Back from Back_Door og Gaia

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.999
Sted
Østfold
Erland skrev:
Spm;
Vil Gaia bli markedsført med tanke på lage noen par av disse?
(spør kun av ren nysjerrighet)
Ja, håpet er jo å selge så mange som mulig.

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
hopper på gratulasjonsbølgen jeg også og benytter samtidig anledningen til å nevne at dette virkelig hadde vært noe for fidelity(?)!!!

cj

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
119
Torget vurderinger
2
Snickers-is skrev:
Ja, da er det lyd i Gaia :D
Lyd i et par høyttalere, er faktisk ikke så vanskelig å få til............................. ;D
Har du no mer spesifikt?

B

Back_Door

Gjest
DAChild skrev:
Snickers-is skrev:
Lyd i et par høyttalere, er faktisk ikke så vanskelig å få til............................. ;D
Har du no mer spesifikt?
Snickers kan dessverre ikke svare. Han er utestengt.
Jeg har gitt noen beskrivelser i min egen tråd. Systemet spiller svært lovende og overbevisende. Og det er før det er montert bakdiskant og endelig fintuning.

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Karma skrev:
DAChild skrev:
Snickers-is skrev:
Har du no mer spesifikt?
Jeg har gitt noen beskrivelser i min egen tråd. Systemet spiller svært lovende og overbevisende. Og det er før det er montert bakdiskant og endelig fintuning.
Er ikke alt levert og finjustert ennå? Dette tar sinnsykt med tid. Jeg vil ikke kastet meg i gang med et slikt usikkert(tidsmessig) prosjekt :)

B

Back_Door

Gjest
Viking skrev:
Karma skrev:
DAChild skrev:
Snickers-is skrev:
Har du no mer spesifikt?
Er ikke alt levert og finjustert ennå? Dette tar sinnsykt med tid. Jeg vil ikke kastet meg i gang med et slikt usikkert(tidsmessig) prosjekt :)
Det har vært et komplisert prosjekt med meget høye krav. Dette har ført til stadige justeringer. Det meste av de siste biter faller faktisk på plass i morgen.
Vel, om du sjekker hva andre produsenter har brukt av utviklingstid på tilsvarende prosjekter, er det ikke så sikkert at mitt prosjekt kommer så galt ut. ;) Alt tyder nå på at jeg blir 100 % fornøyd, og da har ventetiden lønt seg.

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Antall liker
0
Det ser virkelig helt rått ut, det går ilninger langt ned over ryggen,den
som hadde rom og penger til noe sånt.

Gratulerer så mye de hadde det vert moro å hørt på. ;D ;D ;D ;D

ronnytt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2004
Antall liker
0
Sniff skrev:
Hvorfor nytt nick?

Mvh
Sniff
Kanskje det gamle nicket gav uventet og uønsket høy respons fra sniffere? ;D
Ikke greit med nicks som kan misforståes av de som absolutt vil..

B

Back_Door

Gjest
ron-hi skrev:
Sniff skrev:
Hvorfor nytt nick?

Mvh
Sniff
Kanskje det gamle nicket gav uventet og uønsket høy respons fra sniffere? ;D
Ikke greit med nicks som kan misforståes av de som absolutt vil..
Du er nok inne på noe der..

Det er dessuten bare den eldre garde på forumet som husker gruppen Back Door.
Når prosjektet nå er i havn, kan det være greit å markere veien videre. Karma har dessuten en betydning som passer meg godt. ;)

J

Jurassic

Gjest
Tenkte jeg skulle sjekke ut bandet Back Door siden du hevder det er et band og skrev inn bandnavnet for å se hjemmesiden. Hvis dette er musikk for deg så begynner jeg å lure: http://www.backdoor.com/

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Jeg tror det er helt nye, dypere og rikere musikkopplevelser som har ført Back-Door over i en ny Karmisk tilstand på sin ferd med Gaia.

B

Back_Door

Gjest
Jurassic skrev:
Tenkte jeg skulle sjekke ut bandet Back Door siden du hevder det er et band og skrev inn bandnavnet for å se hjemmesiden. Hvis dette er musikk for deg så begynner jeg å lure: http://www.backdoor.com/
Ser du er mer opptatt av homofili, enn av musikk og anlegg.. Vel, for å lære deg litt musikkhistorie fra 1973 (du var jo ikke en gang påtenkt da..):

"Product Description
First Time On Cd. This Critically Acclaimed Debut Album Is Impressive From Start To Finish, and A Veritable Catalogue of Bass Guitar Technique. Ron Aspery's Funky Sax and Flute Work Leaves The Bottom End Completely Open To The Bass Guitar, and ColinHodgkinson's Use of Strummed Chords Is Beautifully Backed By His Bandmates. "

Jeg må m.a.o. skuffe deg. Det VAR musikken til bandet "Back Door" jeg var opptatt av. Men vi kan vel være venner, selv om jeg ikke er homo??

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.337
Torget vurderinger
1
Navnet skjemmer ingen.

bjornh, moderator

B

Back_Door

Gjest
bjornh skrev:
Navnet skjemmer ingen.

bjornh, moderator
Det har du helt rett i ;):

"Karma (sanskrit, Pali: kamma) betyr rett og slett handling. Men mange oversetter begrepet med loven om årsak og virkning. Karma er innen visse religioner og åndelige lærer den virkning som ens handlinger vil ha på ens nåverende liv og senere liv. Denne læren spiller en stor rolle i alle indiske religioner, for eksempel hinduisme, jainisme, sikhisme og buddhisme.

Karma er etter hinduistisk tro motivene bak alt mennesket gjør. De handlingene et menneske gjør i dette livet, vil være med og bestemme hvordan det skal gå i det neste liv. Det er først og fremst motivet bak handlingen og selve handlingen som er det viktige. Motivene bak alt vi gjør, skaper enten god eller dårlig karma.

Karma defineres også som lyssøylen fra mennesker – det mennesket utstråler. Denne utstrålingen påvirker omgivelsene. Dersom man er negativ, påvirker den negativt og dersom en er positiv gir utstrålingen en positiv virkning på sine omgivelser. På en skala mellom positivt og negativt vil utstrålingen hele tiden være i bevegelse utefra individets tankesett."

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.961
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Som bjornh skriver.:

Navnet skjemmer ingen. Ikke ødelegg tråden med flere usakligheter.

Et innlegg er fjernet grunnet dette

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.011
Torget vurderinger
2
Gruppa Back Door er ukjent for meg. Men jeg er godt kjent med låten "Back Door Man" komponert av Willie Dixon og utgitt av Howling Wolf. 1961 sånn omtrent tror jeg. Skikkelig blues den låta der.

B

Back_Door

Gjest
rolfozzy skrev:
Gruppa Back Door er ukjent for meg. Men jeg er godt kjent med låten "Back Door Man" komponert av Willie Dixon og utgitt av Howling Wolf. 1961 sånn omtrent tror jeg. Skikkelig blues den låta der.
Da kan du jo få høre dem her hos meg. ;) Det er ikke lenger min absolutte favorittmusikk, men vekker gode minner fra syttitallet. Musikken er en blanding av jazz og blues, med et spesielt fokus på bassgitar som soloinstrument. Jeg hadde alle platene på vinyl, men var dum nok til å selge alt av vinyl for ca 20 år siden.. :'(

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
1.393
Sted
Saksvik - Trøndelag
Jeg tilhører i denne sammenhengen antakelig den yngre garde, men har nok likevel kjennskap til Backdoor.:) For min aldersgruppe er vel samplingen av gruppa som Beastie Boys brukte mer kjent. Husker i farten ikke navnet på verken originallåta eller sampla-versjonen...

B

Back_Door

Gjest
Det gjør det nok. Problemet er et eneste par som finnes, står hos meg. Jeg har sagt meg villig til demo for journalister, men under forutsetning at konstruktøren selv er til stede for å forklare de tekniske sider. Denne konstruktør er en usedvanlig opptatt mann, med alt for mange jern i ilden samtidig..(etter mitt syn) ::) ;D
Ambisjon, dimensjon, tekniske løsninger og prioriteringer tilsier at dette bør være naturlig for hifi-pressen å ønske å få demonstrert.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.395
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!
Dette er jo et spennede prosjekt....men det er vanskelig å få et godt inntrykk av hvordan disse høytalerne spiller - Snickers gir en god beskrivelse, men er det noen andre som har hørt disse...som kan komme med noen kommentarer...? Inntrykkene fra Horten messa var jo spredd som en haggel - og slik jeg forstod det med oppsett og slikt, var jo på langt nær hele potensialet tatt ut!

Er det flere par under bygging...?

Mvh
OMF

B

Back_Door

Gjest
På grunn av nødvendige justeringer, jul/nyttårsfeiring og offshoreperioder, har det ikke vært noen seriøse lyttebesøk her enda.
Neste helg kommer det dog en gjeng, som sikkert kan gi en tilbakemelding senere. ;)
Det var hele tiden intensjonen å lage to par. På grunn av store problemer med underleverandører, ble kun mitt par satt i produksjon. Regner med at et nytt par settes i produksjon når de nevnte problemer har funnet permanente gode løsninger.

A

Atle Kristiansen

Gjest
Gratulerer, plankehaugen ble jo nesten vakker. Håper du er og forblir ekstatisk fornøyd. Nå skal jeg lage pannekaker, ikke verst det heller.

Mvh

B

Back_Door

Gjest
Takk for den Atle!

Pannekaker er godt! For min del må de dog være glutenfrie.. ;)

swans

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2006
Antall liker
2
Karma skrev:
rolfozzy skrev:
Da kan du jo få høre dem her hos meg. ;) Det er ikke lenger min absolutte favorittmusikk, men vekker gode minner fra syttitallet. Musikken er en blanding av jazz og blues, med et spesielt fokus på bassgitar som soloinstrument. Jeg hadde alle platene på vinyl, men var dum nok til å selge alt av vinyl for ca 20 år siden.. :'(
jasså. du solgte alle plater for 20 år siden, det var dumt :p
vel, det gjorde jeg også, på samme tid :-\
men om du vil, her er en mulighet. om du ikke har gjort det alerede da.
http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=904&nav=1060&nav_genre=1060&selected_flik=music

må medgi at høytaler prosjektet seg utrolig intresant ut.
tror du det kan vere en mulighet for en gammel entusiast fra Skien når dere er fornøyd med resultatet ?

mvh

B

Back_Door

Gjest
Hei swans!

Det blir ikke aktuelt med vinyl igjen. Her er det harddisk som gjelder! Kjøper dog det meste av musikken som cd, for deretter å rippe til hd. Har i senere tid fått tak i en del av den beste musikken fra min vinylperiode. Har en lang vei å gå, da jeg hadde en skikkelig tørkeperiode i mange år m.h.t musikk-kjøp.

Nå spiller dette anlegget MUSIKK, så det er bare å stille i kø! ;D

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Er det slik å forstå at anlegget nå er 100% ferdig?

I så fall synes jeg det bør bli en artikkel i et HiFi tidsskrift angående dette spennende konseptet!

K

kbwh

Gjest
Karma skrev:
Nå spiller dette anlegget MUSIKK [...]
Fankern. Musikk er jo helt uinterressant.

Mer seriøst: Har du noe sølvplatedrev koplet til preampen, eller er det kun skvisboksen? Er greia at alt gjester har med seg må rippes før nytelse (din luring)?

swans

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2006
Antall liker
2
Karma skrev:
Hei swans!

Det blir ikke aktuelt med vinyl igjen. Her er det harddisk som gjelder! Kjøper dog det meste av musikken som cd, for deretter å rippe til hd. Har i senere tid fått tak i en del av den beste musikken fra min vinylperiode. Har en lang vei å gå, da jeg hadde en skikkelig tørkeperiode i mange år m.h.t musikk-kjøp.

Nå spiller dette anlegget MUSIKK, så det er bare å stille i kø! ;D
nb. dette var en link til cd, ikke lp. ;D

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.999
Sted
Østfold
Valentino skrev:
Karma skrev:

Mer seriøst: Har du noe sølvplatedrev koplet til preampen, eller er det kun skvisboksen? Er greia at alt gjester har med seg må rippes før nytelse (din luring)?
Det står en Yamaha CD-spiller i oppsettet også. Jeg har bedt spesielt om det for å kunne raskt sette på plater jeg selv kjenner.

Noe "100% ferdig" eksisterer knapt i et oppsett som dette.

For det første har jeg (som stiller inn galskapen) ikke ennå fått gått gjennom reportoaret så fullstendig som jeg føler er nødvendig.

For det andre har jeg ikke fått distansert meg for så å komme tilbake og høre om inntrykkene fortsatt "sitter". Det er selvsagt også viktig, eller snarere, viktigst, at all justeringen er i tråd med Karma sine preferanser og ønsker over tid, og det tar selvsagt litt tid for ham også å tilpasse seg endringer i klangsignaturen og avgjøre om enkeltendringer er til det bedre eller ikke. Vi tar nok en liten "session" til før Stig og co skal lytte til helgen.

For det tredje, som jeg også nevnte for Karma, det bor ytterligere potensiale i et slikt system om man etter hvert kan skreddersy softwaren til de tekniske løsningene enda mer enn hva som er gjort i systemer som finnes i dag (for eksempel DEQX), men det ligger et godt stykke frem i tid. Jeg mener ikke med dette at systemet er halvveis, jeg mener mer at spesielt hybrid dipolløsningen åpner for videre utviklingspotensial, samtidig som jeg har en del tanker om romkorreksjon som jeg blant annet har luftet for Bx.

Når alt dette er sagt så vil jeg si at anlegget har gått over fra utviklingsmodus til bruksmodus om det besvarer spørsmålet ditt Greven?

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Snickers-is skrev:
Når alt dette er sagt så vil jeg si at anlegget har gått over fra utviklingsmodus til bruksmodus om det besvarer spørsmålet ditt Greven?
Jepp! ...men ikke om det kommer en featureartikkel ett eller annet sted. :)

Synes tanken bak høres utrolig spennende ut og skulle gjerne hørt et slikt system en gang. Håper også at et blad som Fidelity også har interesse av å følge opp lokale utviklere/produsenter som satser så friskt!

B

Back_Door

Gjest
Valentino skrev:
Karma skrev:

Viser til svaret fra Snickers.
Cd-spilleren er koblet digitalt opp mot deqx, og fungerer utmerket som et rent drivverk.
Etter å ha tenkt meg litt om, ser jeg du har et poeng. Kanskje jeg bør fjerne cd-spilleren igjen ? :D

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Snickers-is skrev:
Valentino skrev:
Karma skrev:

Det står en Yamaha CD-spiller i oppsettet også. Jeg har bedt spesielt om det for å kunne raskt sette på plater jeg selv kjenner.

Noe "100% ferdig" eksisterer knapt i et oppsett som dette.

For det første har jeg (som stiller inn galskapen) ikke ennå fått gått gjennom reportoaret så fullstendig som jeg føler er nødvendig.

For det andre har jeg ikke fått distansert meg for så å komme tilbake og høre om inntrykkene fortsatt "sitter". Det er selvsagt også viktig, eller snarere, viktigst, at all justeringen er i tråd med Karma sine preferanser og ønsker over tid, og det tar selvsagt litt tid for ham også å tilpasse seg endringer i klangsignaturen og avgjøre om enkeltendringer er til det bedre eller ikke. Vi tar nok en liten "session" til før Stig og co skal lytte til helgen.

For det tredje, som jeg også nevnte for Karma, det bor ytterligere potensiale i et slikt system om man etter hvert kan skreddersy softwaren til de tekniske løsningene enda mer enn hva som er gjort i systemer som finnes i dag (for eksempel DEQX), men det ligger et godt stykke frem i tid. Jeg mener ikke med dette at systemet er halvveis, jeg mener mer at spesielt hybrid dipolløsningen åpner for videre utviklingspotensial, samtidig som jeg har en del tanker om romkorreksjon som jeg blant annet har luftet for Bx.

Dette høres bra ut, hilsen co ;D

PK

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Hvilke orden filter brukes i Gaia?
Kan vi få se noen målinger i lytteposisjon , både ukorrigert og korrigert?

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.999
Sted
Østfold
Innenfor 1-2 oktaver er de i all hovedsak 1. ordens.

Målinger uten korreksjon vil vise noe særdeles lite interessant, en frekvenskurve som varierer med mer enn 10dB.

Målinger med korreksjon har jeg ikke. Årsaken er at korreksjon er basert på så mange målinger at det ikke finnes en enkeltstående måling som er representativ for resultatet.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
127
Karma skrev:
Valentino skrev:
Karma skrev:

Viser til svaret fra Snickers.
Cd-spilleren er koblet digitalt opp mot deqx, og fungerer utmerket som et rent drivverk.
Etter å ha tenkt meg litt om, ser jeg du har et poeng. Kanskje jeg bør fjerne cd-spilleren igjen ? :D
Hepp...

Sound Devices 7-serien med f.eks Compact Flash drive/Eller Firewire HD (Eller en mac eller en pc, man bruker Wave agent..)). Takler oppat mot 2TB ... (Dette gir en mulighet for ca 42 tusen spor... det skulle holde)
Det er digital avspillern sin vøtt...
Wilson Audio Specialties bruker slike under demoer og oppsett av gromsaker.
Vi kan jo legge til at disse kan godt kobles til en ekstern word clock om man vil det.. Blir så bra atte!
--------------------------------
File Types, Playback and Record:
WAV, mono or polyphonic; MP2/MP3 @ 64, 96, 128, 240, or 320 kb/s stereo; FLAC mono and poly
---------------------------------------------------------------------------------------------

mvh

Topp Bunn