Audionet.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.276
    Torget vurderinger
    10
    pks; du må nok regne med 25% mva. av oppgitt verdi på forsendelsen.

mvh.
    Ketil

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Er du helt sikker? Er det pga forsikringen? Altså, vis han sender den som gave, så må jeg jo slippe toll..? eller er det helt umulig?

PKS

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.276
    Torget vurderinger
    10
    Mva. regnes av oppgitt verdi + frakt på forsendelsen. Hvis varen opplyses å være en gave slipper du mva.

mvh.
    Ketil

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Tusen takk, da får jeg sove!

mvh

PK

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.202
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    er ikke sikkert den går igjennom som gave.
    posten er noen jævler på å åpne pakker om dagen. godtok ikke 12 dollar som pris på 5 oyade iec kontakter. de åpna pakka og krevde kvittering.

håvard

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Kvittering på ei gave? Det må da være over middels frekkt?

PK

Berg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Antall liker
    1
    Mva. regnes av oppgitt verdi + frakt på forsendelsen. Hvis varen opplyses å være en gave slipper du mva.

mvh.
    Ketil
    Det kreves også 25% mva av en gaves oppgitte verdi, såfremst verdien er over 1000,-
    Desverre...

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Hva er oppgitt verdi da? Det pakka er forsikret for?
    Skal forresten sendes med TNT. Vis det har noen betydning?
    Vis jeg ber om at den ikke forsikres, og han skriver gave, da finnes det ingen beviser på at den koster mer enn 1000. Da går det greit?
    Vil helst slippe å betale noe ekstra ;)

Mvh

PK

O

om.s

Gjest
    Ja, da er Audionet AMP III bestillt.
    Kommer vel forhåpentligvis til uka en gong!
    Og for den som lurer så har jeg gitt 10.000 norske kroner! Det er inklusive frakt på døra og forsikring på veien!
    Det er et kjøp jeg kan leve med;)
    Lurer på en ting, siden jeg forskuddsbetaler slipper jeg toll o.l. sant?
    Og det er ingen spesielle bestemmelser når det blir sendt med forsikring? Er det eventuelt en fordel at selger skriver gave på pakka?

I'm singing in the rain today!

mvh
    Én Audionet rikere PK.
    Grattis med ny og god amp, det er en fornuftig pris om den er ströken og fin...gleder meg å höre om dine inntrykk...

mvh

Berg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Antall liker
    1
    Det du skisserer er vel veien å gå, for og holde kostnaddene nede ja.

Forøvrig så kan jeg si at du kommer til å få sjokk ;) i forhold til EC. Det er en HELT annen forsterker ;)

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Takk berg, håper på det du sier her også:D

Men har litt å spørra om jeg som vanlig:
    Nå som det virkelig bynner å bli litt synergi (skrives det sånn?) i oppsettet så skal det bli en Audionet PRE 1G2 mot sommeren (skattepenger feriepenger). Men en billigere løsning kan være å gå for en SAM.. Lurer på hvor stor forskjell det er på AMP III og PRE 1 mot en SAM?

Det som selvsagt også er å trenke på er at med første alternativ, så kan jeg bygge ut med EPS og større effektforsterker.

Er det pre ut på SAM? Bi amping sammen med AMP III er jo en mulighet.. Hvor bra er forforsterkeren i SAM?

Noen som har noen har testet litt rundt dette? Som sagt det her er jo bare litt synsing og spørsmål, og noe kjøp er ikke aktuelt på lenge.. Men morosamt å vite litt ;D

Mvh

PK

Berg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Antall liker
    1
    SAM har pre.out ja. Hvor bra forforsterkerdelen er kontra en Pre1 vet jeg ikke da jeg ikke har hatt en slik i hus. Om.s kan vel svare deg på dette.

O

om.s

Gjest
    SAM har pre.out ja. Hvor bra forforsterkerdelen er kontra en Pre1 vet jeg ikke da jeg ikke har hatt en slik i hus. Om.s kan vel svare deg på dette.
    Hei begge to..

Jeg har heller ikke testet dette opp mot hverandre, men om jeg hadde hatt muligheten ville jeg nok gått for PRE I G2 ikke minst med tanke på de fremtidige mulighetene dette vil gi, tror man at det rekker, og det rekker langt, så er jo en SAM i seg selv en meget god forsterker, der får man både pose og sekk for en god penge, men siden du nå går for AMP III så tror jeg at jeg vil anbefale PRE I G2, ikke minst kan du da oppgradere med en EPS på denne igjen.

De kommer forresten med en ny Pre nå snart, som skal erstatte PRE I G2, kanskje prisene faller litt på forrige modell også?, tror importøren tar inn ett ex, prisen og navnet vet jeg ikke enda....

mvh

Berg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Antall liker
    1
    Jeg bruker pre.out til hodetelefon forsterkeren ved endel anledninger. Og det virker for meg ikke som den gjør noe somhelst med lyden fra den kommer inn til den går ut.

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Ny PRE, hmmm, da blir det hvertfall ikke den;) Må ut på bruktmarkedet jeg vel ;D Men den nye skal vel du ha om.s, og da kan jeg kjøpe din PRE 1 G2?? Eller er det PRE G2 du er ute etter nå? omtrent når kommer den nye pre'en da om.s, vet du det?

Men, tror jeg går for PRE 1 G2 mot/i sommer.
    Det burde jo også bli ltt bedre når prisen er 20000 høyere. Ca.. Og med EPS.. Dyrt etterhvert gitt..

PK

O

om.s

Gjest
    Ny PRE, hmmm, da blir det hvertfall ikke den;) Må ut på bruktmarkedet jeg vel ;D Men den nye skal vel du ha om.s, og da kan jeg kjøpe din PRE 1 G2?? Eller er det PRE G2 du er ute etter nå? omtrent når kommer den nye pre'en da om.s, vet du det?

Men, tror jeg går for PRE 1 G2 mot/i sommer.
    Det burde jo også bli ltt bedre når prisen er 20000 høyere. Ca.. Og med EPS.. Dyrt etterhvert gitt..

PK
    Hei du...

Om det blir den nye "lille" preén på tviler jeg vel litt på, da sparer jeg nok heller opp noen slanter mer og går for den store, men kanskje blir det alikevel en mulighet til å teste den nye, men den har visst bare knapper på fronten, en liten design detalj jeg ikke liker, men hey! det er jo lyden som er det viktige!, litt usikker på når den kommer, men om jeg forstod den Norske importøren rett så var det innom relativt kort tid (1-2 mnd?)....

Prioriterer nok heller en oppgradering av PAM (riaaén) i løpet av våren, synes det spiller så bra her hjemme nå at det er liten mening i å bare forandre, det må en real forbedring til for at det skal bli interresant å legge noe særlig med penger idet...

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    1-2 mnd... så fort.. Godt å høre! Synes det høres fint ut med knapper jeg, jeg liker ikke det praktiske med knapper, eller rettere sagt liker jeg et ratt (ratte-ratte) bedre enn knapper, men med en fjernkontroll har det for meg ingen ting å si.

Kansje det nye navnet blir PRE 1 G2 V2?? hehe.. Eller PRE 2?? Glær mej!!

PK

O

om.s

Gjest
    1-2 mnd... så fort.. Godt å høre! Synes det høres fint ut med knapper jeg, jeg liker ikke det praktiske med knapper, eller rettere sagt liker jeg et ratt (ratte-ratte) bedre enn knapper, men med en fjernkontroll har det for meg ingen ting å si.

Kansje det nye navnet blir PRE 1 G2 V2?? hehe.. Eller PRE 2?? Glær mej!!

PK
    Importøren hadde det heller ikke klart for seg hva det nye navnet blir, G2 pleier jo fra Audionet indikere en "ny" komponent, V2 er vel mer en liten variasjon over samme tema.

Ser forresten at det ligger en PRE I til 12K Sek på HifiMag og en PRE I G2 til 12K Nok på bruktbørsen her, skal du ha deg en pre en dag så pass på å få med deg G2 versjonen....

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Det blir G2 på meg, ja. Har sett pre-ene som er til salgs, men tenker ikke på å kjøpe dem en gang.. den tid den sorg... Nå (på fredag, kansje) skal jeg sette meg ned å lytte til musikk! AMP III blir vel sendt i dag, så.

Hvordan går det med bytte ditt til ART G2 da?

PK

K

kbwh

Gjest
    Jeg ser at RIAAen i Bergs SAM bruker OPA2134. Det skal i følge Snickers-is være en opamp man ikke hører særlig mye til, og det er jo fint.

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Ønsker du å kjøpe noen sånne, så skal du få lov til det, skal vel ha 4 stk liggende, pluss 10 OPA134, 10 OPA 627 (dyr) opa 637 (også dyr) pluss masse annet, fra DIY for et par år siden. har vel opamper for mange tusen i nypris. Men det hører vel ikke denne tråden til..
    Men å bytte oprasjonsforsterker, kan vel sammenlignes med å bytte rør, så det er igen dum idé, vis pinnekonfigurasjonen er riktig :D

PK

O

om.s

Gjest
    Det blir G2 på meg, ja. Har sett pre-ene som er til salgs, men tenker ikke på å kjøpe dem en gang.. den tid den sorg... Nå (på fredag, kansje) skal jeg sette meg ned å lytte til musikk! AMP III blir vel sendt i dag, så.

Hvordan går det med bytte ditt til ART G2 da?

PK
    Det har vært stille rundt VIPén og kanskje det er sunt, har strekt budsjettet godt i 06 så kanskje det kan være godt å nyte litt av det man har fått i hus, tror kanskje PAMén (riaaén) drar på en oppgraderings tur til Tyskland under våren, det er vel det første, ellers har jeg tenkt å eksprimentere med noen Cera-pucks under mono blokkene så får jeg se og høre hvordan det faller ut, man er nok nærme mål nå, så skulle det være noe så får det bli en PRE G2 eller ett par Wilson Benesch ACT høyttalere, eller en ART G2 eller......neida VIPén gjør nok jobben godt nok en stund til den, kanskje får den en flatskjerm å leke seg med, hvem vet ;) ...

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Hehe.. Det er planer der å hører jeg.. Det er liksom litt vanskelig, når det hele tida er noe bedre. Men det som jeg synes er bra er at man kan være fornøyd med det man har, så oppgraderinger ikke er et must!
    Apropo flatskjerm, så er nok det på vei inn døra her også, etter at jeg fikk parabol på mitt rom (bor desverre fortsatt i min mor å fars hus, i en beskjeden alder på 19 år ;) )
    Hva med både VIP og ART G2, det er vel passe kult å ha..?

PS: anlegget ditt fortjener vel snart en PRE G2 vel om.s?

PK

O

om.s

Gjest
    Hehe.. Det er planer der å hører jeg.. Det er liksom litt vanskelig, når det hele tida er noe bedre. Men det som jeg synes er bra er at man kan være fornøyd med det man har, så oppgraderinger ikke er et must!
    Apropo flatskjerm, så er nok det på vei inn døra her også, etter at jeg fikk parabol på mitt rom (bor desverre fortsatt i min mor å fars hus, i en beskjeden alder på 19 år ;) )
    Hva med både VIP og ART G2, det er vel passe kult å ha..?

PS: anlegget ditt fortjener vel snart en PRE G2 vel om.s?

PK
    En PRE G2 fortjener anlegget definitivt ;D ;D, men da får det bli en VIP G2 istedenfor både VIP og ART G2...

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Det er sant ;) Men artig med mange bokser! Hvilken side er den absolutt best oppdaterte på audionet-produkter. Selv synes jeg audionetusa og audionet.de er bra, men er det andre gode sider, helst på engelsk...
    Syns forøvrig at Audioaktøren har en veldig dårlig oppgradert side, den skulle jeg gjerne ha jobbet litt med! Jeg her ikke peiling på priser o.l. på nye produkter, og jeg liker best nett, ringe å masa er ikke helt meg ;)

PK

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    nok tørrprat, jeg vil ha litt teknisk jeg. Kom på en ting jeg har lurt på:
    Hva gjør den optisk-digitale linken? Enkelt nok...?

PK

O

om.s

Gjest
    Det er sant ;) Men artig med mange bokser! Hvilken side er den absolutt best oppdaterte på audionet-produkter. Selv synes jeg audionetusa og audionet.de er bra, men er det andre gode sider, helst på engelsk...
    Syns forøvrig at Audioaktøren har en veldig dårlig oppgradert side, den skulle jeg gjerne ha jobbet litt med! Jeg her ikke peiling på priser o.l. på nye produkter, og jeg liker best nett, ringe å masa er ikke helt meg ;)

PK
    Hei igjen..

Det er de to der jeg leser mest og, samtidig som jeg har en viss kontakt med Audionet direkte pr tlf, deres salgssjef internasjonalt er en meget hyggelig og dyktig kar, har hatt noen samtaler med ham ang tips og råd m.tanke på oppgraderinger etc....

mvh

Nifr

Medlem
    Ble medlem
    03.08.2004
    Antall liker
    0
    Den optiska linken är till för att stänga av /sätta på alla dina Audionetprodukter samtidigt, tror jag.
    Jag har aldrig provat.
    -Vem stänger av sin anläggning ??? :eek: ;D

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    -Vem stänger av sin anläggning ??? :eek: ;D
    Jeg føler jeg må, pga røra i Cyber 50, men bør jeg heller bytte rør titt og ofte? hver 125. dag ca.. Det som er dumt med akkurat denne pre'n, er at den sender ut noen voldsomme transienter ved avslag (dårlig ord). Fikk høre at det skulle være slik, og at det ikke var noe å gjøre. Amp 3 kan settes i stand by, men er ikke dette anbefalt heller?

PK

O

om.s

Gjest
    Jeg føler jeg må, pga røra i Cyber 50, men bør jeg heller bytte rør titt og ofte? hver 125. dag ca.. Det som er dumt med akkurat denne pre'n, er at den sender ut noen voldsomme transienter ved avslag (dårlig ord). Fikk høre at det skulle være slik, og at det ikke var noe å gjøre. Amp 3 kan settes i stand by, men er ikke dette anbefalt heller?

PK
    St-by med Audionet er OK....

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Da er det jo inget problem! Takk skal du ha..

PK
    Ps: opampene mine har fått ben å gå på alt ;D

O

om.s

Gjest
    Da er det jo inget problem! Takk skal du ha..

PK
    Ps: opampene mine har fått ben å gå på alt ;D
    Slå det bare ikke av og forvent max deretter, da tar det en liten tid...

mvh

Berg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Antall liker
    1
    Lydmessig så fremstår standby som samme som at den er avslått hos meg. Tar like lang tid for forsterkeren å spille optimalt.

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Hvor lang tid er det da? snakker vi 5 min, eller 2 timer, som med enkelte andre merker?

PK

O

om.s

Gjest
    Lydmessig så fremstår standby som samme som at den er avslått hos meg. Tar like lang tid for forsterkeren å spille optimalt.

Blokkene henter seg kjappere fra st-by enn fra helt av, fra helt av til "normal" igjen går det noen timer før det lyder optimalt...derfor slåes de ikke av, med unntak om man skal bort noen dager osv...

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Ok, da blir det nok kun standby på meg ;)
    Så forresten på den svart PRE 1 G2'n som er tilsalgs på hifimagasinet.nu, og på bildet var det en uhyre tøff fjerkontroll jeg ikke hadde sett før.. Er det den som følger med PRE 1? Synes den så bra ut! Kan noen legge ut et bilde av den?

PK

O

om.s

Gjest
    Så forresten på den svart PRE 1 G2'n som er tilsalgs på hifimagasinet.nu, og på bildet var det en uhyre tøff fjerkontroll jeg ikke hadde sett før.. Er det den som følger med PRE 1? Synes den så bra ut! Kan noen legge ut et bilde av den?

PK
    Ett tips som Berg var inne på, la den stå på hele tiden, det gir best og kjappest gode resultater, ikke drar den mye strøm heller, er litt usikker her, kanskje Berg kan fylle ut for meg, men det er sjelden det blir noe varme fra Audionet´s forsterkere, selv med godt pådrag så er det sjelden påtagelig varmt...

mvh

O

om.s

Gjest

PK
    Ett tips som Berg var inne på, la den stå på hele tiden, det gir best og kjappest gode resultater, ikke drar den mye strøm heller, er litt usikker her, kanskje Berg kan fylle ut for meg, men det er sjelden det blir noe varme fra Audionet´s forsterkere, selv med godt pådrag så er det sjelden påtagelig varmt...

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn