Audiophysics venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    Dette må vi høre mer om! Dette selvutviklede klasse D forsterkeriet med tilhørende forforsterker skal låte ytterst bra har jeg hørt. Tør jeg tippe på Avanti eller Caldera som tilhørende "tilbehør"?
     

    Suomela

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2009
    Innlegg
    384
    Antall liker
    40
    Sted
    Jönköping, Sverige
    Mute skrev:
    Dette må vi høre mer om! Dette selvutviklede klasse D forsterkeriet med tilhørende forforsterker skal låte ytterst bra har jeg hørt. Tør jeg tippe på Avanti eller Caldera som tilhørende "tilbehør"?
    Mute - du har rätt i att "tillbehör" till mina Monos är ett par Avanti, i mitt fall version 5.1 utan HHCM mellomtone tillsvidare;)

    Vad rör forforsterkeriet blev valet mitt en Aesthetix Janus för litt "rörmagi sammen med mina Monos.

    Runt info på effektforsterkeriet kan vi börja med..

    Technical Data:

    Frequency range: 2 Hz - 250 kHz (-3 dB)
    Input impedance: 47 kOhm
    Damping factor: above 200
    Performance with 0.1% THD:
    250 W at 8 ohms
    500 W at 4 ohms
    825 W at 2 ohms

    The amplifier can maintain full performance for more than 10 hours
    without overheating or shutting down.

    Distortions: THD – 96 dB
    Signal-to-noise ratio: better than - 90dB
    Dimensions: Depth: 351mm / 14''; Width: 435mm / 17'';
    Height: 101mm / 4''
    Weight: 15.7kg / 35 lbs.

    Vi fortsätter med lite..

    "Salgssnakk"

    A new era in amplifier technology has begun with the implementation
    of the patented ND-technology in the design of a novel amplifier
    which has but one goal: to approximate the live music listening
    experience as a stunning stage of sound unfolds. The ND concept
    takes an innovative approach which combines the best of analogue
    and digital technologies without incurring their respective disadvantages:

    Extra high efficiency (95%) is achieved with very low heat generation.
    The exceptional performance and the compact dimensions of
    the amplifier make the Mono an ideal choice.
    The wide bandwidth is coupled with excellent phase linearity characteristics
    (-3dB : 2Hz- 250kHz).

    The use of Single-Ended technology leads to a significant reduction
    of non-linear distortion and yields only very low order harmonic
    distortions, particularly at high frequencies. The output signal is
    generated by one high-performance transistor which requires only
    one supply voltage designed as a Single-Ended H-Bridge. As a
    result, cross-over distortions are completely eliminated (all pushpull
    amplifiers suffer from these unpleasant second or third order
    harmonic distortions).

    The Mono is designed as a fully symmetrical amplifier with equal
    gain for both inputs. Even asymmetrical input signals are converted
    and symmetrized by a so-called instrumentation amplifier at the
    input level. Therefore the signals at both inputs are the same which
    presents a major advantage if expensive asymmetric cables are
    used.

    There are no digital artefacts to be found in the output. Unlike other
    digital amplifiers, the Mono does not need to be equipped with an
    analogue output filter. What this means in plain English is that the
    output impedance is not frequency-dependant and that an equal
    harmonic impedance is associated with each load.
    The Mono assures high efficiency and high dynamics of more than
    90dB.

    The high-performance power supply can take a load of more than
    5kW per channel.

    Levering/emballasje

    Inte allt forsterkeri kommer i träesker:)








    Press

    Slutligen finns det lite presse fra tyska AudioPhile her og fra tyska Stereoplay her..

    /Suomela
     

    Torek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.07.2008
    Innlegg
    217
    Antall liker
    0
    Lekkert! :)

    Disse vil jeg gjerne høre mer om
     

    Suomela

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2009
    Innlegg
    384
    Antall liker
    40
    Sted
    Jönköping, Sverige
    Jag fortsätter här med lite historia kring MONO förstärkarna.

    MONO kom i produktion 2001 och premiärvisades vad jag förstår under CES 2002 där bl.a. Soundstage valde Audio Physic anläggningen till ”Standout room”

    Class ND-tekniken, runt vilken MONO är uppbyggd, är utvecklad av tysk-rumänen Mircau Niua (Siemens) som redan 1998 patenterade sina idéer kring digitala förstärkare. Jag skjønner ikke ett bär av tekniken utan tar mig friheten att redogöra för sixmoon.com tydliggörande om denna på engelska;

    “It employs no output filter but spread-spectrum-type, 3-6MHz sampling rates and a chaos modulator steering the voltage of the 5KiloWatt power supply. Eschewing A/D conversion, the analog input stage designed by Mircia Naiju of Siemens is an XLR/RCA instrumentation amp that combines three operational amplifiers and doesn't favor balanced connection for superior results. The overall architecture carries a German patent and offers 500/825-watt output into 4/2 ohms (equivalent to 65 volts into 2 ohms) and is merely current-limited at 1.6 ohms to protect speakers and circuit breakers.”

    Den tekniskt intresserade kan läsa vidare om patenten här och här.

    Audio Physic slutade enligt utsago att tillverka MONO under 2006 pga. dålig kostnadstäckning samt att de vid tidpunkten samlade sina utvecklingsresurser till att utveckla nya högtalarmodeller och tekniker (HHCT och HHCM). Priset för ett par MONO var vid tidpunken för produktionsstopp € 15.000.-

    Patenten för Class ND-tekniken kom sedermera att säljas vidare till företaget Cruz Digital som fortsatt tillverka förstärkare med ND-teknik men som verkar lysa med sin frånvaro på High End scenen, åtminstone i väst. Ett par mono-steg från Cruz kostar idag ca USD 15.000.- i Ryssland

    För de som är intresserade av ett par Audio Physic MONO finns det några där ute nu;

    Oslo hificenter
    Audiogon (DE)
    TL Audio (FI)


    /Suomela
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Før alt for mye godsnakk omkring disse forsterkerne frister eventuellt potensielle kjøpere ønsker jeg å dryppe litt kaldt vann i blodet ved å fortelle litt mer om historikken bak disse forsterkerne.

    Etter at Mircia Naiju hadde ferdigstilt designet bad disse forserkerne, samt den tillhørende forforsterkeren PRE og den tilhørende RIIA trinnet STRADA som alle bygger på samme teknologi ble produksjonen satt ut til underprodusenten Meracus som også har produsert forsterkerne i APs subwoofere LUNA, RHEA, MINOS og forsterkerne i de semi-aktive høytalerne MEDEA, CERUBIN og KRONOS.

    Uten at AP ble informert om det endret Meracus en del komponenter i disse produktene for å spare produksjonskostnader. Det førte til at svært mange av disse produktene ble levert tilbake med garantireparasjoner. Joachim Gerhard som på denne tiden var svært mye inn og ut av sykehus så i et av sine friske øyeblikk ikke annen mylighet enn å tilby alle eiere av disse produktene om å få returnere de mot full tilbakebetaling samtidig som besluttningen om å stoppe produksjonen ble gjennomført.

    Mvh
    Roysen
     

    Torek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.07.2008
    Innlegg
    217
    Antall liker
    0
    Roysen skrev:
    Før alt for mye godsnakk omkring disse forsterkerne frister eventuellt potensielle kjøpere ønsker jeg å dryppe litt kaldt vann i blodet ved å fortelle litt mer om historikken bak disse forsterkerne.

    Etter at Mircia Naiju hadde ferdigstilt designet bad disse forserkerne, samt den tillhørende forforsterkeren PRE og den tilhørende RIIA trinnet STRADA som alle bygger på samme teknologi ble produksjonen satt ut til underprodusenten Meracus som også har produsert forsterkerne i APs subwoofere LUNA, RHEA, MINOS og forsterkerne i de semi-aktive høytalerne MEDEA, CERUBIN og KRONOS.

    Uten at AP ble informert om det endret Meracus en del komponenter i disse produktene for å spare produksjonskostnader. Det førte til at svært mange av disse produktene ble levert tilbake med garantireparasjoner. Joachim Gerhard som på denne tiden var svært mye inn og ut av sykehus så i et av sine friske øyeblikk ikke annen mylighet enn å tilby alle eiere av disse produktene om å få returnere de mot full tilbakebetaling.

    Mvh
    Roysen
    Du kan din Audiophysic historie du Roysen :)
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    432
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    17
    Eide for en tid siden nevnte Strada Phono og var serdeles godt fornøyd med den. Den er betraktelig bedre enn Clearaudio Balanced Referense Phonostage, til tross for et kortene navn. Jeg fant den veldig lik Adyton Temper, bare enda bedre. Den fungerte veldig godt med Lyra pick-up.
    Jeg kjenner ikke historien til Strada et al hundre prosent sikkert. Uansett, dersom noen vil ha denne typen forsterker så kan de sjekke http://www.arcus-highend.de/ Jeg har blitt fortalt at dette er opphavet til Audio Physics forsterkere; En velkjent rebranding, intet mindre.
     

    Suomela

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2009
    Innlegg
    384
    Antall liker
    40
    Sted
    Jönköping, Sverige
    Roysen skrev:
    Før alt for mye godsnakk omkring disse forsterkerne frister eventuellt potensielle kjøpere ønsker jeg å dryppe litt kaldt vann i blodet ved å fortelle litt mer om historikken bak disse forsterkerne.

    Etter at Mircia Naiju hadde ferdigstilt designet bad disse forserkerne, samt den tillhørende forforsterkeren PRE og den tilhørende RIIA trinnet STRADA som alle bygger på samme teknologi ble produksjonen satt ut til underprodusenten Meracus som også har produsert forsterkerne i APs subwoofere LUNA, RHEA, MINOS og forsterkerne i de semi-aktive høytalerne MEDEA, CERUBIN og KRONOS.

    Uten at AP ble informert om det endret Meracus en del komponenter i disse produktene for å spare produksjonskostnader. Det førte til at svært mange av disse produktene ble levert tilbake med garantireparasjoner. Joachim Gerhard som på denne tiden var svært mye inn og ut av sykehus så i et av sine friske øyeblikk ikke annen mylighet enn å tilby alle eiere av disse produktene om å få returnere de mot full tilbakebetaling samtidig som besluttningen om å stoppe produksjonen ble gjennomført.

    Mvh
    Roysen
    Tack för input Roysen. Som sagt kan du din Audio Physic bättre än de flesta.

    Jag får ödmjukt sälla mig till de som har haft problem med kvalitén på Mono-förstärkarna. En kort tid efter leverans av mitt par gick en av dessa sönder. Paret befinner sig nu i Tyskland för reparation.


    /Suomela
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Det kan vel være at de allerede er reparert. Tyske Stereoplay hadde disse til test for noen år tilbake med overskriften "De beste forsterkerne som har landet på denne planeten!".

    Mvh
    Roysen
     

    Suomela

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2009
    Innlegg
    384
    Antall liker
    40
    Sted
    Jönköping, Sverige
    Med hänvisning till Roysens vänliga varningsord om uppenbara brister vid produktion samt min egen erfarenhet med ett trasigt Mono-steg (som nu befinner sig i Tyskland för reparation) önskar jag ändå lägga ut ytterligare information runt Audio Physic Mono för de intresserade.

    Jag uppmanar - med anledning av föregående - alla evt. spekulanter på ett par Audio Physic Mono att då köpa dessa av en auktoriserad handler med full garanti ifall det aktuella exemplaren inte håller måttet.

    Följande är en test i tyska AudioPhile nr 1 2004..









    Mvh
    Suomela
     

    sevo

    Medlem
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    15
    Antall liker
    0
    Hei,

    Har et par AP spark V. Drives for tiden av naim cd5i/nait5i. Er fornøyd med naim, men det mangler litt på 3D og opløsning i frekvensfløyene. Vurderer å skifte ut forsterkeren. Har dere noen forslag til en forsterker i prisklassen 15-25000kr som passer godt sammen med høyttalerne? Vurderer bladelius thor/tyr evt. electrocompaniet, krell, primare. Noen som har erfaring med denne høyttaleren i kombinasjon med forskjellige forsterkere? På sikt blir vel også cd-spilleren byttet ut, men jfr. et av de siste nummerne av hifi & musik bør cd5i kunne følge med et stykke.

    Hilsen Øystein
     

    Sheng Ya

    Fersking
    Ble medlem
    18.06.2008
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Hei!

    kjekt med denne gruppen. Har selv Virgo 2 og er veldig fornøyd. Var inne på OHFC og kikket/lyttet litt i går. Veldig mye "kjekke produkter". Ble presantert for AP mono og pre.. Har veldig lyst på...... Noen som har hørt disse? Hadde ikke tid til å lytte på de-da jeg måtte ta fly tilbake til Stavanger.

    Aadne
     

    Torek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.07.2008
    Innlegg
    217
    Antall liker
    0
    sevo skrev:
    Hei,

    Har et par AP spark V. Drives for tiden av naim cd5i/nait5i. Er fornøyd med naim, men det mangler litt på 3D og opløsning i frekvensfløyene. Vurderer å skifte ut forsterkeren. Har dere noen forslag til en forsterker i prisklassen 15-25000kr som passer godt sammen med høyttalerne? Vurderer bladelius thor/tyr evt. electrocompaniet, krell, primare. Noen som har erfaring med denne høyttaleren i kombinasjon med forskjellige forsterkere? På sikt blir vel også cd-spilleren byttet ut, men jfr. et av de siste nummerne av hifi & musik bør cd5i kunne følge med et stykke.

    Hilsen Øystein
    Har selv Krell Kav 400xi sammen med mine Virgo V. Dette er jo en forsterker det er en del av på bruktmarkedet innenfor ditt budsjett. Har også hørt denne forsterkeren med Tempo, og det låt kanonbra. Eller hva med en Burmester? :)
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    Er det noen som har erfaring med BATs vk300x integrerte forsterker sammen med Audiophysic (Padua RR)?
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Jeg har i dag krell kav400xi på virgo v og lyden er meget detaljert, åpen og oppløst. Solid "kropp" og bra drag nedover i bassen. Tredimensjonalt og med "mellomrom"/ "stillhet" mellom instrumentene/vokal. Smaken av "high end" lyd. Burmester 082 integrert og 061 cd spiller er i mine drømmer. Eller den nye krell S300i ( topp test i hifi news).

    Høyttalerne er merket med A og B. Og jeg mener å ha hørt at den ene skal stå på venstre side. Er det slik??
    Hvilken høyttaler A eller B skal stå til venstre?

    mvh
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.813
    Antall liker
    572
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Er de merket Aog B? kan ikke huske å ha lest det i manualen eller sett det på HT. Hvor står det?



    Ja, det står i manualen at kassene er merket A og B, men det står ikke noe mer. hadde det vært viktig hadde det garantert stått om det var forskjell på dem. Og om de skulle behandles deretter.
     

    Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    Før var det forskjell på A og B og man skulle plassere de der etter. 082 er ikke god nok i mine øyne til å forsvare prisen. Til den prisen ville jeg sett på Continuum fra JR. Spør Cappucino om nettopp det til Virgo V. 082 burde ha vesentlig mer powerhandling til den prisen.
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Hva er prisen på 082?. Finner ikke denne på OHC sine hjemme sider. 032 koster 120Kkr. 082 er vel en rimligere utgave?. Er 082 en ny int forsterker.
    Beklager at jeg blander inn Burmester på Audio Physic tråden. Men de går vel godt sammen? :)

    mvh
     
    H

    hobby

    Gjest
    Burmester passer meget godt til Audio Physic !
    Da bør du vel og merke kjøre Nordost kabling, da Burmester åpner opp for alvor med Nordost.

    Jeg er ellers blitt fortalt at høyttaler A skal stå til høyre og B til venstre sett fra lytteposisjon. Dette dersom man primært skal sitte i lytteposisjon.
    Dersom man skal ha høyttalerne i f-f.eks. et kinooppsett og mange vil sitte ut til sidene kan man bytte om på plasseringen. Da skal man visstnok få en litt større spredning av bassen, men mindre presisjon som et kompromiss.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.051
    Antall liker
    34.388
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Match ;)

    Fikk i går i hus et seriøst eff.trinn fra tyske Audionet (AMP1).
    Kun etter 4 timer i går kveld kan jeg si at dette sa "pling i bollen" ;D
    Det ble en super match til mine AP :)
    Med kilde og pre fra Copland sitter jeg nå bare å smiler da jeg spiller og da vet jeg jo selvfølgelig at dette også bare vil bli bedre og bedre når timene renner på ;D
    Så et tips til AP folket, vet at Burmester er en god match til AP, men tyskerne har flere seriøse alternativer! :)
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Kan legge til at McIntosh matcher VirgoIII utmerket, Mc501 og C220, ringradiatoren har veldig godt av rør i signalkjeden, og kraft får man ikke for mye av.
     

    Titleist

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2008
    Innlegg
    136
    Antall liker
    0
    stereo skrev:
    Jeg har i dag krell kav400xi på virgo v og lyden er meget detaljert, åpen og oppløst. Solid "kropp" og bra drag nedover i bassen. Tredimensjonalt og med "mellomrom"/ "stillhet" mellom instrumentene/vokal. Smaken av "high end" lyd. Burmester 082 integrert og 061 cd spiller er i mine drømmer. Eller den nye krell S300i ( topp test i hifi news).

    Høyttalerne er merket med A og B. Og jeg mener å ha hørt at den ene skal stå på venstre side. Er det slik??
    Hvilken høyttaler A eller B skal stå til venstre?

    mvh
    på konstruksjoner som padua f.eks:
    "They are cleverly staggered, with the left-facing woofer higher than the right, hence the oval grill cover. This allows a modicum of in-room tuning by reversing the left/right speaker and shifting tonal balance from neutral to slightly warmer."

    slik jeg har forstått det, gjelder ikke dette nye AP modeller.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.813
    Antall liker
    572
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Titleist skrev:
    stereo skrev:
    Jeg har i dag krell kav400xi på virgo v og lyden er meget detaljert, åpen og oppløst. Solid "kropp" og bra drag nedover i bassen. Tredimensjonalt og med "mellomrom"/ "stillhet" mellom instrumentene/vokal. Smaken av "high end" lyd. Burmester 082 integrert og 061 cd spiller er i mine drømmer. Eller den nye krell S300i ( topp test i hifi news).

    Høyttalerne er merket med A og B. Og jeg mener å ha hørt at den ene skal stå på venstre side. Er det slik??
    Hvilken høyttaler A eller B skal stå til venstre?

    mvh
    på konstruksjoner som padua f.eks:
    "They are cleverly staggered, with the left-facing woofer higher than the right, hence the oval grill cover. This allows a modicum of in-room tuning by reversing the left/right speaker and shifting tonal balance from neutral to slightly warmer."
    Vet ikke helt om dette gjelder Virgo V og kan heller ikke finne noe materiale på siden til AP om dette. Men de er merket a og b. Prøvde å bytte de om og kanskje er det en liten forandring mot "tykkere" vokal, men ikke særlig mye. På grensen til at det er innbilning.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Det kan være at det er noe i dette med dedikerte høyre og venstre høytalere, men jeg ville bli forundret om dette var tilfellet og ikke nevnt i manualen.

    Forøvrig har alle APs høytalerpar samme serienr. med A og B på slutten for unikt å kunne identifisere de ved service. Ingen av de AP høytalerne jeg har hatt har vært dedikerte for høyre/venstre side, men jeg vet at den første versjonen av Caldera var slik.

    Dersom det skulle være dedikerte høyre/venstre høytalere tror jeg de må være ulike på hver side av høytaleren noe som vel ikke er tilfelle med Virgo V.

    Mvh
    Roysen
     

    Zion

    Medlem
    Ble medlem
    12.01.2009
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Hei

    Noen som kjenner til center/ bak høytalere med noenlunde lik lydsignatur som AP? (Bortsett fra AP da selvfølgelig)
    Min nåværende B&W center synes jeg ikke passer til mine Virgo II. Mulig jeg ender opp med en Yara II center, men har lyst til å prøve noen andre merker først.

    Eilert
     
    H

    hobby

    Gjest
    Aerial Acoustic sine senterhøyttalere holder meget høy kvalitet og er temmelig nøytrale og vil passe godt til AP vil jeg tro.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.102
    Antall liker
    2.300
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    På bruktbørsen ligger det nå ute et par Caldera..slå til den som har anledning. Skulle ønske det var meg!
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.813
    Antall liker
    572
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    larkrla skrev:
    På bruktbørsen ligger det nå ute et par Caldera..slå til den som har anledning. Skulle ønske det var meg!
    Enig, men man bør ha et STORT rom og sikkert nok av krefter til denne mastodonten.

    Luer forresten på å skaffe et Rouge stereo 90 effekttrinn til mine V5, jeg tror det blir en god match. Kjenner Rouge ganske godt men lurer på om det er nok kraft i det til god kontroll i nedre "nabokiller" (bassregister)
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.813
    Antall liker
    572
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Har nå nyinnkjøpt Parasound A-21, her er det virkelig god kontroll nederst og bra oppløsning oppover med fin mellomtone. Men jeg synes kanskje det mangler litt "rasp" i gitarer, selv om det hjalp med noen små tweek. Har også vært inne på å anskaffe en Densen Beat400XS som skal være ganske livlig og frempå. V5 er ganske snill i toppen uten å miste detaljer.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.813
    Antall liker
    572
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Uff, den som jeg er så fornøyd med og kanskje koster mest å få gjort noe med. Fikk et tilbud fra OHC på en Belcanto for, sikkert god, men utseendemessig kommer den ikke til å gi noen eierglede tror jeg.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.051
    Antall liker
    34.388
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    oyvjorge skrev:
    Uff, den som jeg er så fornøyd med og kanskje koster mest å få gjort noe med. Fikk et tilbud fra OHC på en Belcanto for, sikkert god, men utseendemessig kommer den ikke til å gi noen eierglede tror jeg.
    Hei. :)
    Da har jeg løsningen for deg her. ;)
    Min Copland rør pre vil åpne alle dører ;D oppgradert med meget gode rør (Siemens&Halske) og som ny. Perfekt til ditt oppsett. Har kjørt denne på Parasound før ;)

    gismo
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.813
    Antall liker
    572
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Titleist skrev:
    oyvjorge skrev:
    Uff, den som jeg er så fornøyd med og kanskje koster mest å få gjort noe med. Fikk et tilbud fra OHC på en Belcanto for, sikkert god, men utseendemessig kommer den ikke til å gi noen eierglede tror jeg.
    og jeg som trodde eiergleden kom når lyden satt som en kule ???

    hmm.. bel canto, den er jo ikke direkte stygg.
    hadde det stått krell og ikke bel canto på chassi hadde saken vært en helt annen ?
    har ikke noen erfaring med den pre ampen der bortsett fra på horten messa. etter litt googling gir den hvertfall inntrykk av å være skikkelig skrudd sammen med gode specs, og hvis den låter mer mot det nøytrale er den definitivt verdt å teste ut.
    Beklager hvis jeg tråkket noen på foten med min uttalelse ;). Har sett flere bilder bl.a i Belcanto tråden og andre steder. Den er ikke så værst å se på, så er lyden en del bedre enn i EC 4,7 så.........
     

    Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    En analog forforsterker farger lyden mye. Kjører du FMJ som transport til en god dac som har digital volumkontroll og som er balansert, vil du oppleve en stor forbedring i lyden. Dac`er er den nye forforsterkeren.
     

    gmortens

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2009
    Innlegg
    87
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    4
    Ikkeno spes å melde p.t., men kjøpte nettopp Tempo VI og melder meg dermed inn i dette venneforumet:)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.051
    Antall liker
    34.388
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gmortens skrev:
    Ikkeno spes å melde p.t., men kjøpte nettopp Tempo VI og melder meg dermed inn i dette venneforumet:)
    Velkommen hit ;)
    Det er vel noe å melde det da ;D
    Grattis med flotte,gode og kjappe høytalere. :)

    gismo
     

    gmortens

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2009
    Innlegg
    87
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    4
    Takk gismo!

    Et gledens scenario:
    Nyinnkjøpt CD spiller, kabler og Tempo VI i snobbete high gloss. En menisk som tok kvelden på trening i går og som gjør at jeg må være hjemme fra jobb i dag - DET VIL SI: ALLVERDENS TID TIL LYTTING!!!!

    Et skår i dette gledens scenario:
    Høyttalerne er på vei fra Tyskland, trolig i tolla p.t. - DET VIL SI: INGEN LYD :mad: Endelig har jeg tid til å kose meg med musikk en hel dag, sågar på nytt anlegg, så er det ikke på plass i stua ennå.

    ARGH!
     

    Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    Tror du kan glede deg. Når jeg har hørt Tempo har jeg blitt mektig imponert gang på gang. Hva blir det neste nå? 051?
     

    gmortens

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2009
    Innlegg
    87
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    4
    Mute skrev:
    Tror du kan glede deg. Når jeg har hørt Tempo har jeg blitt mektig imponert gang på gang. Hva blir det neste nå? 051?
    JEPS! Men Krellen får duge et par år til...
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Hei,

    Mine AP Kronos er nå etter mye om og men underveis fra Tyskland til Norge. De ankommer neste uke en gang. Nøyaktig hvilken dag de kommer er litt opp til meg. Dersom noen der ute skulle ha lyst til å være med å få de inn i huset og sette de opp, så hadde jeg vært takknemlig. Samtidig har jeg litt lyst til å dele med felles AP venner av denne begivenheten.

    Mvh
    Roysen
     

    Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    Det setter vi pris på og vi gleder oss med deg til Kronos. Hva tror du om søndag 29?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn