vidarje
Hi-Fi freak
Du hørte det hjemme hos megHva kan en si om gevinsten ved Audiolense dersom en IKKE benytter filterfunksjon men kun romkorreksjon etc.?
Du hørte det hjemme hos megHva kan en si om gevinsten ved Audiolense dersom en IKKE benytter filterfunksjon men kun romkorreksjon etc.?
Effekten av romkorreksjon etc er den klart største. Det kan det ikke være noen tvil om. Jeg opplever det som et sted på 90%-tallet på passive høyttalere, men det kommer vel an på hvordan både høyttaleren og eieren er skrudd sammen.Hva kan en si om gevinsten ved Audiolense dersom en IKKE benytter filterfunksjon men kun romkorreksjon etc.?
Hørte bare lyden av neglene mine, raspende over Glavainfiserte områderDu hørte det hjemme hos megHva kan en si om gevinsten ved Audiolense dersom en IKKE benytter filterfunksjon men kun romkorreksjon etc.?
Det blir anledning til betatesting etterhvert. Men det er fortsatt mye som kræsjer her...Ser veldig lovende og spennende ut. Hadde vært moro å se om beta-en din klarer å sette i gang RAVENNA-ASIO'en. Som sagt tar jeg gjerne en betatest.
Bare sende den over her, for er det noen som er godt vant med at ingenting funker, så er det megDet blir anledning til betatesting etterhvert. Men det er fortsatt mye som kræsjer her...Ser veldig lovende og spennende ut. Hadde vært moro å se om beta-en din klarer å sette i gang RAVENNA-ASIO'en. Som sagt tar jeg gjerne en betatest.
Dette ser jo veldig spennende ut.. Jeg krysser fingrene for en remote til mobilen, om ikke native app så hvertfalll en web-variant??? Da åpnes det for ekte «hodeløse» oppsett.Der ble det lyd gjennom konvolveren og da passer det vel med en teaser:
Vis vedlegget 554974
Det ligger et ikon nede på oppgavelinjen. Skjermbildet dukker opp når jeg klikker på ikonet. Og så kan jeg justere lydnivået med musehjulet når jeg peker på volumkontrollen. Eller jeg kan dra i spaken. Eller jeg kan finjustere volumet ved å bruke musehjulet på tekstboksen som viser lydnivå. Omtrent som på windows' innebygde volumkontroll.
Konvolveren tar vare på alle innstillinger og starter automatisk når jeg spiller med asio og har valgt audiolense som lydkort.
(Start stream knappen skal bare vises når man tar inn lyd fra eksterne kilder)
Du kan vel også kjøre på OpenDRC modellene til MiniDSP, så lenge de har FIR filter input mulighet i softwaren deres?De som kan kjøre Dirac kan du kjøre Al på...ikke 4x10.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Nei det stemmerMedister over her har en 2x4HD skriver han. Den har vel FIR.
4x10HD har vel kanskje ikke det?
MiniDSP har delay som ligger som en egen "bolk". Den må settes manuelt.Jeg tror det også funker. Men da må miniDSP ta seg av løptidskorrigering. Vet ikke om den har slik funksjon. Det burde den vel?
Om det er mulig så hadde det jo gitt muligheter. Ser bare en del sliter med avspilling osv, gjerne en miniDSP løsning kunne vert enklere...??Har en 2x4 HD liggende så dette må prøves [emoji106]
4x10 kan ikke bruke AL filer, ingen plass å laste de inn,men en 2x4 HD foran så er vi der om du må ha mer enn 2 veis...[emoji12]Om det er mulig så hadde det jo gitt muligheter. Ser bare en del sliter med avspilling osv, gjerne en miniDSP løsning kunne vert enklere...??Har en 2x4 HD liggende så dette må prøves [emoji106]
Kanskje 4x10 siden den er uten FIR kanskje bare tar frekvenskorrigerte filer fra AL?