BALUBAS KRYPT - THE TWILIGHT ZONE

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gir disse jentene som vidarje anbefalte en lytt, og dette liker jeg godt. Annerledes enn den highlife-musikken jeg vanligvis forbinder med den delen av Afrika. Her er det mange flere påvirkninger å spore, med klare spor av slekt til flere kontinenter samtidig. Du har den vanlige koblingen mellom vestafrikansk musikk og karibisk musikk, du har det vestafrikanske som grunnfjell, og europeisk kultur krydrer resultatet. Dette er noe helt særegent i sin region når det kommer til blanding av uttrykk, føler jeg.

Takk for tipset, vidarje. O0

hijas delsol kchaba.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ferdig med jentene fra vest, de falt i smak og kommer til å bli spilt igjen. Tilbake til mitt kjære øst. Jeg bare fikk en kraftig trang til å høre litt klassisk Bebe Cool fra den tiden jeg traff ham. Han var virkelig en av de tøffeste gutta i gata med låten Awete. Videoen gir meg også gode minner fra klubbkulturen i Uganda. :cool:

Jeg vil også høre litt av José Chameleone. Jamila er en av hans store hits fra første halvdel av totusentallet, og tar opp det alvorlige temaet familievold, et tema han flere ganger har adressert. Et glimrende eksempel på hvordan ugandisk pop ikke er fremmed for å ta opp kontroversielle spørsmål i samfunnet.

Til slutt en litt happy låt som var min sønns favorittlåt lenge etter at vi forlot Kampala. Kipepeo er swahili og betyr sommerfugl.

Enjoy! O0

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det også, ja. :cool: Og egentlig passende for tiden på døgnet, men jeg har vært litt på liedere i kveld og vil enda lenger tilbake i tid nå, til Dorothee Mields innspilling av Henry Purcell: Love Songs.

mields purcell love.jpg

Edit: Glemte at den har ei lenke til Tidal.

Sist redigert:

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Men Wendy James var den mest sexy baben på stjernehimmelen på slutten av åttitallet. Jeg og en musikerkompis drømte om å caste ei av de sexy skreppene på Café Opera for å danne et lokalt Transvision Vamp, men det ble med drømmene. Og Wendy selv, som i likhet med Janet Jackson er født samme år som meg, forble den uoppnåelige dama som vi alle ville ha. :D
    Transvision Vamp var råtøft en periode, men desidert tøffeste sangen var IMO Velveteen fra platen med samme navn, lang of tøff 8)

Edit: Gratulerer med egen tråd forresten :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Burde vært i seng allerede, men har tatt meg tid til å finne fram min favorittinnspilling av Dido & Aeneas på CD. Det bør ikke komme som noen stor overraskelse for de som kjenner meg at det er Les Arts Florissants under ledelse av William Christie. Hans glade franske bande spilte inn samme verk tidlig på åttitallet, også en fantastisk innspilling. Har dessverre bare funnet deler av den på en samle-CD fra Harmonia Mundi som het Prelude Baroque: Henry Purcell. Derfor blir denne, med Veronique Gens som Dido og Nathan Berg som Aeneas som får æren av å være min favoritt. Og det er ingen dårlig favoritt.

Jessye Normans dramatiske versjon kan jeg spare meg for, bare så det er nevnt. Men jeg må finne den Prelude Baroque-disken og få sjekket utgivelsesnummer på den innspillingen fra åttitallet jeg liker men ikke husker helt detaljene rundt. Den må nesten være fra åttitallet for serien jeg har den i kom ut i 1991. Kanskje det er noen av dere som har noen opplysninger, eller kanskje til og med har den?

Selv om jeg spiller fra CD selv så skal dere selvsagt få ei lenke til Tidal. Og til og med Spotify gadd jeg rote fram. :)

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nattamusikken i krypten i natt kom egentlig som en påminnelse i en annen anleggstråd, men akkurat nå husker jeg ikke hvilken. Uansett så takker jeg for å bli minnet på dette innflydelsesrike albumet. Akkurat passe nå, rett før sengetid. Er jo ikke mørkeredd heller. :cool:

This-mortal-coil-e.jpg

This Mortal Coil finnes på strømmetjenester, inkludert It'll End In Tears.

Edit: Det var Gismo som brakte den opp.

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Endelig er dagens dont over, og jeg spiller et tips jorwed kom med i en av sine tråder. Caves nye Skeleton Tree er akkurat passe rolig til å varme opp rørene mens jeg mekker noe kaffe. Liker godt Cave jeg, har fulgt med ham med et øye siden Birthday Party-dagene. :cool:

Packshot1-768x768.jpeg

Mørkt og dystert med lite muntre temaer, så jeg skjønner at Auditor og eventuelle andre ikke liker det så godt. Men i en krypt der The Cryptkeeper er sjef passer det selvsagt som hånd i hanske. :rolleyes:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.624
    Latinamerika teller ca. 500 millioner innbyggere. Det er mye musikk, det!:)

Synes at det er litt trasig at nesten all musikk her på HFS er enten europeisk eller nordamerikansk. Det ligger hele musikkuniverser der ute, som nesten blir fullstendig ignorert. Ikke minst gjelder dette latinamerikansk musikk. Spekteret her er enormt, og musikken er ofte lettere tilgjengelig enn f. eks. asiatiske toner.

Mvh

Må heller ikke glemme afrikansk musikk.

U

utgatt25555

Gjest
    Tar en tur innom krypten igjen og hva finner jeg, jo søte små Japanske synge damer litt tidligere i tråden.....har en fotograf kompis som er i Japan sånn ca hvert år, på konserter og annet skoj, fikk disse tipsene av ham :cool: spes den første synes jeg er dritkul og imponerende, sjekk ut trommisen...

mvh

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Youssou N'Dour og Miriam Makeba er velkjente for meg, men de japanske tipsene får jeg ta for meg senere. Nå snurres Ellas sangbøker igjen mens det slurpes litt kaffe. :) Har forresten fått beskjed om at vinylsnurre begynner å nærme seg litt kjappere enn jeg trodde, så jeg får få litt fart i ræva jeg også. :D

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.624
    Youssou N'Dour og Miriam Makeba er velkjente for meg, men de japanske tipsene får jeg ta for meg senere. Nå snurres Ellas sangbøker igjen mens det slurpes litt kaffe. :) Har forresten fått beskjed om at vinylsnurre begynner å nærme seg litt kjappere enn jeg trodde, så jeg får få litt fart i ræva jeg også. :D
    He-he, trodde ikke noe annet, men kan være greit å opplyse andre om utmerkede artister fra det Afrikanske kontinent.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.525
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Ble inspirert til å høre på Dido & Aenaes med William Christie & co her nå. Pløyde like godt gjennom Rene Jabobs også - en annen av mine fire innspillinger av verket.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    He-he, trodde ikke noe annet, men kan være greit å opplyse andre om utmerkede artister fra det Afrikanske kontinent.
    N'Dour og Salif Keita er vel de aller største som har kommet ut av Afrika, med Hugh Masekela som et sidespor fra sør. Rytmegitaristen til sistnevnte anno sent sytti til ut på åttitallet bor forresten i Oslo. Min favoritt Ali Farka Tourré befinner nok seg i en divisjon lavere enn de gutta rent kommersielt på verdensbasis. :cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg gjør som musicus og tar meg en Sylvian-ferie fra virkeligheten. Ikke storparten av diskografien, men jeg starter i alle fall med et album jeg gav svært god omtale det kom ut i 1986, Gone To Earth. Istedenfor å gå i hyllene for å finne den originale CD-en som nå er over 30 år gir jeg remasteren som ligger på Tidal en sjanse. Høres greit ut, men så har jeg ikke hørt originalen på denne riggen enda. Det høres ut som om jeg kommer til å sjekke det snarest. :cool:

david_sylvian_gone_to_earth.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt et par raptuser med mer rytmisk upbeat musikk etter andres forslag, og mitt eget forgodtbefinnende. På tide å finne en form for ro igjen. Fant ikke CD-en av Mischa Maisky og Daria Horova som spiller sanger av Schubert uten ord så kjapt som jeg ønsket å høre den, men heldigvis finnes den også på Tidal så jeg får ty til nest beste alternativ i krypten pt, altså streaming.

Jeg leser og hører ofte at utøvere grynter eller lager andre merkelige lyder mens de spiller, vi kjenner alle til slike artister og innspillinger. Men aldri før har det vært så tydelig for meg at Maisky tilsynelatende snorker, også i litt mer heftige partier. Ikke at det plager meg noe særlig, hans erstatning for stemme med sin cello er både virtuos og høyst våken, og Horovas grunnlag for hans cellosang er upåklagelig. Virkelig ei deilig plate å slappe av til.

maisky songs without words.jpg

Finnes sikkert på andre strømmetjenester også. Btw, kanskje det er Horova som snorker? Stereoperspektivet er litt usikkert å tyde i så måte, men det kan hende at snorkingen befinner seg for langt til side for celloen til at det kan være ham.

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.310
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Ser frem til helgen, da skal jeg spille igjennom mye av disse tipsene du kommer med. Mye nytt for meg :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ser frem til helgen, da skal jeg spille igjennom mye av disse tipsene du kommer med. Mye nytt for meg :)
    Jeg prøver å stort sett holde meg til innspillinger som også finnes på strømmetjenester nå i starten av det å ha en egen tråd, slik at jeg i enda større grad kan dele mine inntrykk fra krypten slik den står nå. Det er jo en periode med store omskiftinger, som for deg, så det er kjekt hvis de som leser det forstår hva jeg skriver om uten å måtte ha platene fysisk i hyllen for å sjekke det samme jeg hører på til enhver tid. Men noen ganger må jeg jo trå til med noe som er mer sjelden.

Kjekt at du (og noen andre) finner inspirasjon i min ydmyke tråd. Tolk det nest siste ordet som dere vil. ;)

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.310
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Ferdig tolket, dertil vurdert til ingen kommentar... ;)

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.310
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Men det er veldig lett å bare spille seg igjennom det gode gamle når det skal spilles noe, da er det fantastisk med sånt giv i en tråd som kan sette igang lysten til å finne "ny" musikk :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg får mye god inspirasjon fra andre her på forumet, både musikk jeg kjenner godt men ikke har hørt på en stund og helt ukjente utgivelser. Det er tross alt det som er velsignelsen med forumet, i tillegg til den uvurderlige hjelpen jeg har fått fra enkelte framstående medlemmer til å finne fram til akkurat de produktene som har brakt meg nærmere målet uten å måtte gå en omvei. :rolleyes:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Norsk samtidsmusikk fra vår levetid (de fleste av oss i alle fall) er sjelden omtalt på HFS. Under leting etter noen messer av Haydn dukket denne sølvplaten opp med de komplette verkene for fiolin av Arne Nordheim. På fiolin finne vi Peter Herresthal, og orkesteret er Stavanger Symfoniorkester under ledelse av Eivind Aadland.

nordheim komplett fiolinmusikk.jpg

Spiller fra sølvplate, men den finnes også på Tidal. Og på Spotify

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.999
    Torget vurderinger
    23
    Har ikke hørt mye av Nordheim - og siste gangen lå jeg kvalm i tre dager etterpå..:( Må ha vært noe syrebaserte greier fra sekstitallet, totalt disharmonisk.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Jeg likte tidvis Nordheims musikk. Han var en einstøing, sannsynligvis mer dét og bodde de siste årene virkelig i en krypt. Vant konkurransen om pausesignal for NRK i 1969. Fæle saker som har ødelagt mang en hjerne. Har man hørt drittet én gang, så er det umulig å få fjernet. Irreversibelt.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.003
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Har ikke hørt mye av Nordheim - og siste gangen lå jeg kvalm i tre dager etterpå..:( Må ha vært noe syrebaserte greier fra sekstitallet, totalt disharmonisk.
    Jeg beklager å innrømme at jeg er helt enig. Og gudene skal vite at jeg har prøvd!
    Jeg har den CDen, baluba, og spiller ikke den igjen. Norheim har ikke følelser og opplevelser som tilhører min verden.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.999
    Torget vurderinger
    23
    Kanskje det hjelper å dra en stripe først...... men jeg er redd det trengs flere enn det er på en middels stor strekkode!

Nå skal jeg jamen sjekke om det finnes noe youtube greier.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg beklager å innrømme at jeg er helt enig. Og gudene skal vite at jeg har prøvd!
    Jeg har den CDen, baluba, og spiller ikke den igjen. Norheim har ikke følelser og opplevelser som tilhører min verden.
    Jeg er vel litt mer skrudd og komplisert, da. For meg treffer han godt med fiolinmusikken sin. Akkurat som Penderecki treffer meg midt i. Det blir nok litt voldsomt til tider, men det er partier som er så spennende innimellom at jeg til stadighet trekker den fram. Men noe mer i den retningen blir det ikke i natt. I morgen skal jeg finne fra Rolf Wallins Manyworlds, noe av det mest spennende og vakre som har kommet av norsk samtidsmusikk.

Jeg må innrømme at selv om jeg har en liten svakhet for Nordheim så setter jeg større pris på de av Wallins bidrag til samtidsmusikken som jeg har hørt. Og så er han slik en hyggelig kar som fortsatt er i live, sånn at det er fullt mulig å slå av en prat med ham fra tid til annen. Anbefaler å sjekke ut ManyWorlds, finnes på både Tidal og Spotify. Og sølvskive, som jeg skal spille i morgen.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    På tide å avslutte denne dagen. Å trekke den for langt sist natt fikk jeg svi for i dag. Men kom meg gjennom mine plikter før jeg litt senere enn vanlig fikk nyte musikk i krypten. Det skal helst ikke gjenta seg i natt og morgen. Passende innsovningsmusikk i natt er Etta James store comeback med klassikeren At Last i 1961. La nattens anbefaling krydres med en filmanbefaling. De fleste av dere har nok sett den allerede, men hvis ikke så sjekk opp filmen Cadillac Records. Den handler med litt kunstnerisk frihet om Chess, selskapet dette flotte albumet kom ut på.

Finnes på strømmetjenester.

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Tar en tur innom krypten igjen og hva finner jeg, jo søte små Japanske synge damer litt tidligere i tråden.....har en fotograf kompis som er i Japan sånn ca hvert år, på konserter og annet skoj, fikk disse tipsene av ham :cool: spes den første synes jeg er dritkul og imponerende, sjekk ut trommisen...

mvh
    Hadde aldri trodd at noen skulle komme til å poste Nisennenmondai her på HFS. Elsker det bandet!

Og det verste er at Band-Maid faktisk ikke er så ille heller, for standard melo-metall å være. Japanerne vet å gjøre ting skikkelig.

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.850
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Her er noe lettere samtidsmusikk som jeg setter stor pris på:
    81-p+juo18L__SL1500_.jpg

hqdefault.jpg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.764
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    På tide å avslutte denne dagen. Å trekke den for langt sist natt fikk jeg svi for i dag. Men kom meg gjennom mine plikter før jeg litt senere enn vanlig fikk nyte musikk i krypten. Det skal helst ikke gjenta seg i natt og morgen. Passende innsovningsmusikk i natt er Etta James store comeback med klassikeren At Last i 1961. La nattens anbefaling krydres med en filmanbefaling. De fleste av dere har nok sett den allerede, men hvis ikke så sjekk opp filmen Cadillac Records. Den handler med litt kunstnerisk frihet om Chess, selskapet dette flotte albumet kom ut på.

Etta James skulle egentlig vært rangert helt der oppe med f.eks. Aretha Franklin. At hun ikke fikk et større publikum enn hun fikk, synes jeg er blodig urettferdig.

Mvh

U

utgatt25555

Gjest

mvh
    Hadde aldri trodd at noen skulle komme til å poste Nisennenmondai her på HFS. Elsker det bandet!

Og det verste er at Band-Maid faktisk ikke er så ille heller, for standard melo-metall å være. Japanerne vet å gjøre ting skikkelig.
    Jo jeg har også sansen for de damene i Nisennenmondai, nu for tiden har kompisen som var i Japan i sommer rotet seg opp i litt Japansk 70/80 talls disco, jeg liker bedre dette :)

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.710
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Bøyer meg i hatten for din mangesidige musikkunskap, baluba. Men kjenner du, eller andre, til dette bandet?:cool:

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.840
    Sted
    oslo
    Jo jeg har også sansen for de damene i Nisennenmondai, nu for tiden har kompisen som var i Japan i sommer rotet seg opp i litt Japansk 70/80 talls disco, jeg liker bedre dette :)

mvh
    det er jo det beste man kan rote rote seg borti!
    Toshiki Kadomatsu, Tatsuro Yamashita, Masami Tsuchiya, osv,osv - er så masse gull å grave frem fra den kanten!

Snurrer fakisk litt Tatsuro selv nå på formiddagen (selv om denne platen ikke er helt disco) ;)
    IMG_1771.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    @ vidarje: Fløytemysteriet-klippet av Berg høres mer ut som sovjetisk ballettmusikk fra det 20de århundre ala Aram Khatsjaturjan enn samtidsmusikk fra det 21de. Jeg skal sette meg ned og høre på resten av verket senere i dag, gjerne som dessert etter jeg har spilt Wallins Manyworlds.

@ tkr: Hun vurderes og verdsettes høyt i krypten, ja.

@ musicus & bjarnetv: Japansk disco fra sytti- og åttitallet har jeg lite erfaring med. Skal sjekkes.

@ vinagunner: Next Life kjenner jeg bare av omtale, jeg har ikke spilt dem i krypten eller sett dem live.

Her startes den musikalske delen av dagen i Motown, eller mer presis underlabelen Soul.

Farewell Is A Lonely Sound ble en listetopp for ham i UK etter at det amerikanske platekjøpende publikum av en eller annen grunn hadde mistet interessen for ham. Han fikk en liten rekke hits i UK like etter. Noen år senere flyttet han faktisk til England der han hadde en fortsatt suksess, og hadde det ikke vært for samarbeidet med The Style Council rundt midten av åttitallet hadde sannsynligvis ikke jeg kjent til ham i det hele tatt.

Man kan vel si at i forhold til sin yngre bror David har han ikke satt så veldig dype spor etter seg, men personlig synes jeg musikken hans er vel verdt å låte både et og to ører til. Flere av hans låter har da også blitt covret av mer kjente artister, som Michael Jackson. Finnes på strømmetjenester, som Tidal.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Følger opp med Ruffin-kompisene i The Style Councils andre (og i mine ører beste) langspiller, Our Favorite Shop fra 1985. Synes fortsatt det holder mål i lange baner. Det var sannsynligvis litt forut for sin tid med tanke på de lunkne anmeldelsene platen mottok da den kom ut fra de fleste andre enn meg. Weller og Talbot, med fortid fra henholdsvis The Jam og Dexys Midnight Runners, traff i alle fall meg midt i hjertet med sin eurosoul. :cool:

style_council-our_favourite_shop-front.jpg

Edit: gadd å lete opp Tidal-lenke likevel. Og når jeg først er i det hjelpsomme hjørnet finner jeg Spotify også.

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.850
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Den hørtes spennende ut, ser også at Hakan Hardenberger er solist:) Her er en favoritt med han:
    R-7268815-1437629661-8416_jpeg.jpg

Fløytekonserten er godt egnet som dessert etter tyngre saker:)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fin blanding, der. Den Hardenberger-platen skal jeg finne fram til på Tidal. Ligger jo en del av ham der. Denne har jeg lyttet endel til (Tidal-lenke). Til opplysning var Rolf Wallin selv trompetist før han ble komponist, og du har garantert hørt ham spille. Det var nemlig han som spilte trompet for Holy Toy, blant annet.

U

utgatt25555

Gjest
    Følger opp med Ruffin-kompisene i The Style Councils andre (og i mine ører beste) langspiller, Our Favorite Shop fra 1985. Synes fortsatt det holder mål i lange baner. Det var sannsynligvis litt forut for sin tid med tanke på de lunkne anmeldelsene platen mottok da den kom ut fra de fleste andre enn meg. Weller og Talbot, med fortid fra henholdsvis The Jam og Dexys Midnight Runners, traff i alle fall meg midt i hjertet med sin eurosoul. :cool:

Vis vedlegget 407177

Edit: gadd å lete opp Tidal-lenke likevel. Og når jeg først er i det hjelpsomme hjørnet finner jeg Spotify også.
    De der lytter jeg også til fortsatt, står en 2-3 skiver av dem her hjemme, begynte forøvrig dagen idag med The Jam ”In the city” :)

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn