Ja, jeg bruker Hegel HD30 + P20 + H20 i kombinasjon med Audio Physic Scorpio 25, og må si at jeg er fornøyd. I mine ører gir det plenty med detaljer, innsikt og fundament, uten at det blir for analytisk. Eneste ankepunktet er at jeg synes bassen blir i feteste laget på ganske mange innspillinger, noe som overrasket meg litt. Da jeg hørte HD30 + P30 + H30 koblet opp mot Dynaudio Contour 60 oppfattet jeg tvert imot at lyden var kjølig og "klinisk", så jeg ser på Hegel-lyden som nøytal. Jeg synes mange overdriver dette med at Hegel låter slankt og lyst, og i min stue er altså problemet heller det motsatte. Audio Physic sies å trives best med strømsterke effekt-trinn.Noen her som har erfaring med Audio Physics og Hegel kombinert?
Hei.
Ble i dag eiger av mine første Audio Physics høyttalere . Ett strøkent par Audio Physics Step 40 . Men eg finner veldig lite info på nett om disse.
Så langt synest eg at di er veldig fin å høre på.
Er det noen som har erfaringer med disse , eller linker til anmeldelser .
Kontakt OHC for detaljer på disse.. er vel en step25 med et enklere diskant element som de fikk laget til sitt 40års jubileum på OHC.Hei.
Ble i dag eiger av mine første Audio Physics høyttalere . Ett strøkent par Audio Physics Step 40 . Men eg finner veldig lite info på nett om disse.
Så langt synest eg at di er veldig fin å høre på.
Er det noen som har erfaringer med disse , eller linker til anmeldelser .
Jeg har hatt Scorpio 2 på Hegel H200, og hos meg fungerte det ikke optimalt.Noen her som har erfaring med Audio Physics og Hegel kombinert?
Step 40 kostet 11.500,-/13.000,- avhengig av finish. Se post 1709 i denne tråden som er besvart av en ansatt på OHC.Noe svar på Audio Physics hjemmesider var det lite av .Kanskje forståelig hvis disse er spesielt laget for OHC. Kan ta å sende di en mail.
Men er du sikker på at det er en nedgradert utgave ? Trodde prisen på step 25 var 16999 og 21999 på step 40.
Nei step 40 var billigere, den har en enklere diskant, fra tidligere modell mener jeg å huske..Noe svar på Audio Physics hjemmesider var det lite av .Kanskje forståelig hvis disse er spesielt laget for OHC. Kan ta å sende di en mail.
Men er du sikker på at det er en nedgradert utgave ? Trodde prisen på step 25 var 16999 og 21999 på step 40.
Ja det stemmer. Gratulerer! meget bra høyttaler som krever litt av forsterkeren. Bør stå på solide høyttalerstativer hvis mulig.Ok , har sendt OHC mail og venter svar.
Så denne prisen er BS altså ?
https://oslohificenter.no/ohc_januarsalg_tilbudsliste-pdf
EDIT ! : Fikk svar fra OHC at prisen var 12990
Ha lyttet og de låt meget bra!Må si jeg synes Audio Physics Codex i glass er en skikkelig lekkerbisken:
Vis vedlegget 439896
Noen som har fått lyttet seriøst på disse?
Hyggelig!Ha lyttet og de låt meget bra!Må si jeg synes Audio Physics Codex i glass er en skikkelig lekkerbisken:
Vis vedlegget 439896
Cardeas trenger vesentlig mer forsterkerkraft og liker stå nært bakvegg.Hva ville folk ha valgt av disse på bruktmarked?
Audio Physic Cardeas 2011mod
Audio Physic Virgo 25+ 2015mod
Begge er i høyglans og ligger i samme prisklasse
Jepp men må spare merHyggelig!Ha lyttet og de låt meget bra!Må si jeg synes Audio Physics Codex i glass er en skikkelig lekkerbisken:
Vis vedlegget 439896
Er ikke alle oppgraderinger til det bedre til motsatt er bevist (som kan være litt vanskelig å få til objektivt)Jeg heller litt på Cardeas til tross for at dem er 20cm dypere enn Virgo.
Problemet her i den "konevennelige" stua er at høyttalere ikke kan stå så langt fra vegg.
Disse Cardeas har blitt oppgradert til nyere basser (vet ikke hva det vil si på lyden) ?
Cardeas SKAL stå nært bakvegg, gjerne helt inntil. Alle Cardeas har de bassene.Jeg heller litt på Cardeas til tross for at dem er 20cm dypere enn Virgo.
Problemet her i den "konevennelige" stua er at høyttalere ikke kan stå så langt fra vegg.
Disse Cardeas har blitt oppgradert til nyere basser (vet ikke hva det vil si på lyden) ?
intern demping og dobble basser det går strøm gjennom fra cardeas som har en bass passiv og ikke interndemping.Noen som vet hva som er forskjell mellom di 3 versonene av Cardeas?
AP Cardeas 55kg
AP Cardeas Plus+ 60kg
AP Cardeas 30 LJE 74kg
Jeg hadde ikke noe god lytteposisjon i det rommet, og har ikke fått testet Virgo III skikkelig. Men tviler ikke på at de er veldig gode, og jeg liker også den ganske avrundede fasongen.Var innom OHC idag og hørte på siste Audio Physic Virgo III (gjenbruk av navn)
Det er interessant, men vanskelig å være 100% konkret da det eneste de kunne tilby var musikk som ikke normale mennesker hører på .... Jeg bør begynne å ha CD’er med meg på jobbreiser igjen ;D
Men Virgo har vel alltid vært et visst sweet spot i Audio Physic produktlinjen