Her blir det bare Audionet framover hvertfall! Men kan jo ikke avskrive et anlegg nr 2 med horn og rør (om ca 10-20 år ;D )
Over til intrykkene! AMP'en har stått i i hvertafall 2 timer, og det har skjedd litt med lyden, men synes det ikke er noen kjempeforskjell, men litt er det så absolutt!
Min sammenligning blir mot AW60, som jeg har klart meg uten i to dager
Sammenligningen er litt urettferdig siden AMP III både er nyere dyrere og kraftigere, så ha det i bakhodet (selvfølgelig).
Lyden er beskrevet med mine ord, og vis noe jeg sier høres dumt ut, er det fordi jeg er dårlig til å forklare hva jeg hører. Jeg pleier å beskrive bass, mellomtone og diskant i min eminente enkelthet ;D..
For det første skjønner jeg gått hva folk har ment med pløsete, treg volumiøs bass, EC har ikke sjangs til å nå opp men tanke på rytmisk, fyldig å stram bass, her er det kontroll. I tilegg holder kontrollen seg til et høyere nivå. Føler at EC bare koste seg på et visst volum, over ble det for lite kontroll, under ble det for lite av alt (lite lydbilde). AMP III leverer god lyd fra veldig lavt til veldig høyt! Høyere enn jeg ønsker å skru opp (er ikke voldsomt høyt, har aldri vært fan av det! under kl 12 på potmeteret.)
Så mellomtonen, det første jeg la merke til på AW60, var at mark knofler fikk en litt dypere klang, mer tilstedeværende, også gitar, piano hørtes "riktig" ut. Nå har jeg alt dette, pluss enda litt mer naturlighet, tror dette er pga overtoner (altså diskant kansje). Føler at lyden blir bedre plassert i rommet, noe jeg vil kalle bedre stereoperspektiv i mellomtoneområdet, merker dette spesielt på en innspilling med Eric Clapton som er live.. Vet omtrent hvordan han beveger seg på scena (meget godt forklart......) Men altså her ogsp slår AMP3 EC i støvlene! Meget bra!
Så diskanten, denne har enten roet seg ned betraktlig, noe jeg ønsket, fordi spesielt hi-hat kunne bli slitsom på høyt nivå. Ingen "høyfrekvente utskeielser"! ... Den er meget mer oppløst, det merker jeg best på crash slag, og veldig akustisk gitar (gode innspillinger) Dette låter meget godt imo.
Og så til det estetiske.. Nå er jo alt i aluminiumsfront (børstet) og det gir jo et helhetlig mye bedre inntrykk. Jeg trodde EC sitt utseende var det fineste, liker nemlig akrylen veldig godt, men enkelheten og stilrenheten gjør dette til den nest peneste i racket! (ART V2 er finere). Kan hende jeg er uitsatt for plasébo også da, pga at lyden er så bra, hehe. Det eneste er at jeg ønsker meg en blå diode, så utstyret matsher, men det er slettes inget must... AMP'en skal opp en gang, for å ta bilder, og da skal jeg se an hvor vanskelig det er å bytte dioden. Nifr anbefalte meg å ikke gjøre det pga at den blå lyser mye mer, men dette fikser jeg i så fall med en motstand!
En meget fornøyd hilsen fra Audionet-paraliserte
PKS