) Editors Choice award in blind listening auditions.
    9) Wes Philips (Stereophile) 2009 CES said the AN E/SEC Sig based system was the best he had ever heard. (See 2009 CES blog)
    10) ME (reviewer Dagogo-me) Owns AN J/Spe speakers and OTO and believes the AN E/ SEC to currently be the best speakers he has heard.

    Fra starten på tråden Audio Note - Why do I bother (86 sider) http://www.canuckaudiomart.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=11401&start=1275
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Jævli bra Brasse... Har aldri hørt noe bedre enn AN-E selv, uansett pris! :)

    ...Men det er jo smak og behag som alt annet.. ;)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Et par litt eldre AN-E/Lx, kjøpt på engelske eBay. Bestilt originale transportkasser fra AN, selger driver å henter priser på shipping nå. Samtidig driver jeg og ser på stativ. Har sendt pappa tegninger på de originale 4-fots stativene, han skal sjekke material-tilgang i helga :)

    Ser også på muligheten for kanskje å (få pappa til å) lage en utgave av Sistrum-stativene. Erfaringer rundt stativer til AN-E?



     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    De originale stativene tror jeg Upgrade fortsatt kan skaffe, og de kan også fylles med sand, som ifølge Olof gav et litt roligere og "snillere" lydbilde, kommer an på hva slags lyd man vil ha.. Andre stativer har jeg ikke testet dessverre...

    Designmessig likte jeg de som er avbildet i innlegget ditt over.. :)

    Mvh.
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Dette blir uansett spennende å følge med på! :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn