Audiofili: Deutsche Grammophon The Original Source

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• aiso

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Antall liker
    6.485
    Sted
    Eidskog
    Torget vurderinger
    16
    Nei, har ikke hørt noe. Jeg fryktet at den plata ikke er å få tak i lengre, men har ikke sjekket i det siste.
    Steinberg-boksen har stått utsolgt siden jeg mottok min, og jeg ser ikke info fra DG om ny pressing, så er ikke veldig optimist. Boksen er/var svindyr, og mister mye av verdien når en plate er defekt. Bruktprisene nå er flere ganger nyprisen. Er spent på hva forhandler vil gjøre i dette tilfellet.
    Takk for påminnelsen.
    @ottone
    Hei! Har du hørt noe som helst fra BD angående erstatning av skadet plate fra TOS Steinberg-boksen ?
    Jeg har sendt epost for en tid tilbake, men har ikke fått noe svar.
    Aiso

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.541
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    @aiso Takk for påminnelsen.
    Det begynner å bli lenge siden sist jeg spurte om status.
    Siste jeg hørte var etter purring i mai, da fikk jeg kort til svar:
    Vi har en restordre i ditt navn på denne og den vil bli sendt så fort vi får den inn.
    Vennlig hilsen, ...... - Big Dipper
    Kanskje på tide å ta det opp igjen. Det har nå gått 9 måneder uten at noe har skjedd!
    Det kommer sannsynligvis ikke til å bli presset flere eksemplarer av Steinberg-boksen, så vi bør vel be om å få kjøpet omgjort. Den var for dyr til å la dem slippe unna med det. Jeg har tatt vare på emballasje og ikke spilt noen av platene etter at jeg oppdaget skaden. Jeg tenkte hele veien at hele boksen skulle skulle tas i retur, da platene ikke er tilgjengelige enkeltvis.
    Jeg handlet bevisst hos norsk forhandler for å være trygg på erstatning hvis noe ikke var i orden. Det var naivt av meg.
    Inntill videre kjøper jeg ihvertfall ikke noe som helst derfra.

Sist redigert:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.544
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er en gærning på Steve Hoffmann-forumet som kjøpte en Bruckner-boks til fordi det var defekter i den første.

Grieg Karajan er forresten utsatt til 25. oktober, tre uker etter opprinnelig dato. De andre tre skal fremdeles utgis 4. oktober.

Sist redigert:

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.541
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det er en gærning på Steve Hoffmann-forumet som kjøpte en Bruckner-boks til fordi det var defekter i den første….
    Jeg vurderte faktisk akkurat det, den fantes fremdeles hos DG rett før jeg oppdaget skaden, men lot være da forhandler hevdet de skulle skaffe en ny. Og vips så var det for seint. Sånn er limited edition- verden.

aiso

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Antall liker
    6.485
    Sted
    Eidskog
    Torget vurderinger
    16
    @aiso Takk for påminnelsen.
    Det begynner å bli lenge siden sist jeg spurte om status.
    Siste jeg hørte var etter purring i mai, da fikk jeg kort til svar:
    Vi har en restordre i ditt navn på denne og den vil bli sendt så fort vi får den inn.
    Vennlig hilsen, ...... - Big Dipper
    Kanskje på tide å ta det opp igjen. Det har nå gått 9 måneder uten at noe har skjedd!
    Det kommer sannsynligvis ikke til å bli presset flere eksemplarer av Steinberg-boksen, så vi bør vel be om å få kjøpet omgjort. Den var for dyr til å la dem slippe unna med det. Jeg har tatt vare på emballasje og ikke spilt noen av platene etter at jeg oppdaget skaden. Jeg tenkte hele veien at hele boksen skulle skulle tas i retur, da platene ikke er tilgjengelige enkeltvis.
    Jeg handlet bevisst hos norsk forhandler for å være trygg på erstatning hvis noe ikke var i orden. Det var naivt av meg.
    Inntill videre kjøper jeg ihvertfall ikke noe som helst derfra.
    Takk for svar. Jeg kontakter BD i morgen. 9 måneder er alt for lenge uten at noe skjer med dette. Jeg hadde i det minste håpet på et svar fra BD.
    For en såpass dyr boks kan ikke slike feil med pressingen godtas. Jeg vil kreve å få utlegget for boksen refundert.

