BASS IN YOUR PHASE mk II

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• O

Oblivion

Gjest
    pengesluk skrev:
    Skal jeg sende oppover Exa'en? Ligger her og støver...

BTW, prøvekjørte Victor'n i går; kjente overalt med mine følsomme fingre, lyttet over alt på chassis med stetoskop, er ikke istand til å høre noe som helst slags lyd, ei heller vibrasjoner. Heftig! Tro om Corian er tingen til denne - hvordan får man en matt silkeaktig finish? Kan man bore og gjenge direkte i materialet? Er det tilstrekkelig formstabilt? Det er min største bekymring.
    Corian er "tingen"...
    Corinor trenger bare en nøyaktig tegning og beskjed om kvalitet på finish..
    Deretter blir CNC fresen satt i gang og til slutt gutta med poleringsutstyret :eek:
    For matt silkeaktig finish ber du dem stoppe på 800 - 1000 sliping og kun minimal polering for å få homogen overflate...

Min exaU2I har blitt donert til en fattig Bulgarer - ferdig oppgradert med JFET regulatorer etc..

ITEM n° CD34141XXXXNO new search
    Local Date and Time Country Location Event Type Extra Information
    5/19/2011 6:10:00 PM NORWAY 2309 Receive item from customer (Otb)
    5/20/2011 8:07:00 PM NORWAY OSLO PARCEL CENTRE Insert item into bag (Otb)
    5/21/2011 6:35:00 AM NORWAY OSLO PARCEL CENTRE Send item abroad (EDI-received)
    5/23/2011 8:49:00 AM BULGARIA SOFIA CP Receive item at office of exchange (Inb)
    5/23/2011 1:11:00 PM BULGARIA SOFIA CP Insert item into domestic bag
    FedEX driver nå og sommler med å få levert mitt nye og mer passende USB -> I2S produkt ;D ;D
    Med TUPTM DAC i annmarsj måtte det til med noe som river skikkelig...

EDIT: Det var plass til et Energetic sølv RCA kabelsett i esken så det ble også donnert i samme slengen ;D ;D

Vedlegg

M

Mr-T

Gjest
    pengesluk skrev:
    Mr-T skrev:
    Steilhet på hva da?
    På delingen.
    Eh nei... Edge er kun et program som simulerer den akustisk oppførselen til selve baffelet, og frekvensresponsen det viser kan gi en viss indikasjon om HVOR man bør dele.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    Ach so. Dann sin wir wie immer in den Arsch gefickt...

Prøvde å laste ned Edge på linken, men da kommer Trend og slår meg over fingrene med svære Spyware advarsler. Kanskje noen som vil se hvordan man bygger høyttalere ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    @ Obliv; noe vagt kjent med de kablene der - låter ikke så halvjævlig heller når jeg får tenkt meg om! Burde vært brukt av flere.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.469
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    pengesluk skrev:
    Tro om Corian er tingen til denne - hvordan får man en matt silkeaktig finish? Kan man bore og gjenge direkte i materialet? Er det tilstrekkelig formstabilt? Det er min største bekymring.
    Corian er bra....mine Overkill høytalere er laget i Corian - dog lakkert med pianolakk!

Spikes på mine høytalere er boret og gjenget direkte i materialet - og det funker greit. Men skruene går relativt tung og det drysser litt de gangene jeg har skrudd de. Skulle jeg lagd noe slikt tror jeg nok at jeg hadde valgt å lime fast en gjengeinnsats med en eller annen form for epoxy.

Mvh
    OMF

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    Hei OMF - akkurat, der fikk jeg en liten mistanke bekreftet. Gjengeinnsats er kurant. Alternativt gjennomgående skruer, ikke fullt så smooth løsning men spiller forsåvidt ingen rolle da undersiden av plintet ikke blir synlig. Kan også frese ned plass til skive/mutter så blir de gjemt uansett.

O

Oblivion

Gjest
    pengesluk skrev:
    Hei OMF - akkurat, der fikk jeg en liten mistanke bekreftet. Gjengeinnsats er kurant. Alternativt gjennomgående skruer, ikke fullt så smooth løsning men spiller forsåvidt ingen rolle da undersiden av plintet ikke blir synlig. Kan også frese ned plass til skive/mutter så blir de gjemt uansett.
    Corinor har de løsningene du måtte trenge for monterings detaljer...
    Eneste "problemet" er at de oftest anbefaler "overkill" løsninger, men det er jo det du liker :eek:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    Mr-T skrev:
    Unnskyld meg, men SPIKES på dette her? Seriøst?
    Spikes ja - selvsagt!! Hva trodde du - dunputer? ;D ;D ;D ;D ;D

Selvsagt skal de opp på spikes når endelig plassering er bestemt. Spikes i bunn og spikes på toppen, mot taket Skal ikke ha noe av at de danser bortover gulvet for min regning og risiko...

Noen grunn til ikke? Noe du er misfornøyd med? (sitat elektrikern i Norske Byggeklosser)

M

Mr-T

Gjest
    Spikes er jo en effektiv måte å få mest mulig vibrasjon og resonans i selve baffelet. Ikke noen god ide synes jeg. Det beste er å la baffelet svinge fritt i en pendel, dvs henge det opp i taket. Dette høres kanskje sinnsvakt ut, men det er det altså ikke.

Det handler om mekanisk resonansfrekvens. Å holde baffelet mest mulig fast sender resonansfrekvensen oppover, det ønsker vi ikke. Vi vil ha den UNDER virkeområdet til høyttaleren.

En pedel (oppheng fra taket) vil få en resonansfrekvens under 1 Hz.

Tenk på det litt som eksperimentet med en plastlinjal som du holder fast i bordet med det meste av linjalen stikkende ut. Jo hardere du holder den fast, jo mer markant blir egenresonansen i linjalen når du slår den an. Henger du opp linjalen i en tråd så har du ingen resonans i selve linjalen lenger..... tenk litt på den der.... :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    Skjønner jeg ikke. Ble merkart bedre med forrige baffel, da jeg "koblet" de opp mot taket ogs. Riktignok var annen hvert element snudd, men dog.. Det var i utgangspunktet svært LITE vibrasjoner i det hele tatt, nesten ikke membranutsving å snakke om. Vi får se. Henge de opp er ikke aktuelt.

M

Mr-T

Gjest
    Jeg skjønner jo at takoppheng kanskje ikke er aktuelt pga vekt. Jeg har heller ikke hengt opp mine bass-bafler, men i stedet laget noe som er nest best - avfjæret de mykt på sykkelslanger. Dette reduserte vibrasjonen i baflene ekstremt mye. Det er et billig triks å prøve.... du får heller dra for gardinene og låse døra når du gjør det så ingen oppdager deg. Hehe.

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    2.047
    OMF skrev:
    pengesluk skrev:
    Tro om Corian er tingen til denne - hvordan får man en matt silkeaktig finish? Kan man bore og gjenge direkte i materialet? Er det tilstrekkelig formstabilt? Det er min største bekymring.
    Corian er bra....mine Overkill høytalere er laget i Corian - dog lakkert med pianolakk!

Spikes på mine høytalere er boret og gjenget direkte i materialet - og det funker greit. Men skruene går relativt tung og det drysser litt de gangene jeg har skrudd de. Skulle jeg lagd noe slikt tror jeg nok at jeg hadde valgt å lime fast en gjengeinnsats med en eller annen form for epoxy.

Mvh
    OMF
    Her:
    http://nettbutikk.wuerth.no/wsp/wur...hapterid=1&sectionid=156900&articleid=156901#

Kombinert med Loc-Tite gjengelåsing, evt lagerlåsing.

O

Oblivion

Gjest
    JENO skrev:
    Oblivion skrev:
    Jobber nå med "The Ultimate Power DAC" => TUPTM DAC ;D ;D
    Seriøst? Dette virker interessant. Har du mer info om dette prosjektet, evt i en annen tråd?
    Ikke værre enn en discret oppbygget NOS DAC (uten en eneste chip som er tiltenkt en DAC) uten noen form for digitale filtere etc (det brukes endog endel analoge trinn fordi komponenter laget til digitale signaler ikke alltid er raske nok eller har for ulinjære karakteristikk)..
    Som har kraftig nok strømutgang til å drive AMT elementene direkte uten noe annen form for hardware.
    Tre stykk TUP DAC (SUB/bass - mellomtone - superdiskant) bygget inn i baffel med USB inngang og strømforsyning i sokkel - treveis 64bit delfilter i Mac og upsampling til 6 x 384k som sendes med 3 kanaler med 384k på to forskjellige USB utganger.
    I DAC upsamples 384k til 768k eller 1536k (DAC skal kunne greie 3072k).
    Da er det tilgjengelig ytterligere to 384k kanaler via det digitale delefilteret som kan brukes til ytterligere to SUB kanaler eller lignende.
    Fra alle høyttalere (USB -> I2S moduler ved DAC) kan det sendes I2S (opp til 384k) i flere kanaler tilbake til Mac.. Dette kan brukes til lyd innganger eller til måling eller til korreksjon..

bia

Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Antall liker
    4.108
    Torget vurderinger
    10
    leifen skrev:
    OMF skrev:
    pengesluk skrev:

Mvh
    OMF
    Her:
    http://nettbutikk.wuerth.no/wsp/wur...hapterid=1&sectionid=156900&articleid=156901#

Kombinert med Loc-Tite gjengelåsing, evt lagerlåsing.
    Synes helicoil er genialt. Funker som f. på alu motorer iallefall...
    http://www.helicoil.in/pdf/HeliCoil Catalogue.pdf

mvh

JENO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Antall liker
    1.395
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Oblivion skrev:
    JENO skrev:
    Oblivion skrev:
    Jobber nå med "The Ultimate Power DAC" => TUPTM DAC ;D ;D
    Seriøst? Dette virker interessant. Har du mer info om dette prosjektet, evt i en annen tråd?
    Ikke værre enn en discret oppbygget NOS DAC (uten en eneste chip som er tiltenkt en DAC) uten noen form for digitale filtere etc (det brukes endog endel analoge trinn fordi komponenter laget til digitale signaler ikke alltid er raske nok eller har for ulinjære karakteristikk)..
    Som har kraftig nok strømutgang til å drive AMT elementene direkte uten noe annen form for hardware.
    Tre stykk TUP DAC (SUB/bass - mellomtone - superdiskant) bygget inn i baffel med USB inngang og strømforsyning i sokkel - treveis 64bit delfilter i Mac og upsampling til 6 x 384k som sendes med 3 kanaler med 384k på to forskjellige USB utganger.
    I DAC upsamples 384k til 768k eller 1536k (DAC skal kunne greie 3072k).
    Da er det tilgjengelig ytterligere to 384k kanaler via det digitale delefilteret som kan brukes til ytterligere to SUB kanaler eller lignende.
    Fra alle høyttalere (USB -> I2S moduler ved DAC) kan det sendes I2S (opp til 384k) i flere kanaler tilbake til Mac.. Dette kan brukes til lyd innganger eller til måling eller til korreksjon..
    Å dæven! :eek: Hvor mye output snakker vi om? Lukter hornmat av dette.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Disse dipol-bass-søylene du eksperimenterer med - er ikke det likt det som Infinity syslet med på 70-80 tallet bare at de forstod fort at kabinett og servo er og blir løsningen...?

Vintage i ny drakt? ;D

M

Mr-T

Gjest
    Nåja. Jeg har hørt disse servotårna noen ganger. Det er milevidt fra gode dipolbasser, og ikke i positiv forstand...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    Kabeldragern skrev:
    Disse dipol-bass-søylene du eksperimenterer med - er ikke det likt det som Infinity syslet med på 70-80 tallet bare at de forstod fort at kabinett og servo er og blir løsningen...?

Vintage i ny drakt? ;D
    Dersom et maken system finnes i historien er det i såfall aldeles tilfeldig. Hørte mye Infinity i gamle dager da utvalget var relativt beskjedent i forhold til i dag, og jeg kan ikke påstå at jeg har likt infinity noen gang. Gampetungt og ikke veldig engasjerende.

Bakgrunnen for denne konstruksjonen er erfaringene fra en "normal" dipol med 4 x 15" pr.side i en enkel parallellkobling, uten noe særlig korreksjoner av noen art, bare litt EQ. Kjøpte de første Avantgarde Trio her til lands (over ti år siden) og dipolbassene ble laget for å matche disse da de originale bassene aldri ble benyttet p.g.a. dårlig match.

Det nye systemet er en videreføring, og en kombinasjon av dipol og linesource helt fra gulv til tak, og med fem elementer i stedenfor 4, helt annen kobling av elementene og med impedansekorrigering og større fleksibilitet til eventuelle endringer etter innkjøring og plassering.

Såvidt meg bekjent så har ikke denne kombinasjonen av prinsipper og virkemåter blitt benyttet før, har i hvertfall aldri sett noe lignende kommersielt men kan selvsagt ikke garantere for at ikke en eller annen DIY person har begått tilsvarende.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    Mr-T skrev:
    Nåja. Jeg har hørt disse servotårna noen ganger. Det er milevidt fra gode dipolbasser, og ikke i positiv forstand...
    8) 8) 8) Klassisk amerikansk gigantomani. Men de har et marked for dette så man kan vel ikke bebreide de for det...

M

Mr-T

Gjest
    pengesluk skrev:
    Det nye systemet er en videreføring, og en kombinasjon av dipol og linesource helt fra gulv til tak, og med fem elementer i stedenfor 4, helt annen kobling av elementene og med impedansekorrigering og større fleksibilitet til eventuelle endringer etter innkjøring og plassering.
    Akkurat denne biten her med kobling og korrigering ser vi fram til å vite mer om. :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    Sorry, T., patent pending.

M

Mr-T

Gjest
    Det er ingenting i veien for å publisere en patentsøknad, vel å merke ETTER at den er sendt inn. ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    BTW, har du lagt merke til at bildene våre er frapperende like...??

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    Tøffe, hardtslående men med en finesse som ingen andre ;D ;D ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    I kveld skal det fyres opp! Orket ikke begynne med oppkoblingen i går, klokka ble vel nærmere 04.00 før det meste var klart.

SATAN så morro det skal bli i aften.... 35 års erfaring, 2 års planlegging, ett års venting på deler, 6 mndr. med pissprat, 1 mnd. med bygging

O

Oblivion

Gjest
    JENO skrev:
    Å dæven! :eek: Hvor mye output snakker vi om? Lukter hornmat av dette.
    Det er KUN AMT som kan brukes direkte fordi de er nesten helt resistive og en kan enkelt kompensere impedansen til å være 99,9% linjær.

For alle andre exotiske elementer og horn / kabinett løsninger må en ha en buffer eller forsterker mellom.
    Dette pga ulinjær impedans i elementer og ulinjær påvirkning av de elektriske egenskapene pga horn / kabinett..

M

Mr-T

Gjest
    Det finnes noen bånd som er helt resistive også, blant annet B&G RD-serien. Lav følsomhet dessverre.

O

Oblivion

Gjest
    pengesluk skrev:
    I kveld skal det fyres opp! Orket ikke begynne med oppkoblingen i går, klokka ble vel nærmere 04.00 før det meste var klart.

SATAN så morro det skal bli i aften.... 35 års erfaring, 2 års planlegging, ett års venting på deler, 6 mndr. med pissprat, 1 mnd. med bygging
    Hvis det første forsøket uten noen form for tilpassing er oppløftende ligger du veldig godt ann..

Hvis du har en tonegenerator kjører du elementene i resonans med så høyt nivå de tåler uten forvrengning.
    I løpet av 10 - 15 minutter hvor du justerer frekvensen nedover (holder elementene i resonans) vil de være nesten "innspilte" og du slipper å vente 500 timer før vi kan begynne å justere og optimere...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    Jeg VET at det kommer til å spille bra allerede i kveld, husk at jeg har kjørt med tilsvarende baffel dim i samme rom, med ett element mindre pr.side og ingen spesialløsninger, kun elementene i parallell. OK, litt eq var det men ikke mye...

Jeg er helt sikker på at det ekstra elementet samt linesource i tillegg vil oppveie manglende eq og uferdige filter/justeringsdetaljer i forhold til forrige variant. Når så alt det kommer på plass så blir det direkte livsfarlig...

M

Mr-T

Gjest
    Veldig spennende dette. ;D

Har du mulighet for å gjøre noen målinger av frekvensrespons og sånt?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    Har sluttet å måle'n og begynt å veie'n ;D ;D

Planlegges nødvendige målinger ja, on site, i lytteposisjon. Mest for å verifisere saker og ting, bl.a. at det er samsvar mellom teori, praksis og øra. Dessuten for å ta eventuelle skjevheter og enkelt se effekten av justeringer.

Hva jeg IKKE kommer til å gjøre er å lefle med romkorreksjon etc. Spiller det ikke 99% etter nødvendige tilpasninger mekanisk og plasseringsmessig så er det noe helt riv ruskende galt. Da får vi kjøpe LS3/5A og gå i kloster!

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Kabeldragern skrev:

Vintage i ny drakt? ;D
    Dersom et maken system finnes i historien er det i såfall aldeles tilfeldig. Hørte mye Infinity i gamle dager da utvalget var relativt beskjedent i forhold til i dag, og jeg kan ikke påstå at jeg har likt infinity noen gang. Gampetungt ikkke veldig engasjerende.

Bakgrunnen for denne konstruksjonen er erfaringene fra en "normal" dipol med 4 x 15" pr.side i en enkel parallellkobling, uten noe særlig korreksjoner av noen art, bare litt EQ. Kjøpte de første Avantgarde Trio her til lands (over ti år siden) og dipolbassene ble laget for å matche disse da de originale bassene aldri ble benyttet p.g.a. dårlig match.

Såvidt meg bekjent så har ikke denne kombinasjonen av prinsipper og virkemåter blitt benyttet før, har i hvertfall aldri sett noe lignende kommersielt men kan selvsagt ikke garantere for at ikke en eller annen DIY person har begått tilsvarende.
    Jeg greide altså ikke å trekke deg opp... ;)

Det er en fasinerende tråd og et fasinerende prosjekt! Har alltid likt lyden av høyttalerelementer i friluft - ala dipol. Problemene har alltid vært akustisk kobling til rommet. Spennende å se hvordan du løser dette. Sannsynligvis vil rommet spille med i kvalitetsbildet vel så mye som teknisk løsning / utstyr.

Bilder!? :)

M

Mr-T

Gjest
    pengesluk skrev:
    Har sluttet å måle'n og begynt å veie'n ;D ;D

Planlegges nødvendige målinger ja, on site, i lytteposisjon. Mest for å verifisere saker og ting, bl.a. at det er samsvar mellom teori, praksis og øra. Dessuten for å ta eventuelle skjevheter og enkelt se effekten av justeringer.

Hva jeg IKKE kommer til å gjøre er å lefle med romkorreksjon etc. Spiller det ikke 99% etter nødvendige tilpasninger mekanisk og plasseringsmessig så er det noe helt riv ruskende galt. Da får vi kjøpe LS3/5A og gå i kloster!
    Godt å høre at en reality-check er inkludert.

Jeg er i prinsippet enig i at romkorreksjon er som bedøvelse... man demper smerten, men tar ikke vekk selve problemet. Men det er ikke alltid så lett å oppnå en ekstremt flat respons i bassområdet i praksis. Jo større rom, jo enklere er det. Hva man kan leve med er personlig selvsagt, men selv liker jeg å ikke ha for store avvik, så jeg bruker noe EQ. Med "noe" menes et absolutt minimum. Brute-force korreksjon ala Audiolense er fullstendig uaktuelt for min del. Plassering i rommet er alfa og omega for god bassrespons, man må begynne der. Dessuten er dipoler mye mye mindre følsomme for rommets respons i bassen og vil alltid gi flatere respons enn "apekister".

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    Amen to that. Sørgelig å se nykommere i denne hobbyen vår bli solgt på all mulig elektronikk for romkorr. når de ikke engang har HØRT om de mest grunnleggende forutsettinger for god interaksjon mellom rom og høyttalere. Enda verre er det når folk klager over dårlig bass og lite "trøkk" (fra sine stativhøyttalere bestykket med 1 stk. 6" bass(mellomtone - spillende i en stue på 35 m2) så stormer forståsegpåerne til med all slags forslag om digital korreksjon, PC-basert og jeg vet ikke hva... Samt skifte av power-kabel til CD-spilleren!!! Du milde.....

Rommet her er 40 m2 utelukkende lyd, betong rund baut, lektet ut og isolert/panelt, heltre gulv som er spikret. Stivt og godt, ingen lettvegger som står og svaier, heller ikke flytende "parkett" som bølger verre enn en middels tsunami når en drar på litt. Det mest spennende blir egentlig om det spiller best i lengderetningen eller bredden. Dimensjonene er 8 x 5m. Akkurat nå står det midlertidige "arbeidsanlegget" på den ene langveggen, har et utrolig flott og bredt perspektiv som er meget besnærende ved større orkesterstykker osv. Funker bra med fullrange/supertweeter men jeg tror at dersom det skal benyttes f.eks. flerveis hornkonstruksjon så er det bedre å snu til kortveggen for å få lengre avstand til elementene (som jo også liker å ha en god meter med luft før bakveggen) og derved bedre integrasjon.

M

Mr-T

Gjest
    Ja jeg har sett det der... man skal liksom fikse en 30 dB dip i bassen med sikringer, kabler og cryobehandlede gud-vet-hva. Når jeg leser sånt så mister jeg litt trua på menneskeheten for å si det sånn..... men det ikke forbudt å være stokk dum, og det velger man jo selv.

En 6,5" er ikke et basselement, det er knapt nok en mellomtone! Jeg har areal og slaglengde i mitt anlegg som tilvarer 300 stk (ja du leste riktig) standard 6,5" hifi elementer. Og enda burde det vært mer.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    23
    Når man driver med Illusjonsgjenskaping (c) Sluket så snakker man slike størrelser ja...

Det er merkelig at så mange presumptivt intelligente oppegående personer ikke ser gjennom denne form for SCAM, for det er egentlig det det er. Plutselig settes bare alle fysiske lover glatt til side til fordel for noen blanke fine bokser og sexy utseende kabler! Overhelt en god porsjon Snake-Oil.

Om elementene er av kevlar, porselen, froskeforhud eller smelta smør er for svarte helt uinteressant all den tid fysiske lover ikke hensyntaes. Skjønner jo at dette er industri, og at det må introduseres "nyheter" i et stadig større tempo for å fremstå interessant og troverdig (for fremskritt betyr jo selvsagt at man gjør ting på en ny måte, med nye materialer...) men at så mange går på...

I mine øyne helt analogt med kvinnfolk og deres åtte forskjellige nødvendige kremer og krukker (til svimlende priser, selvsagt), trangen til svindyre smykker (les diamanter, disse merkelige glassbitene som fascinerer så mange som ikke engang SER forskjellen på nettopp glass og diamanter).
    For ikke å snakke om Louis Pyton vesker til 40 lakser ;D ;D ;D

DA BLIR DET FORUMPAUSE TIL I MORGEN GRUNNET SLUTTMONTASJE, OPPKOBLING OG INNLEDENDE TESTINGER!!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn