Regner med det et 1:5 som gjelder med tradisjonell mc ?SUT er Music First Classic V2
Her rir vi ikke den dagen man saler...Ikke noe vanskelig, bare å krysse av for "add timing reference":
Vis vedlegget 713443
Og så, i REW: så setter legger du inn fila og trykker "start". Men ingen måling skjer før mikrofonen faktisk hører blippet (se: waiting for timing reference), som kan komme fra for eksempel Roon eller hva som helst som du bruker for å spille av fila (forsøkte det nå, importerte fila til Roon-biblioteket, trykket på start i REW, trykte på play i Roon, og det ble en fin måling (for sikkerhets skyld for å sikre at jeg ikke farer med tullball):
Vis vedlegget 713446
For Colibri, er det disse settingene som gjelder; Vis vedlegget 720350
Da ser Colibri 35 Ohm og det er temmelig spot on da intern motstand er oppgitt til 36 Ohm for min versjon.
Har du prøvd andre settinger? I mitt hode skal pu se minst 10x intern motstand, men kanskje tenker jeg feilFor Colibri, er det disse settingene som gjelder; Vis vedlegget 720350
Da ser Colibri 35 Ohm og det er temmelig spot on da intern motstand er oppgitt til 36 Ohm for min versjon.
Hmm, jeg vet jo at det funker... prøvde senest i dag. Kanskje du trykker litt for hardt på knappene?? Du må legge inn fila som er generert i REW også, før du trykker "Start" måling. Du får invitere meg over på en ordentlig pils når det er slutt på Corona så skal vi nok måle ;-)Her rir vi ikke den dagen man saler...
Men hadde en usedvanlig lang monolog idag som besto av ord som ikke egner seg på trykk.
Fulgte oppskriften etter boken, men ikke søren om REW ville oppfatte Timing referencen.
Lagret filen etter oppskrift, la den inn i REW som i siste bilde fant den igjen i Roon etter mye stress og spilte av, REW hørte hva som skjedde men startet sjeldent målingen. Den gjorde det 2 ganger uten at jeg fant ut hvorfor, herjet som på østfronten med timing ref. nivå, andre nivå, venstre/høyre kanal på lyd eller timing ref, generelt nivå, mic nivå m.m.. Hvis man klikker på bilde av målefil grafen på høyre side kan man endre kanal, dette gjordes også.
De 2 gangene det gikk gjennom av mytiske grunner var nivået på 50dB og vannfallet og spectogram var like høye som fotgjenger felt markeringer selv etter graf limit justeringer.Frekvens derimot så ganske strøkent ut på 50 dB.. Helgete heller, kan ikke en fasit være så veldig vanskelig å få ut????????
Jeg sverger eg satt å knotet fra 11-3, fire fuckings forbanna timer i ideologisk moderat Bergensk språkdrakt...
Som far til Emil skrek: BeeeeeeeeeeeeeXXXXXXXXXXXXZ
Tja HELT umulig er det vel ikke, prøv å lage et korreksjonsfilter hvor mikrofonen er plassert på høyre lytteposisjon? Og switch ved behov. Det er selvsagt ikke optimalt men det pleier å hjelpe en god del siden både delay, gain og frekvensrespons vil justeres ift den skjevheten...Hei. Har prøvd multi seat correection nå, og det fungerer jo problemfritt og låter veldig fint, men hovedgrunnen for at jeg prøvde det var for at det som er sentrert i miksen (for eks vokal) skal forbli i midten av lydbildet, selv om man flytter seg en halvmeter til høyre i sofaen. Men det er fortsatt slik at da flytter også den som synger seg en halvmeter til høyre. Dette er kanskje et luksusproblem, fordi med et vanlig anlegg ville aldri stereobildet vært så tydelig at man hadde lagt merke til det, men kan man gjøre noe for la det som er mikset i senter forbli mer midt mellom høyttalerne selv om man selv ikke sitter i midten?
Nå har jeg fått testet litt JoHoo. Du har helt rett, mer gain, futt og fart i sakene med SUT satt til 330 Ohm. Takk for input!Har du prøvd andre settinger? I mitt hode skal pu se minst 10x intern motstand, men kanskje tenker jeg feil
Gøy!Nå har jeg fått testet litt JoHoo. Du har helt rett, mer gain, futt og fart i sakene med SUT satt til 330 Ohm. Takk for input!
Perfekt! Herlig fleksibel SUTJeg har testet både 1:5 og 1:10 i henhold til skjemaet under. Har lekt meg med 295, 470 og 330 Ohm. 1:5 lastet med 10k mostand gjør at pickupen ser 330 Ohm og det høres bra ut imo.
Vis vedlegget 721114
Skrytepave... lite tid til annet enn jobb og et par øl og platesnurring på kvelden disse dager så flatbankeren får vente til roligere tider. Kanskje...Har du gjort klar en boks til flarbankeren med hull og plugger ???
Har håp om at den dumper inn før helgenØl og platesnurring, hva er det for prioritering. Det skal loddes og mekkes, ikke bare kjøpes.
Noe nytt pom Honululus globale reise. Fortsatt uklart om den har nådd Reykjavik ?
Det er en kjent teknikk for å lage panorering for en større del av publikum på konserter at man bruker delay på én side. Sånn at om man for eksempel skal ha en gitar plassert til venstre kan man bruke delay i høyre kanal for det instrumentet, og selv for dem som befinner seg et stykke til høyre for midten vil gitaren havne til venstre. Forutsetningen for å oppnå effekten er at forsinkelsen i høyre kanal er stor nok til at lyden fra venstre kanal treffer lytteren først.Hei. Har prøvd multi seat correection nå, og det fungerer jo problemfritt og låter veldig fint, men hovedgrunnen for at jeg prøvde det var for at det som er sentrert i miksen (for eks vokal) skal forbli i midten av lydbildet, selv om man flytter seg en halvmeter til høyre i sofaen. Men det er fortsatt slik at da flytter også den som synger seg en halvmeter til høyre. Dette er kanskje et luksusproblem, fordi med et vanlig anlegg ville aldri stereobildet vært så tydelig at man hadde lagt merke til det, men kan man gjøre noe for la det som er mikset i senter forbli mer midt mellom høyttalerne selv om man selv ikke sitter i midten?
De mulighetene vi har vurdert er:En rapport fra testingen min av AL Riaa korreksjon. Har testet en del frem og tilbake og var egentlig i ferd med å konkludere med at det var litt å gå på ifht. mine dedikerte Riaa-trinn. Jeg tenkte at det kanskje var verdt å lage nye Riaa korreksjonsfiler i AL 6.17 og gå en runde til. Jeg vet ikke om du har gjort noe med måten Riaa korreksjonsfilene genereres i 6.17 @Bx, men noe har ihvertfall skjedd med lyden her. Definitivt mye bedre! Mer kjøtt og blod fra mellomtone og opp og bedre fraspark i mellombassen. Har egentlig bestemt meg for at jeg skal få dette til, rett og slett fordi fordelene er så store med AL Riaa at det er en vei som MÅ undersøkes skikkelig. Hvor langt kan man dra dette mon tro? Jeg var inne på tanken om det kanskje var de innebygde mikrofon pre-ampene i lydkortet mitt som ikke var helt på høyden og at det kanskje måtte eksperimenteres med å supplere med bedre pre-amper. Den tanken har jeg ikke lagt helt død enda, men slik det spiller nå føles ikke behovet presserende. Får se hva som skjer, flere mikrofon pre-amper og SUT kan være en aktuell vei å gå for å kjøre tre armer/pick-up's rett i lydkort og la AL ta seg av Riaa korreksjon for alle sammen.
Da har jeg sjekket. Den feilen jeg fant gjorde at gamle filer ikke lot seg overføre til målemodulen (som de skal), slik at man f.eks. kan sette delay manuelt osv. Mao ingen ting her som har betydning for korreksjonsfiltrene.Jeg driver og kikker på saken ift meldinger om varierende lydkvalitet osv. Har funnet noe som ikke er 100%, men jeg må se mer på det før jeg vet om det kan ha betydning på lydkvaliteten. Det jeg ser på dukket opp i 614, så dere som opplever at korreksjonen ikke er på stell kan evt prøve 6.13.
Supert, det var helt knall! Har jeg forstått det riktig at de fleste IKKE bruker TTD korreksjon på hvert "element" men kun på summen?her er en bra guide:
Audiolense Digital Loudspeaker and Room Correction Software Walkthrough
In this article, I walk through the steps of using Audiolense 5.0 (AL5) to biamp my loudspeakers using a linear phase digital crossover. Followed by frequency and time domain correction, so the frequency response is tonally neutral and the direct sound is arriving at my ears all at the same time....audiophilestyle.comIntegrating Subwoofers with Stereo Mains using Audiolense
Integrating Subwoofers with Stereo Mains using Audiolense In this article, I walk through the steps of using Audiolense to create a digital crossover and time align dual subs with stereo mains. In addition, showing how to smooth the frequency response and reduce group delay at the listening posit...audiophilestyle.com