R
Roysen
Gjest
Dessverre er ikke de eldre store AP modellene særlig godt kjent eller etterspurt i det amerikanske markedet.
Takk takk =)gismo skrev:Gratulerer med flotte Audio Physic Virgo 5 Puls 2011 Limited editiongizmo skrev:blindlemon skrev:Puls 2011 varianten har nyeste diskant, oppradert delefilter og terminaler, kabinettet er som Virgo5.ErikMe skrev:Mon tro hva slags AP kreasjon OHC selger på messa i september. "Audio Physic Virgo 5 Puls 2011 Limited edition" Noen som har hint på hva dette er i forhold til vanlig Virgo 5/25 ?
Hentet mine svarte nå i ettermiddag, spiller superflott på mine små Hypexblokker
Nå har jeg skaffet meg dem jeg også! De låter helt nydelig!! Jeg kjøpte de som midlertidig løsning for å oppgradere fra B&W 802 til 800, men det spørs om ikke jeg har blitt AP frelst. Diskanten er den samme som sitter i Cardeas(toppmodellen), og terminalene innvending.Jeg synes AP fungerer bedre i mindre rom kanskje, men det var et eller annet magisk som skjedde da jeg satt på musikk! Lenge siden jeg har hatt den opplevelsen med hifi! Synes Virgo 5 Pulse 2011 er en høyttaler en får latterlig mye for pengene!
Jeg venter på Classè CP800 og CAM600 monoblokker, så blir moro å høre hva de virkelig er god for! Sitter på en kjip forsterker akkurat nå,likevel låt det bra!
Denne avdelingen har fått et nytt medlem! ;D
Høres ut som dette er en meget spennende Virgo 5 versjon. Oppgraderingen på disse var mer overbevisende enn hva jeg trodde iallefall. Flotte var de high gloss hvite også
gismo
Hmm, hva med å bruke de som innbytte på et par Avalon, eller Von Schweikert HT, og / eller et sett med Master Signature kabler fra Roald, feks ? ?Roysen skrev:Dessverre er ikke de eldre store AP modellene særlig godt kjent eller etterspurt i det amerikanske markedet.
Du ser i signaturen hans hva han selv selger?DoMentor skrev:Hmm, hva med å bruke de som innbytte på et par Avalon, eller Von Schweikert HT, og / eller et sett med Master Signature kabler fra Roald, feks ? ?Roysen skrev:Dessverre er ikke de eldre store AP modellene særlig godt kjent eller etterspurt i det amerikanske markedet.
Mvh
prøv å dytt inn en preamp, tror dette vil hjelpe!k_s skrev:På tide å melde seg inn i klubben etter to mnd. med Audio Physic Tempo VI.
Har holdt på i to mnd med plasseringer og bytte av møbler for å få til bassen, og nå sitter den endelig.
Nå er jeg 95% førnøyd med høyttalerne, men ønsker en anelse varmere mellomtone.
Spekulerer derfor på å få en rørpre inn i kjeden, eventuelt bytte av forsterker.
Er det noen gode anbefalinger fra folket her?
Mitt utstyr består for tide av:
-Squeezebox
-Bel Canto DAC1
-Primare A31.2
-Audio Physic Tempo VI
OBS! Jeg er allergisk mot pompøs/utsvevende bass.
Gode forslag mottas med stor takk.
Da må jeg gratulere deg så mye med super god sub (ønsker meg sånn sjøl ).Flying Tiger skrev:Etter to mnd med Reha 2 i hus får jeg melde meg inn her jeg å. Mitt første AP produkt, å den skuffer ikke!
Brukes 90% til musikk.Den har virkelig satt fokus på di nedre oktaver i cd sammlingen på en meget psitiv måte.
Er vel aktive alle elementer i dine Tempo 6lovemusikk skrev:'lite spørsmål..
Er det ikke så at ene basselementet er passiv?
På mine forrige høyttalere (Virgo 3) så var det plassert et aktivt og et passivt bassmembran mot hverandre. Hvis jeg kjente forsiktig utenpå "grillene" så kunne jeg kjenne hvilkent som var aktivt vs passivt. Det passive hadde mye større støvhette der hvor svingspolen skulle ha vært.lovemusikk skrev:'lite spørsmål..
Vis det er så, hvordan vet vi hvilke det er?
Tenker at dei høyttalere med 1 element, så får en to spillestiler på hvilke som står hvor..
Ikke det..jeg kan jo bare prøve..
noen som vet..?
Begge er vel "passive", men det er ingen slaver om det er det du mente? Begge drives av forsterker.lovemusikk skrev:'lite spørsmål..
Vis det er så, hvordan vet vi hvilke det er?
Tenker at dei høyttalere med 1 element, så får en to spillestiler på hvilke som står hvor..
Ikke det..jeg kan jo bare prøve..
noen som vet..?
Dette stemmer nok ikke helt.oes skrev:hei dere! På virgo 5 og virgo 25 som jeg har hatt skal høytaleren som er merket med A ved serienummeret stå til høyre og den med B stå til venstre. Det aktive basselementet skal da peke innover (selv om jeg har hørt litt forskjellig om hvorvidt det ene faktisk er passivt). Vil tro at denne oppstillingen krever mindre avstand til sidevegger enn om aktivt element peker utover. Mine burmesterhøytalere har kun basselement som peker innover
Den eneste av dagens APer jeg vet om som bruker slaver er Cardeas.Audio Physic skrev:Audio Physic's three-way and three-and-a-half way loudspeakers are equipped with side firing woofers. Even when applying large-diameter cones, our loudspeakers keep a narrow baffle design which allows for the superb spatial imaging Audio Physic loudspeakers absolutely excel at. Compared to the configuration often used nowadays where the woofers are mounted only on one side, Audio Physic prefers to arrange them on both sides of the cabinet. The drivers are operating in phase (all woofer cones move simultaneously in the same direction, either inwards or outwards). Forces acting on the cabinet are nearly cancelled out with this effective so called push-push configuration and precise, low-resonance sound reproduction is achieved. However, the push-push configuration must not be confused with the push-pull principle commonly used for power amplifiers.
Jeg ser du har samme sjakkbrett og brikker som som meg. Har du som jeg kjøpt det i den store underjordiske bazaren i Istanbul? I så fall et artig sammentreff!Flying Tiger skrev:Etter to mnd med Reha 2 i hus får jeg melde meg inn her jeg å. Mitt første AP produkt, å den skuffer ikke!
Brukes 90% til musikk.Den har virkelig satt fokus på di nedre oktaver i cd sammlingen på en meget psitiv måte.
Dette sjakkbrettet kjøpte vi i Gammlebyen på Rhodos. Det er vel samme distributørene i suvenirbuttikkene rundt hele middelhavsområdet. Står for det meste bare til pynt, hjalp ikke noe på spillelysten!Roysen skrev:Jeg ser du har samme sjakkbrett og brikker som som meg. Har du som jeg kjøpt det i den store underjordiske bazaren i Istanbul? I så fall et artig sammentreff!Flying Tiger skrev:Etter to mnd med Reha 2 i hus får jeg melde meg inn her jeg å. Mitt første AP produkt, å den skuffer ikke!
Ikke mer enn du har gjordt her.ohlala skrev:Kreves egen påmelding/registrering/pålogging for dette "Audio Physic venner"?
ohlala
Ifølge denne listen hos Oslo Hifi Center har de en AP Luna 2 sub de selger ut til en fordelaktig pris:ohlala skrev:Jeg har, av min hifiveileder/hifimentor fått anbefalt høyttalere fra Audio Physic.
Jeg er i gang med å oppgradere mitt 31 år gamle anlegg, bit for bit og komponent for komponent.
Jeg er litt sær på frekvensområde, vil dekke fra 20 Hz til 30-40 kHz. Er blitt foreslått et par Tempo 25 og en skikkelig subwoofer i tillegg.
Er det særlig muligheter for å finne Audio Physic brukte? Har sett svært få på bruktbørsene.
Pga kone, bil, huslån og jenter i studier, er jeg henvist til å kjøpe brukt.
ohlala
-------------------------------------------------
Gryphon Tabu Pre/One, Vincent SP331, Thorens TD 160 Mk ii, SMS 3S, B&W DM14, NAD C546i.
Takker sandeckersandecker skrev:Flotte bilder og fantastisk finish på dine Sitara
Hallo.rocknrolla skrev:Hvilke plater er det de står på ?
Selv prøvde jeg med en xtz (?) sub som står igjen etter 5.1 systemet sammen med frontene . Men synest ikke jeg får det til å spille noe godt sammen.
Det kan jeg godt skjønne, mine var i hus i lang tid og hadde rommet vært større hadde de kanskje stått der ennårocknrolla skrev:Jasså , jeg har ikke sett på andre løsninger på spiksene heller . Annet en at jeg ikke har noe skikkelig underlag til de og det er noe forbaska herk å flytte på de når det skal rengjøres m.m .
Tror ikke jeg gjør så mye med sub problemet da jeg vurderer å bytte ut høytalerene i noe annet. Det er bare at jeg liker de så godt til tider at det tar sin tid