bjornendrestad
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 03.05.2007
- Antall liker
- 7
Dac 8
Vedlegg
-
138.1 KB Visninger: 1.147
Nesten kr 26 tusen inkl frakt men før fortolling (25% moms) for en 26 år gammel forsterker..... var ikke det dyrt da? Selv om man klarer å lure tollerne så får man jo en nesten ny ARC LS-26 med myyyye bedre lyd til samme pris. Her i Norge! Og da slipper man å gjøre seg til kjeltring for å spare momspenger også....jokris skrev:hei
jeg har en venn i canada som heter alfred keyser, han har en ar sp10 versjon 6, orginal MK2, kjøpt juni 1984
som han ønsker å selge, mint condition , utropspris eller utgangspunkt er ca 4000 dollar
hvis noen er interesert eller har spørsmål ta kontakt så videreformidler jeg de og du kan få direkte kontakt info til alfred
han er forøvrig en rørentusiast Med store bokstaver og tyngde
Ikke for å kverulere men dette uttrykket blir til stadighet misbrukt.CNK skrev:Mint condition = perfekt tilstand. Så kan man vel argumentere om det er perfekt når den har vært i bruk i x antall år.
CNK skrev:Mint condition = perfekt tilstand. Så kan man vel argumentere om det er perfekt når den har vært i bruk i x antall år.
Tror du at LS-26 har myyye bedre lyd? SP10 er vel en klassiker med ypperlig RIIA. Leste forøvrig en test av en av ARC klasiske effektrinn fra 70-tallet. Det ble påstått at den kunne sammenlignes med det beste av i dag. Og hvorfor ikke? Det er vel stort sett de samme kretsene det er snakk om tross alt....Finn M skrev:Nesten kr 26 tusen inkl frakt men før fortolling (25% moms) for en 26 år gammel forsterker..... var ikke det dyrt da? Selv om man klarer å lure tollerne så får man jo en nesten ny ARC LS-26 med myyyye bedre lyd til samme pris.
hvis jeg forsto det riktig så er det en utgave solgt i tyskland så det skal være en 230v utgaveHCS skrev:SP10 og SP11 går blant mange for å være Bill Johnson's beste kreasjoner uten tanke på pris. Noen holder disse to modellene foran ref-serien og. Slik sett er SP10 er god pris. Om den en verdt prisen skal være usagt, jeg synes den er litt høy. Den må vel og bygges om til vårt strømnett også ?
Men da mangler du fremdeles en RIAA og du skal temmelig høyt opp i pris for å matche RIAA'en i en SP-10 eller SP-11.Finn M skrev:Nesten kr 26 tusen inkl frakt men før fortolling (25% moms) for en 26 år gammel forsterker..... var ikke det dyrt da? Selv om man klarer å lure tollerne så får man jo en nesten ny ARC LS-26 med myyyye bedre lyd til samme pris.
Det jeg vet av personlig erfaring er at det har skjedd mye med lyden på ARC sine forforsterkere de siste ti årene, veldig mye. Jeg kjøpte LS-25 mk.I i 2002, en pre som dengang ble karakterisert som noe av det mest vellykkede ARC har lagd av forforsterkere, en regelrett klassiker. Men alle som har sammenlignet denne med LS-26 (eller for den saks skyld Ref.3) vet at forskjellen i lydkvalitet er som dag og natt i et godt oppsett. Hvordan utviklingen var de 20 - 30 årene før år 2000 vet jeg lite om men har vanskelig for å tro at utviklingen gikk bakover.FZ skrev:Men da mangler du fremdeles en RIAA og du skal temmelig høyt opp i pris for å matche RIAA'en i en SP-10 eller SP-11.Finn M skrev:Nesten kr 26 tusen inkl frakt men før fortolling (25% moms) for en 26 år gammel forsterker..... var ikke det dyrt da? Selv om man klarer å lure tollerne så får man jo en nesten ny ARC LS-26 med myyyye bedre lyd til samme pris.
Har du forøvrig sammenlignet siden du vet at det nyere linjetrinnet er så myyyye bedre?
Mint lovar godt, men 1984-utgåva vart forbetra iallfall ein gong. Ingen fekk "MKII", eigentleg, men din venn Alfred har kanskje vore ekstra tidleg ute?jokris skrev:hei
jeg har en venn i canada som heter alfred keyser, han har en ar sp10 versjon 6, orginal MK2, kjøpt juni 1984
som han ønsker å selge, mint condition , utropspris eller utgangspunkt er ca 4000 dollar
hvis noen er interesert eller har spørsmål ta kontakt så videreformidler jeg de og du kan få direkte kontakt info til alfred
han er forøvrig en rørentusiast Med store bokstaver og tyngde
SP 10 er absolutt verd å låne øyret. Hugs likevel at når ein har såpass gamle komponentar, vil det alltid vere aldring/slitasje etter over 20 års bruk. Ein må altså rekne med at det kan verte kostbart ut over prisen ein gjev for produktet....jokris skrev:Alfred har mkll versjon 6, han var veldig tydelig på at det var en ren mkll og ikke en oppgradert en en
tror helt sikkert den du har er verdt hver krone og, liker det jeg har hørt av audio reaserch veldig godt, selv om jeg ikke har hørt noe av det eldre, men hvem vet, hvis alfred har denne senere så kanskje jeg slår til på den etterhvert
Har desverre ikke noen gode råd mot viftestøyen på 210 (er det virkelig så ille?), men her ihvertfall tråden du etterlyste...elta skrev:trenger råd og tips omkorleis ein får viftene i REF210 til å bli roligere,Veit dette har vore oppe tidligere,men eg finn det ikkje igjen.Meiner å huske at nokon hadde lagt større åpning i chassiet?Veit og nokon speler med lokket av.Eg er så møkk lei støyen at eg la dei ut for salg,har egentlig ikkje lyst å selge dei,for lydmessig er det etter min smak noko av det desidert beste.Håper nokon har gode råd å gi,før eg gjer tabben å selge dei.
Strømforbruket går ned Hvis det er 2 eller flere vifter går det ann å koble disse i serie. Husk bare å sjekke tempenelta skrev:Takk for tips JK,Eg har og hatt VT100 og VT200,dei hadde tre hastighetsinnstillinger,på det laveste gjekk det bra.På desse her er det full guffe,og det er Nexans vifter.Eg har lurt litt på ein motstand i serie,ein kamerat av meg diskuterte dette med servicemannen til Audionord,meiner å huske at han frarådde motstand.Men uansett kor stor motstand bør ein sette inn(hvilken type).Vil tru at 800-1000 omdreininger burde vere nok? Kva skjer med strømforbruket med ein motstand i serie?
mvh elta
Hvilke rørfabrikat sitter der nå ? EH eller Sovtek ?bluesman skrev:Har hatt en PH5 en lengre periode nå og vært svært fornøyd med den så langt.
Så har jeg begynt å fundere litt på nye og annerledes lydende rør.Vil gjerne beholde
det beste fra de standard-rørene som sitter i.Samtidig vil jeg gjerne ha en anelse mere
'rørlyd' i mellomtonen og da kanskje også noe 'bedre' micro-dynamikk.Denne har av enkelte blitt
beskyldt for å lyde litt komprimert på dette området.Skal ikke si at jeg har reagert på det,men
har vel heller ikke god nok bakgrunn til å si hverken det ene eller andre.Noen som vet om rør som
gir det etterspurte uten at 'skjorta' ramler av?
Vil sette stor pris på tilbakemeldinger her.Alt mottas med glede,men avgjørelsen blir selvfølgelig min,
etter vurdering av forslagene.Tar da gjerne meldinger på hvorfor rundt de ulike forslagene.
På forhånd takk!
mvh
Er ikke EH og Sovtek i praksis samme rør ? Når det gjelder kt 88 er det ihvertfall det. Mulig det stiller seg annerledes med 6550 og div andre ?HCS skrev:Hvilke rørfabrikat sitter der nå ? EH eller Sovtek ?bluesman skrev:Har hatt en PH5 en lengre periode nå og vært svært fornøyd med den så langt.
Så har jeg begynt å fundere litt på nye og annerledes lydende rør.Vil gjerne beholde
det beste fra de standard-rørene som sitter i.Samtidig vil jeg gjerne ha en anelse mere
'rørlyd' i mellomtonen og da kanskje også noe 'bedre' micro-dynamikk.Denne har av enkelte blitt
beskyldt for å lyde litt komprimert på dette området.Skal ikke si at jeg har reagert på det,men
har vel heller ikke god nok bakgrunn til å si hverken det ene eller andre.Noen som vet om rør som
gir det etterspurte uten at 'skjorta' ramler av?
Vil sette stor pris på tilbakemeldinger her.Alt mottas med glede,men avgjørelsen blir selvfølgelig min,
etter vurdering av forslagene.Tar da gjerne meldinger på hvorfor rundt de ulike forslagene.
På forhånd takk!
mvh