Ja du var i skyld i at jeg var på Klipsch-kjøret i mange, mange år! 8)Det kunne det!Synes nå ærlig talt det beste av blomsterspråk du har prester var den testen av en eller annen Klipsch - kunne det vært La Scala? ;DJeg har i dag "reddet" nesten alle fidelity-bladene ned på en memory stick, og i den forbindelsen har jeg lest litt gamle greier. Og, relevant for denne diskusjonen, har jeg følgende julekort til leserne at denne tråden...:
That's blomsterspråk for you people. Og nå er det jul.
Johan-Kr
Rene blomstereksplosjonen, den gangen. Fruktblomstring i Hardanger og cherryblossom i Washington i samme stund!
Entusiasme må være lov ja. [emoji57]Blir det ikke litt tåpelig hvis enhver stakkar som poster et entusiastisk lytteinntrykk av ett eller annet produkt skal stilles til vegg med at han(hun?) dermed påstår at det er 'verdens beste'?
'Det beste jeg har hørt' - flott!
evt:
'Det beste jeg har hørt' - 'da har du ikke hørt et skikkelig high-end anlegg', 'Ha-Ha - den måler mye dårligere enn (min) SupraCryo Duppeditt så du er på jordet!', 'Hvor mange duppeditter har du hørt? - hva har du å sammenligne med?' 'Faller helt gjennom på stoner metal/Kari Bremnes/Mahler/(..fyll inn)' og så videre.
Hjelpe meg - jeg syns den låter bra. Hvor vanskelig er det å forstå et slikt utsagn? Må man spesifisere, i hvert eneste innlegg, at utsagnet er subjektivt, basert på lytting på eget anlegg i egen stue/lytterom med den musikken man selv foretrekker?
Burde være helt unødvendig.
Sikkert postet i feil tråd også
Du kan åpenbart stryke The Absolute Sound fra listen med mulige svar på de to spørsmålene.Hvem kan vi stole på? Hvem forteller et snev av sannhet?
Jesus en er vel ingen referanse. Han bodde hjemme til han var over 30, og hvis han gjorde noe var det bare et under.Amir er ikke Jesus.
Riktignok skal han ha cred for å dratt ned noen høye hester i bransjen.
Men flere av produktene han har på sin anbefalt liste, låter i mine ører middelmådig.
Gjesp.
For min del gjelder dette høyttalere han har anbefalt.Eksempler?
....og du betaler for bilett og tapt arbeidstid?Satt og så på testen av Chord Hugo tt..
Han sier at alle dacer låter likt… og at denne ikke skiller seg ut.
Han kan komme og høre på 4 forskjellige her
Bla Topping som han elsker..
Noe er feil..
Chorden er den beste jeg har hatt..
Helt greit at du synes det. Helt greit at andre synes noe annet også.Satt og så på testen av Chord Hugo tt..
Noe er feil..
Det vil muligens være enklere med et nøytralt system for å verifisere forskjell på DAC'er ?Satt og så på testen av Chord Hugo tt..
Noe er feil..
Nå er det da mange høyttalere som ikke akkurat måler bra men som låter svært braAmir må jo være svaret på Jesus for Hi-Fi entusiaster
Få bort alt tullet fra denne bransjen og la folket få god lyd uten å bli lurt!
Jeg har blitt lurt masse selv! Hjernen vår liker trolig å bli lurt.
Audio Science Review tester masse vås som PS audio strømgenerator, kabler osv.
Ikke nok med det, så selges det meget dyr Hi-Fi som måler fryktelig dårlig.
Når man da har en bransje hvor det er kabler og annet lureri som blir pusjet på
forbrukeren finnes det nesten ikke troverdighet lenger.
Jeg tar av meg hatten for Amir. Han har kjøpt testutstyr for langt over 1 million kroner for
å bevise alt tullet i bransjen. Han har jobbet for Sony, Microsoft osv.
Han har ikke lagt sin elsk på hverken Topping eller noen av de andre som bygger DAC`er som måler eksepsjonelt bra.Satt og så på testen av Chord Hugo tt..
Noe er feil..
Nei, men det finnes høyttalere som måler bra men som kan høres kjedelig ut. Husker godt noen KEF som hørtes tamme og kjedelige ut hos OHC mens de samme hos Duet låt fantastisk . Rommet og plassering og lytter betyr mye, en gubbe på 60 tåler bedre en stigning i frekvens enn en frisk 25-åring , de vil oppfatte lyden vesentlig forskjelligog derfor tolerere/like avvik forskjellig tror nå jegNå er det da mange høyttalere som ikke akkurat måler bra men som låter svært bra
Den påstanden går litt i mot definisjonen på at noe måler bra vil jeg si.Nå er det da mange høyttalere som ikke akkurat måler bra men som låter svært bra
Måler - hva da?men setter man en skoeske som måler relativt bra opp mot en stor 3-veis hornhøyttaler som måler middels så er opplevelsen noe annet nesten uavhengig av FR etc.