Takk igjen for varm velkomst.
Tror dette er høytalere som kan henge med en stund til
Kjøpte en Hegel kombo (H200 og HD10) når jeg kjøpte høytalerne da dette funket greit mtp pengene jeg hadde til rådighet. Tok ikke lange tiden før jeg syntes det låt litt for lyst og hardt i toppen. Visste at dette var en risk ved å kjøpe tyske høytalere "uhørt". Men på tross av svakhetene begynnte jeg å like høytalerne mer og mer, men som sagt ikke helt fornøyd.
De var også skummelt nærme å bli byttet inn mot noen Dynaudio C2 i danmark. Men når biletten var handlet og bil passende for turen fikset, var dansken umulig å få tak i. Og jeg var noe skeptisk til å reise nedover uten noe annet enn et telefonnummer. Danmark er tross allt ikke så lite.
Men selv om handelen gikk rakt åt skogen var ikke allt bare sorgen. Jeg fikk låne en prosessor og effekt av en venn og fant fort ut at det ikke var diskanten til AP som var grov, det var nok Hegelen som hadde skylden her. Og da, med Primare, kom det siste jeg savnet. Litt mer fylde, luftig og "endeløs" diskant. Det låt helt fantastisk. Mellomtonen og bassen låt kanonbra allerede med Hegel så her var jeg litt bortskjemt. Men med Primare (som riktignok er ENDEL dyrere) ble det også ennå bedre 3d i stereo. Og sylskarpt fokus. Så disse høytalerne forsvinner ikke med det første. De fungerer til det meste av musikk og kan spille grisehøyt, noe jeg liker svært godt å ha muligheten til. Så angrer ikke et sekund på at jeg ikke fikk meldt meg inn i Dynaudio-klubben.
Siste skritt nå er bare å få kjøpt en AP center. Samt en sub som klarer å henge med. Min DD10 sa igrunn takk for seg ved siden av AP'ene.
Hehe.
Men er det ingen her som har erfaring med high end center eller reference center? Den "nye" suben Rhea II kunne jeg også tenkt meg å fått erfaringer fra. Trenger en sub som fungerer bra til musikk, men den MÅ ha masse trøkk til rådighet på film.
Geir Arne