50-70 kg kjøttdeig eller koteletter i sofaen simulerer vel mere riktig.Jeg pleier å fylle opp skinnsofaen med noen fleecepledd (for å erstatte flisa (meg) som normalt sitter i SS
Det jobbes med saken,Det eneste jeg mangler nå, er at Bx får opp farta med å gjøre ferdig AL convolveren, sånn at jeg også får AL lyd til TV oppe i stua. Så får jeg lipsync på filmer og konserter.
Og enda et påskudd til nye DIY sprell.
Da kan vi hive JRiver i søpla...der den hører hjemme.
Du skulle bare visst hvor mye bedre en earthworks erStoor thumbs up herfra. Kalibrert mikk fra Cross spectrum var en gudegave
Det ser veldig konsistent ut, så det ser veldig ut som høyre høyttaler står 10cm lengre fra målemic enn venstre.Hva kan dette komme av?
Jeg prøvde dette, 3,4,5,6 dB fall på linja, fra bass og helt opp. Blir ganske stor forskjell, og om jeg ikke kan endre noe annet kan jeg ikke ha mindre enn 6dB fall. Har ikke prøvd å endre noe i Procedure Designer foreløpig. Tenkte også¨å la diskanten runde av mere natrulig enn den gjør nå. Men jeg vll tro at problemet er litt lenger ned. Det er fortsatt litt hard metallisk klang både på enkelte stemmer og instrumenter. Ellers synes det begynner å låte bra! Henger godt sammen, veloppløst og engasjerende å lytte til. Begynner også å legge merke til at midbasshorna gjør en jobb. Skvetter til i ny og ne av pianoanslag osv som ikke har gjort så mye ut av seg førFikk du testet en rett target? Så kan du lage fler med fall 4,5,6 dB osv å sammenligne. Gjøres jo enkelt med å bare flytte ett punktSkal teste den låta i kveld, med både gammel target og ny JoHoo-target.
Greier du bytte om signalkabler høyre/venstre..?
Mvh
OMF
Feks denne: https://tidal.com/track/94726779 Mulig at den bare er 44.1/16. Sikkert mulig å se det en plass i Tidal også..Du kan se hvilken samplerate som kjører i DSP studio.