aiso

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Antall liker
    6.485
    Sted
    Eidskog
    Torget vurderinger
    16
    @ottone

Jeg fikk dette svaret fra BD nå:

Beklager at du ikke har fått svar på denne. Vi har forsøkt å løse det, men har ikke fått respons fra leverandør på lang tid så jeg tror
    vi må bare innse dette slaget som tapt.

Vi har to alternativer:
    1. Du returnerer boksen (sender deg en forhåndsbetalt returetikett) og får full kreditering.
    2. Du beholder boksen og vi krediterer deg 800,- for den defekte plata
    Det er fristende å velge alternativ 1. Må vurdere det ila helgen.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.541
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Full refusjon her, det er grei ordning. Tok tid dette, og BD har faktisk prøvd gjennom tid å få tak i boksen, men vi gir opp for denne gang. Jeg blir litt sur av sånne skuffelser, men tilliten til BD er tilbake, heldigvis.

aiso

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Antall liker
    6.485
    Sted
    Eidskog
    Torget vurderinger
    16
    @ ottone
    Jeg har spilt min gamle Holst The Planets med Karajan og Berlin. Spilte deretter The Planets med Steinberg fra TOS. Du verden så stor forskjell det er på lyden på disse platene.
    Steinberg-plata er suveren både når det gjelder lyd og musisering. Her er alt på plass. Strauss er også meget god.
    Til tross for at Hindemith-plata ikke er spillbar, beholder jeg Steinberg-boksen siden lyd og musikk på de 2 andre platene er himmelsk bra :D

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.541
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    @ ottone
    Jeg har spilt min gamle Holst The Planets med Karajan og Berlin. Spilte deretter The Planets med Steinberg fra TOS. Du verden så stor forskjell det er på lyden på disse platene.
    Steinberg-plata er suveren både når det gjelder lyd og musisering. Her er alt på plass. Strauss er også meget god.
    Til tross for at Hindemith-plata ikke er spillbar, beholder jeg Steinberg-boksen siden lyd og musikk på de 2 andre platene er himmelsk bra :D
    Enig. Jeg beholder boksen. Hos meg er det Holst som er skadet, men jeg vil heller ha boksen i hylla da resten låter veldig bra, og den er litt historisk.

aiso

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Antall liker
    6.485
    Sted
    Eidskog
    Torget vurderinger
    16
    Bortsett fra Stravinsky er alle disse rimeligere inklusiv norsk mva hos imusic.no

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.544
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er så himla kult at de brukte en pult fra 1960 for å myke opp digitalopptaket fra (ca.) 1980.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.544
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Aha! Jeg har med den to uker forsinkede Grieg Karajan i bestillingen min fra iMusic, så jeg må være tålmodig en stund til.

aiso

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Antall liker
    6.485
    Sted
    Eidskog
    Torget vurderinger
    16
    Jeg glemte å bestille fra Imusic. Laget ønskeliste og tenkte ikke mer over det. Men nå er Grieg Karajan bestilt.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.544
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    En ting visste vi allerede: Michael Johnson liker ikke lyden fra Jesus Christus Kirche. Merkelig mann (men Try saying Bjørnstjerne Bjørnsson five times fast var gøy da). Han klaget også over at tonearmen hans ikke fikset de smale utløpsrillene på Gilels Brahms…
    Jeg gleder meg til å høre hva dere mener om TOS Dvorak 9 Kubelik.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.166
    Har den Decca (SXL 2289) fra Speakers Corner han skriver om, den er veldig bra og er en favoritt her i huset, i det hele tatt så er disse Decca utgivelsene fra Speakers Corner noe av det bedre av nyutgivelser der ute. Synes jeg.

