Hei, AP venner!
For noen mnd tilbake oppgraderte jeg forsterkeriet mitt til Pass Labs XP-10 og X350.5 for å effektforsterkere. Nå er snart ferie å skattpenger på konto, så da kan jeg endelig handle inn nye high-end høyttalere (har levd med mine gamle Audiovector M3 i snart 8 mnd).
Husker første gang jeg fikk høre noen mindre AP modeller i Horten under messa i 2008, de imponerte stort. Jeg likte veldig godt det jeg hørte. Etter denne seansen har jeg hatt ett par - tre besøk innom OHC i Oslo, å hver gang har jeg vært like fornøyd. Bor og kommer fra Karmøy, så det er ikke så ofte jeg får sjansen til å ta turen innom OHC.
Uansett så vurderer jeg ett par Virgo 5. Noen som har prøvd Pass sammen med AP, eller vet hvordan dette kommer til å fungere sammen??
Jeg har snart kommet gjennom hele denne venne-tråden, å ser at det ofte blir anbefalt "varm" elektronikk sammen med AP høyttalere. Opplever selv Pass som litt varme i lyden, å ser for meg at kan være en god match med AP. AP er jo veldig stramme i bassen, noe som også er bra når de skal parres med Pass.
Bruker pr. idag en Ayon CD-2 som kilde, men har vurdert å bytte denne ut litt sånn etterhvert.
Håper noen av dere AP venner kan ytre deres tanker om hvordan Pass & AP vil fungere sammen. Spesielt Roysen har jeg forstått har relativt god peiling på AP