Audiophysics venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mortens

    Medlem
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    18
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    3
    ganilsen skrev:
    Kommer litt an på hvor mange som ser på film det. Fantom senter fungerer veldig bra, men krever at du sitter i sweetspot. Er ikke morsomt å se på film når du hører at stemmer kommer fra høyttaleren 1m til venstre for tven. ;)


    Geir Arne
    jeg sitter alltid i sweet sport, og hadde ikke brukt en krone ekstra på at andre skal høre senteren ;) (men det er meg)
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    ganilsen skrev:
    Kommer litt an på hvor mange som ser på film det. Fantom senter fungerer veldig bra, men krever at du sitter i sweetspot. Er ikke morsomt å se på film når du hører at stemmer kommer fra høyttaleren 1m til venstre for tven. ;)


    Geir Arne

    En ting er at det blir langt bedre lyd med senter når flere enn en person ser film sammen, det andre er dynamikken, som oppleves langt bedre når DTS HD Master lydsporet blir delt slik det skal.
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Enig, til film er det best med senterhøyttaler uansett. Dynamikk er nevnt, men lydbildet blir også mer sammenhengende. Men en forutsetning er naturligvis at senteren er av samme type og bestykket med samme type elementer.
     

    mortens

    Medlem
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    18
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    3
    Cappuccino skrev:
    Enig, til film er det best med senterhøyttaler uansett. Dynamikk er nevnt, men lydbildet blir også mer sammenhengende. Men en forutsetning er naturligvis at senteren er av samme type og bestykket med samme type elementer.
    at film er best med senter uansett, syns jeg nå var å dra det litt vel langt...og etter å hatt et fullt oppsett med Klipsch RF-82, RC-62, RS-62, SVS PB12 plus/2, Sunfire Theatre Grand IV og Sunfire Cinema Grand 5x400w, kan jeg ikke si at det er noe veldig stort savn kontra 2 kanals systemet jeg har i dag
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    mortens skrev:
    Cappuccino skrev:
    Enig, til film er det best med senterhøyttaler uansett. Dynamikk er nevnt, men lydbildet blir også mer sammenhengende. Men en forutsetning er naturligvis at senteren er av samme type og bestykket med samme type elementer.
    at film er best med senter uansett, syns jeg nå var å dra det litt vel langt...og etter å hatt et fullt oppsett med Klipsch RF-82, RC-62, RS-62, SVS PB12 plus/2, Sunfire Theatre Grand IV og Sunfire Cinema Grand 5x400w, kan jeg ikke si at det er noe veldig stort savn kontra 2 kanals systemet jeg har i dag
    Da har du byttet høyttalere, og da går det ikke an å sammenligne. Du måtte i såfall ha uttalt deg om Klipsch systemet med og uten senter. Mine erfaringer er basert på dedikert kino-rom, både med Aerial oppsettet jeg hadde først og nå med Adyton. Selv om mine nåværende høyttalere (Adyton) er linjekilder som sprer lyden veldig godt ble opplevelsen likevel en annen da senteren kom på plass. Ville ikke vært foruten for å si det slik.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Bittelitt forskjell i holografi på Scorpio og Klipsch RF gitt. ;)


    Geir Arne
     

    mortens

    Medlem
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    18
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    3
    ganilsen skrev:
    Bittelitt forskjell i holografi på Scorpio og Klipsch RF gitt. ;)


    Geir Arne
    er ikke uenig det ;)

    for meg er det også snakk om en kost/nytte-verdi, jeg er så fornøyd med lyden jeg har i dag selv med "bare" 2 kanaler, at jeg ikke kan forsvare kosten med å kjøpe bakkanaler og senter med tilhørende elektronikk.
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Jeg har Accuphase integrert E-450 på mine Virgo V som jeg har i stuen. Accuphase´n bidrar kanskje mest med varme og fylde, mens Virgoene ligger fremst på dynamikk og PRaT. Sånn sett synes jeg de spiller godt sammen. (Hadde Sobus Faber Cremona Auditor i dette oppsettet før, men liker Virgo V bedre). Er det andre AP venner her som også har AP/Accuphase kombinasjon?
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.677
    Antall liker
    32.760
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Audio Physic Sitara ;)
    En slank og velspillende HT for små/mellomstore rom.
    God elektronikk sammen med en god musikk sub som
    f.eks Velodyne SPL 800/1000 Ultra gjør at oppsettet ditt lever opp til
    "no loss of fine detail"... :)

    gismo

     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    gismo skrev:
    Audio Physic Sitara ;)
    En slank og velspillende HT for små/mellomstore rom.
    God elektronikk sammen med en god musikk sub som
    f.eks Velodyne SPL 800/1000 Ultra gjør at oppsettet ditt lever opp til
    "no loss of fine detail"... :)

    gismo


    ;D
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.677
    Antall liker
    32.760
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Et meget flott stykke fullt av detaljer grandis ;)
    Takk :)
    Får vel se å komme meg ut av denne "luftfattige" bobla mi ;D
    Men Sitara`ene gir meg veldig mye for forholdvis lite penger 8)

    gismo
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Sitara er nok meget gode HT men om du sammeligner de to videoene gis - do you see (hear) the similarity :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.677
    Antall liker
    32.760
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    johnnygrandis skrev:
    Sitara er nok meget gode HT men om du sammeligner de to videoene gis - do you see (hear) the similarity :)
    Ja samme flotte piano på samme låt tenker du på 8)
    Gud jeg er treg, men tok den nå ;D ;D

    gismo
     

    krokhol

    Medlem
    Ble medlem
    04.08.2008
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Da vil jeg søke opptak i klubben. Har nylig kjøpt AP Tempo 6 og ønsker råd om forsterker til disse. Har just solgt noe Burmester-utstyr og står på bar bakke. Har tidligere eid Spark utg 5 var det vel synes de låt litt tynnt i bassen. Hører de nyere Tempo skal spille varmere, noe jeg foretrekker. Ville vel helst hatt Tempo 25, men prøver nå disse Tempo 6 og håper jeg blir fornøyd. Men forsterkeren er jo viktig her, og ønsker en varmtspillende samtidig detaljert. Aktuelle er feks.Thor, Hegel H200, ECI 5 siste utg. Har noen erfaringer med disse på Tempo 6 er jeg takknemlig for å høre erfaringer. EC250 og den slags blir kanskje å overdimensjonere.
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    krokhol skrev:
    Da vil jeg søke opptak i klubben. Har nylig kjøpt AP Tempo 6 og ønsker råd om forsterker til disse. Har just solgt noe Burmester-utstyr og står på bar bakke. Har tidligere eid Spark utg 5 var det vel synes de låt litt tynnt i bassen. Hører de nyere Tempo skal spille varmere, noe jeg foretrekker. Ville vel helst hatt Tempo 25, men prøver nå disse Tempo 6 og håper jeg blir fornøyd. Men forsterkeren er jo viktig her, og ønsker en varmtspillende samtidig detaljert. Aktuelle er feks.Thor, Hegel H200, ECI 5 siste utg. Har noen erfaringer med disse på Tempo 6 er jeg takknemlig for å høre erfaringer. EC250 og den slags blir kanskje å overdimensjonere.
    Grattis med kjempehøyttaler, til det jeg antar var en grisepris (hvis du kjøpte den på messa forrige helg)!

    Hadde disse selv en stund, da sammen med Krell 400xi. Synes det funka veldig bra. Jeg synes Burmester er flott på AP, men dette hadde du jo solgt... Fattern har en Hegel 200 på noe Kef-HT. Synes det er kjedelige greier.... Kan godt være høyttalerene for den saks skyld.
     

    mortens

    Medlem
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    18
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    3
    krokhol skrev:
    Da vil jeg søke opptak i klubben. Har nylig kjøpt AP Tempo 6 og ønsker råd om forsterker til disse. Har just solgt noe Burmester-utstyr og står på bar bakke. Har tidligere eid Spark utg 5 var det vel synes de låt litt tynnt i bassen. Hører de nyere Tempo skal spille varmere, noe jeg foretrekker. Ville vel helst hatt Tempo 25, men prøver nå disse Tempo 6 og håper jeg blir fornøyd. Men forsterkeren er jo viktig her, og ønsker en varmtspillende samtidig detaljert. Aktuelle er feks.Thor, Hegel H200, ECI 5 siste utg. Har noen erfaringer med disse på Tempo 6 er jeg takknemlig for å høre erfaringer. EC250 og den slags blir kanskje å overdimensjonere.
    grattis med kjempehøytaler, jeg har selv akkurat montert Bel Canto dac/pre og effektforsterker til mine AP etter anbefaling fra OHC og selv om jeg ikke har fått spilt inn sakene enda må jeg si at jeg syns det virker veeeeeeeeldig positivt :)
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    krokhol skrev:
    Da vil jeg søke opptak i klubben. Har nylig kjøpt AP Tempo 6 og ønsker råd om forsterker til disse. Har just solgt noe Burmester-utstyr og står på bar bakke. Har tidligere eid Spark utg 5 var det vel synes de låt litt tynnt i bassen. Hører de nyere Tempo skal spille varmere, noe jeg foretrekker. Ville vel helst hatt Tempo 25, men prøver nå disse Tempo 6 og håper jeg blir fornøyd. Men forsterkeren er jo viktig her, og ønsker en varmtspillende samtidig detaljert. Aktuelle er feks.Thor, Hegel H200, ECI 5 siste utg. Har noen erfaringer med disse på Tempo 6 er jeg takknemlig for å høre erfaringer. EC250 og den slags blir kanskje å overdimensjonere.
    Gratulerer. Utrolig pen HT. Smykke i stua

    Prøv en Nad M3. Evnt. en Bladelius Thor MK2 eller nyere. Har hatt Hegel H200 men synes det låt "litt vel analytisk" (tynt ?) Kanskje bra hvis du liker fioliner

    M3 kan du vel låne på prøve. Bel Canto låter heller ikke dårlig.

    Dagens tips : Hør på "Black Sabbath - Iron Man" fra "best of dobbel CD'n" på dine nye AP høyttalere. Nydelig musikk de kommer til å spille på "NRK klassisk" om en 30-40 år. Bra innspilling på den samleplata er det også.
     

    krokhol

    Medlem
    Ble medlem
    04.08.2008
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Ja, hyggelig å være blant dere. Det ble cherry finish, men skade på ht gjør at nye er bestilt og de er pakket ned i esken igjen. Ikke fått hørt dem ennå, må skaffe noe elektronikk også. Har lyst å prøve EC. 4.8 og 250 og cd-spilleren deres. Men kan også bli Thor og den slags (M3?) Får se hva som dukker opp på brukten.
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    krokhol skrev:
    Ja, hyggelig å være blant dere. Det ble cherry finish, men skade på ht gjør at nye er bestilt og de er pakket ned i esken igjen. Ikke fått hørt dem ennå, må skaffe noe elektronikk også. Har lyst å prøve EC. 4.8 og 250 og cd-spilleren deres. Men kan også bli Thor og den slags (M3?) Får se hva som dukker opp på brukten.
    auda.. tortur å leve uten høyttalere.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    krokhol skrev:
    Ja, hyggelig å være blant dere. Det ble cherry finish, men skade på ht gjør at nye er bestilt og de er pakket ned i esken igjen. Ikke fått hørt dem ennå, må skaffe noe elektronikk også. Har lyst å prøve EC. 4.8 og 250 og cd-spilleren deres. Men kan også bli Thor og den slags (M3?) Får se hva som dukker opp på brukten.
    Syntes ikke EC låt bra på Scorpio II i allefall.

    Vincent derimot låt heftig. :)


    Geir Arne
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Vincent låt også meget bra på mine tidligere Virgo III derimot låt Hegel H200 svært skarpt og dårlig.
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    johnnygrandis skrev:
    Vincent låt også meget bra på mine tidligere Virgo III derimot låt Hegel H200 svært skarpt og dårlig.
    jeg sitter også med denne følelsen ang hegel, dog generelt.. alt jeg har testet av hegel har vært sykehuslyd, vanvittig klinisk og hardt/kjipt/metallisk...
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Bassen i Scorpio er brutal ! Tok vekk subben min fra hjemmekinoen etter jeg fikk disse på skikkelig effekt forsterker. Kan jo ha noe med at jeg ikke hadde en altfor dyr /kraftig sub. Det er en sjokkartet opplevelse å se film med "normalt" nivå og plutselig drønner det i hele rommet.

    Bassen på Scorpio er mye mye mer hardslående en en dårlig sub. Går kanskje ikke så dypt i hz men hvem bryr seg da det ryster marg og bein.

    En annen fordel er at man slipper "plasserings problem" med Sub. Låter frontene bra på musikk låter de også bra på film.

    Har riktig nok justert opp lave frekvenser med equalizer på surround receiveren min.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    ErikMe skrev:
    Bassen i Scorpio er brutal ! Tok vekk subben min fra hjemmekinoen etter jeg fikk disse på skikkelig effekt forsterker. Kan jo ha noe med at jeg ikke hadde en altfor dyr /kraftig sub. Det er en sjokkartet opplevelse å se film med "normalt" nivå og plutselig drønner det i hele rommet.

    Bassen på Scorpio er mye mye mer hardslående en en dårlig sub. Går kanskje ikke så dypt i hz men hvem bryr seg da det ryster marg og bein.

    En annen fordel er at man slipper "plasserings problem" med Sub. Låter frontene bra på musikk låter de også bra på film.

    Har riktig nok justert opp lave frekvenser med equalizer på surround receiveren min.
    Hehe. Velkommen etter. :)

    Bassen i Scorpio er RÅ! Det samme er mellomtonen. Bassen har masse kraft og går brukbart dypt syntes jeg. Gleder meg voldsomt til 25 kommer, med oppgraderte elementer. :)


    Geir Arne
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Var innom OHC nå akkurat og tittet på Avantera og Scorpio 25.

    Blir artig å høre om hvordan Scorpio 25 spiller. Må vel spilles inn et par døgn først :)

    ganilsen skrev:
    Hehe. Velkommen etter. :)

    Bassen i Scorpio er RÅ! Det samme er mellomtonen. Bassen har masse kraft og går brukbart dypt syntes jeg. Gleder meg voldsomt til 25 kommer, med oppgraderte elementer. :)


    Geir Arne
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Audiophysic tempo 6

    Lurer på å skifte mine Mozart (som er lagt ut for salg,muligens noe dyrt, men kan vel prutes på)
    til Audiophysic tempo 6

    Hva kan en forvente?
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Selv har jeg ikke hørt Tempo 6.

    Det første som slo meg ang AP generelt er stort lydbilde. Selv i mitt relativt lille lytterom på ca 20 kvm høres det ut som om lyden er mye større en avstanden mellom HT. Jeg har dempet med 80 mm bak og 30mm side i førsterefleksjon

    "Skarp" diskant ekisterer ikke. Aldri lyttetretthet.
    Bassen er definert, lett å høre forskjell på forskjellige bass instrumenter.
    Fin Pin-point mellom artister / instrumenter. "lett å peke" hvor de befinner seg i rommet.
    Sidemonterte bassere er ikke en ulempe i mine øyne. plages ikke med at AP er vanskelig å plassere
    Pen høyttaler. Vil bare ha større.
    Funker meget bra på god gammel heavy metal :)



    lovemusikk skrev:
    Audiophysic tempo 6

    Lurer på å skifte mine Mozart (som er lagt ut for salg,muligens noe dyrt, men kan vel prutes på)
    til Audiophysic tempo 6

    Hva kan en forvente?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    ErikMe skrev:
    Selv har jeg ikke hørt Tempo 6.

    Det første som slo meg ang AP generelt er stort lydbilde. Selv i mitt relativt lille lytterom på ca 20 kvm høres det ut som om lyden er mye større en avstanden mellom HT. Jeg har dempet med 80 mm bak og 30mm side i førsterefleksjon

    "Skarp" diskant ekisterer ikke. Aldri lyttetretthet.
    Bassen er definert, lett å høre forskjell på forskjellige bass instrumenter.
    Fin Pin-point mellom artister / instrumenter. "lett å peke" hvor de befinner seg i rommet.
    Sidemonterte bassere er ikke en ulempe i mine øyne. plages ikke med at AP er vanskelig å plassere
    Pen høyttaler. Vil bare ha større.
    Funker meget bra på god gammel heavy metal :)



    lovemusikk skrev:
    Audiophysic tempo 6

    Lurer på å skifte mine Mozart (som er lagt ut for salg,muligens noe dyrt, men kan vel prutes på)
    til Audiophysic tempo 6

    Hva kan en forvente?
    Hørtes lovende ut det. ;)
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17


    Jeg får slenge inn et bilde i vennetråden også. Har en gjest på besøk..eller 2 for å være nøyaktig.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.677
    Antall liker
    32.760
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Alltid hyggelig med gjester ;)
    Håper du liker stemmen på gjestene 8)

    gismo
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Du får skrive litt når du har hørt på de Griff.


    Geir Arne
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    gismo skrev:
    ganilsen skrev:
    Du får skrive litt når du har hørt på de Griff.


    Geir Arne
    Kansje du kjenner disse bedre enn oss andre 8)

    ;) gismo
    Ikke som fronthøyttalere. :p

    Men har litt kjennskap til de ja. ;)

    Mine Scorpio 25 har forøvrig kommet, men ikke centeren. Kjennte jeg ble litt dårlig i kroppen da jeg hørte den nyheten. :)


    Geir Arne
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.677
    Antall liker
    32.760
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    ganilsen skrev:
    gismo skrev:
    ganilsen skrev:
    Du får skrive litt når du har hørt på de Griff.


    Geir Arne
    Kansje du kjenner disse bedre enn oss andre 8)

    ;) gismo
    Ikke som fronthøyttalere. :p

    Men har litt kjennskap til de ja. ;)

    Mine Scorpio 25 har forøvrig kommet, men ikke centeren. Kjennte jeg ble litt dårlig i kroppen da jeg hørte den nyheten. :)


    Geir Arne
    Spennende med Scorpio 25 da, hva kan du si om disse så langt?
    Er vel først og fremst den nye HHCTII diskanten som er den største endringen kanskje.

    gismo
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    gismo skrev:
    ganilsen skrev:
    gismo skrev:
    ganilsen skrev:
    Du får skrive litt når du har hørt på de Griff.


    Geir Arne
    Kansje du kjenner disse bedre enn oss andre 8)

    ;) gismo
    Ikke som fronthøyttalere. :p

    Men har litt kjennskap til de ja. ;)

    Mine Scorpio 25 har forøvrig kommet, men ikke centeren. Kjennte jeg ble litt dårlig i kroppen da jeg hørte den nyheten. :)


    Geir Arne
    Spennende med Scorpio 25 da, hva kan du si om disse så langt?
    Er vel først og fremst den nye HHCTII diskanten som er den største endringen kanskje.

    gismo
    De har kommet til Oslo, ikke til meg, det som gjør meg litt uvel. :)

    Diskanten håper jeg kan få mer dynamikk enn den siste. Har vært litt borti hornladet diskant og øvre mellomtone i det siste og håper HHCTII kan nærme seg noe slikt.

    Mellomtonene er også oppgradert med bedre "demping", så håper på enda mindre "ulyder" her. Ikke det at ScorpioII var plaget med det, for det er et av de beste punktene med Scorpioene.

    Bassene er oppgradert til "long throw", så noe mer SPL er vel mulig. Håper bare ikke man mister den kontante bassen av den grunn. Fundamentet i ScorpioII var det ingenting å utsette på mtp pris og størelse.


    Geir Arne
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.677
    Antall liker
    32.760
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    ganilsen skrev:
    gismo skrev:
    ganilsen skrev:
    gismo skrev:
    ganilsen skrev:
    Du får skrive litt når du har hørt på de Griff.


    Geir Arne
    Kansje du kjenner disse bedre enn oss andre 8)

    ;) gismo
    Ikke som fronthøyttalere. :p

    Men har litt kjennskap til de ja. ;)

    Mine Scorpio 25 har forøvrig kommet, men ikke centeren. Kjennte jeg ble litt dårlig i kroppen da jeg hørte den nyheten. :)


    Geir Arne
    Spennende med Scorpio 25 da, hva kan du si om disse så langt?
    Er vel først og fremst den nye HHCTII diskanten som er den største endringen kanskje.

    gismo
    De har kommet til Oslo, ikke til meg, det som gjør meg litt uvel. :)

    Diskanten håper jeg kan få mer dynamikk enn den siste. Har vært litt borti hornladet diskant og øvre mellomtone i det siste og håper HHCTII kan nærme seg noe slikt.

    Mellomtonene er også oppgradert med bedre "demping", så håper på enda mindre "ulyder" her. Ikke det at ScorpioII var plaget med det, for det er et av de beste punktene med Scorpioene.

    Bassene er oppgradert til "long throw", så noe mer SPL er vel mulig. Håper bare ikke man mister den kontante bassen av den grunn. Fundamentet i ScorpioII var det ingenting å utsette på mtp pris og størelse.


    Geir Arne
    Ser ut til at du har mye å glede deg til her Geir Arne :)
    Blir artig å høre hva du mener etter hvert.

    gismo
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    gismo skrev:
    Ser ut til at du har mye å glede deg til her Geir Arne :)
    Blir artig å høre hva du mener etter hvert.

    gismo
    Satser på det ja. :D

    Tenkte å sette opp AP frontrekken på kinorommet nå frem til jeg henter de nye slik at jeg har lyden friskt i minne. Så kan jeg prøve å skrive noen ord om hva jeg opplever som forskjeller.


    Geir Arne
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Å du har fått fintfolk på besøk ? hvordan låter det ?

    Griffenfeldt skrev:
    Jeg får slenge inn et bilde i vennetråden også. Har en gjest på besøk..eller 2 for å være nøyaktig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn