Audionet.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    NICE!!!

Et helt utrolig pent oppsett og pene bilder!
    Håper virkelig du får en PRE G2 i hus, for å koplettere hele "skiten"!
    Jeg surfer nok ikke på flere forumer enn deg om.s, så er nok vanskelig for meg og finne en PRE G2.. Regner med at et kjøp av en sprætt ny er uaktuelt? Stiller meg forøvrig også først i køen på din PRE 1 G2, vis det er greit?

Nydlich!

PK

O

om.s

Gjest
    NICE!!!

Et helt utrolig pent oppsett og pene bilder!
    Håper virkelig du får en PRE G2 i hus, for å koplettere hele "skiten"!
    Jeg surfer nok ikke på flere forumer enn deg om.s, så er nok vanskelig for meg og finne en PRE G2.. Regner med at et kjøp av en sprætt ny er uaktuelt? Stiller meg forøvrig også først i køen på din PRE 1 G2, vis det er greit?

Nydlich!

PK
    Får takke RoDa for de fine bildene...

Det er vel kanskje mer enn liten dröm at en slik skal dukke opp til rett pris, en ny passer dessverre dårlig med lommeboka for tiden...

Helt ok at du stiller deg först i köen ;) ;D ...

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Helt ok at du stiller deg först i köen ;) ;D ...
    ;D
    Kan du forresten si hvor mye en ny koster?
    Ser det står 100 k hos audioaktøren, men dette er vel sikkert en saga blått nå?
    Skjønner ikke at en ny kan passe noen sin lommebok jeg, men det er vel en gang slik at noen tjener mer enn meg, som er en ussel lærling.. ? ;) ;D

PK

Berg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Antall liker
    1
    om.s; flotte greier du har der. Hva er den nederste komponenten ?

O

om.s

Gjest
    ;D
    Kan du forresten si hvor mye en ny koster?
    Ser det står 100 k hos audioaktøren, men dette er vel sikkert en saga blått nå?
    Skjønner ikke at en ny kan passe noen sin lommebok jeg, men det er vel en gang slik at noen tjener mer enn meg, som er en ussel lærling.. ? ;) ;D

PK
    En ny PRE G2 ligger nok på rundt 100K så det stemmer bra, ikke billig for noen det, men kanskje man er heldig en dag på en brukt  ;) ;D .....

mvh

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    10
    om.s; har du vurdert Pre 1 G 3? Har fra pålitelig hold(tror jeg) at den er blitt svært bra.

mvh.
    Ketil

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.274
    Torget vurderinger
    26
    Herlig, herlig om.s. Utrolig stilrent og gjennomført oppsett dette. Er jeg i området så skal jeg sannelig komme på besøk. Det skal etter sigende låte utrolig vakkert hos deg.

O

om.s

Gjest
    om.s; har du vurdert Pre 1 G 3? Har fra pålitelig hold(tror jeg) at den er blitt svært bra.

mvh.
    Ketil
    Det har jeg også hørt om den nye PRE I G3, men jeg tror jeg velger å spare opp litt og se om man en dag er heldig på en brukt PRE G2, dessuten liker jeg volum knotter og ikke like mye bare trykk knapper ;) ....

mvh

O

om.s

Gjest
    Herlig, herlig om.s. Utrolig stilrent og gjennomført oppsett dette. Er jeg i området så skal jeg sannelig komme på besøk. Det skal etter sigende låte utrolig vakkert hos deg.
    Takker! du er selvsagt hjertelig velkommen! :) ;D .....

mvh

O

om.s

Gjest
    Jeg vet ;D
    Det er forresten gjennsidig....
    Takker for det også, slett ikke umulig da jeg til tider har ærender i Moss/Oslo, du har jo ett særdeles spenstig og spennende anlegg og... :D ;D ....

mvh

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Får takke RoDa for de fine bildene...
    Bare hyggelig kompis!
    Det er jeg som skal takke for hyggelig selskap, god mat og JÆVLI bra lyd!

Har jo tanker om hvor jeg skal spørre om å få overnatte til neste år......... :D ;)

Mvh
    Rolf

B

buster

Gjest
    Her er noen bilder av anlegget mitt (vet ikke om bildene fungerer, men prøver likevel):

O

om.s

Gjest
    Her er noen bilder av anlegget mitt (vet ikke om bildene fungerer, men prøver likevel):

Meget spennende kombinasjon du har der, jeg er veldig interresert i dine opplevelser/erfaringer med Audionet på Wilson Benesch ARCéne dine, skriv ned noen ord!!!!!  :) :D ;D ....

mvh

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.274
    Torget vurderinger
    26
    Spennende og lekkert dette. Tipper dette låter riktig så godt også. Du mangler bare en skikkelig cd-spiller ;)

(Håper du tok spøken).

B

buster

Gjest
    Er jo1. april i dag så... :) er ellers enig med Fosse. A5-en er bra men det finns nok bedre ting. Ikke minst gode SACD spillere. Det blir nok min neste investering. Til om.s. Synes det låter bedre for hver dag som går. Lydbildet er veldig transparent og klart. Sammenhengen er god og bassen har god autoritet. Savner fremdeles noe varme og "kjøtt og blod" om du forstår. Bedre kabler (Cardas GR) og SACD vil nok forandre dette. Som du ser pks er det plass til enda en AMP3 i racket...
    Men det må understrekes at dette låter veldiig bra etter hvert :D :D Veien er målet. Dette er bare gøy!!!
    Hilsen Bjørn

O

om.s

Gjest
    Er jo1. april i dag så... :) er ellers enig med Fosse. A5-en er bra men det finns nok bedre ting. Ikke minst gode SACD spillere. Det blir nok min neste investering. Til om.s. Synes det låter bedre for hver dag som går. Lydbildet er veldig transparent og klart. Sammenhengen er god og bassen har god autoritet. Savner fremdeles noe varme og "kjøtt og blod" om du forstår. Bedre kabler (Cardas GR) og SACD vil nok forandre dette. Som du ser pks er det plass til enda en AMP3 i racket...
    Men det må understrekes at dette låter veldiig bra etter hvert :D :D Veien er målet. Dette er bare gøy!!!
    Hilsen Bjørn
    Hyggelig lesning dette Buster, hvilke kabler bruker du idag?
    ellers vil kanskje en brukt ART V2 väre ett alternativ ;) ...

mvh

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.274
    Torget vurderinger
    26
    Hyggelig lesning dette Buster, hvilke kabler bruker du idag?
    ellers vil kanskje en brukt ART V2 väre ett alternativ  ;) ...

mvh
    Den tror jeg også på. Og etter ønskene dine å bedømme burde dette være et billig og godt alternativ.

O

om.s

Gjest
    Den tror jeg også på. Og etter ønskene dine å bedømme burde dette være et billig og godt alternativ.
    Som Fosse her tror jeg også at en ART V2én vil gi det som savnes av den "kjött og Blod" opplevelsen du savner, samtidig som man beholder autoriteten, transparensen og kontrollen, som ett stall tips bare ;).....

mvh

B

buster

Gjest
    Dere er nok inne på noe der. Synd det har vært så mange A5-er tilsalgs idet siste :(. Hva gikk din for Fosse?? Uansett, her er det jo nærmest snakk om et bytte, ingen særlige utlegg. Fikk du din ART v2 fra Sverige? Prøvde en Denon dvd 2930 som SACD spiller. Det var en aha -opplevelse. Dette mediet er suverent bra!! Selv en rimelig SACD- spiller låter bedre enn en nokså dyr cd-spiller. Enig?? Den Cary-saken som var omtalt i nest siste Fidelity er en fristelse!!
    Dersom noen av dere forviller seg til Bergen i sommer er det bare å gi en lyd så kan vi høre musikk og jeg kan vise dere Norges vakreste by!!
    Bjørn

O

om.s

Gjest
    Dersom noen av dere forviller seg til Bergen i sommer er det bare å gi en lyd så kan vi høre musikk og jeg kan vise dere Norges vakreste by!!
    Bjørn

Tror Fosse byttet likt!, skal väre delvis enig med deg i det med Norges vakreste by, i passet mitt står det visst Bergen som födested ;) selv om jeg ikke har bodd der så har man opp gjennom tiden besökt byen endel ganger på vei til familien i Sunnfjord...

mvh

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.274
    Torget vurderinger
    26
    Det har nok ikke vært så mange A5-er til salgs i det siste, det er min. Jeg la jo som tidligere nevnt min ut for salg for å finansiere pickup, men så fikk jeg tilbud om å bytte jevnt med en ART V2, og det kastet jeg meg på. Han jeg byttet med har byttet resten av anlegget også, men var vel ikke helt fornøyd med A5-en sin (min)....

Jeg la min A5 ut for 14k, men det fikk jeg ikke. Mener likevel at 12-13 må grei pris for en såvidt god og ny spiller. Men som nevt, jeg foretrekker Audioneten fremfor A5, og jeg tror den vil gi deg mer av det du lyster.

Jeg har en Denon DVD 2900, men har for lite musikk på SACD til at jeg har klart å gjøre riktige sammenligninger. A5-en banket i hvert fall Denonen på cd. Men, jeg holder nå uansett en knapp på vinyl jeg da.

Skulle jeg, personlig, etter mine preferanser og i mitt anlegg, valgt fritt hadde jeg nok valgt Wadia. MEN, jeg ville jo gjette på at du i tillegg skulle få god synergi (og enda vakrere oppsett) med Audionet.

Takker for invitasjonen, og er jeg i byen så kommer jeg på besøk.

B

buster

Gjest
    Hmm! Mener å ha sett 3 A5-er tilsalgs i den senere tid, derav 2 i Bergen. Dersom sjansen byr seg så kommer jeg til å bytte til ART v2. Idag bruker jeg Kimber Hero mellom cd-spiller og pre, og silk mk2 mellom pre og effekt. høyttalerkabler er Kimber monocle x. Hyggelig at dere vil ta kontakt dersom du/dere kommer til byen.
    Et musikktips. Dersom dere liker klassisk MÅ dere høre Mozarts symfoni nr.38 og 41 med Rene Jacobs og Freiburger Barockorkester. harmonia Mundi hmc-901958.
    Til Fosse: Å matche platespillern din er vel knapt mulig for noen cd-spinner!!
    Bjørn

O

om.s

Gjest
    Hmm! Mener å ha sett 3 A5-er tilsalgs i den senere tid, derav 2 i Bergen. Dersom sjansen byr seg så kommer jeg til å bytte til ART v2. Idag bruker jeg Kimber Hero mellom cd-spiller og pre, og silk mk2 mellom pre og effekt. høyttalerkabler er Kimber monocle x. Hyggelig at dere vil ta kontakt dersom du/dere kommer til byen.
    Et musikktips. Dersom dere liker klassisk MÅ dere høre Mozarts symfoni nr.38 og 41 med Rene Jacobs og Freiburger Barockorkester. harmonia Mundi hmc-901958.
    Bjørn

Kimber er jo absolutt oppegående kabler, selv om jeg har mest butikkdemo erfaring med de så tror jeg at jeg ville forsökt med CGR der Silkén står som ett utgangspunkt (synser litt her nå, men..) Cardas er litt som Audionet, liker seg best varmt og urört, litt tregt för det yter optimalt men gi det litt tid så "lösner" det.

Skulle mine veier råkes havne forbi Bergen igjen så gir jeg også lyd fra meg.....

mvh

B

buster

Gjest
    Glimrende!! Har bestilt et par Cardas GR RCA. Skal få de for 3600,-. Det er vel en en fair pris. Kommer til å bruke de som du anbefaler :) Du er velkommen :) :)
    Bjørn

O

om.s

Gjest
    Glimrende!! Har bestilt et par Cardas GR RCA. Skal få de for 3600,-. Det er vel en en fair pris. Kommer til å bruke de som du anbefaler :) Du er velkommen :) :)
    Bjørn
    Det høres absolutt som en fair pris (0.75M el 1.0M?) og skulle dette passe smaken så kunne det jo være ett tips å bytte Heroén slik at alle signalkablene har samme signatur, det har ofte vist seg være en god match med Cardas ;) ;D...

Men her er det dine inntrykk som er de viktige, legg gjerne noen ord underveis om disse, det er lærerikt å lese om andres erfaringer i så måte...

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Hilsen Bjørn
    Ser det er plass, ja.
    Synd jeg har problemer med å få tak i en SAM!
    Det enkleste er jo en PRE 1, men jeg er stadig på jakt.

Nydelige bilder, men der mangler det virkelig en art v2! ::)

PK

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    er en kjempebillig Art v2 på hifimagasinet!!!
    10.000!!!
    Her er det muligheter... Synd jeg har en.. Hadde det bare vært en pre... :(

PK

O

om.s

Gjest
    Bare hyggelig kompis!
    Det er jeg som skal takke for hyggelig selskap, god mat og JÆVLI bra lyd!

Har jo tanker om hvor jeg skal spørre om å få overnatte til neste år.........  :D ;)

Mvh
    Rolf
    Selvsagt er du hjertelig velkommen igjen, alltid hyggelig med ditt blide og engasjerte selskap ;) ;D ...

mvh

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.274
    Torget vurderinger
    26
    Bjørn
    Matche platespilleren blir nok vanskelig ja. Men, det er forsåvidt ikke målet. Jeg ønsker en cd-spiller som har de fordelene cd har, og en platespiller som har de fordelene en platespiller har. Den imponerer stadig den ART V2-en altså.

Om du velger å selge så må du i hvert fall ha lykke til. Burde ikke være så tungsolgt A5-en.

Ellers ville nok jeg også forsøkt å bytte ut den Silken ja, tror ikke det er kabelen for deg (kvalifisert gjetning basert på dine tidligere uttalelser).

O

om.s

Gjest
    Synd jeg har problemer med å få tak i en SAM!

PK
    Dette er en riktig liten perle, som nå også begynner få sin rettmessige oppmerksomhet, A ranket på Stereophile´s siste liste  (April 07 s.91, ikke at det i seg selv er så viktig/riktig, men en meget hyggelig indikasjon på at dens/deres kvaliteter holder på å oppdages...)

Audionet SAM V2
    mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Dette er en riktig liten perle, som nå også begynner få sin rettmessige oppmerksomhet, A ranket på Stereophile´s siste liste (April 07 s.91, ikke at det i seg selv er så viktig/riktig, men en meget hyggelig indikasjon på at dens/deres kvaliteter holder på å oppdages...)

Audionet SAM V2
    mvh
    Ja, det hadde vært moro med en slik. Da hadde jeg hatt et oppegående anlegg i mange år framover.... Til budsjettet takler større saker.
    Men.. Fått at litt på skatten, så blir vel PRE 1 G2 fra hifistasjonen når de penga er i hus.
    imens er det bare å vente, og nyte musikk i nærfelt.

PK

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.274
    Torget vurderinger
    26
    Det var så fint lys i stua, så jeg måtte ta et par stemningsbilder.... Ett til om.s og et pks

O

om.s

Gjest
    Det var så fint lys i stua, så jeg måtte ta et par stemningsbilder.... Ett til om.s og et pks

Nydelig! slikt trenger man legge trøtte øyne på en slik dag som dette ;D ....

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Tusen takk Fosse!
    Skulle ønske jeg kunne ta så fine bilder sjøl... :D

PK

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.274
    Torget vurderinger
    26
    Tre års gammelt kompakt-kamera. Det hjelper å ha pene modeller:) Nei, det var litt gode lysforhold her et øyeblikk.

B

buster

Gjest
    Hallo!! Fikk på plass de nye kablene idag. Cardas Golden
    Ref. Du verden!!! Helt enorm forskjell til det bedre. Hadde ventet forskjell, men dette var over all forventing!! MYE mer rom, dybde og kontroll. Bassen er dramatisk forbedret. Disse kablene lokker fram det beste i både Audionet og Wilson B. ;D ;D
    Happy idag!!
    Bjørn

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.274
    Torget vurderinger
    26
    Gratulerer og velkommen etter Bjørn ;) ;D

Hyggelig å høre at du er så fornøyd og at det ble som, eller endatil bedre, enn forventet. Kan virke som det er synergi mellom Cardas og Audionet ja. Bruker selv CGR mellom Audionet og Hovland.

O

om.s

Gjest
    Hallo!! Fikk på plass de nye kablene idag. Cardas Golden
    Ref. Du verden!!! Helt enorm forskjell til det bedre. Hadde ventet forskjell, men dette var over all forventing!! MYE mer rom, dybde og kontroll. Bassen er dramatisk forbedret. Disse kablene lokker fram det beste i både Audionet og Wilson B.  ;D ;D
    Happy idag!!
    Bjørn

;D ;D ;D Veldig hyggelig lesning, og veldig bra at du opplever matchen som du gjør, det er vel den synergien man har lært seg å sette riktig pris på her hjemme og, da er det vel bare å begynne spare til ett sett til ;) ....

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn