Nå handler nok ikke alt om Asbjørn her inne, selv om han later til å tro det selv. Har ikke lest det du sikter til her, så dette har nok intet med det å gjøre. Dette kom kun opp pga. Høvdingens lovnad om å dele opp diskusjonene etter lytteerfaringer og teknikk. Som vi fortsatt venter på.
Så hvorfor denne enorme interessen for hvilke ringer jeg måtte ha på hånden?
Det er vil snarer lige
Ikke så vanskelig. Fantastiske påstander som eventuelt imøtegås med et varsomt "slik oppfattet ikke jeg dette" kan lett avfeies med manglende hørsel, dårlig oppløst anlegg eller noe annet i denne gate. Påstander som imøtegås med fagkunnskap som påviser at påstandene ikke kan stemm overens med den virkelige verden er hardere å svelge. Da må slikt forbys og forvises. De er ellers en trussel mot snåsaligaens hegemoni.
Forakt for kunnskap, vitenskap og dokumentert fagutdannelse sier egentlig alt.
Når oppblåste ego konfronteres med fagkunnskap går fort luften ut av ballongen. Slikt må selvsagt forbys. Det eneste som skal telle er vidløftige påstander fra noen som "har hørt noe", i følge dem selv. Fullstendig objektivt selvsagt.
Der er vil snarer modsat på en eller måde, at der er nogen som føler trang til at nedvurdere de oplevelse og vurderinger som folk med masser af uddannelse i bagagen har, for en god ordens skyld kan jeg nævne at jeg selv har en videregående elektronikuddannelse.
Det er jo ikke kun folk uden formel elektronikuddannelse som hører forskel på diverse ting og sager der i blandt kabler.
Af kendte Danskere med en elektronikuddannelse som jeg selv har et personligt kendskab til, og derfor ved at de undre sig lige så meget som jeg selv , kan jeg nævne Jacob Magnussen og Peter Holstein fra Holfi, og måske den mest tørre "ingeniør kiks" jeg nogensinde har mødt Niels Larsen fra NLE , og naturligvis Steen Duelund som dog ikke havde en elektronikuddannelse men dog et dybt kendskab til de grundlæggende elementer og som var solidt plantet i videnskaben på mange felter ikke mindst matematikken , og det var kun de få kendte som jeg har kendskab til.
Der er naturligvis millioner over hele jorden med en formel elektronikuddannelse som hører forskel på bl.a. kabler kondensatorer modstande osv. og som også udnytter dette i praksis.
Og tror man det er for sjov, og bare for at få tiden til at gå at man som uddannet laver alle disse krumspring som har mangelfuld dokumentation, krumspring som både er besværlige og tit kostbare/dyre såsom dæmpning, finsølv , special isolering , special komponenter osv.
Har man uddannelse så sker der typisk en af to ting hvis man skulle få demonstreret en lydforskel som umiddelbart ingen fuld naturlig forklaring har, enten undre man sig, og siger det var pokkers og forfølger dette , eller også siger man det er umuligt i følge kendt viden, og man kører så typisk viderer i de cirkler som kan bekræfte denne påstand, og meget af det man gør vil bliver til en selvopfyldende profeti.
Typisk er man også hurtig til at ligge oplevelsen bag sig som en enkelt special begivenhed, hvor der nok var noget galt, en fejl, eller måske blev man manipuleret på en eller anden måde.
Dette har jeg selv oplevet adskillelige gange når jeg demonstreret lydforskelle for folk med uddannelse, hvis de vil kan de altid finde en "forklaring" på at det ikke kan passe det de har hørt, eller også klarer hukommelsen det som sagt ved at man hurtigt ligger begivenheden bag sig som et specialt tilfælde som ikke er alment gældende.