ArneM
Dsp er et must !
Det kommer som regel når jeg har dette travelt..... Windows skjiiit
Takke meg til Mac
Takke meg til Mac
Hjelper ikke her. Audirvana logfila stopper under initialisering av AL-convolveren, hva nå det innebærer. Kommer et nytt innslag i loggefila for hvert klikk på Audirvana ikonet, når programmet ikke starter. Audirvana-prosessen vises et par sekunder i Windows Taskmanager, og forsvinner deretter.Hos meg hjelper det å vente med å starte Audirvana til PC-en er ferdig med å laste oppstartsapper, drivere og deretter falt til ro.
Audirvana låter bedre! ...og du slipper alt stæsj... alt du trenger...mens dere knoter i vei sitter jeg å koser meg med Roon som virker knirkefritt
Ja, jeg har til gode å pröve Audirvana. Har vel tvil om at det låter så forskjellig. Og forövrig er ikke noe stæsj i mitt Roon oppsett. Samme pc med Audiolense filter er Roon core.Audirvana låter bedre! ...og du slipper alt stæsj... alt du trenger...
Har du laget en shortcut til Audirvana som du startet med? Prøv å starte fra Windows-menyen.Hjelper ikke her. Audirvana logfila stopper under initialisering av AL-convolveren, hva nå det innebærer. Kommer et nytt innslag i loggefila for hvert klikk på Audirvana ikonet, når programmet ikke starter. Audirvana-prosessen vises et par sekunder i Windows Taskmanager, og forsvinner deretter.
Grmff... Audirvana har mye av det jeg etterspør, men så langt har det vært en PITA og holde det i drift Dessverre også BETYDELIG lengre responstid enn @Bx på support. Får kanskje gå den tunge vei til Roon jeg ogsåmens dere knoter i vei sitter jeg å koser meg med Roon som virker knirkefritt
Prøvd begge deler. Får ikke laget noen vanlig snarvei på desktopen, siden det ikke finnes noen (synlig) .exe-fil. Kan feste A til oppgavelinja, men ingen forskjell. I går trykte jeg sikkert 50 ganger før programmet startet. Som sagt, starter med Jriver som lydkort, men jevn hakking i lyden. Kommer opp helt hinsidig samplerate i nedre høyre hjørne, 1542kHz, eller noe sånt.Har du laget en shortcut til Audirvana som du startet med? Prøv å starte fra Windows-menyen.
Det blir vel det samme "shit" som om du velger jriverlydkort fra eks. tidalappen.Prøvd begge deler. Får ikke laget noen vanlig snarvei på desktopen, siden det ikke finnes noen (synlig) .exe-fil. Kan feste A til oppgavelinja, men ingen forskjell. I går trykte jeg sikkert 50 ganger før programmet startet. Som sagt, starter med Jriver som lydkort, men jevn hakking i lyden. Kommer opp helt hinsidig samplerate i nedre høyre hjørne, 1542kHz, eller noe sånt.
Bra tips! Finner masse advarsler og en del feil, mange feilmeldinger som jeg ikke vet hva betyr, men som sikkert kan googles. Men jeg finner noen som ser ut til å ha med problemet å gjøre:Ser du noe mistenkelig i windowsloggen?
Har sendt loggen til AudirvanaVi må få Audirvana til å virke knirkefritt. Fantastisk som det egentlig er.
Digger folk som ikke gir seg! Samme folka for ting til å skje.Har sendt loggen til Audirvana
Prøvd dette ogsåVi må få Audirvana til å virke knirkefritt. Fantastisk som det egentlig er.
Jeg har satt Audirvana til å starte med PC'ens oppstart. Dette gjør du i Windows Start - > Tannhjulet og Apper. Finn Audirvana er og klikk i vei!
Har enda til gode at det ikke har startet.
Svar fra Audirvana:Har sendt loggen til Audirvana
Setter pris på om du tester. Trial versjon er tilgjengelig på audirvana.com.Kanskje jeg kan teste det her? Er Audirvana en vanlig avspiller?
Jeg har tatt en kikk.Svar fra Audirvana:
Sir,
Can you contact Audiolense about the issue you encounter? There is an issue in their driver as when we tried it, the driver seemed to not work as it should, it doesn’t initiate normally when you try to play a track.
Kan det ha noe med lese/skriveaksess å gjøre? Audirvana vil ikke kjøre som administrator, men jeg kan gi meg selv mere rettigheter, skal prøve
Takk for test og grundig forklaring Jeg har stereo inn, og 10 kanaler ut. Går utfra at jeg må sette Roonfix til 2 kanaler? Blir dette noe annet enn å sette Audirvana til Stereo? Problemet hos meg er at jeg ikke får opp Audirvana GUI. Etter masse trykk på Audirvana-ikonet starter det som regel, og da fungerer det med AL-convolver. Roonfix hjalp dessverre ikke på mangel på oppstart av Audirvana. Finner feilmeldiger i Windows-loggen, og ser også i Audirvana-loggen at oppstarten stopper etter forsøk på initialisering av AL-convolver. Det er kanskje et resultat av det du har forklart?Jeg har tatt en kikk.
Audirvana: Hvor mange kanaler har du?
Konvolveren: 128
Audirvana: Jeg skal spille i 128 kanaler.
Audiolense: Det går ikke.
Audirvana: (begynner å spille allikevel. Det er ingen buffere å spille til, så gudene vet hva den egentlig gjør.
Så bruker jeg Roon fix, som lurer Audirvana til å tro at lydkortet kun har 2 utganger.
Og da spiller det.
Nettopp! Samme her, men les innleggene til cyberkul. Audirvana er akkurat hva jeg trenger. Skulle svært gjerne hatt det hele sømløst med al conv. Noen ganger må jeg klikke Audirvana 10 ganger. Samme utfordring strever cyberkul med (og du). Jeg skal deme RME og AL og kommer til å bruke Jriver.Hva er problemet egentlig? Hos meg så spiller Audirvana akkurat som det skal uten noe fiksfaks bortsett fra at det er litt vanskelig å starte......
Det gjør det hos meg også, HVIS det starter. Det hender jeg må klikke 50 ganger før det starter. Spiller både lokale filer, og Tidal, og det fungerer veldig bra. Bruker du Audiolense Convolver? Velger du Stereo i Audirvana? Om jeg velger Jriver som Asio lydkort starter det hver gang, men da får jeg en Audiodevice-feil (i ruta rett til venstre for playknappen) ettter en liten stund. Om jeg restarter Jriver fungerer det en liten stund igjen, Grrr... Jeg leter etter feil på PCen, men finner ikke ut av det foreløpig. Som @Bx skriver lenger opp er det en feil i kommunikasjon mellom Audirvana og AL-convolver. Vet ikke om det er denne som generer feilen som logges i Windows, kommer hver gang jeg har en mislykket oppstart av Audirvana:Hva er problemet egentlig? Hos meg så spiller Audirvana akkurat som det skal uten noe fiksfaks bortsett fra at det er litt vanskelig å starte......