Jeg kommerJeg er der, har den på LP
Ikke tvil om at hos deg er det et par kaliber opp fra det jeg skrev over ja
Jeg kommerJeg er der, har den på LP
Stemmer. Men @Skink_123 nevnte i en dialog med meg i vår at Virgo er på vei ut og at Avantera er sluttsolgt. Det etterlater jo et par relativt store hull under Cardeas. Den som lever får se…Både Virgo III og Avantera III er fremdeles der på Audio Physic sinde websider
Hvilke modeller? Deler mine ap rhea2 på 125hz mod adyton 2.0 tc imagicEr det noe som har erfaring med Audio Physic og Adyton og dele.
8mmNoen som vet størrelse på gjenger på virgo 25?
Om du tenker myke ben hadde jeg sett på APs egne VCF serieNoen her som har prøvd isoacoustics gaia på ap? Erfaring?
Jeg brukte Gaia II på Tempo 25+ og de ga mye mer enn VCF som jeg brukte først. Særlig strammere bass, men også forbedringer oppover i registeret. Jeg er ikke i tvil om hvilke av disse som fungerer best.Noen her som har prøvd isoacoustics gaia på ap? Erfaring?
Vil anta RR står for ringradiator diskant (den med spiss i midten) og de med dom diskant er ikke RR (vanlig rund dom)Jeg har et par Audio Physics Padua høyttalere. Var det to ulike versjoner av disse? Jeg ser at noen omtales som RR. Hvordan ser jeg om mine er RR eller ikke om det var to versjoner av dem?
Red. Jeg ser at jeg i et tidligere innlegg har skrevet at mine er RR, men er altså ikke sikker.
Joachim Gerhard har to merker: Suesskind Audio og Joachim Gerhard CollectionGerhard har eget selskap nå. Suesskind
Av det jeg har hørt på Virgo 3 på OHC, så spiller de sykt bra .... om det rettferdiggjør oppgradering, vanskelig å si men hvis man har pengeneNoen som har peiling på om Virgo 25 til Virgo 3 blir en vesentlig oppgradering eller er det bedre å bruke pengene et annet sted? Virgo 3 finnes det noen få par igjen av for rundt 100 000 kroner. Virgo 25 må nok selges til maks 30 000 så oppgraderingsprisen er jo nokså vesentlig.
Med så mange tiltak og flotte komponenter er det jo litt urettferdig at Sentralen gir deg status "Fersking" under profilbildet.Bel Canto Black EX Dual Mono
Bel Canto Black EX DAC (enn så lenge T+A DAC 8 DSD)
ISOTEK Aquarius V5
Isovolt 3k
REL812s subwoofer
Alt av kabler (strøm, signal ht) er Burmester
Har også kjørt Virgo, men da på Burmester 011 og 036. Flott lyd med spretten bass, etter det jeg husker. (Dette er vel snart 10 år siden...)Virgo er ikke vanskelige, har hørt svært vellykkede demonstrasjoner med bla.a Densen. Som BC skriver, de liker litt strøm ,men det gjelder jo det meste av kvalitetshøyttalere. Densen er spretten lyd, litt som Naim og Rega. Av forsterkere som ikke er hinsides kostbare går mitt tips til Rega Elex-R. Den er latterlig god til prisen. Kanskje du kan få låne en hos Soundgarden?
Den kjøpte jeg bare på Clas Ohlson. Bred og lav, med teip/lim på undersiden. Får plass til både ht-kabel, strømkabel og REL subwooferkabel inniPSSS, hvor fikk du tak i listen for å dekke kablene ved dørlisten? hendig sak
Testet og testet...jeg har hørt 711 mange ganger under kontrollerte forhold, det samme gjelder for noe eldre utgaver av Virgo og Avanti. Har også hørt Avantera, men ikke de nyere Midex og Codex.Takk for mange svar! Jeg skal tenke meg litt om før jeg kjøper noe ekstra nå uansett hvor fristende det er.
Den kjøpte jeg bare på Clas Ohlson. Bred og lav, med teip/lim på undersiden. Får plass til både ht-kabel, strømkabel og REL subwooferkabel inni
Kabelkanal, Design | Clas Ohlson
www.clasohlson.com
Du har rett i sofaplassering og nærhet til bakvegg. Jeg merker stor forskjell av å sitte en halvmeter lenger fremme, det blir mye mindre boom da. Dessverre er det nå slik at jeg ikke kan trekke frem sofaen til ønsket posisjon uten at det blir lagt merke til av min kone... Jeg tenker jeg skal titte litt på Trinnov ST2 hifi (korrekt?) og forhøre meg, med meg selv, om det egentlig er noe jeg savner. Tross alt brukes jo anlegget mest til TV og film og det er jo kanskje litt overkill med enda et sett nye høyttalere. Pluss, Trinnov'en er enklere å gjemme vekk - høyttalere neppe.
Nå vet jeg at dette er et AP forum, men er det noen som har testet Piega Coax 711 opp imot AP?
Audio Physic Virgo 2 og det Audio Physic driver med nå har jo ingenting til felles, annet enn at de heter Audio Physic.Bruk 70 000 på romkorreksjon i stedet kanskje … Jeg har Virgo 2 og har ennå ikke hørt en Audio Physic høyttaler som slår den, uansett pris..
Audio Physic Virgo III loudspeaker Measurements
Sidebar 3: Measurements The Audio Physic Virgo III is of above-average voltage sensitivity, my estimate coming in at 89.2dB(B)/2.83V/m, which is in reach of the specified 90dB. However, its impedance plot of magnitude and electrical phase against frequency (fig.1) reveals it to be a moderately...www.stereophile.com
Audio Physic Virgo loudspeaker Measurements
Sidebar 4: Measurements The Audio Physic Virgo is a reasonably hard load for an amplifier to drive, as shown by its plots of impedance magnitude and phase against frequency (fig.1). Not only does the impedance drop below 4 ohms for pretty much the entire midrange, but the phase angle is also...www.stereophile.com
Virgo 25 er jo bra greier uansett
Prøv og sammenligne hjemme før du avgjør