Snickers-is
Bransjeaktør
Men hvor mye kan det være å gå på når vi ikke klarte for vårt bare liv å høre forskjell på Linn og SB digitalt inn på DAC-en til tross for at SB sin digitalutgang er dømt nord og ned av ganske mange.
Snickers-is skrev:Men hvor mye kan det være å gå på når vi ikke klarte for vårt bare liv å høre forskjell på Linn og SB digitalt inn på DAC-en til tross for at SB sin digitalutgang er dømt nord og ned av ganske mange.
Jeg har LP-en!Karma skrev:[Vel, for å lære deg litt musikkhistorie fra 1973 (du var jo ikke en gang påtenkt da..):
"Product Description
First Time On Cd. This Critically Acclaimed Debut Album Is Impressive From Start To Finish, and A Veritable Catalogue of Bass Guitar Technique. Ron Aspery's Funky Sax and Flute Work Leaves The Bottom End Completely Open To The Bass Guitar, and ColinHodgkinson's Use of Strummed Chords Is Beautifully Backed By His Bandmates. "
Jeg velger å tolke det som en spøk...R.Solhaug skrev:Tja, hvilken kabel brukte dere?Snickers-is skrev:Men hvor mye kan det være å gå på når vi ikke klarte for vårt bare liv å høre forskjell på Linn og SB digitalt inn på DAC-en til tross for at SB sin digitalutgang er dømt nord og ned av ganske mange.
Mvh. RS
Jeg ogsåerato skrev:Jeg har LP-en!Karma skrev:[Vel, for å lære deg litt musikkhistorie fra 1973 (du var jo ikke en gang påtenkt da..):
"Product Description
First Time On Cd. This Critically Acclaimed Debut Album Is Impressive From Start To Finish, and A Veritable Catalogue of Bass Guitar Technique. Ron Aspery's Funky Sax and Flute Work Leaves The Bottom End Completely Open To The Bass Guitar, and ColinHodgkinson's Use of Strummed Chords Is Beautifully Backed By His Bandmates. "
Leser tråden for første gang, og med interesse.
Nettopp. Men det var det ikke.Snickers-is skrev:Jeg velger å tolke det som en spøk...R.Solhaug skrev:Tja, hvilken kabel brukte dere?Snickers-is skrev:Men hvor mye kan det være å gå på når vi ikke klarte for vårt bare liv å høre forskjell på Linn og SB digitalt inn på DAC-en til tross for at SB sin digitalutgang er dømt nord og ned av ganske mange.
Mvh. RS
En Vivancokabel koster vel ikke all verden :Snickers-is skrev:Jeg tviler på Karma vil stille seg negativ til om du bringer en "forsvarlig" kilde og digitalkabel for test mot eksisterende kilde, så kan sikkert Karma rippe testmusikken din slik at det 100% sikkert stammer fra samme master.
Selv synes jeg det ville vært helt topp om man kunne forbedre lyden ved å legge uante summer i kilde/kabler, eller ved å modde eksisterende kilde, men foreløpig venter jeg med å sprette sjampisen.
Snickers-is skrev:Jeg tviler på Karma vil stille seg negativ til om du bringer en "forsvarlig" kilde og digitalkabel for test mot eksisterende kilde, så kan sikkert Karma rippe testmusikken din slik at det 100% sikkert stammer fra samme master.
Selv synes jeg det ville vært helt topp om man kunne forbedre lyden ved å legge uante summer i kilde/kabler, eller ved å modde eksisterende kilde, men foreløpig venter jeg med å sprette sjampisen.
Du har en del påstander og meninger om hvordan oppnå best mulig lyd, som vekker både undring og forbauselse i miljøet. På mange måter opptrer du som en outsider i forhold til de fleste andre. En bås for deg selv kan man kanskje si. Du taler både tradisjonelle kabeltilhengere og målemenn midt i mot.R.Solhaug skrev:Snickers-is skrev:Jeg tviler på Karma vil stille seg negativ til om du bringer en "forsvarlig" kilde og digitalkabel for test mot eksisterende kilde, så kan sikkert Karma rippe testmusikken din slik at det 100% sikkert stammer fra samme master.
Det her er ditt prestisjeprosjekt og utstillingsvindu Snickers, du er kokken og må selv velge ut råvarene. Men siden jeg har kokkelert litt sjøl og vet TTT har jeg forsøkt å gi deg et par tips. Hører jo at det er et stykke igjen.
Da jeg sto på med mitt prosjekt så jeg det som en del av jobben å lytte meg fram til bl.a referansekabler. Dette er detaljer du har vagt å ignorere da du hevder å kunne kompensere digitalt. Til og med strømtap via lange tynne høyttalerkabler til bassene hevder du å kunne kompensere digitalt. Deg om det.
Mvh. RS
Ganske riktig, bortsett fra at "teoriene mine" er velkjent fysikk. Spør du Nelson Pass vil han svare det samme, bare uten å ta med at det skal være massivt. Slenger med en link:Karma skrev:Du har en del påstander og meninger om hvordan oppnå best mulig lyd, som vekker både undring og forbauselse i miljøet. På mange måter opptrer du som en outsider i forhold til de fleste andre. En bås for deg selv kan man kanskje si. Du taler både tradisjonelle kabeltilhengere og målemenn midt i mot.
Så langt jeg har oppfattet, bygger du på teorier som det ikke finnes dekning for innen anvendt og akseptert vitenskap når det gjelder hørbar effekt på lydgjengivelse. Slik sett kan man hevde at du har oppfunnet din egen vitenskap. Samtidig kan du på ingen måte settes i bås sammen med de som populært kalles "subjektivister" på dette forum heller.
Nå tar du av litt; jeg anslo at om dere skulle forsøke å eliminere dynamikktap via høyttalerkabling måtte kvadratet opp i ca.10mm. Mitt forslag var dog å eliminere tapet ved å flytte effektmodulene inntil høyttalerne. Det er nok også en smule overdrevet å hevde jeg bruker kobberskinner; fet PFSP gjør dog samme nytta.Ditt viktigste budskap er strømbaners avhengighet av solid kjerne og svært store dimensjoner. Du har overfor meg snakket om 30 mm2 solid kjerne kabler, eller direkte kobling mellom effekt og bass. Selv bruker du kobberskinner. Dine påstander om effekten av dette kan ikke dokumenteres i hverken målinger eller vitenskap.
Ditt eget anlegg kan og vil du ikke presentere, grunnet plasseringsmessige omstendigheter. Hvordan skal man da få tillit til virkningen av dine påstander, når det er umulig å få dem presentert? Jeg er åpen for alt, bare det er hørbart. Jeg har selv intet faglig grunnlag til å bestride det du sier. Jeg skulle dog svært gjerne fått hørt effekten av det ved direkte sammenligninger, før jeg vil tro at det er reelt. Spesielt så lenge du er så pass alene i miljøet om disse teorier og påstander. Alle kan jo påstå både det ene og andre, men "The proof is in the pudding".
Du sier at du har selv et anlegg som beviser effekten. Da er det jo et stort problem når det ikke kan presenteres for andre enn deg selv?
Jeg har ikke selv medvirket til de tekniske løsninger i mitt anlegg. Jeg er kun opptatt av å få alt så bra som mulig til overkommelig pris i forhold til min egen betalingsevne.
Dette er ikke ment som et negativt innlegg.
Det er ikke særlig matnyttig å diskutere om du på forhånd har bestemt deg for hvordan prosessen med valg av kabler er gått til.R.Solhaug skrev:Du regner deg bort Snickers. Hadde det vært så vanskelig å prøvd?
Det at ditt oppsett er perfekt er ditt eget utsagn. Det var også du som var inne på hvor mye som gjenstår og hvor det siste lille kan hentes ut. Selv mener jeg å ha dokumentert temmelig fyldig en rekke ganger hvor det vil være mest å hente videre. Jeg har også demonstrert det i praksis, og det var ikke akkurat kabelbytte.R.Solhaug skrev:Hvor godt mitt anlegg evt. spiller er et sidespor, referansen må være virkeligheten eller så nær vi kommer den. Det er det siste lille ekstra som utgjør forskjellen ???
Det er ofte slik på hifisentralen et de som "skriker" mest også blir mest hørt. Særling når de viktigste bidragsyterene blir passive i diskusjonen!Karma skrev:Du har en del påstander og meninger om hvordan oppnå best mulig lyd, som vekker både undring og forbauselse i miljøet. På mange måter opptrer du som en outsider i forhold til de fleste andre. En bås for deg selv kan man kanskje si. Du taler både tradisjonelle kabeltilhengere og målemenn midt i mot.R.Solhaug skrev:Snickers-is skrev:Jeg tviler på Karma vil stille seg negativ til om du bringer en "forsvarlig" kilde og digitalkabel for test mot eksisterende kilde, så kan sikkert Karma rippe testmusikken din slik at det 100% sikkert stammer fra samme master.
Det her er ditt prestisjeprosjekt og utstillingsvindu Snickers, du er kokken og må selv velge ut råvarene. Men siden jeg har kokkelert litt sjøl og vet TTT har jeg forsøkt å gi deg et par tips. Hører jo at det er et stykke igjen.
Da jeg sto på med mitt prosjekt så jeg det som en del av jobben å lytte meg fram til bl.a referansekabler. Dette er detaljer du har vagt å ignorere da du hevder å kunne kompensere digitalt. Til og med strømtap via lange tynne høyttalerkabler til bassene hevder du å kunne kompensere digitalt. Deg om det.
Mvh. RS
Så langt jeg har oppfattet, bygger du på teorier som det ikke finnes dekning for innen anvendt og akseptert vitenskap når det gjelder hørbar effekt på lydgjengivelse.
Hvilke produkterGeneral8 skrev:@Solhaug:
Hvorfor er ikke dine produkter i div butikker her i landet?
Mvh
Ok.. Du skjønner hva jeg mener. Dine neste perfekte høttalere.R.Solhaug skrev:Hvilke produkterGeneral8 skrev:@Solhaug:
Mvh
Mvh. RS
Klapp igjen. Aner du hvor mye kapital en må ha i ryggen for å kunne satse på et såpass kostbart og smalt produkt uten et kjent merkenavn :General8 skrev:Ok.. Du skjønner hva jeg mener. Dine neste perfekte høttalere.R.Solhaug skrev:Hvilke produkterGeneral8 skrev:@Solhaug:
Mvh
Mvh. RS
Hvis du har skutt gullfuglen, er det for meg et stort mysterium at du ikke vil tjene penger og ære på det.
Mvh
Hørte Gaia på Hortenmessen. Nei, dette er ikke så rart! Hvorfor skulle det vært det? Vi har forskjellige ønsker og prefferanser på hvordan musikk skal låte! Noen liker rør, andre transistor, noen lå, andre cd, noen analogt delt, andre digitalt delt. (Noen før og andre etter eforforsterker) og jeg har enda ikke opplevd et klasse-d oppsett passer mine prefferanser..General8 skrev:@John Harald:
Hvis dette anlegget til Solhaug låter så bra er det litt rart at Karma og isen ikke kan få høre på det, ikkesant??
Jeg har selv et anlegg jeg liker godt, og min dør står åpen for alle som vil høre.
Når hørte du Gaia?
Mvh
En "spøk"? Den ga i alle fall masse musikkglede og den kvinnlige eieren var fornøydR.Solhaug skrev:Takk for støtten John Harald! Nå er nok ikke Karmas karakteristikk av meg ondt ment, han bare oppsummerer sitt intrykk av meg, nokså korrekt. Jeg taler Roma midt imot, og siden det ikke er mange her med tilsvarende kunnskap blir det endel flåsete kommentarer.
Den tre-veisen var en "spøk" jeg avstemte i løpet av 17 minutter for å demonstrere for en kompis hvordan Niels Nørbys HF-275 burde vært gjort ;D
Mvh. RS
Det du hørte på Hortenmessa er ganske langt fra hva dette anlegget presterer nå.John_Harald skrev:Hørte Gaia på Hortenmessen. Nei, dette er ikke så rart! Hvorfor skulle det vært det? Vi har forskjellige ønsker og prefferanser på hvordan musikk skal låte! Noen liker rør, andre transistor, noen lå, andre cd, noen analogt delt, andre digitalt delt. (Noen før og andre etter eforforsterker) og jeg har enda ikke opplevd et klasse-d oppsett passer mine prefferanser..General8 skrev:@John Harald:
Hvis dette anlegget til Solhaug låter så bra er det litt rart at Karma og isen ikke kan få høre på det, ikkesant??
Jeg har selv et anlegg jeg liker godt, og min dør står åpen for alle som vil høre.
Når hørte du Gaia?
Mvh
Var i går på en fire! -timers jazzkonsert