Audionet.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• O

om.s

Gjest
    pks skrev:
    Desverre holder kjøperen til på avforum, men skal høre om han gidder å stikke innom tråden.
    Ble solgt for det som jeg aventerte den for til slutt. Jeg synes det er for billig i forhold til hva man får, men markedet bestemmer prisen.

Han skulle prøve forsterkeren i 1 uke, for så å bestemme seg, men det tok ikke så lang tid ;D

PK
    Litt merkelig det der! folk har litt tungt for å teste Audionet (relativt ukjent) men når de først får tetstet det, så sitter det, ofte! ;D ;D

mvh

Berg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Antall liker
    1
    Jeg tror man skal være meget fornøyd når man ikke taper penger på salg av hifi ;)

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Berg skrev:
    Jeg tror man skal være meget fornøyd når man ikke taper penger på salg av hifi ;)
    Jeg går inn for å tjene litt, pga (bl.a) at jeg syns prisa er for lave...
    Men har sett art V2 til 9500 og SAM V2 til 14500, og det er grett for meg det vis jeg skal ha Audionet igjen ;) hehe...

om.s: ja fort gjort å bli litt avhengig... man må bare få hørt no bedre, og det skal også godt gjøras ;D

Så forøvrig på første post i tråden, og der står det : "Edit: tråd for deg som har Audionet, har hatt Audionet, eller ønsker deg Audionet!" ;D ;D ;D ;D ;)

PK

M. U.

Medlem
    Ble medlem
    04.08.2007
    Antall liker
    0
    pks skrev:
    Desverre holder kjøperen til på avforum, men skal høre om han gidder å stikke innom tråden.
    Ble solgt for det som jeg aventerte den for til slutt. Jeg synes det er for billig i forhold til hva man får, men markedet bestemmer prisen.

Han skulle prøve forsterkeren i 1 uke, for så å bestemme seg, men det tok ikke så lang tid ;D

PK
    Heisann, tenkte og presentere meg selv etter og ha lest igjennom denne tråden. Jeg har blitt en ny tilhenger av audionet etter og kjøpt PK sin AMP III... Har nå fått lyttet en hel del og må si meg fornøyd med kvaliteten på lyden :D!. Må innrømme at jeg var litt skeptisk til audionet, da jeg hverken hadde hørt om dem, eller enda mindre ante hva slags lydbilde de ga fra seg. Men siden PK var så vennelig til å gi meg en 1 uke med mulighet til å lytte på denne kremforsterkeren så ble det et impulskjøp jeg foreløpig ikke angrer på. Synd at jeg var på ferie og ikke hadde noen god internett forbindelse tilgjengelig, for etter å lest denne tråden så ser jeg at PK gjorde et godt salg ;). Men siden han var så vennelig og gav meg en ukes prøvelytting så må jeg si meg fornøyd med kjøpet.

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    velkommen til forumet og tråden.

Prisen jeg kjøpte for er uten toll og mva. Men hvor mye den var på er en bedriftshemmelighet.

Jeg synes personlig at du gjorde et veldig godt kjøp. Kos deg med AMP III framover.

Mvh

PK

M. U.

Medlem
    Ble medlem
    04.08.2007
    Antall liker
    0
    Hehe, ja jeg driver og koser meg med AMPIII nå ;D.
    Imidlertid har jeg oppdaget ett mer irriterende problem etter introduksjonen av AMPIII i mitt system. Pr dags dato består mitt hjemmekino system av følgende elektronikk:

Analog avspiller: Squeezebox v3
    DVD Spiller: Denon 1720
    Reciver: Denon 2106
    Effektforsterker: Audionett AMP III (supprise)

Problemet er følgende, når jeg ser på en film så kommer det innimellom et smell (når dvd spiller skifter kapitell og dvd lag). Dette smellet/knitring (ikke kjempe høyt, men irriterende) er ikke tilstede når jeg ikke bruker effektforsterkeren.

My guess er at problemet ligger hos dvd spilleren... Så det spørs at en ikke må oppgradere den også en gang i fremtiden. Denne hobbyen passer virkelig til ordtaket 'veien er målet' , for i mål kommer en aldri, alltid noe og oppgradere :D.

Mvh Martin

O

om.s

Gjest
    M. U. skrev:
    pks skrev:

PK
    Heisann, tenkte og presentere meg selv etter og ha lest igjennom denne tråden. Jeg har blitt en ny tilhenger av audionet etter og kjøpt PK sin AMP III... Har nå fått lyttet en hel del og må si meg fornøyd med kvaliteten på lyden :D!. Må innrømme at jeg var litt skeptisk til audionet, da jeg hverken hadde hørt om dem, eller enda mindre ante hva slags lydbilde de ga fra seg. Men siden PK var så vennelig til å gi meg en 1 uke med mulighet til å lytte på denne kremforsterkeren så ble det et impulskjøp jeg foreløpig ikke angrer på. Synd at jeg var på ferie og ikke hadde noen god internett forbindelse tilgjengelig, for etter å lest denne tråden så ser jeg at PK gjorde et godt salg ;). Men siden han var så vennelig og gav meg en ukes prøvelytting så må jeg si meg fornøyd med kjøpet.
    Hei og velkommen som ny Audionet eier, mange ganger kan man takke tilfeldighetene for at man ramler over gode saker og slik var det for meg også med Audionet, men det er elektronikk å vokse med, det holder følge langt på vei hva kvaliteten gjelder, kos deg med ampeén og skriv gjerne noe om dine opplevelser underveis...

mvh

O

om.s

Gjest
    Dette oppsettet med Audionet og Finite Elemente kunne passe bra her...

mvh

O

om.s

Gjest
    Det Finite Elemente racket og amp standene i den finishen er noe av det lekreste jeg har sett på lenge, vil ha vil ha ;D ;D.....

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Enig! dette var utrolig lekkert.
    ;D

Pk

M. U.

Medlem
    Ble medlem
    04.08.2007
    Antall liker
    0
    Uffa meg dette var helt frykttelig lækkert!! :D. Hadde ikke vært en dum sammensetning. Nice

O

om.s

Gjest
    M. U. skrev:
    Uffa meg dette var helt frykttelig lækkert!! :D. Hadde ikke vært en dum sammensetning. Nice
    Hvordan går det med den nye ampén? har du noen erfaringer å dele med oss andre?

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    M. U. skrev:
    Og når går du over til ren stereo? ;D

PK

M. U.

Medlem
    Ble medlem
    04.08.2007
    Antall liker
    0
    pks skrev:

PK
    Hehe, har drevet og vurdert det lenge nå, men det er så morro med surround ;). Men med tid kommer stunder og ved neste gang oppgraderingsmonsteret kommer så frykter jeg at et par tre høytalere ryker... ::) Er på utsikk etter en grei DAC og forforsterker, så hvis dere har noen tips så får dere komme med det. Halve morra er jo og lete og drive med re-search.

om.s skrev:
    Hvordan går det med den nye ampén? har du noen erfaringer å dele med oss andre?

mvh
    Jeg må si at audionetten var en bra match til mine ikon 6 høytalere. Som kjent så har ikon en smule slitsom diskant. Auidonetten roa den ned og gjorde hele høytaleren mye mer musikalsk og engasjernde. Skille mellom mellomtonen og diskanten ble også visket mer ut. Selvsagt ble det mye mer driv i høytalerne også siden de har fått mer effekt å boltre seg i. Har hørt ikon 6 på master serien til NAD, og vil si at det høres ganske så likt ut som det gjør med AMPIII, men da bruker jeg jo også DENON som forforsterker. Dette er jo langt fra noe idell situasjon når vi snakker stereo.

Tilgi meg for min dårlige beskrivelser av lyd, men får vel gjøre et forsøk å beskrive en test jeg gjennomførte på høytalerne til en kompis av meg.
    Han har par energy RC-50 høytalere. Selv om det var en kort seanse på kun en liten time, så klarte jeg fordet og gjøre meg opp en liten mening. Disse høytalerne skulle ligge i en samme prisklasse som ikon6, men dette er en høytaler med en lite oppløst diskant og en litt umarkert bass. Vil ikke gi audionetten skylden for dette, for når vi tok og satt inn dempeputer inn i bassreflektoren, så ble den automatisk mye mer presis og kontant, og den varme gode lydbilde AMPIII gir fra seg kom mer markant frem. Denne høytaleren er nok ganske så mye mer rokka enn Ikon6 høtalerne mine.

Videre så har jeg lest en hel del om audionett, og hva jeg kan forstå så er egentlig AMPIII en trekanals effektforsterker. Hva er da grunnen til at den selges i USA og sverige som tokanals?

Berg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Antall liker
    1
    M. U. skrev:
    Videre så har jeg lest en hel del om audionett, og hva jeg kan forstå så er egentlig AMPIII en trekanals effektforsterker. Hva er da grunnen til at den selges i USA og sverige som tokanals?
    Nja det er vel ikke helt riktig. Om du skrur den opp vil du se at det egentlig er en tokanals integrert forsterker med navn SAM V2. Men uten forforsterker delen. Printkortet er det samme.

edit: Jeg ser at AMP3 nå er en trekanals forsterker. Dette er en ny forsterker og er ikke den samme som den AMP3 forsterkeren som du har.

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Riktig som berg sier. AMP III har kommet i ny versjon, og den tyske sida er den mest oppgraderte.

SAM og AMP III har identiske effektkretser, og med SAM sin pre ut, kan du gjøre en ganske morosam biamping..

;D

PK

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Forresten MU, BILDER! vil sjå min gamle AMP!

PK

O

om.s

Gjest
    M. U. skrev:
    pks skrev:

PK
    Er på utsikk etter en grei DAC og forforsterker, så hvis dere har noen tips så får dere komme med det. Halve morra er jo og lete og drive med re-search.
    Ett lite stall tips på pre er å ta en tlf til HiFi Stasjonen, han har en PRE GII inne m/riaa for eventuelle behov til 12K, den preén på den Ampén er nok en match made in heaven, som egen erfaring kan jeg nevne at jeg bruker den sammen med EPS på mine AMP II MAX mono-blokker...kan väre verdt en test....

Kan også bekrefte det Berg sier ang nye AMP III, Audionet gjöre noen forandringer på sine nye produkter.....

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Oi, se der har endelig prisen på den gått ned i pris.. gikk å venta på det ei stønn je.. jaja.. Dette er et knallkjøp! Jeg har hørt den aktuelle PRE, og den virket absolutt i god stand!
    Nå er det mulig jeg bommer litt, med er det ikke mulighet for å sette inn et DA kort i PRE 1 G2?
    Da har du dac pre riaa og amp, og mangler bare et drivverk! Det kan du bruke dvd-spiller til, fram til du kan kjøpe en ART V2..
    Så kjøper du på EPS til PRE 1 G2, og så en AMP III til, så har du elektronikk made in haven, og et oppsett andre kan drømme om.

Da har jeg lagt planene, si ifra når du er ferdig ;) ;D

PK

PS: Her er jeg forøvrig inne på noe jeg synes Audionet har gjort genialt! Nemlig muligheten for å oppgradere hele tiden.
    Og dét trenger vi musikk- og hi-file (eller audiofile, da)

M. U.

Medlem
    Ble medlem
    04.08.2007
    Antall liker
    0
    pks skrev:
    Forresten MU, BILDER! vil sjå min gamle AMP!

PK
    Hehe, skal nok legge ut none bilder, men først så må jeg få være hjemme en liten stund slik at jeg får rydda og gjort stua mi mest mulig fotogen. Fortiden så er jeg mye ute og farter i jobb øyesmed, så om et par tre uker så trur jeg ting har roa seg litt slik at jeg får en liten uke hjemme igjen. Da skal jeg nok få rydda og lagt ut noen bilder.

Men PKS, har du sent meg manualen enda?

Takk for tipsene, men jeg må roe invisteringsmengden litt i noen mnd fremmover da madamen ikke synes at jeg har brukt nok for i sommer. Vet ikke om dere har lest arikkelen på AVforum med utfyllende beskrivelse om WAF?. Som dere ser ut i fra denne artikkelens teoremer, så må jeg jobbe opp litt S-WAF :-\.

O

om.s

Gjest
    pks skrev:
    Oi, se der har endelig prisen på den gått ned i pris.. gikk å venta på det ei stønn je.. jaja.. Dette er et knallkjøp! Jeg har hørt den aktuelle PRE, og den virket absolutt i god stand!
    Nå er det mulig jeg bommer litt, med er det ikke mulighet for å sette inn et DA kort i PRE 1 G2?
    Da har du dac pre riaa og amp, og mangler bare et drivverk! Det kan du bruke dvd-spiller til, fram til du kan kjøpe en ART V2..
    Så kjøper du på EPS til PRE 1 G2, og så en AMP III til, så har du elektronikk made in haven, og et oppsett andre kan drømme om.

Da har jeg lagt planene, si ifra når du er ferdig ;) ;D

PK

PS: Her er jeg forøvrig inne på noe jeg synes Audionet har gjort genialt! Nemlig muligheten for å oppgradere hele tiden.
    Og dét trenger vi musikk- og hi-file (eller audiofile, da)
    Det skulle värt PRE 1 G2 som du riktig sier pks, apropo Audionets program så har de holdt stilen ved at man kan oppgradere til siste versjon om man skulle ha noe eldre modeller, seriöst og kunde vennlig på den måten at det man har handlet ikke er "gammelt" ved neste modell og man må ut kjöpe nytt for å få med seg de siste forandringene...

mvh

spurv

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    1
    Hva koster EPS'en til Pre1G2 igjen?

O

om.s

Gjest
    spurv skrev:
    Hva koster EPS'en til Pre1G2 igjen?
    Litt usikker på den Norske prisen, men om du trekker fra forskjellen i valutaen tror jeg du vil få sånn ca Norsk pris, den Svenske koster 21800,- Sek.

mvh

O

om.s

Gjest
    Da er det bestemt at elektronikken skal få en ny lekekamerat, og den ser slik ut:

Sonus Faber Cremona Auditor M (grafitt)

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Spennende det! Har du tatt avgjørelsen alt, altså?

Fått hørt det i ditt oppsett? Virket ikke sånn nemlig..?

MVh

PK

O

om.s

Gjest
    pks skrev:
    Spennende det! Har du tatt avgjørelsen alt, altså?

Fått hørt det i ditt oppsett? Virket ikke sånn nemlig..?

MVh

PK
    Nei jeg har ikke hørt den her hjemme enda, tar en liten sjans her, lytting basert på forrige modell +/og div omtaler, men det gode er at jeg kan ha en mulighet å ha to par høyttalere i den nye leil (kvitter meg ikke så lett med WBéne) , om det klaffer riktig så blir disse stående, noen sjanser her i livet får man ta ;) ....

mvh

O

om.s

Gjest
    t.o.m kabel bytte er arrangert, slik at man kan kjør singelwiret på SF ;)

mvh

B

buster

Gjest
    Hei igjen!! Lenge siden jeg har gitt lyd fra meg, men kan melde at ny AMP1 V2 er på vei inn i heimen. Dette blir bra!! ;D ;D
    Bjørn

O

om.s

Gjest
    Godt å se deg tilbake buster, denne tråden kan behöves å blåses litt liv i igjen....det blir nok en kjempe kombo du har pågang der, keep us posted ;D...

Selv koblet jeg opp WB/Audionet anlegget for förste gang i går kveld i ny leilighet, på ujordet kurs og med betraktelig mer kilen akustikk enn tidligere, men til tross for dette funker det hele meget bedre enn forventet så nå kan resten av hösten bare komme ;D ;D ....

mvh

ivar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Antall liker
    1
    Skal kjøpe meg ny pre (resten av anlegget står i min signatur) og har i denne sammenheng fått spm om jeg er interessert i en Audionet Pre1 G2.
    Jeg kjenner ikke audionet i det hele tatt, og tenkte kanskje at audionets venner kunne være stedet? Hvor ellers? :)

Hva er grei pris på denne?
    Vil den passe inn med mine komponenter?

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Den er veldig nøytral, og vil ikke ødlegge lyden på noen måte.
    En grei pris er 12000, en god pris 10000, den er verdt minst 15000, IMO.
    Veldig god pre, og velger du å teste, så gratulerer med ny pre!
    Det er lett å bli avhengig ;D
    Dog fant jeg selv en annen vei tel rom. Lykke til.

PK

O

om.s

Gjest
    ivar skrev:
    Skal kjøpe meg ny pre (resten av anlegget står i min signatur) og har i denne sammenheng fått spm om jeg er interessert i en Audionet Pre1 G2.
    Jeg kjenner ikke audionet i det hele tatt, og tenkte kanskje at audionets venner kunne være stedet? Hvor ellers? :)

Hva er grei pris på denne?
    Vil den passe inn med mine komponenter?
    Så denne litt sent, men istemmer med pks her, og skulle du like det du hører så har du senere muligheten til å utøke med en EPS, egen strømforsyning på den, det gir ytterligere marginer i gevinst....

Lykke til!

mvh

ivar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Antall liker
    1
    har ikke foretatt handel enda!
    takker for tips, glimrende! :)

ivar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Antall liker
    1
    jeg har en cary slp 2002 på hjemlån, og jeg må si at denne preampen løftet musikken en god del hakk.
    Mer åpning i topp og bunn, jeg kan spille mye lavere men likevel beholde detaljene.

Denne ampen har jo rør, som jeg er så glad i! :)
    Fjernkontroll og balansert har/er den også, det blir vel å kjøpe ekstern riaa...

Andre som har testet denne preampen? Særlig med annet rør, da..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn