Dæven her skjedde det saker på tampen av fjoråret!!
Må innrømme at jeg ikke klarer å se hvorfor dette ble til noen sak?
RS kommer med sine vanlige påstander om feit SC sine fordeler og evner til å forbedre lyden fra komponenter og høyttalere.
Dette må da for Midgard nærmest være sidestilt med tullprat?
(Andre av oss som tror på kabelforskjeller, digitale drivverk, rack og alskens remedier kan i hvert fall være med på at det er forskjeller)
Siden Midgard er din leverandør av et skreddersydd spesialsystem, og denne leverandøren har levert kabler med tilstrekkelige tekniske parametre til å vise anlegget fra sin aller beste side, hvorfor i det hele tatt starte en diskusjon om at det kan være interessant å se på (høre på) andre kabler i oppsettet? Når man viser sånn tillit til en person/et firma så vil jeg tro man stoler fullt og helt på at alle aspekter blir hensyntatt i oppsettet? Inkludert den leverandørens meninger om hvilke kabler som er optimale i oppsettet?
Du har jo tidligere avvist mine ønsker om å besøke deg med at jeg er ute etter å ta Snickers og ikke vil fortelle om at anlegget låter bra uansett hva jeg måtte høre? (Dette er fortsatt å ta feil, sånn er jeg ikke som person.)
Hvordan skal det virke for RS at to personer som er dedikert til målbare effekter og blindtestverifiserbare påstander skal komme på besøk for å lytte på hans livsverk og kabelforskjeller? Det må jo være lov til, fra RS side, å være litt skeptisk?
Jeg må inrømme at det høres litt trist ut at besøkende fortsatt omtaler Gaia som et oppsett med potensiale, og ikke som et helt spesielt oppsett som er herlig, deilig og en opplevelse å høre musikk på.
Dog er det andre som mente det var glimrende da det ikke engang var i nærheten av dagens prestasjoner?
Litt av poenget her er vel at det er forskjellige preferanser ute og går, og at en lyttetest utført av Snickers og Karma hos RS ikke nødvendigvis ville bevise eller avkrefte noen teorier?
Dette utslitte "best" ødelegger mer enn det lærer folk noe, derfor setter jeg pris på alle beskrivende erfaringer fra Gaia og andre anlegg generelt. Å høre om en cdspiller som baker livskiten av en annen er like interessant som å se gresset gro, men hvis noen kan fortelle meg hvordan Gaia oppleves med styrker og prioriteringer så er det positivt!
Selv om julen i dette øyeblikk vaskes ut av huset (her er det bare lysene som venter på at jeg skal fjerne dem fra treet, ikke mye trettende dag her nei...) så les dette med julestemning er dere snille?
Mvh
Rolf