Hei Rolf og musicus
Takker for gratulasjoner, men den er ikke ankommet mitt oppsett ennå (kommer vel rett over helga). Ser at du musicus kjenner disse produkter meget godt fra før, ref til vedlagte bilde med både kilde, pre, ekstern strømforskyning, amp max etc

Og Rolf sitter vel med "all in one box" også kalt SAM ;D
Men kan jo tross 3 cognac i kveld gjøre et forsøk, selv om jeg da kun kan refere til hva eff.trinn AMP1 har bidratt med så langt

Begynner med en kopi fra min HIFi profil:
Utstyr:
Danske Copland sine komponenter har imponert meg voldsomt.
Her fant jeg noe jeg søkte. Den enkle men flotte designen og meget god byggkvalitet fra en seriøs leverandør. Har hatt komplett Copland oppsett, men nå er kun kilde CDA823 igjen.
Et dynamisk, åpent, detaljert og musikalsk lydbilde!
Bonus: Masse eierglede!
Tyske Audionet har nå fått plass i oppsettet. Da snakker vi om eff.trinnet AMP1 og forforsterker PRE1 G2. Må si at jeg finner mye av det samme hos Audionet som jeg har satt pris på hos Copland, men er nok en divisjon opp med litt mer og litt bedre av alt. Så som byggkvalitet, design og ikke minst lydsignaturen. Når vi kommer til power og strømstyrke har AMP1 et jerngrep om mine AP Scorpio som nå "kvittrer og leverer mer enn noen gang!"
Konklusjon: Full match og meget imponerende! Draget mot flere komponenter fra Audionet føles..
Som det kommer frem her er jeg meget fornøyd med Copland og har lenge tenkt at jeg ikke er sikker på om jeg innen "mine budsjett rammer" kunne få noe særlig bedre lydsignatur. Jeg er nemlig sterk i "mitt løfte til meg selv" at tross voldsom interesse siden 15års alderen (nå 51

) skal jeg ikke svi av summer på dette som overgår en sunn fornuft (hva det nå er ;D).
Med Copland opplevde jeg noe av det jeg har søkt, et nøytralt (ufarget) lydbilde, men med åpenhet og dynamikk. Men da ref jeg til et komplett Copland oppsett. Jeg er veldig opptatt av match i oppsett, noe jeg har mere tro på en "pris" alene

Derfor har jeg en litt "sær tro" på at deler av eller store deler av oppsett har en flott match når de tross alt kommer fra samme kontruktør. Uten at jeg absolutt stenger døra for at dette også kan oppnås eller fixes ved komponenter fra 5-6 forkjellige, men føler da at veien kan bli veldig lang på den måten jeg har gått 8)
Dette å prøve/feile etc med komponeter der de skal spille for meg, nemlig mitt lytterom
Om vi da omsider (skyld på cognacen ;D) kommer tilbake til min opplevelse av Amp1 som er det eneste jeg kan utale meg om så langt, så kunne den fortsette å gi meg det jeg hadde funnet hos mine tidligere meget eminente slutt trinn CTA520 fra Copland??
Jeg opplevde Copland sine sluttrinn som noe av det mest musikalske jeg har hørt (ble meget nyskjerrige på disse etter Arve (Audiofile) sin meget engasjerende test av disse + pre CTA 305
som jeg også endte opp med

Men noe jeg savnet litt ,og mere og mere etterhvert, var litt mere power og strømstyrke (les kontroll over mine AP) enn hva disse kunne gi meg. Men det store spørsmålet og sjansen jeg måtte ta ved å forlate Copland trinnene, VILLE jeg finne det samme hos noe annet sluttrinn??
Det vil si at jeg FANT dette hos Audionett og jeg opplever Audionet "lyden" som nøytral, åpen og dynamisk. Og meget musikalsk uten at jeg egentlig klarer å sette ord på hva jeg følelsesmessig opplever med musikalsk i mine ører når jeg sitter der å lytter

. Men det engasjerer, får foten til å bevege seg, smilet kommer frem og vil bare spille mere, og jeg føler at IKKE noe er lagt til eller blir farget, men allievel "gjør musikk av de 0/1 som ligger på disse sølvplatene....
Huff...dette ble langt sikkert mye vås sett fra kritiske skribenter eller veletablerte HIFi gururer sin side, men Rolf og musucis, mitt bidrag i "påvirket" tilstand ;D
Ha en fortsatt flott aften gutter
gismo