Audionet.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Har ett par sånne liggende RoDa,lurer på om jeg skal sette de oppe på ampen ? Låter det bedre da ? 8) ;D

/jan

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    hehe, du får prøve JanR.
    Inni komponenter lager jo slike glasskobler mest bare forvregning :D :D :D

Neida, Audionet spiller slik at musikken nærmest spretter ut av boksen!!
    Se bare her da jeg spilte blues i ettermiddag.... :eek: :eek:

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Godt man sitter ett stykke fra høytalerne her i huset ;)
    Kos deg du RoDa,flott anlegg,flott rom.

/jan

B

buster

Gjest
    Hm!! 2 lekre aparater det der... Min PRE1 G3 har fått kjørt seg i ca 1 mnd nå. Det er som med all annen Audionet elektronikk. Blir bare bedre og bedre :) :).
    PS! Ser Audionet har freshet opp hjemmesiden sin nylig...
    God helg!
    Bjørn

O

om.s

Gjest
    Går alt som det skal nå så ankommer en slik om noen uker ;) .......

Audionet ART G2

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    om.s skrev:

Audionet ART G2

mvh
    Nice! Gratulerer!

Ser resten av "skrammelet" er lagt ut for salg?
    Blir det SAM V2 og ART G2 i et mindre anlegg?

Mvh

PK

O

om.s

Gjest
    pks skrev:
    om.s skrev:

Audionet ART G2

mvh
    Nice! Gratulerer!

Ser resten av "skrammelet" er lagt ut for salg?
    Blir det SAM V2 og ART G2 i et mindre anlegg?

Mvh

PK
    Skal være forsiktig med å si det 100% sikkert enda, men prosessen er startet.
    Hadde tenkt å forsøke selge cd/pre/power av nevnte grunner, plass etc, men det er også ett spm om pris.

Kunne tenkt meg ett oppegående Naim anlegg, og ba om innbytte priser mm, men det var latterlige dårlige summer for innbyttet og jeg verken orker eller gidder ta prosessen med å selge av deler av anlegget, dette er så bra i seg selv det jeg har idag, og jeg må ikke selge, så det viser seg at cdén er det mest riktige å skifte i denne omgangen, ikke minst takket være ett bra innbytte tilbud mot min nuværende VIP. (ART G2 koster ca 55K i Sverige).

Og man er fortsatt mer enn fornøyd med resultatet Audionet byr en på ;D .....

Annonsene er plukket bort så nu er det forsent ;) ......

mvh

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Grattis!

En gang Audionet, alltid Audionet !! ;D 8)

R

B

buster

Gjest
    Hiver meg på... Gratulerer med ny kilde om.s :). Jeg vet hva jeg snakker om ;). Tar du vekk dvd-funksjonen i min VIP G2 så er vel de 2 spillerne like, eller??
    Mitt neste trekk blir vel nye høyttalere. Vi får se :).
    Bjørn

O

om.s

Gjest
    buster skrev:
    Hiver meg på... Gratulerer med ny kilde om.s :). Jeg vet hva jeg snakker om ;). Tar du vekk dvd-funksjonen i min VIP G2 så er vel de 2 spillerne like, eller??
    Mitt neste trekk blir vel nye høyttalere. Vi får se :).
    Bjørn
    Hehe, du har så rett i begge deler, du vet vel faktisk mer enn meg og, og er således den eneste som vet hva han snakker om i denne sammenhngen her :D , og ja de skal være like på cd delen disse to spillerene ART G2 og VIP G2. (ART G2 har heller ingen SACD funksjon)

Tar bare ett lite forhold om at dette går i boks, som sagt ;) ......

mvh

B

buster

Gjest
    Ok med det lille forbeholdet ;). Skal ikke selge bjørnen før skinnet er skutt ;D ;D. Ellers synes jeg ikke det er noen tydelig forskjell på SACD og vanlig CD. Begge deler er fremragende :). Det er innspillingskvaliteten som avgjør, ikke mediet som sådan IMO.
    Bjørn

O

om.s

Gjest
    buster skrev:
    Ok med det lille forbeholdet ;). Skal ikke selge bjørnen før skinnet er skutt ;D ;D. Ellers synes jeg ikke det er noen tydelig forskjell på SACD og vanlig CD. Begge deler er fremragende :). Det er innspillingskvaliteten som avgjør, ikke mediet som sådan IMO.
    Bjørn
    Bestillte også med en xtra EPS kabel, en slik som man kan bruke mellom de "gamle" EPSéne of de nye G2 spillerene, vil switche EPSén som brukes på PAMén til ART G2 når denne skal brukes, kan jo alikevel bare bruke en kilde av gangen, skal visst løfte ytelsen ytterligere ;) :)....

mvh

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    om.s skrev:
    (ART G2 har heller ingen SACD funksjon)
    huff og huff .......

Neida, skal ikke dra denne her....hehe
    Men noen SACD-er låter fordømt bra faktisk.

Gleder meg til inntrykk!

B

buster

Gjest
    Jeg har og fått en slik kabel av Eric F. Etter en del testing av hvor jeg skal bruke den endte jeg opp med at det er Pre'en som har mest nytte av EPS'en. Har ellers plan om å få tak i en til EPS, slik at både pre og kilde har optimale betingelser :).
    Bjørn

O

om.s

Gjest
    buster skrev:
    Jeg har og fått en slik kabel av Eric F. Etter en del testing av hvor jeg skal bruke den endte jeg opp med at det er Pre'en som har mest nytte av EPS'en. Har ellers plan om å få tak i en til EPS, slik at både pre og kilde har optimale betingelser :).
    Bjørn
    Dette er min tanke også, jeg har jo allerede en til preén og riaa´n, men siden jeg som nevnt bare kan bruke en kilde avgangen kan det være en rimeligere løsning å skaffe seg en kabel fremfor en ny EPS, ser det ligger en her: http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=10093

Synes selv prisen er litt drøy, men den kan kanskje prutes ned ;) ....

mvh

O

om.s

Gjest
    Sjelden eller aldri henviser jeg til denne blekka, men denne gangen har de en interessant test av Audionet ART G2, verdien i en slik omtale kan sikkert diskuteres, men hyggelig og inspirerende var det iaf, desverre får man ikke lese omtalen her men man ser iaf hvilket nummer det dreier seg om..

http://www.hifi-musik.se/?page=1

mvh

O

om.s

Gjest
    Kanskje på sin plass med en liten forklaring her, selv om jeg nå forlater Audionet skuta (for en tid iaf, må jo ha ny digital kilde ettehvert) betyr ikke det at Audionet ikke er like bra som jeg har sunget om før, tvert om. Hadde faktisk bestemt meg for å beholde oppsettet og bestillte en ny ART G2, som dessverre importøren rotet bort salget på, dvs han svarte ikke etter gjentatte forespørseler (derav forbeholdet) fra forhandleren jeg hadde henvendt meg til, og da dette Hovland settet dukket opp, inkl riaa, var det bare å slå til, det løste samtidig noen praktiske plass problemer for meg.

På mange måter er nok hjertet fortsatt hos Audionet og vil nok også være det, men jeg tror vel også at det begynner ett annerledes musikk liv med den nye komboen i hus, så har man vel vært litt vinglete en stund nå, men det har da tross alt ordnet seg på en musikalsk, og økonomisk bra måte for meg, så da så ;) ;) .......

mvh

O

om.s

Gjest
    RoDa skrev:
    Så fader vi ut om.s ............. :D
    Hehe, jeg kommer nok fortsatt väre en stor Audionet venn, og kanskje dukker det opp en Audionet ART V2 som digital kilde, hvem vet? den er iaf en meget god kandidat ;) ;D ;D......

mvh

wizard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    3.761
    Audionet kommer nå med egne kabler.

Kan kjøpes fra 21/4

B

buster

Gjest
    Jeg har 2 strømkabler fra Audionet. De er virkelig gode.
    Bjørn

O

om.s

Gjest
    buster skrev:
    Jeg har 2 strømkabler fra Audionet. De er virkelig gode.
    Bjørn
    Er det nye varianten björn? jeg hadde også to stk til mono blokkene, bra kabler?...

mvh

B

buster

Gjest
    Hei igjen om.s :). Gratulerer med nytt superfint utstyr!! Ja, jeg kjøpte de nyeste strømkablene sammen med den nye Pre 1 G3. Tror de heter P10 :-\. Er veldig fornøyd. Kommer til å kjøpe flere slik at alle enheter blir foret med strøm fra disse kablene. Blir spennende med de nye signalkablene og...
    Bjørn

O

om.s

Gjest
    buster skrev:
    Hei igjen om.s :). Gratulerer med nytt superfint utstyr!! Ja, jeg kjøpte de nyeste strømkablene sammen med den nye Pre 1 G3. Tror de heter P10 :-\. Er veldig fornøyd. Kommer til å kjøpe flere slik at alle enheter blir foret med strøm fra disse kablene. Blir spennende med de nye signalkablene og...
    Bjørn
    skulle värt spennende å teste fullt sett med kabler fra Audionet, på Audionet, de er seriöse med det de foretar seg så kanskje det her er duket for gode synergier...

mvh

R

Rolf_Da!

Gjest
    om.s skrev:
    Hehe, jeg kommer nok fortsatt väre en stor Audionet venn, og kanskje dukker det opp en Audionet ART V2 som digital kilde, hvem vet? den er iaf en meget god kandidat ;) ;D ;D.....
    Høres ut som en plan, kjapp deg så ikke medlemskapet går ut......

Ta den gjerne med på besøk til Moss også ;) ;D

R

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.258
    Torget vurderinger
    32
    RoDa skrev:

R
    Er det ikke kortere til Røyken. Du kan jo få prøve min når jeg har annet utstyr på test...

Roy

R

Rolf_Da!

Gjest
    R.E.S. skrev:
    RoDa skrev:

R
    Er det ikke kortere til Røyken. Du kan jo få prøve min når jeg har annet utstyr på test...

Roy
    Var litt redd det der skulle komme opp........
    Vet ikke om jeg tør! ::)

Takker og bukker for tilbudet, må nok gjøre det for å få det ut av kroppen gitt.

R

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Hadde vært kult å hatt dette som drivverk!

Men så mye penger har jeg nok ikke til overs på leeeeeeenge. :( Og penga må virkelig vara tel overs...

Hva vil jeg fram til? Jo.. Denne spilleren er det absolutt tøffeste som er laga IMO!

PK

G-K

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.04.2004
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Stille og rolig blant Audionet-vennene ser jeg.. sitter ALLE og nyter musikken sin ;)

Titter innom mest for å spørre litt. Ser det ligger en Pre I G2 + Amp IV på børsen. Uten å ha sjekket om den evt er solgt, eller kontaktet selger på annen måte, må jeg si dette kan virke interessant. Pre`n finner jeg endel omtaler/ brukererfaringer på, mens Amp IV er veldig lite omtalt.. Kan dette bety att effektforsterkeren er en "light-utgave" i fht de mere "vanlige" 2-kanals forsterkerne, eller blir 4 kanaler bare rett og slett mindre interessant for de aller fleste?
    Ser såklart att denne faller litt mellom ett stereo-oppsett og surround, men for den som ønsker å bi-ampe kan vel dette fungere fint..

Noen som har hørt eller evt kan fortelle litt om denne?

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.962
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Nå har også jeg blitt Audionet-venn, takket være den lekre integrerte SAM V2. ;D
    Den spiller strålende, sammen med Usher CD-7 og Usher Be-718 stativhøyttalere.
    Alt utstyret ble pakket opp av eskene bare for noen dager siden, og det gjør godt
    å tenke på at lyden bare blir bedre og bedre...

M

musicus

Gjest
    G-K skrev:
    Stille og rolig blant Audionet-vennene ser jeg.. sitter ALLE og nyter musikken sin ;)

Titter innom mest for å spørre litt. Ser det ligger en Pre I G2 + Amp IV på børsen. Uten å ha sjekket om den evt er solgt, eller kontaktet selger på annen måte, må jeg si dette kan virke interessant. Pre`n finner jeg endel omtaler/ brukererfaringer på, mens Amp IV er veldig lite omtalt.. Kan dette bety att effektforsterkeren er en "light-utgave" i fht de mere "vanlige" 2-kanals forsterkerne, eller blir 4 kanaler bare rett og slett mindre interessant for de aller fleste?
    Ser såklart att denne faller litt mellom ett stereo-oppsett og surround, men for den som ønsker å bi-ampe kan vel dette fungere fint..

Noen som har hørt eller evt kan fortelle litt om denne?
    Jeg har ingen personlig erfaring med IV forutenom at jeg har som du sier hørt den brukt som/for bi amping og det er den meget god på, musikalsk låter det vel omtrent som SAM V2.
    KAn forøvrig bare anbefale Audionet sterkt som mangeårig bruker av bl.a PRE 1G2´n heng på en EPS der så...

mvh

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.962
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hallo Audionet-venner, er det noen av dere som kan hjelpe meg? ???
    Fjernkontroll til SAM V2 er nevnt tidligere i tråden, men jeg finner ingen av modellene på nettet.
    Noen som har erfaring her (merke, pris, programmering), eller må jeg krype til korset og gå for den
    rådyre "originale" fra Audionet (som vel egentlig er en SunWave...)

M

musicus

Gjest
    SaltyDog skrev:
    Hallo Audionet-venner, er det noen av dere som kan hjelpe meg? ???
    Fjernkontroll til SAM V2 er nevnt tidligere i tråden, men jeg finner ingen av modellene på nettet.
    Noen som har erfaring her (merke, pris, programmering), eller må jeg krype til korset og gå for den
    rådyre "originale" fra Audionet (som vel egentlig er en SunWave...)
    Den orginale er vel å regne som en system kontroll, og kan være verdt å satse på om man utvider Audionet produktene sine, kan holde med om at den dyr om den bare skal betjene SAMén, grattis med en alldeles nydelig integrert ;) ;D .....

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn