Rune S skrev:Et annet spørsmål Jan,er det slik å forstå at desse 15" ene ikke er mulig å kjøpe for andre mer dødelige ? 8)
Nesten så det er litt fristende med om ikke annet 1 par viss de er kommersiellt tilgjengelig....
For å kunne koble alle i parallell for å få maks dempefaktor fra forsterkeren antar jeg.Nido skrev:@valg element; hvorfor 16 ohm?
Du får hive deg på gruppekjøpet:val skrev:Rune S skrev:Et annet spørsmål Jan,er det slik å forstå at desse 15" ene ikke er mulig å kjøpe for andre mer dødelige ? 8)
Nesten så det er litt fristende med om ikke annet 1 par viss de er kommersiellt tilgjengelig....
Dersom disse elementene ikke kan kjøpes, finnes det andre sikre alternativ som passer i åpen baffel og kan spille bra opp til minimum 200z?
Alt fra 10 til 18 er interessant og gjerne 16 til 32 ohm da jeg vil ha flere i søyle pr side
RojohII skrev:Du får hive deg på gruppekjøpet:val skrev:Rune S skrev:Et annet spørsmål Jan,er det slik å forstå at desse 15" ene ikke er mulig å kjøpe for andre mer dødelige ? 8)
Dersom disse elementene ikke kan kjøpes, finnes det andre sikre alternativ som passer i åpen baffel og kan spille bra opp til minimum 200z?
Alt fra 10 til 18 er interessant og gjerne 16 til 32 ohm da jeg vil ha flere i søyle pr side
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,57590.0.html
http://www.aespeakers.com/drivers.php?driver_id=32
Kjekk sak:
http://www.marchandelec.com/wm8.html
Ja, burde holde en stund i normalt stort rom.val skrev:Spennende!
4 stk av disse pr side kunne kansje blitt bra?
Hvor bred baffel bør man ha til disse?
for når du parallell-kobler mange detter impedansen som en stein og de blir vanskelig last for enkelte forsterkereNido skrev:@valg element; hvorfor 16 ohm?
Jeg bruker Beyma 21SW1600nd. Det er 21", og den er ikke helt idiotisk dyr heller hos avshop.no. Lav Q så den må ha litt EQ. Men i store nok bafler leverer den 20 Hz så prompen snur i døra...Cobra2 skrev:Kan noen komme med forslag på 21-24"(eller større) som funker i åpen baffel?
(som finnes lett tilgjengelig)
Arne K
Indeed, og en dyr en sådan. Men, hey, hvis du kjøper flere enn 10 stk. så får du avslag i pris! :Mr-T skrev:Den der er jo søren meg et baffel i seg sjøl!
Her har det virkelig skjedd ting! 10 sider bare på noen dager, med en haug av bilder også!? Halleluja ;D Det er moro å høre at du har lykkes Sluket. Du setter en slags standard nå (sammen med Mr.T). Vedder rævva mi på at det er mange som vil teste dette etterhvert (inkludert undertegnede)....pengesluk skrev:Dere må påregne jævlig leveringstid. Har fått oppgitt minimum 6 mndr. på de jeg har bestilt, og de er også kjent for å ikke akkurat speede opp prossessen. Håper å ha de her før jul.
Jo, men de store Fostex'ene skal ikke stå i samme rom som TUB'eneOblivion skrev:Da trenger vi ikke å bruke mer tid å få frem den dypeste oktaven i dipol mellombassene ? ? ? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;Dpengesluk skrev:Gjorde det i vinter. Har planlagt en kasseløsning på ca. 900 l. 17 - 30 Hz. Har hørt så mye som løfter lydbildet ved å benytte ekstreme elementer i begge frekvensytterpunkter, at da Fostex kom med revidert utgave (den forrige var mer ment til å felles inn i konstruksjoner mens den nye er beregnet på ordinær kassemontasje) så klinket jeg til. Det er ingen ting som klarer å produsere den helt spesielle "growl" helt i bunnen som en slik stor membran.
Case closed ??
900 l. høres mye ut men mål det opp - husk at elementet er 80 cm. i diameter alene - så ser du at det blir ikke så galt. 120 x 140 x 55 cm.SannaX skrev:Dette er jaggu kompromissløst kompromissløst! 900L![]()
Helsike jeg har to stk 360L kasser og de er ikke akkurat små de heller, blir jo en hel vegg dette her! De gærne har det best ;D ;D
Ikke mobbe! Da må jeg stramme inn på wiener'n ;D ;D65finger skrev:Hvor mange parasoller har du bestillt?
You wish! Endrer ingen ting det faktum at FW400 er i løypa, det har de vært siden i vinter. Nå starter produksjonen av de endelige baflene, hånd i handske med uttesting av prototypen. Leveringstid på bl.a. materialer og tegning, så dette kan gå parallelt.Oblivion skrev:"Jo" som i JA -> Case Closed -> mellombassene er ferdige ? ?pengesluk skrev:JoOblivion skrev:Da trenger vi ikke å bruke mer tid å få frem den dypeste oktaven i dipol mellombassene ? ? ? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;Dpengesluk skrev:Gjorde det i vinter. Har planlagt en kasseløsning på ca. 900 l. 17 - 30 Hz. Har hørt så mye som løfter lydbildet ved å benytte ekstreme elementer i begge frekvensytterpunkter, at da Fostex kom med revidert utgave (den forrige var mer ment til å felles inn i konstruksjoner mens den nye er beregnet på ordinær kassemontasje) så klinket jeg til. Det er ingen ting som klarer å produsere den helt spesielle "growl" helt i bunnen som en slik stor membran.
Case closed ??![]()
![]()
![]()