Audionet.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• O

om.s

Gjest
    Hei.
    Så, en egen "klubb" for oss stolte Audionet-eiere altså? Det kan jeg like  ;D
    Har hatt gleden av å nyte flaggskipet deres et års tid nå, og de forsvinner ikke ut med det første for å si det sånn!  ;)

Morsomt å lese om han svensken med en liten haug av de forøvrig, og tilsvarende haug av noen ganske massive høyttalere som ser litt kjente ut ;) Og jammen har han ikke en d/a-konverter som også ser veldig kjent ut ;) flere som har god smak tydeligvis! :D

(Bildene på "mitt anlegg" er som dere ser ikke oppdatert. Både ny leilighet og nye komponenter siden den gang. skal se om jeg får lagt inn nye om ikke så lenge. Sitter forøvrig i svarteste afrika nå på jobb, eller dvs venter på å få jobbet litt.. :)

mvh
    Aleksander
    Hyggelig å se andre med disse nydelige blokkene, ikke for mange av oss i Norge
    (obs, nå bor jeg visst i Gøteborg, men shit!) ;D ;D

Ett spennende oppsett du har satt sammen der, fortell gjerne litt om hvordan lyden og hvorfor du har valgt som du har ved en senere anledning, interresant kombinasjon  :D ;D .....

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Oi! Har var det flere med Audionet, ja! Moro!
    Pent anlegg Hagen, men vi ønsker selvsagt oppgraderte bilder, beskrivelse osv!
    Hittil er vi spredd over hele landet (og svergie x 2) Hvor hører du til?

Mvh

PK

Hagen

Medlem
    Ble medlem
    10.03.2004
    Antall liker
    0
    Nei har inntrykk av at det ikke er for mange av disse nei.. 8)
    Holder til på Askøy like utenfor Bergen jeg, i en leilighet som gjerne skulle vært litt større for å få enda mer utbytte av vr-8'ene.. ;)

Har akkurat byttet til htpc nå, men knapt fått testet det før jeg måtte reise nå, så gleder meg til å komme hjem igjen og kose meg :)

hvorfor jeg valgte som jeg valgte? vel, si det. har ikke alltid mulighet (og tålmodighet) til å teste så mye forskjellig når jeg kjøper, så blir ofte litt halvveis impuls-kjøp dersom humøret og lommeboken er klar for noe nytt ;D hehe... men må jo si at jeg er usedvanlig fornøyd med resultatet nå!!! :) neste nå blir å jobbe litt med rommet, for der jeg vet jeg det er MYE å hente!

Skal prøve å få tatt noen gode bilder og lagt ut så snart jeg kommer meg hjem igjen fra varmen her nede :)

Aleksander

O

om.s

Gjest
    Spennende Aleksander!, selv var det nesten en tillfeldighet at jeg "snublet" over Audionet og Wilson-Benesch, og det har for meg vært en lykket kombinasjon, personlig er jeg litt nysgjerrig på hvordan du kom til å velge AMP II MAX blokkene? de er det definitivt ikke mange av her oppe i Nord, (noen flere i Sverige, men alikevel) og etter mitt skjønn veldig gode blokker...

mvh

Hagen

Medlem
    Ble medlem
    10.03.2004
    Antall liker
    0
    Ja det er ofte litt tilfeldig hva man plutselig ender opp med! tidligere hadde jeg cayin 9084D rør-blokker, som jeg drev vr-8'ene med faktisk. fantastisk gode de der! men de kom dessverre litt til kort med kreftene (ikke overraskende kanskje). så da begynte jeg se meg om etter alternativer, og plutselig fant jeg da disse blokkene her på bruktbørsen.. og var ikke sein om å melde min interesse. og jammen havnet de ikke hos meg også ;D
    Du kan vel si det sånn at de tok vr-8'ene til et helt nytt nivå! slutter aldri å bli imponert over hva disse beistene (både høyttalere og blokkene forøvrig) har å by på! :D

O

om.s

Gjest
    Ja det er ofte litt tilfeldig hva man plutselig ender opp med! tidligere hadde jeg cayin 9084D rør-blokker, som jeg drev vr-8'ene med faktisk. fantastisk gode de der! men de kom dessverre litt til kort med kreftene (ikke overraskende kanskje). så da begynte jeg se meg om etter alternativer, og plutselig fant jeg da disse blokkene her på bruktbørsen.. og var ikke sein om å melde min interesse. og jammen havnet de ikke hos meg også  ;D
    Du kan vel si det sånn at de tok vr-8'ene til et helt nytt nivå! slutter aldri å bli imponert over hva disse beistene (både høyttalere og blokkene forøvrig) har å by på! :D
    Der setter du fingeren på det jeg mener er deres styrke, når man tror man lært de å kjenne så klarer de jammen å overraske en om igjen, selv om mine høyttalere er således mye mindre (WB Discovery, 2,5 minifloor stander) enn dine så trives de alikevel godt med Audionet blokkenenes overlegne kontroll og styrke.
    Jeg har under en tid nå lekt litt med forskjellige underlegg til mono-blokkene og det avgjørende og avsluttende synes for meg her hjemme å bli en 40mm tykk massiv eik plate (22x49 cm) med cera-pucs under som blokkene står på, spennende! men frusterende til tider dette...

mvh

B

buster

Gjest
    Nei har inntrykk av at det ikke er for mange av disse nei.. 8)
    Holder til på Askøy like utenfor Bergen jeg, i en leilighet som gjerne skulle vært litt større for å få enda mer utbytte av vr-8'ene.. ;)

Har akkurat byttet til htpc nå, men knapt fått testet det før jeg måtte reise nå, så gleder meg til å komme hjem igjen og kose meg :)

hvorfor jeg valgte som jeg valgte? vel, si det. har ikke alltid mulighet (og tålmodighet) til å teste så mye forskjellig når jeg kjøper, så blir ofte litt halvveis impuls-kjøp dersom humøret og lommeboken er klar for noe nytt  ;D hehe... men må jo si at jeg er usedvanlig fornøyd med resultatet nå!!! :) neste nå blir å jobbe litt med rommet, for der jeg vet jeg det er MYE å hente!

Skal prøve å få tatt noen gode bilder og lagt ut så snart jeg kommer meg hjem igjen fra varmen her nede :)

Aleksander
    Så du bor på Askøy! Jeg bor på Minde. Gi en lyd fra deg når du kommer hjem, så kan vi kanskje treffes!
    Bjørn

B

buster

Gjest
    Til om.s Har du sett siste TAS hvor de omtaler subben, eller infrasonic generator, som WB kaller den. Går under navnet Torus. Det hadde vel vært saker for deg,eller?? Jeg har selv en James EMB 1000 som er god, men Torus`en er nok en helt annen verden. Ellers ser det ut som det går mot Pre1G2 og 2xAmp3 for meg. Gleder meg som et barn!!
    Bjørn

O

om.s

Gjest
    Til om.s Har du sett siste TAS hvor de omtaler subben, eller infrasonic generator, som WB kaller den. Går under navnet Torus. Det hadde vel vært saker for deg,eller?? Jeg har selv en James EMB 1000 som er god, men Torus`en er nok en helt annen verden. Ellers ser det ut som det går mot Pre1G2 og 2xAmp3 for meg. Gleder meg som et barn!!
    Bjørn
    Hei du...

Har lest litt om denne Torusen, skal visst være ett fantastisk produkt men det er nok prisen også, 70-80K, ville nok heller gått for ett par ACT istedenfor å sette en sub til Discoveryéne...
    Det er en meget god kombinasjon du går mot der, vil tro det passer ARCéne dine helt perfekt, absolutt noe å glede seg til ;D ....

mvh

B

buster

Gjest
    Hei du...

Har lest litt om denne Torusen, skal visst være ett fantastisk produkt men det er nok prisen også, 70-80K, ville nok heller gått for ett par ACT istedenfor å sette en sub til Discoveryéne...
    Det er en meget god kombinasjon du går mot der, vil tro det passer ARCéne dine helt perfekt, absolutt noe å glede seg til ;D ....
    JA :D :D :D
    mvh

Hagen

Medlem
    Ble medlem
    10.03.2004
    Antall liker
    0
    Så du bor på Askøy! Jeg bor på Minde. Gi en lyd fra deg når du kommer hjem, så kan vi kanskje treffes!
    Bjørn
    Det kunne absolutt vært morro ja! Skal prøve huske det når jeg kommer meg hjem, og får litt ledig tid.. :)

B

buster

Gjest
    Så er det i boks! Pre1G2m EPS og AMP3 kommer ihus neste uke!!!
    Om jeg gleder meg? Litt!!!!!
    Bjørn

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Gratulerer Buster! DU BLIR IKKE SKUFFA!
    Ble det fra Audioaktøren, og den som var anonsert på hifi-magasinet?
    Forresten, mulig jeg har oversett dette, men hva slags kilde bruker du?
    I oppsettet ditt bør du jo få inn en Audionet ART V2!! ;D

Mvh

PK

B

buster

Gjest
    Ja, det ble de to du nevner. Jeg bruker en Musical Fidelity A5 cd- spiller. Den liker jeg veldig godt. Rør på utgangen er det og. Art v2 er fin den og, men er ikke sikker på at den er bedre enn A5.
    Bjørn

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Ja, det ble de to du nevner. Jeg bruker en Musical Fidelity A5 cd- spiller. Den liker jeg veldig godt. Rør på utgangen er det og. Art v2 er fin den og, men er ikke sikker på at den er bedre enn A5.
    Bjørn
    Nei det er slettes ikke sikkert, men med tanke på synergi burde det hvertfall testes! ;D
    Synd du bor langt unna. !

PK

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.809
    Torget vurderinger
    27
    Siden dere maser så fælt om dette Audionet-greiene ser jeg meg nødt til å sjekk ut...
    Jeg er med i klubben.

Er sikkert for entry-level å regne, men jeg har altså skaffet meg, ART V2. Noen som har formening om hvordan denne vil låte sammelignet med min A5?

B

buster

Gjest
    Der er jeg veldig usikker!! Som du ser har jeg og A5. Er godt fornøyd og ha r(foreløpig) ingen planer om å skifte. Blir artig å se hvordan den funker med de nye Audionet elektronikken jeg får. Har du solgt A5`og kjøpt ART V2 istedet? Var fooresten inne på tanken om å kjøpe A5 hele veien (pre og effekt). Tvilte fælt ,men landet på Audionet da det skal være perfekt match mot Wilson Benesch.
    BK

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.809
    Torget vurderinger
    27
    Det er Wadia jeg har lyst på (som nevnt til det kjedsommelige hadde jeg en 860 på besøk for en tid siden og den banket A5 så ned i støvlene at jeg ikke orket spille musikk på flere dager etter at den forlot meg, mitt oppsett, min smak). Men, det er vinyl som står i fokus hos meg for tiden. Hadde egentlig tenkt å selge A5 som delfinansiering av pickup, men shit la gå, det kan jo være moro å teste en cd-spiller til mens man holder på. Og, kanskje er Audionet såvidt god at jeg "sparer" de pengen jeg måtte ha brukt på Wadiaen, og heller kan investere i TO pickuer - det hadde jo vært i både pose og sekk!!!

Det jeg har lest om spilleren tyder på at den kanskje kan gi meg LITT mer av det jeg er ute etter. Men etter at Aviden kom i hus så bryr jeg meg egentlig ikke så mye om cd-spillere i det hele tatt.

Ellers er den i sort og til liten sjenanse i oppsettet, det gleder jo.

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Gratulerer!
    JEG tror ikke du blir skuffa, men preferanser er forskjellig!
    Jeg tror jeg lander på en PRE 1 G2 etter en lytteseanse i dag! Det vil bli etter min mening (og økonomi) en meget stor forbedring, og et oppsett som nærmer seg Veldig bra!

PK

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.809
    Torget vurderinger
    27
    Ja, da har jeg vært en tur på posten. Dette blir noen ganske sparsommelige inntrykk basert på et kort møte. Det er overhode ikke rettferdig sammenligning da MF i tidligere tider har vært koblet opp med Cardas Golden Reference, de er på utlån til Topline og jeg benytter derfor noen simple Monster kabler. Men, i og med at det ikke er forskjell på kabler går det vel for det samme. Ikke er den helt varm heller, så her vil urettferdigheten ingen enda ta.

Hva som er best av MF A5 og Audionet ART V2 handler nok mest om smak, behag og matching. MF virker ha et større lydbilde, muligens bedre holografi og større imponatoreffekt. Den har nok mer sting, på godt og vondt. Den har nok også mer energi oppover, for den har en større tendens til å "stikke av" i toppen (Cassidy Fever f.eks, eller gitaren til Forcione). Sånn sett virker Audionet ha bedre flyt, sammenheng, bedre integrert bass og større ro. Audionet er nok noe varmere og mykere i spillestilen, mer analog om man vil (men platespiller blir den selvfølgelig aldri). I mitt oppsett og etter min smak virker dette å kunne være en oppgradering. Jeg får komme tilbake med flere inntrykk når jeg har fått lyttet litt mer.

At byggekvaliteten er utsøkt er udiskutabelt. Kjempeflott, skikkelig eieglede.

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    ;D
    Gratulerer!
    Godt flere liker spilleren, låter bedre og bedre ettersom den blir varm! Hvertfall en dag. Kabler har jeg foreløpig ingen mening om, men bra du ser det som en oppgradering!

Har du testet mellom filterene?

Jammen var den pen svart også! Synes det også ser bra ut med underlag, har ingen formening om lydendringer, men det ser veldig bra ut! Gratulerer så mye igjen!

Mvh

PK

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.809
    Torget vurderinger
    27
    Ja, hos meg passet sort absolutt best. Jeg har ikke fått gjort noen særlig lytting mellom filterene. Så plutselig skifting her og jeg hørte ikke noen forskjell. Må nok jobbe litt mer med det. (Forskjellen er i hvert fall mye mindre enn mellom de to spillerene). Hvilket filter foretrekker du? Testet akkurat nå, åpner den seg noe mer på LaGrande? Nei, dette må jeg nok undersøke litt mer.

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Ja, hos meg passet sort absolutt best. Jeg har ikke fått gjort noen særlig lytting mellom filterene. Så plutselig skifting her og jeg hørte ikke noen forskjell. Må nok jobbe litt mer med det. (Forskjellen er i hvert fall mye mindre enn mellom de to spillerene). Hvilket filter foretrekker du? Testet akkurat nå, åpner den seg noe mer på LaGrande? Nei, dette må jeg nok undersøke litt mer.
    Skal jeg være helt ærlig så hører jeg bortimot ingen forskjell, det er hvertfall så lite, så det bryr meg ikke en gang. Har blindtestet, og det er så minimalt at jeg ikke bryr meg om hvilket filter som er koblet inn. Derfor jeg spurte. ;D

Den microskopiske forskjellen det evt er, er en litt åpnere øvre mellomtone, men jeg har ikke greid å gjort meg opp en skikkelig mening om det.. :-/

Mvh

PK

K

kbwh

Gjest
    Grattis, Fosse! Skal si du handler!

Jeg kunne tenke meg å putte en PAM inn i signalveien etterhvert. En sort en, selvfølgelig.

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Grattis, Fosse! Skal si du handler!

Jeg kunne tenke meg å putte en PAM inn i signalveien etterhvert. En sort en, selvfølgelig.
    Et godt valg IMO!
    Og for de utenforstående, så er dette RIAA'n til Audionet, finnes i Versjon 2, og skal vissnok låte endel berde med EPS (Enhanced Power Supply) i føgle om.s ;)

PK

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.276
    Torget vurderinger
    10
    Kan EPS forsyne både Pre 1 G 3 og PAM V2 i samme oppsett, eller kreves det en EPS for hver av disse?

mvh.
    Ketil

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.276
    Torget vurderinger
    10
    Det kreves EPS for hver av disse.. Noe jeg personlig synes er litt dumt, for dette blir dyrt i lengden, men på den positive siden har man noe å stimulere utbyttningspøkelset med. http://audionetusa.com/images/eps_back.jpg

PK
    Ikke bare dyrt. I et anlegg bestående av både forforsterker, riaa og CD-spiller, krever det mye rackplass med en EPS til hver.

Ketil

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Ja, det stemmer, men dette er jo valgfritt. Alt kan settes oppå hverandre, og i pris i forhold til lydgjengivelse skal være bra! Ingen av disse komponentene er spesielt høye, så å sette det i høyden er nok ikke nor problem (sett at ART G2 står øverst). Av og til er det kult med MANGE bokser, andre ganger er det kult med minimalt, men som sagt helt valgfritt, og låter nydelig uten.

Er man så heldig å ha CDspiller, pre og riaa, kan man jo også teste hvor EPS har mest virkning.

PK

B

buster

Gjest
    Gratulerer Fosse! Veldig fin spiller. Jeg har jo A5 så det er spennende å lese dine betraktninger om spillerne. Du får spille noe lenger og komme tilbake med mer utfyllende kommentarer etter hvert. Spennende tider på Posten for meg og. Står en Pre1 g2 + EPS og en AMP3 og venter på å bli hentet av meg. Apropos kabling: ser for meg at Cardas Golden Ref er dugelig i mitt nye oppsett. Enig? Bruker ellers Kimber Mon. x høyttalerkabel. Liker den.
    Bjørn

B

buster

Gjest
    Når det gjelder vinyl. Har på loftet en Kenwood k- et eller annet (marmor) platespiller m syrinx arm og kiseki blue (tror jeg) mm pick-up.
    Burde vel tenke på å få den i drift igjen. Tenker du er enig!!
    Bjørn

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.809
    Torget vurderinger
    27
    Skal komme tilbake med noen betraktninger Buster, men som nevnt så kan det nok ta litt tid. Jeg sitter i dette øyeblikk og slapper av med en Cognac etter å ha justert pickup. Men, førsteinntrykket av Audionet er at det er en spiller som prioriterer etter mitt hjerte. Ikke umiddelbart imponerende. Vil kanskje si at ingenting er eksepsjonelt bra, men det jeg liker er at jeg ikke finner noen egentlige feil. Eller, jeg har hørt spillere som jeg mener gjør ett eller flere triks bedre, men så bommer de på noe annet. Og, ART virker være trygg der hvor jeg er mest kritisk (klang, hard lyd og sibilanter). Tror jeg kan bli glad i denne jeg.

Valentino, denne kostet meg ikke mer enn en A5 og 199 kr i porto, så dette er et rent bytte. Forandring fryder. Dessuten synes jeg (og dama) den ser griselekker ut. Er litt barnslig jeg kanskje, men jeg synes det er litt kult med top-loading og puck.

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Er litt barnslig jeg kanskje, men jeg synes det er litt kult med top-loading og puck.
    Håper ikke det er barnslig ?? ::) 8)

Sånn du beskriver ART, er jeg helt enig! Og jeg kaller det nøytralitet!
    Den gjør ikke noe miks maks! Jeg liker det veldig godt, og derfor holder jeg meg til Audionet så langt det går! ;D

PK

spurv

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    1
    HVa koster den EPS modulen til Pre1 G2 ?

K

kbwh

Gjest
    Hva slags bruktpriser må man regne med for en PAM, evt. PAM V2?

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    En PAM.. Skal vi se.. Har ikke sett en på noe bruktmarked, men vil tro de billigste går ned til 8000, en PAM V2 rundt 10000.
    Er veldig usikker.

Pk

K

kbwh

Gjest
    Så fikk jeg hørt pks sin AMP III i mitt oppsett i går. Det var et hyggelig bekjentskap. Tydelig en velbygd forsterker som fokuserer på det musikalske budskapet og ikke de øretrettende hifiparametrene.

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Så fikk jeg hørt pks sin AMP III i mitt oppsett i går. Det var et hyggelig bekjentskap. Tydelig en velbygd forsterker som fokuserer på det musikalske budskapet og ikke de øretrettende hifiparametrene.
    ;D
    Og jeg kan føye til at AMP III koste seg i oppsettet til Valentino! Meget vellydene!

PK

O

om.s

Gjest

Shit!!!!!, jeg hadde bestemt meg for å holde litt avstand her, men tydeligvis så oppdages det fortreffelighetene med Audionet..

En ny PAM koster idag 31K Sek en PAM V2 har knappt kommet på markedet, ikke vent for mange brukte de nærmeste årene (er vi litt kjipe her?)....

Slik ser oppsettet her hjemme om dagen, (unnskyld tapeten Valentino ;) ...)

mvh

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Lekkert !

Hvor stor avstand har du mellom høytt, om.s, og hvor langt unna sitter du ?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn