Ja dette er et GE NOS rør, men Tung Sol og RCA merket Sylvania blir regnet for å være litt bedre. Uansett er disse NOS rørene bedre enn dagens produksjon. Det eneste røret som kom i nærheten var Winged C, men dette er også ute av produksjon, og en betaler snart samme pris for disse som ekte USA NOS....@JK; Dette røret får mye skryt på utenlandske fora for bruk i strømforsyning på ARC ref seriene. Er det dette røret du nevner over?
Vis vedlegget 413480
NOS GE 6550A
Ble mistenksom når bunnen var rød ja...
Ja fant denne linken også, men den sier ikke så mye. Dette er rørselgere og der er det mye rart for tiden...
Da fant jeg litt informasjon vedr. GE 6550 rørene...Ble mistenksom når bunnen var rød ja...
Fra 1992? Trodde produksjonen var slutt i USA utover i 70-tallet. Kan ikke huske å sett rør laget i USA etter dette, så det kan være produsert av andre? Klarer heller ikke å finne noe informasjon når fabrikkene stoppet produksjonen i USA....
Det står at de ikke har de på lager, og det er ikke så lett å se når de er produsert. Som nevnt over så er det rør fra 71-79 som gjelder.
De er jo svindyreDet står at de ikke har de på lager, og det er ikke så lett å se når de er produsert. Som nevnt over så er det rør fra 71-79 som gjelder.
Disse er et bedre alternativ etter min mening
https://www.tubedepot.com/products/tung-sol-6550-st-nos-u-dot-s-made
Det er bare 100$ ekstra....De er jo svindyreDet står at de ikke har de på lager, og det er ikke så lett å se når de er produsert. Som nevnt over så er det rør fra 71-79 som gjelder.
GE rørene er også for dyre synes jeg.Det er bare 100$ ekstra....De er jo svindyreDet står at de ikke har de på lager, og det er ikke så lett å se når de er produsert. Som nevnt over så er det rør fra 71-79 som gjelder.
Ja det er helt villt selv for Winged C. Spørs om det er verdt det med slike priser...GE rørene er også for dyre synes jeg.Det er bare 100$ ekstra....De er jo svindyre
De Winged C jeg har kostet 2500 for paret.
Rørdempere har jeg tro på, men har ikke vitenskapelig testet dette. Koster jo nesten ingen ting og så gir det ro i skjelen4Interesting, jeg har valgt ikke å oppgradere mine ref 210 til kt120 bruk så JJTesla høres ut som et alternativ. Ser du benytter rørdempere, synes du det er noe å hente der?
JAKr
Har svært bestemte meninger om forskjellen på disse 6550 rørene. Hva synes du er forskjellen?Sovtek 6550 WE ut og Svetlana 6550 C (winged C) inn. 6h30 står 1500 timer til...
Ja kanskje litt uheldig der men jeg tror ikke du er så uheldig med lyden. Det viser jo seg at ARC er et merke man får lyst til å beholde og gjerne oppgradere.Tusen takk. Jeg tror du har rett i det . Ser ut som om jeg har vært litt uheldig med bildet. Det så ikke slik ut da jeg la det inn via Ipaden.
Mvh
Erik
Julepresang Erik? Gratulerer så mye med flott pre ampHei alle venner av ARC. Melder meg herved inn i klubben som eier av denne vidunderlige pre ampen.
God Jul
Jadajadajada det går vel ann å høre på før de er spilt inn også Er du ikke på hytta i julen? - har forresten fått lengre staver til jul,(forskjell på folk) så nå må du nok regne med å slite.Takker ������. Enda 450 timer til jeg har rukket de 600 timene AR sier den trenger. Mye musikk det Tor.
Erik
Vet, tenkte mest for din egen del Lytting kan vi ta senere i vinter en gang, men stavtesten tar vi så fort det byr seg en mulighet. Redd utfallet ikke går i min favør, men moro lellHei igjen Tor.
Er hjemme i år. Nyttår på fjellet. Da tar vi stav testen ?
Selvsagt er det mulig med en lytt selv om den ennå ikke er innspilt ? Låter bra likevel synes nå jeg. Tar kontakt litt senere, mye familie feiringer i disse tider.
Fortsatt god jul
Erik
Etter det jeg kan finne ut så er Golden Dragon 6550 rør produsert av Winged "C" i St.Petersburg og er de beste av de nyproduserte 6550 rørene.Bruker nå Golden Dragon 6550 i min VT100. Er veldig godt fornøyd med lyden. Noen som vet hvordan disse står seg i forhold til andre 6550 rør, lydmessig og med tanke på levetid?
Golden Dragon "rebrander" alle sine rør. Mye av rørene de selger er Kinesiske rør, men 6550 rørene var visstnok Winged C med de er som nevnt ute av produksjon. Kan heller ikke se at Golden Dragon tilbyr 6550 lenger?Takk for svar JK. Golden Dragon rørene blir vel fortsatt produsert eller?