Ls 3/5

Medlem
    Ble medlem
    17.07.2021
    Antall liker
    151
    Sted
    Bryne
    En ting visste vi allerede: Michael Johnson liker ikke lyden fra Jesus Christus Kirche. Merkelig mann (men Try saying Bjørnstjerne Bjørnsson five times fast var gøy da). Han klaget også over at tonearmen hans ikke fikset de smale utløpsrillene på Gilels Brahms…
    Jeg gleder meg til å høre hva dere mener om TOS Dvorak 9 Kubelik.
    Jeg har både Speakers Corner’n og TOS av Dvorak 9.
    Hørte på begge nå tidligere i ettermiddag. Liker veldig godt Kubelik’n. Den sparker veldig godt fra og låter bra i mine ører. Ikke helt enig i at den har unaturlig mye klang/reverb. Syns det kler den innspillingen. Speakers Corner’n er mer nedpå og fyldig i lyden. Syns de er herlige begge to🤗🤷🏼‍♂️

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.166
    Jeg har både Speakers Corner’n og TOS av Dvorak 9.
    Hørte på begge nå tidligere i ettermiddag. Liker veldig godt Kubelik’n. Den sparker veldig godt fra og låter bra i mine ører. Ikke helt enig i at den har unaturlig mye klang/reverb. Syns det kler den innspillingen. Speakers Corner’n er mer nedpå og fyldig i lyden. Syns de er herlige begge to🤗🤷🏼‍♂️
    Ble bare litt nysgjerrig. Hvor kjøpte du Dvorak TOS og når fikk du den?

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.541
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det er gledelig at de presser flere av utsolgte TOS. Idag fikk jeg epost fra DG at batch 6 er tilgjengelig. Dvorak med Kubelik er der.
    1728394402088.png

Vidunderlige nye verden.

Sist redigert:
    Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.166
    Bestilte 1 Gulda og 1 Pollini fra DG web denne gang, tenkte at da er man sikker på å få det man bestiller, kom i dag og det viste seg at det til en viss grad er riktig...

IMG_2036.jpeg

Sist redigert:

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.541
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det går fort i svingene av og til, det har flere erfart. Håper det går greit med retur og bytte, også over landegrensene.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.166
    Det går fort i svingene av og til, det har flere erfart. Håper det går greit med retur og bytte, også over landegrensene.
    Sendte de en elektronisk post, ventet, fikk så svar med en beklagelse, ventet 1 min. til og fikk en post med tracking nr. på ny pakke med Gulda plata. Alt på den tyske måten altså, skikkelig ordentlig.

Steen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2005
    Antall liker
    1.552
    Det er den jeg er vokst opp med. Richter er ikke like populær i dag, som i hine hårde dager. Selv Bach's oratorier kan jeg stadig høre og like på gamlemåten.
    Beklager off topic

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.544
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.166
    En anmeldelse av Preludiene:
    Denne anmelderen og de aller fleste som vanker i klassisk trådene er skolerte når det gjelder denne musikken, det er ikke jeg, men likevel så synes jeg denne plata er aldeles vidunderlig, musikken er jo nydelig, spillingen er fantastisk og lyden er der oppe med det aller beste jeg har hørt av tangenter på plate. Denne skal stå i hylla.

Sist redigert:

aiso

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Antall liker
    6.485
    Sted
    Eidskog
    Torget vurderinger
    16
    Fikk denne beskjeden fra Imusic i dag vedr min bestilling av TOS Kubelik & Berliner Philharmoniker · Dvorak: Symphony No. 9
    " er blevet bestilt hjem fra en alternativ leverandør "
    Håper det er et feilfritt eksemplar :unsure:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.544
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tracking Angles anmeldelser av Pollini Chopin og Gulda Abbado Mozart Kv466-7 er oppe:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn