BASS IN YOUR PHASE mk II

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    zodiac skrev:
    Må føye meg til de som bøyer seg i støvet her. Burde bygge deg et Hiraga Monster til bassene dine. Stålkontroll i bassen og en dynamikk som jeg aldri har hørt siden. Og så er det artig å se lyset blinke i takt med musikken hvis du ikke har dedikert strømkrets.
    Spørsmål: Hva er hovedhøyttalerne her? Ser ut som noe Fertin aktig i baklade(!)horn med Fostex t925 og diverse på toppen
    Blir nesten Monty Python; de som bøyer seg istøvet for de som bøyer seg i støvet bøyer seg i støvet ;D ;D

Nei, ikke Fertin, men Fostex' ukjente toppmodell FE208ES-R og for øyeblikket T500AmkII. Har forøvrig prosjekt gående med Fertin 15" 38-EX, se "Bass in Your Phase MkI"

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    65finger skrev:
    Det er nok trøkk! du kjenner det på kroppen. Det beste systemet jeg har hørt uansett prinsipp
    Hehe... har merker etter deg i stolen enda!

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.080
    Torget vurderinger
    2
    Hva er det nu disse unge sier?

Kult, fett, rått?

Jaja noe sånt er det vel. Hadde jeg hatt disse ordene i mitt vokabular hadde jeg nok brukt de etter og ha lest her.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    BigSwifty skrev:
    65finger skrev:
    Det er nok trøkk! du kjenner det på kroppen. Det beste systemet jeg har hørt uansett prinsipp

R E S P E K T !
    Det var da svært til ordllyd da! Er ikke sikker på om det er fortjent, men la gå...

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    rolfozzy skrev:

Kult, fett, rått?

Jaja noe sånt er det vel. Hadde jeg hatt disse ordene i mitt vokabular hadde jeg nok brukt de etter og ha lest her.
    Tjäna, Rolf! Synes du skulle sadle opp Øssy og ta deg en tur snart!

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.080
    Torget vurderinger
    2
    pengesluk skrev:
    rolfozzy skrev:

Kult, fett, rått?

Tjäna, Rolf! Synes du skull sadle opp Øssy og ta deg en tur snart!
    Skulle vært artig det.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.135
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor har jeg ikke oppdaget denne tråden før nå? Den har jo alt! Cutting edge DIY, sober humor og hakkesleppinduserende skala og ambisjoner. Desitert en av årets beste og mest underholdende tråder.

Men hva var det egentlig jeg skulle si... Jo, det var snakk om CorianTM tidligere i tråden. Ville bare nevne at det visstnok er ganske varierende mekaniske egenskaper på ulike finisher og farger av Corian pga. ulike tilsetningskomponenter og ulike mengdeforhold mellom dem. Kan kanskje være nyttig å finne utav før man bygger plinth eller kabinetter av Corian.

O

Oblivion

Gjest
    coolbiz skrev:
    Hvorfor har jeg ikke oppdaget denne tråden før nå? Den har jo alt! Cutting edge DIY, sober humor og hakkesleppinduserende skala og ambisjoner. Desitert en av årets beste og mest underholdende tråder.

Men hva var det egentlig jeg skulle si... Jo, det var snakk om CorianTM tidligere i tråden. Ville bare nevne at det visstnok er ganske varierende mekaniske egenskaper på ulike finisher og farger av Corian pga. ulike tilsetningskomponenter og ulike mengdeforhold mellom dem. Kan kanskje være nyttig å finne utav før man bygger plinth eller kabinetter av Corian.
    Sort og hvit CorianTM er testet og fungerer utmerket til kabinetter, plint, wave-guider, baffel, integrert baffel/basket  ;D
    Hovedforskjellen for meg er +40% pris på sort....

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.062
    Sted
    Det som gir østfoldingene den gode utsikten...
    Torget vurderinger
    1
    Nei Sluket, vettu hva - nå er'e på tide å finne på noe annet enn dette stereogreiene du surrer med - Champions League finale på Viasat4 ;D ;D ;D

For øvrig ser det jo helt rått ut det du driver med ;)

EHED

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    pengesluk skrev:
    Kunne ikke DIY meg, Morten - du har humor håper jeg, synes jeg ser den smiley'en svelge litt anstrengt..?

Men med det bildet og etternavnet ditt så må jo dette bare bli "Rånen" heretter.
    Hadde nok ikke lagt ut akkurat det bildet, hvis jeg ikke hadde tålt en trøkk ;)

Heftig system du lager nå. Må nesten spørre om et besøk når ting er ferdig satt opp. Jeg har jo bare 8x12" selv :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    Ludo skrev:
    Nei Sluket, vettu hva - nå er'e på tide å finne på noe annet enn dette stereogreiene du surrer med - Champions League finale på Viasat4 ;D ;D ;D

For øvrig ser det jo helt rått ut det du driver med ;)
    Fotball og horer suger. Men fotball svelger ikke 8) 8) Take your pick.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    coolbiz skrev:

Corian er valgt bort i denne settingen. Det må bli aluminium p.g.a. enkelte områder som av naturlige årsaker får veldig lite gods og som kunne vært kritiske med tre, kompositt eller Corian. Selve baffelen får 50 mm. plate som utgangspunkt, bein/chassis forøvrig rustfritt stål og karbon. Fit & Finish etterstrebes i Köenigsegg-klassen.

sinep

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Antall liker
    109
    Sted
    Vallhall
    Pass på å spille musikk som slår i takt med hjerterytmen sier jeg bare :p

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.135
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Alu+carbon+rustfritt høres særdeles lekkert ut. Gleder meg allerede til bilder. For å si som Richard "Hamster" Hammond: "I would have used shirts in aluminium and carbon fibre, if only I could".

Jeg vurderte på ett tidspunkt å bygge meg et sett LinkwitzLab Orion i Corian (og kalle dem "Corion" ;D), men så leste jeg et sted at med store flak av Corian risikerer man at det "siger".

O

Oblivion

Gjest
    coolbiz skrev:
    Alu+carbon+rustfritt høres særdeles lekkert ut. Gleder meg allerede til bilder. For å si som Richard "Hamster" Hammond: "I would have used shirts in aluminium and carbon fibre, if only I could".

Jeg vurderte på ett tidspunkt å bygge meg et sett LinkwitzLab Orion i Corian (og kalle dem "Corion"  ;D), men så leste jeg et sted at med store flak av Corian risikerer man at det "siger".
    Men det siger saktere enn den kulen under navlen  ;D ;D ;D

EDIT: Det meste "siger" - vinyl plater, glass etc. etc.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    Er du i siget også da?? ;D ;D

Sjanser ikke på Corian på dette prosjektet. Tenk deg svineriet sigende utover gulvet, som en nedsunken livmor, i frisk surrealistisk Dali-stil!! Nei, metall it is. Dette er for tungt og dyrt til å gamble med

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.208
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    hvorfor denne hangup for Corian? svak for syrer, resonant og grisedyrt......eneste fordelen er alt det er lett og forme kule shaper i kjøkken benker, vasker etc
    bedre å kombinere ulike materialer med ulike egenskaper:
    composit av seig aircraft duraluminium, baltic birch kryssfiner og blygummi/alfaltmatter ville jeg gått for
    men that´s only my 2 cents.....
    sitter og hører på sykt bra Charlie Mingus Ah Um fra 1959 over Exa devices,Buffalo II og Legato 3
    whow for en nerve ;D
    kan man ha det bedre?
    mvh
    Leif

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.628
    Torget vurderinger
    10
    Hva må man budsjettere med for alu OB kjørt i CNC.
    (lytter på mine nå og det er DIGG)
    Hva slags føtter/støtte skal du ha?
    :)

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Trondheim
    Er det sjans for at du kunne legge ut skjema for oppkobling av systemet med delefrekvenser, og kanskje en *host* Sketchup-tegning av bafflene?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    hel skrev:
    Hva må man budsjettere med for alu OB kjørt i CNC.
    (lytter på mine nå og det er DIGG)
    Hva slags føtter/støtte skal du ha?
    :)
    Regner med ca. 35.000,- med materialkost og maskinering/eloksering, muligens noe mer litt avhengig av hvor komplekst enkelte løsninger blir. Eloksring fordrer en spesiell type alu for å bli bra. Materialkost ligger på 45-55,- kr./kg. og egenvekten er ca. 2,7 hvilket gir en vekt på rå baffel alene på ca. 120 kg. Blir også en del svinn p.g.a. formatet på platen som er 310 x 150 cm.

Føtter blir enten utfrest alu eller rustfritt stål, sveisede profiler.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    OAlex skrev:
    Er det sjans for at du kunne legge ut skjema for oppkobling av systemet med delefrekvenser, og kanskje en *host* Sketchup-tegning av bafflene?
    Nei.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.930
    Torget vurderinger
    3
    Lee Ritenour: Wes Bound må jo bare funke noe sykt på det systemet her.
    Den funker jo bra her hjemme ,og jeg har jo slike mikke mus høytalere som pengesluk kaller det ;D

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.628
    Torget vurderinger
    10
    Stiv pris men det blir også stiv lyd. Ikke noe blafring regner jeg med. Heftig utseende også med Alu.

Mine OB blir nok i IKEA benkeplater på snaue 4 cm. Først koser jeg meg med prototypene.
    Jeg kan ikke forstå hvorfor ikke fler har oppdaget 15 tommere?? :p

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    hel skrev:
    Stiv pris men det blir også stiv lyd. Ikke noe blafring regner jeg med. Heftig utseende også med Alu.

Mine OB blir nok i IKEA benkeplater på snaue 4 cm. Først koser jeg meg med prototypene.
    Ikke så stor i nebbet nå, lille venn - du har da sannelig onanert lenge nok med 4" din ;D ;D ;D før du begynte å tenke på noe større...

Synes du prisen for aludelene var drøy? Med alt regner jeg med ca. 100.000,- for det komplette systemet. De forskjellige satelitt-løsningene ligger på alt fra 50 - 200.000,- - altså en worst-case på 300.000,- Slett ikke umulig at den "rimeligste" satelittløsningen blir favoritten, og da har jeg sluppet unna med 150.000,- Kanskje ikke akkurat ei pølse i slaktetida, men hva kjøper du i dette sjiktet av ferdige løsnnger??

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    Nikko03 skrev:
    Den funker jo bra her hjemme ,og jeg har jo slike mikke mus høytalere som pengesluk kaller det ;D
    Mikke Mus?? Har jeg sagt noe sånt? Kan jeg ikke tenke meg ;D ;D ;D

Leste i en eller annen tråd at Lee Ritenour's 6 String Theory var en dvask skive uten dynamikk. Jeg må ha fått en spesialutgave åpenbart, for her smeller og freser det så det holder!

8

8x12_TOM

Gjest
    pengesluk skrev:
    hel skrev:

Ikke så stor i nebbet nå, lille venn - du har da sannelig onanert lenge nok med 4" din ;D ;D ;D før du begynte å tenke på noe større...

Synes du prisen for aludelene var drøy? Med alt regner jeg med ca. 100.000,- for det komplette systemet. De forskjellige satelitt-løsningene ligger på alt fra 50 - 200.000,- - altså en worst-case på 300.000,- Slett ikke umulig at den "rimeligste" satelittløsningen blir favoritten, og da har jeg sluppet unna med 150.000,- Kanskje ikke akkurat ei pølse i slaktetida, men hva kjøper du i dette sjiktet av ferdige løsnnger??
    Tviler på at du vil finne noe til under en mill som er i nærheten

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.628
    Torget vurderinger
    10
    Totalen er ikke så stiv i forhold til hva du får. (regner jeg med)
    Det er bare det at det er veldig sjelden en DIYer tar den helt ut på finish fronten. Jeg synes det er tøft. Har man en løsning som fungerer oppimot 100% i forhold til forutsetningene synes jeg det er verdt det. Det er jo praktisk talt umulig å få et kommersielt produkt laget på en slik måte.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.628
    Torget vurderinger
    10
    Dessuten var ikke 4 tommerne til meg, og hvis du sjekker i kveldens tråd så ser du at jeg har avansert ;D

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.930
    Torget vurderinger
    3
    pengesluk skrev:
    Nikko03 skrev:
    Mikke Mus?? Har jeg sagt noe sånt? Kan jeg ikke tenke meg ;D ;D ;D

Leste i en eller annen tråd at Lee Ritenour's 6 String Theory var en dvask skive uten dynamikk. Jeg må ha fått en spesialutgave åpenbart, for her smeller og freser det så det holder!
    Lee Ritenour's 6 String Theory en dvask skive uten dynamikk. Stemmer dårlig med mitt inntrykk av plata også. Den funker bra her hjemme på El 34 rør og H6 Kloner ,men selvfølgelig uten den generøse bassen du er bortskjemt med nå om dagen. Det er en bit av puslespillet som må jobbes med her hjemme i fremtiden :)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.208
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    omtrent samme kost som 4 x bd kasser inkl amper og eq
    helt greit i denne sammenhengen
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    LMC skrev:
    omtrent samme kost som 4 x bd kasser inkl amper og eq
    helt greit i denne sammenhengen
    mvh
    Leif
    Ikke bare helt greit, spør du meg - jeg synes det er grisebillig. Gå i butikken og si du skal ha bass for hundre store...

Skulle dessuten klare å "klone" (det er jo så veldig populært for tiden - rappe fruktene av andres arbed) systemet til under halv pris, og med kanskje 90% av ytelsen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn