Audionet.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• spurv

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    1
    Selvsagt er det lov. Går med en drøm om å skru opp å se på art og amp, men foreløpig må jeg fikse mine høytalere... Kondis tok kvelden :( Hva er forresten resten av utstyret ditt spurv?

PK

Akkuratt fått igjen Arcam cd192 ifra en kompis så den står som kilden nå. Midgard Oberton 6.1 og BW 703 (igjen, andre paret mitt siden de kom :)). Låter veldig flott syns jeg!

Kabler, her henger jeg litt etter:
    HT : Kimber TC8 *
    cdspiller: Black magic rev. med bulletplugg (copper)
    effektforstekrer: Silk mk2 XLR. *

*Skal byttes engang jeg får råd...

O

om.s

Gjest

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Da var det ikke den jeg tenkte på som HiFi stasjonen har.
    Den har jeg siklet på, men det var så vanskelig å få prutet :/ Har akkurat vært innom.. Mye fint der egentlig.. ;D

PK

O

om.s

Gjest
    Den har jeg siklet på, men det var så vanskelig å få prutet :/ Har akkurat vært innom.. Mye fint der egentlig.. ;D

PK
    Skulle selv gjerne vært en tur innom om ikke det var så langt unna, hyggelige kar som driver det.

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Her er et fornuftig oppsett, som jeg kan tenke meg å eie en gang i framtiden!

Meget pene høytalere, og nydelig Audionetelektronikk!

PK

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Har skrudd opp både min kjære art, og amp.
    Først AMP III:

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3

Mye likt som i SAM, og det er til og med samme print!
    Men i min AMP sitter det ingen Audionet kondis, men Elna.
    Samme det, høy byggekvalitet!

PK

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Så noen av art:
    Hadde problemer med å få av lokket helt (ville ikke begynne å ta ut ledninger etc) Men fikk da en viss oversikt.:

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3

Det er brukt noen slags bånd far at ingen komponenter inne i ART skal være i direkte kontakt med chassis. På det 6. bilde sees grunnen til at cd-spilleren er tyngre en forsterkeren: 20 mm granitt!

PK

Berg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Antall liker
    1
    Mye likt som i SAM, og det er til og med samme print!
    Men i min AMP sitter det ingen Audionet kondis, men Elna.
    Samme det, høy byggekvalitet!

PK
    Jeg vil tippe med 99% sannsynelighet at kondisene er de samme kun lablet Audionet i sam'en.

Om du er litt hendig med loddebolten kan du jo bygge deg en SAM ut av den der ;)

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Nåja, skal nok litt mer til ;)
    Men har faktisk en på mail nå som kan være interessert i å bytte forsterker med meg. Så da kan det hende det blir SAM V2 på meg! En ting jeg stusset på på kondisene var at det stod 15000 uF, men det skal vel være 22000? så du noe på det når du hadde din oppskrudd?

PK

B

buster

Gjest
    Vel, da er det bestemt. Jeg kommer til å kjøpe SAM v2 og deretter muligens til å utvide med en AMP3 for Bi-wiring. Dette blir nok kanon til mine WB Arcs.
    Bjørn

O

om.s

Gjest
    Vel, da er det bestemt. Jeg kommer til å kjøpe SAM v2 og deretter muligens til å utvide med en AMP3 for Bi-wiring. Dette blir nok kanon til mine WB Arcs.
    Bjørn
    Hey hey...min drømme combo med de nydelige høyttalerene, grattis!! :D ;D ...

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Bjørn
    OIOI!
    Høres spennende ut! For å være pirkete (kan hende det er jeg som misforstår) men blir ikke SAM + AMP bi-amping? uansett, høres det meget spennende ut! Har en på mail som vil selge meg en SAM (ikke noen byttehandel), men da må jeg selge AMP III, si ifra vis du ønsker å evt kjøpe (PM) ;)

PK

B

buster

Gjest
    Du har nok rett! Går litt i surr for meg med bi-amping og bi-wiring(kan bli bi-fil av mindre!! Det blir jo bi-amping av dette, ikke sant. Begynner med SAM v2 og går videre derfra. Gir deg selvsagt en lyd hvis jg vil kjøpe din amp3. Håper den er i sølv, det er nemlig SAM en jeg har bestilt.
    BK

B

buster

Gjest
    Fant en brukt SAMV2 i England (shadowhifi) til £1195. Det vil si ca 18-19000,- ferdig fortollet. Virker som et godt kjøp,eller? Tror ikke det er noe skummelt å kjøpe derfra.
    BK

O

om.s

Gjest
    Fant en brukt SAMV2 i England (shadowhifi) til £1195. Det vil si ca 18-19000,- ferdig fortollet. Virker som et godt kjøp,eller? Tror ikke det er noe skummelt å kjøpe derfra.
    BK
    Sikkert ikke men ta en titt på vinylhjørnet og Fosse´s tråd (Nor Cargo...) der ang erfaringer med betalingsrutiner etc..ikke det samme stedet du henviser til, men det er ingen hyggelig historie han forteller, bedre litt føre var bare....

Evnt legg inn en ønskes kjøpt annonse på hifimagasinet.com

mvh

B

buster

Gjest
    SAM V2 i england var solgt. Jaja, det går flere tog. For å gjøre meg selv ytterligere forvirret. Ser at det er tilsalgs en Amp1 til 27000,. skr.(ca 24000 nok) i Sverige. Med en god pre, vil det være en bedre løsning enn SAM V2+AMP3 i biamping? Noen meninger!! Samlet pris vil jo være noenlunde samme.
    Bjørn

O

om.s

Gjest
    SAM V2 i england var solgt. Jaja, det går flere tog. For å gjøre meg selv ytterligere forvirret. Ser at det er tilsalgs en Amp1 til 27000,. skr.(ca 24000 nok) i Sverige. Med en god pre, vil det være en bedre løsning enn SAM V2+AMP3 i biamping? Noen meninger!! Samlet pris vil jo være noenlunde samme.
    Bjørn
    Audionet selv mener at AMP I er blandt deres beste effektforsterkere, den sammen med en PRE 1 G2 tror jeg vil väre en match made in heaven, denne var også en av mine aktuelle kandidater da jeg var på jakt etter pre/power, har du mulighet så er ikke det ett dumt alternativ, imo...

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Det tror jeg så absolutt! regner med du ser på denne? :
    http://hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=17791
    Da kommer du ikke bort fra dette:
    http://hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=13115
    Da er du straks veldig nær mitt drømmeoppsett!!

Men til dette med forsterkere: Jeg tror du med en stor forsterker vil oppnå store lydmessige fordeler mot to mindre. Og utbyggningsmulighetene er jo større med en dedikert forforsterker.

Du kan enten kjøpe større effektforsterkere, eller bygge på med AMP III til toppene! Masse moro med en forforsterker.

Personlig har jeg vurdert fram og tilbake hva jeg vil ha, og har på sikt et ønske om PRE 1 G2(3) med eps pluss effekt. Men før det har jeg vurdert en SAM til pengene ruller inn.

Uansett: Lykke til med valget!

PK

Berg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Antall liker
    1
    Amp 1 til salgs sir dere ? hmm kanskje man skulle oppgradere ;)

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Det hadde vært morsomt berg!
    I tilegg til SAM, eller skal det inn pre + power i så fall?
    Spør fordi din SAm kan få ben å gå på ;)

PK

Berg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Antall liker
    1
    Det hadde vært morsomt berg!
    I tilegg til SAM, eller skal det inn pre + power i så fall?
    Spør fordi din SAm kan få ben å gå på ;)

PK
    Om jeg skal oppgradere så må det bli en pre2/3 gjerne med eps. Men omdagen er hifiinteressen ganske laber, anlegget har vært avslått en uke. Er kun ski som gjelder for tiden ;D Dessuten er jeg ikke intressert i å handle fra sverige da det er så mange ting som kan gå galt, og det hele er umåtelig tungvindt.

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Du er av den typen, ja? hehe.. Neida, ski kan være artig det. ;D
    Kult om du hadde prøvd deg på en pre 1 G2, da ;)

PK

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Var innom hifiguiden i går. Måtte innom å slå av en prat ;D
    Synes det er rart at det er så få på forumet med audionet, for arild sa han hadde solgt 13-15 AMP III, for noen år tilbake. Pluss masse annet da. Men praten gikk stort dett ut på AMP III, som Arild mente at var den absolutt beste forsterkeren fra Audionet! Det er morsomt å høre fra en så erfaren person!
    Det er altså masse Audionet i norge, så det er bare å følge med på bruktbørsen!

PK

O

om.s

Gjest
    Var innom hifiguiden i går. Måtte innom å slå av en prat ;D
    Synes det er rart at det er så få på forumet med audionet, for arild sa han hadde solgt 13-15 AMP III, for noen år tilbake. Pluss masse annet da. Men praten gikk stort dett ut på AMP III, som Arild mente at var den absolutt beste forsterkeren fra Audionet! Det er morsomt å høre fra en så erfaren person!
    Det er altså masse Audionet i norge, så det er bare å følge med på bruktbørsen!

PK
    Det sitter nok fler rundt om med Audionet enn vi her inne er klar over, man har jo selv hørt noen rykter.
    Ang Arild´s uttalelse om AMP III har han sikkert rett, i en relativ forstand, han er jo en meget erfaren og kunnskapsrik selger også ;) .....
    Spurte selv Arild om råd og tips før jeg kjøpte mine mono-blokker brukt, nettopp av tidligere nevnte grunner, så mannen vet klart hva han snakker om....

mvh

B

buster

Gjest
    Har ikke handlet enda, men er veldig fristet til å slå til på pre1g2 med EPS til 20k. som ligger på hifimagasinet i Sverige. Denne sammen med AMP3 MÅ jo bli bra. Kan jo og biampe senere med enda en AMP3. Hva sier dere? Du har vel denne pre-ampen om.s.

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Høres max ut!
    Har du hørt med han som selger pre 1 g2 komboen? Jeg sendte han en mail for LENGE sea (rundt jul) da var det ikke solgt. Mannen kommer jo også fra norge, så du slipper jo tull og moms og anna drit!

Hold oss oppdatert!

PK

B

buster

Gjest
    Jada, snakka med han idag. Var jævlig spent! Den var ikke solgt!! Flaks at han ikke har lagt den ut her hjemme. 20k for denne er vel ikke dumt,hva? Til om.s! Gjør EPS`en den store forskjellen på denne preampen? Ifølge Audionet er det ingen vei utenom!!
    Bjørn

O

om.s

Gjest
    Har ikke handlet enda, men er veldig fristet til å slå til på pre1g2 med EPS til 20k. som ligger på hifimagasinet i Sverige. Denne sammen med AMP3 MÅ jo bli bra. Kan jo og biampe senere med enda en AMP3. Hva sier dere? Du har vel denne pre-ampen om.s.
    Stemmer! jeg bruker samme kombinasjon PRE 1G2/EPS og synes det er meget god kombinasjon sammen med AMP II MAX blokkene, hat vært i komtakt med en kar i Sverige med samme power som meg, han var også ute etter etter denne kombinasjonen som pre, så det hender tydeligvis mye.

Har hatt en liten telefonrunde ang noe utstyr i Sverige og det kan synes som om prisene har steget endel siden etter nyåret, nesten så det er for mye av det gode, når det gjelder prisen mener jeg....

mvh

O

om.s

Gjest
    Jada, snakka med han idag. Var jævlig spent! Den var ikke solgt!! Flaks at han ikke har lagt den ut her hjemme. 20k for denne er vel ikke dumt,hva? Til om.s! Gjør EPS`en den store forskjellen på denne preampen? Ifølge Audionet er det ingen vei utenom!!
    Bjørn
    Hei igjen...

Jeg kjøpte min kombo med EPS og har ikke giddet teste PREén uten, PAMén (riaaén) derimot brukte jeg lenge uten EPS, der fikk inn en etter messen i Horten ifjor høst, og det var virkelig ett løft, så jeg tror Audionet har sine ord i behold her, ikke minst blir det da en pre kombinasjon som du kan vokse langt med, se mitt innlegg over ang Svensken, f.eks.....

Har du mulighet, så tenk også alvorlig over den AMP I som ligger/lå (?) tilsalgs i Sverige, den er ett meget godt kjøp for en så ny amp, selv om også den nu har kommet i en V2 versjon....

mvh

B

buster

Gjest
    Takk for rådene! AMP1 er nok veldig god, men jeg har så lyst å sjekke hvordan Arc`ene spiller med bi-amping. Dette anbefaler Craig Milnes hos WB på det sterkeste. Da er AMP3 veien å gå for meg.
    Bjørn

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Takk for rådene! AMP1 er nok veldig god, men jeg har så lyst å sjekke hvordan Arc`ene spiller med bi-amping. Dette anbefaler Craig Milnes hos WB på det sterkeste. Da er AMP3 veien å gå for meg.
    Bjørn
    Dette oppsettet kommer til å bli bra! Ønsker meg virkelig en pre-løsning fra audionet om dagen jeg også, selv om den er i samme boks som effektforsterkeren (les: SAM V2).

Vis du går for 2xAMP III, er det jo ikke værre enn å selge disse å gå over til en AMP I, vis det er bedre. Og det er jo mye billigere og bynne med en AMP III også.

Husk å ta bilder når du får nye komponenter i hus!

PK

O

om.s

Gjest
    Bjørn
    Det holder jeg med deg i, prøv! de vet meget godt hva de driver med både W-B og Audionet, lykke til, og bilder en selvfølge ;) ;D ....

mvh

B

buster

Gjest
    Skal gjøre mitt beste med bilder. Har dig.kamera, men trenger nok hjelp av guttene mine!! Ser ellers at hjemmesiden til Audionet er ganske mye forandret siste døgn. Pre 1g2 er blitt g3 osv. Skal du over til Luxman om.s? Det er lov å drømme litt. Det er jo griselekre ting! Bjørn

O

om.s

Gjest
    Skal gjøre mitt beste med bilder. Har dig.kamera, men trenger nok hjelp av guttene mine!! Ser ellers at hjemmesiden til Audionet er ganske mye forandret siste døgn. Pre 1g2 er blitt g3 osv. Skal du over til Luxman om.s? Det er lov å drømme litt. Det er jo griselekre ting! Bjørn
    Tror (vet vel egentlig at det) ikke det blir skifte til Luxman, men jeg har veldig sansen for designet, og ikke like mye prisen , på den der avbildede Luxman.

Men jeg fikk meg en sjelsettende opplevelse med rör forrige uke, NAGRA VPA mono-blokker og deres kombinerte pre/cd, på ett par Merlin VSM-MX, det er vel blandt det bedre jeg har hört.....men dessverre,  utenfor muligheten pga pris  :-[ ....

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Oi, mye har skjedd på audionet-siden, ja! AMP III er bytta ut!! ?? til en trekanals-sak.. :( Ellers var siden under oppgradering, så det var mye som ikke fungerte!

Vis du skal over til Luxman om.s, så kan jeg adoptere alt du har nå. Skal til og med hente det gratis hos deg ;) ;D

Til bjørn:
    skal du legge ut bilder, bruk denne siden http://www.mediatech.no/berg/hf/

PK

O

om.s

Gjest
    !

Vis du skal over til Luxman om.s, så kan jeg adoptere alt du har nå. Skal til og med hente det gratis hos deg ;) ;D

PK
    Må nok skuffe deg litt der, skal nok ikke over til Luxman, men du er velkommen innom alikevel for en lytt om du er sörover ;) :D ...

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Må nok skuffe deg litt der, skal nok ikke over til Luxman, men du er velkommen innom alikevel for en lytt om du er sörover ;) :D ...

mvh
    Du skal tro jeg har lyst!!!
    Synd det er skjeldent jeg er i de trakter, ca 13 år sea nå, ve! :/

PK

Hagen

Medlem
    Ble medlem
    10.03.2004
    Antall liker
    0
    Hei.
    Så, en egen "klubb" for oss stolte Audionet-eiere altså? Det kan jeg like ;D
    Har hatt gleden av å nyte flaggskipet deres et års tid nå, og de forsvinner ikke ut med det første for å si det sånn! ;)

Morsomt å lese om han svensken med en liten haug av de forøvrig, og tilsvarende haug av noen ganske massive høyttalere som ser litt kjente ut ;) Og jammen har han ikke en d/a-konverter som også ser veldig kjent ut ;) flere som har god smak tydeligvis! :D

(Bildene på "mitt anlegg" er som dere ser ikke oppdatert. Både ny leilighet og nye komponenter siden den gang. skal se om jeg får lagt inn nye om ikke så lenge. Sitter forøvrig i svarteste afrika nå på jobb, eller dvs venter på å få jobbet litt.. :)

mvh
    Aleksander

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn