Audionet.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• spurv

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    1
    Hva er en grei brukt pris på en Pre1G2 nå ?! svar :p.

M

musicus

Gjest
    spurv skrev:
    Hva er en grei brukt pris på en Pre1G2 nå ?! svar :p.
    En ströken ville jeg kunne jeg kunne gitt ett sted mellom 9-11K for, sånn ut av lufta.

mvh

spurv

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    1
    OK... er der jeg ligger og surrer litt ;).... se hva det blir til. Vurdeer å gå over til Lyngdorf, SDA2200 eller hva den heter.. men vi får se. :). NAD M3 er også under lupen.. teste neste helg tror jeg :).

spurv

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    1
    Noen som er interresert i en strøken Audionet Pre1G2 (forforsterkern) (svart). Kosta vel rundt 25000kr ny.

Selger nok min for rundt 11000kr iløpet av kommende ukende. Helst til en entusiast.

spurv

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    1
    da får jeg 3 på rad i denne tråden. Men nå er Audionet'en min solgt til en på forumet her. Heldigvis er det en entusiast for merket som skal fø den videre.. Selv går jeg inn i mørkets dal, med lysere tider i møte.. (Blir 2 måneder UTEN anlegg :-\).

Kongen er død
    LENGE LEVE KONGEN!

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Får melde meg inn at i klubben jeg, da.. Pre 1 G2 er her på en test.. Kjøpte av spurven :D

Mvh

PK

spurv

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    1
    Jepp, og jeg vil til PKS når han får på plass alt.. FOR ET ANLEGG!!! Makan til rått system. Rakk ikke å høre mye, for der var det utrolig mye å svelge unna.. :D. Genialt!

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    1
    M.a.o har pks gitt opp det helaktive anlegget?

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Man skrev:
    M.a.o har pks gitt opp det helaktive anlegget?
    Haha.. NEI! :D

Skal bare teste noe kult, en liten test. David vs Goliat, bare at david har miste begge armer og ben. Så får vi se hva som skjer med utstyret :)

PK

achri-d

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    Hvem distribuerer Audionet i Norge? Jeg er primært interessert i Art G2 og V2, og søker en sammenligning mellom dem. Finnes det f eks usb inngang på den eldre V2 modellen? Hvor finnes beskrivelsen av de digitale filtre V2 er utstyrt med? Osv. Mvh.

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    achri-d skrev:
    Hvem distribuerer Audionet i Norge? Jeg er primært interessert i Art G2 og V2, og søker en sammenligning mellom dem. Finnes det f eks usb inngang på den eldre V2 modellen? Hvor finnes beskrivelsen av de digitale filtre V2 er utstyrt med? Osv. Mvh.
    Audioaktøren er vel eneste sted i Norge nå.
    V2 har ingen USB-inngang.

Mvh

PK

M

musicus

Gjest
    achri-d skrev:
    V2 er utgått og bygde videre på ART, mens G2 er ny generasjon og totalt ombygd, basert på cd delen i storebroren VIP G2 (G=Generation/V=Version).

Ellers er Eric Finnsås mannen som importere dette til Norge treffes på mob 90154916, og du har ikke kommet feil når det svares på Engelsk, men prat Norsk du, han skjønner det meget godt selv om han snakker og svarer på Engelsk.
    ART G2 er en "want too have" maskin :D

mvh

B

buster

Gjest
    Ikke mye action på denne tråden for tiden... Men jeg så at Roy Solstad hadde anmeldt ART G2 i siste utgave av Hjemmekino. Jaggu ikke lite den er god for.. Jeg har bestilt en maskin for utprøving i mitt oppsett. Blir vel ikke veldig overrasket om den blir værende hos meg..
    Bjørn

M

musicus

Gjest
    buster skrev:
    Ikke mye action på denne tråden for tiden... Men jeg så at Roy Solstad hadde anmeldt ART G2 i siste utgave av Hjemmekino. Jaggu ikke lite den er god for.. Jeg har bestilt en maskin for utprøving i mitt oppsett. Blir vel ikke veldig overrasket om den blir værende hos meg..
    Bjørn
    Meget spennende spiller, selv endte jeg ihelgen opp med Accuphase cdp/int og ikke Moon som tidligere antydet, grattis med en super spiller Buster ;) ...

mvh

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Hei
    Har noen her erfaring med Audionet VIP V2 og kan fortelle litt om det?
    Setter pris på om noen tar seg tid.

Mvh
    RBN

M

musicus

Gjest
    RBN skrev:
    Hei

Mvh
    RBN
    VIP G2 mener du? V2 finns ikke, jeg har ikke erfaring med G2, men jeg har hatt VIP i ett par år og var meget fornöyd, den ble mest brukt som ren cd spiller tross sine andre muligheter. Fikk mulighet å teste den hjemme på annen Audionet elektronikk mot AudioAero Capitole MkII og fortrakk VIPén, ganske så like disse vil jeg minnes, men VIPèn hadde ett litt bedre "sting" og noe mer attack, litt mer spennende helt enkelt. G2 har jeg bare hört sporadisk og kan vel sånn i all enkehet bare si at den har mer av alt det VIPèn hadde, en meget meget god spiller. Tror Buster her har hatt den en stund.

mvh

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    musicus skrev:
    RBN skrev:
    Hei

Mvh
    RBN
    VIP G2 mener du? V2 finns ikke, jeg har ikke erfaring med G2, men jeg har hatt VIP i ett par år og var meget fornöyd, den ble mest brukt som ren cd spiller tross sine andre muligheter. Fikk mulighet å teste den hjemme på annen Audionet elektronikk mot AudioAero Capitole MkII og fortrakk VIPén, ganske så like disse vil jeg minnes, men VIPèn hadde ett litt bedre "sting" og noe mer attack, litt mer spennende helt enkelt. G2 har jeg bare hört sporadisk og kan vel sånn i all enkehet bare si at den har mer av alt det VIPèn hadde, en meget meget god spiller. Tror Buster her har hatt den en stund.

mvh
    Takk for nyttig innspill musicus.
    Da har jeg tatt noen telefoner og det er G2 det er snakk om. Det ble i går sagt V2, men det var en missforståelse.
    Jeg har også hatt Audio Aero Capitole Mk2 på besøk over en helg. Det jeg savnet var nettopp det du nevner med attack og sting. Jeg syntes den spilte veldig pent, men savnet litt dynamikk og sjel. Ble litt tam for meg.
    Det du skriver virker oppløftende. Skal bli artig å prøve....

M

musicus

Gjest
    RBN skrev:
    musicus skrev:
    RBN skrev:
    Hei

Mvh
    RBN

mvh
    Takk for nyttig innspill musicus.
    Da har jeg tatt noen telefoner og det er G2 det er snakk om. Det ble i går sagt V2, men det var en missforståelse.
    Jeg har også hatt Audio Aero Capitole Mk2 på besøk over en helg. Det jeg savnet var nettopp det du nevner med attack og sting. Jeg syntes den spilte veldig pent, men savnet litt dynamikk og sjel. Ble litt tam for meg.
    Det du skriver virker oppløftende. Skal bli artig å prøve....
    Hyggelig at erfaringer kan komme til nytte :) , skulle du har bruk for bare en ren cd spiller er den nye ART G2 en meget god maskin, den har cd delen fra VIP G2 og skulle dekke de fleste behov om ikke man er ute etter fler formater.

Dropp gjerne noen ord om dine erfaringer her når du får testet, spennende om du opplever i närheten av det en selv opplevde, ett stall tips e å la maskinen bli god og varm för du setter igang med riktig kristisk lytting. la den gjerne stå på kontinuerlig...

mvh

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Skal skrive noen ord om dette, ev i min egen tråd.
    Skal selvsagt la den stå på under testingen. Har opplevd mye rart med kald elektronikk. Vet du om det er samme drivverk i ART og VIP? Hørte at disse skulle være forrskjellige og gjøre at VIP kanskje hadde et fortrinn.

M

musicus

Gjest
    RBN skrev:
    Skal skrive noen ord om dette, ev i min egen tråd.
    Skal selvsagt la den stå på under testingen. Har opplevd mye rart med kald elektronikk. Vet du om det er samme drivverk i ART og VIP? Hørte at disse skulle være forrskjellige og gjøre at VIP kanskje hadde et fortrinn.
    Litt usikker på det, jeg har byttet til en Accuphase DP-500 fortiden så jeg er litt på siden av Audionet nyere spillere...

mvh

Suomela

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2009
    Antall liker
    40
    Sted
    Jönköping, Sverige
    Som mitt tredje inlegg här på forumet melder jeg mig som venn av Audionet.

Har siden en tid bak en ART G2 med tillhörande EPS som jag er meget fornöyd med ;)

Bortsett vellyd är det alltid trevligt med seriös levering av produkterna i fråga :)

/Suomela

B

buster

Gjest
    Gratulerer gismo med ny effekt trinn :D. Spretta ny AMP1 V2 ser det ut som. Jeg har en slik og den gir meg mye glede ;D. Du må regne minst en mnd innspillingstid før det løsner helt. Jeg har og Audionet ART G2 cd-spiller. Sammen er dette veldig bra....
    Mvh
    Bjørn

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.499
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    buster skrev:
    Gratulerer gismo med ny effekt trinn :D. Spretta ny AMP1 V2 ser det ut som. Jeg har en slik og den gir meg mye glede ;D. Du må regne minst en mnd innspillingstid før det løsner helt. Jeg har og Audionet ART G2 cd-spiller. Sammen er dette veldig bra....
    Mvh
    Bjørn
    Takk for det gutter :)

Men det er ikke en V2, kjøpte den brukt, men det er en 100% strøken AMP1.
    Fant ikke bilder i farten av annet enn V2.
    Men har hørt fra flere at det er ikke veldig store forskjellen på disse?
    Men kanskje noen her inne har noe mere erfaring rundt det?
    Vet at kond.banken er litt økt på V2 ellers er det ikke forskjell på tekniske data, men hadde jo vært ok men noen som har lytte erfaringer ;)

Gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.499
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    En flott samling tilsalg i Sverige nå ;)
    Og med den kronekursen....sikkle..sikkle 8)

Vedlegg

M

musicus

Gjest
    gismo skrev:
    En flott samling tilsalg i Sverige nå ;)
    Og med den kronekursen....sikkle..sikkle 8)
    Nydelige produkter, ser ut som samme line up jeg hadde tidligere, foruten AMP I :)...

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.499
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei igjen folkens :)

Da har min AMP1 fått imponere meg noe uker i mitt oppsett.
    Det har resultert i at "draget" mot flere seriøse komponenter fra Audionet ble for stort og da er en PRE1 G2 på vei inn i oppsettet ;)
    Så på nytt er det store forventninger her i huset.
    Håper med dette en flott match med disse to på plass i lyttehulen.

gismo

R

RoDa

Gjest
    Grattis gismo!

Kan du fortelle litt om hvordan du oppfatter Audionet-lyden?
    Gjerne i forhold til hva du eide før.

Mvh
    Rolf

M

musicus

Gjest
    gismo skrev:
    Hei igjen folkens :)

Da har min AMP1 fått imponere meg noe uker i mitt oppsett.
    Det har resultert i at "draget" mot flere seriøse komponenter fra Audionet ble for stort og da er en PRE1 G2 på vei inn i oppsettet ;)
    Så på nytt er det store forventninger her i huset.
    Håper med dette en flott match med disse to på plass i lyttehulen.

gismo
    Grattis! matchen de imellom er nok ikke noe å "bekymre" seg for, det blir nok meget bra, om du supplerer Pre I G2 med en EPS også ved anledning, har du oppgradert ennu ett par snepp, som RoDa er jeg også spent hvordan du opplever Audionet lyden ;)

Legger ved ett bilde på mitt oppsett for ca 1 år siden...

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.499
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei Rolf og musicus :)

Takker for gratulasjoner, men den er ikke ankommet mitt oppsett ennå (kommer vel rett over helga). Ser at du musicus kjenner disse produkter meget godt fra før, ref til vedlagte bilde med både kilde, pre, ekstern strømforskyning, amp max etc ;)
    Og Rolf sitter vel med "all in one box" også kalt SAM ;D

Men kan jo tross 3 cognac i kveld gjøre et forsøk, selv om jeg da kun kan refere til hva eff.trinn AMP1 har bidratt med så langt ;)
    Begynner med en kopi fra min HIFi profil:
    Utstyr:
    Danske Copland sine komponenter har imponert meg voldsomt.
    Her fant jeg noe jeg søkte. Den enkle men flotte designen og meget god byggkvalitet fra en seriøs leverandør. Har hatt komplett Copland oppsett, men nå er kun kilde CDA823 igjen.
    Et dynamisk, åpent, detaljert og musikalsk lydbilde!
    Bonus: Masse eierglede!

Tyske Audionet har nå fått plass i oppsettet. Da snakker vi om eff.trinnet AMP1 og forforsterker PRE1 G2. Må si at jeg finner mye av det samme hos Audionet som jeg har satt pris på hos Copland, men er nok en divisjon opp med litt mer og litt bedre av alt. Så som byggkvalitet, design og ikke minst lydsignaturen. Når vi kommer til power og strømstyrke har AMP1 et jerngrep om mine AP Scorpio som nå "kvittrer og leverer mer enn noen gang!"
    Konklusjon: Full match og meget imponerende! Draget mot flere komponenter fra Audionet føles..:)

Som det kommer frem her er jeg meget fornøyd med Copland og har lenge tenkt at jeg ikke er sikker på om jeg innen "mine budsjett rammer" kunne få noe særlig bedre lydsignatur. Jeg er nemlig sterk i "mitt løfte til meg selv" at tross voldsom interesse siden 15års alderen (nå 51 :() skal jeg ikke svi av summer på dette som overgår en sunn fornuft (hva det nå er ;D).

Med Copland opplevde jeg noe av det jeg har søkt, et nøytralt (ufarget) lydbilde, men med åpenhet og dynamikk. Men da ref jeg til et komplett Copland oppsett. Jeg er veldig opptatt av match i oppsett, noe jeg har mere tro på en "pris" alene ;)
    Derfor har jeg en litt "sær tro" på at deler av eller store deler av oppsett har en flott match når de tross alt kommer fra samme kontruktør. Uten at jeg absolutt stenger døra for at dette også kan oppnås eller fixes ved komponenter fra 5-6 forkjellige, men føler da at veien kan bli veldig lang på den måten jeg har gått 8)
    Dette å prøve/feile etc med komponeter der de skal spille for meg, nemlig mitt lytterom ;)

Om vi da omsider (skyld på cognacen ;D) kommer tilbake til min opplevelse av Amp1 som er det eneste jeg kan utale meg om så langt, så kunne den fortsette å gi meg det jeg hadde funnet hos mine tidligere meget eminente slutt trinn CTA520 fra Copland??
    Jeg opplevde Copland sine sluttrinn som noe av det mest musikalske jeg har hørt (ble meget nyskjerrige på disse etter Arve (Audiofile) sin meget engasjerende test av disse + pre CTA 305
    som jeg også endte opp med :) Men noe jeg savnet litt ,og mere og mere etterhvert, var litt mere power og strømstyrke (les kontroll over mine AP) enn hva disse kunne gi meg. Men det store spørsmålet og sjansen jeg måtte ta ved å forlate Copland trinnene, VILLE jeg finne det samme hos noe annet sluttrinn??
    Det vil si at jeg FANT dette hos Audionett og jeg opplever Audionet "lyden" som nøytral, åpen og dynamisk. Og meget musikalsk uten at jeg egentlig klarer å sette ord på hva jeg følelsesmessig opplever med musikalsk i mine ører når jeg sitter der å lytter :(. Men det engasjerer, får foten til å bevege seg, smilet kommer frem og vil bare spille mere, og jeg føler at IKKE noe er lagt til eller blir farget, men allievel "gjør musikk av de 0/1 som ligger på disse sølvplatene.... :)

Huff...dette ble langt sikkert mye vås sett fra kritiske skribenter eller veletablerte HIFi gururer sin side, men Rolf og musucis, mitt bidrag i "påvirket" tilstand ;D
    Ha en fortsatt flott aften gutter ;)

gismo

M

musicus

Gjest
    Hyggelig og god omtale dette gismo, tror meg mene godt hva du sier her ;) kjenner igjen mye, legger ved en link fra Fidelity #23 der Rolf var en tur innom for noen år siden og lyttet til det daværende Audionet oppsettet mitt.
    Ha en fortsatt god kveld ;) ...

s.82 "hjemme hos om.s"
    http://www.audiofidelity.no/comlete_mags/23.pdf

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.499
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takker for det Odd Magne ;)

Takker også for link til en artikkel jeg ikke har lest før, hyggelig og intr lesing. Og for et flott oppsett du hadde da ;D
    Hyggelig at man på en måte gjennom en sånn lesing får litt mere "kjennskaps følelse" til både deg og skribenten ;)
    Snakkes og ha en fortsatt hyggelig kveld.

Dag (gismo)

M

musicus

Gjest
    Selv om ikke det står noe Audionet i oppsettet nu, så er man fortsatt en god venn og tilhenger av de, meget god elektronikk :) ...

mvh

R

RoDa

Gjest
    Takk for rapporten, gismo!

Du har mye samme tanker som meg. Ærlig, rett frem, oppløst og stram, men samtidig "musikalsk".

Ser musicus henger her fortsatt, vi får holde ut.... Han har nok snart Audionet i hyllene selv. ;) ;D ;D

R

Vedlegg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.499
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Bare hyggelig Rolf :)

Da er ennå et Audionet produkt i hus ;) Nå har AMP1 fått selskap av PRE 1 G2.
    Denne skal jeg bygge om til alu finish, front plate og knotter etc er på vei fra Tyskland. Den blir da en stilmessig bedre matc til øvrig oppsett. ;D

Vedlegg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.499
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Lite fart her inne i disse dager ;) som fornuftig er!
    Men får legge inn et lite innlegg. Det ble ikke noe ombygging av Pre1 G2, men et kjøp. (en stund siden nå, gammelt nytt).
    Da er silver-versjon på plass og den sorte solgt :)

Vedlegg

R

RoDa

Gjest
    Lekkert, lekkert!
    Ikke så mange Audionetianere her inne, men vi er da temmelig trofaste i alle fall 8)

R

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.499
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    RoDa skrev:
    Lekkert, lekkert!
    Ikke så mange Audionetianere her inne, men vi er da temmelig trofaste i alle fall 8)

R
    Jepp det er vi og flott er det....når vi tross alt er fornøyd ;)

Dag

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.962
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    gismo skrev:
    RoDa skrev:
    Lekkert, lekkert!

R
    Jepp det er vi og flott er det....når vi tross alt er fornøyd ;)

Dag
    Jeg er i hvertfall fornøyd med min SAM V2... ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn