BASS IN YOUR PHASE mk II

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• J

J.J

Gjest
    ;D ;D ;D ;D

For et herlig gjeng !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Make my day ... sier jeg ... og det klarer dere *applaus*

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    ;D
    Fantastisk, gleder meg til å lese om fortsettelsen. Digger at noen presser grenser og gjør ting fullt ut...

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Nå har vel forumpausen vært lang nok? ;D Få høre 'a..noen inntrykk?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Vennligs informer oss ved hjelp av tekst og bilder. I løpet av 5 minutter. Et krav

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.623
    Torget vurderinger
    23
    Ble ikke noe skruing i går, mye triveligere - laugsbroder HATO kom innom, det ble oksefilet og jordbær etterfulgt av en 6 timers musikk-økt i steden!!! Glemte til og med kaffe'n..

Krabbet til sengs ved 03.30 tiden til ekkoet av Ben Webster og Gerry Mulligan :D :D

En fin dag.

Prøver igjen i kveld 8) 8)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.623
    Torget vurderinger
    23
    65finger skrev:
    Vennligs informer oss ved hjelp av tekst og bilder. I løpet av 5 minutter. Et krav
    Mannen med Leicaen dukker aldri opp så bilder blir det tynt med! Burde melde seg på torsdag...

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Når man glemmer kaffen er det noe galt, eller trolig noe veldig riktig ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.623
    Torget vurderinger
    23
    Ikke mye galt i går, og kaffen var til alt overmål nybrent Java Mocca med fersk kremfløte og dessertsjokolade. Altså kan man slå fast at god lyd er helsebringende og nedsetter forbruket av koffein og overflødige karbohydrater!

hato

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.04.2005
    Antall liker
    288
    Torget vurderinger
    8
    Hadde gleden av en lengere og svært trivelig lytteseanse igår. Preludet var en utsøkt middag og dessert. Etter flere gode timer i kjelleren vil jeg si at begreper som: oppløsning, sømløshet, dynamikk, uanstrengthet, tilstedeværelse og attakk, blir missbrukt i alle andre sammenhenger. Det må være noe fundamentalt som vi andre ikke har fått med oss. Dette var skikkelig morro. Har ikke hatt det så artig siden vi sokna etter svigermor ;).
    Takker så mye som for utsøkt mat og musikk.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.623
    Torget vurderinger
    23
    Takker for vakre ord, Hato, og jammen var det trivelig! Det låt nesten magisk i går, må ha vært gjestens aura som slo inn på preampen ;D ;D ;D

Neste seanse blir så snart de nye bassene er justert inn! Da skal jeg finne fem både Louis Armstrong og Creedence til deg. Lover.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    pengesluk skrev:
    65finger skrev:
    Mannen med Leicaen dukker aldri opp så bilder blir det tynt med! Burde melde seg på torsdag...
    torsdag klokken? er i møte til ca 1730-1800 men så fri som gresshoppa

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.623
    Torget vurderinger
    23
    U call. I'm there...

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.314
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det blir umulig for oss andre å opere i "besøksmarkedet" etter nirvansk lyd-prestada hos deg Sluket ;D
    Det kan kanskje ligge noe i det at hjemmelagde kromkaker med åpning i begge ender smaker best?

Det er gøy og beundringsverdig at du får det til Sluket.

/-Jan P.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.623
    Torget vurderinger
    23
    Joda, morro er det, og det har det alltid vært for mitt vedkommende. Men lyd er jo subjektivt da, slett ikke sikkert at alle foretrekker mine preferanser eller prioriterer de områder som JEG mener er viktig. Tror ikke på noen måte at jeg sitter med alle svarene. På den annen side så stiller jeg ikke så mange spørsmål heller!

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    pengesluk skrev:
    I kveld skal det fyres opp! Orket ikke begynne med oppkoblingen i går, klokka ble vel nærmere 04.00 før det meste var klart.

SATAN så morro det skal bli i aften.... 35 års erfaring, 2 års planlegging, ett års venting på deler, 6 mndr. med pissprat, 1 mnd. med bygging
    Den som venter på noe godt... ;D

35 års erfaring er ikke småtteri, håper resultatet blir som ønsket!

J

J.J

Gjest
    Tenk at han invester så mye penger og tid... BARE for å lage denne og andre tråder KUN for å underholde oss ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Flott at noen ofrer seg for felles beste i underholdningens navn...
    Men vi venter i spenning på lidenskapelige lyttefortellinger, Sluket har jo bevist gjentatte ganger at han har en språkelig nådegave i sine beskrivelser om nær sagt alt, som sagt...gleder meg.

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Nå sitter'n sikkert med lukkede øyne i mørket igjen....

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.231
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Mulig du har nevnt det, men kan du fortelle hvilket forsterkerutstyr / løsning du bruker?? Aktiv / passivt - SET / PP ...osv

Takk! :)

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Joda, morro er det, og det har det alltid vært for mitt vedkommende. Men lyd er jo subjektivt da, slett ikke sikkert at alle foretrekker mine preferanser eller prioriterer de områder som JEG mener er viktig. Tror ikke på noen måte at jeg sitter med alle svarene. På den annen side så stiller jeg ikke så mange spørsmål heller!
    Slik selvinnsikt settes stor pris på av meg og øker min sans for det du skriver og bruker din tilmålte tid på. Kred.

Det gledes stort til å følge med videre.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.619
    Torget vurderinger
    10
    Kanskje drømmeanlegget er et drømmeanlegg? Nå venter vi på foto ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.623
    Torget vurderinger
    23
    Kabeldragern skrev:
    Mulig du har nevnt det, men kan du fortelle hvilket forsterkerutstyr / løsning du bruker?? Aktiv / passivt - SET / PP ...osv

Takk! :)
    Ja takk - alt sammen!

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.245
    Torget vurderinger
    11
    Herlig tråd! :)

Hadde en periode 2 15" per side i dipol,og det var veldig morsomt,kan tenke meg 5 superkvalitetselement per side kan ta av :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.623
    Torget vurderinger
    23
    Oblivion skrev:
    Hmmm... Ble det ikke lyd i natt heller ??
    ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

SATAN!!!! Kjører med alle i parallell, utrolig snert og detalj, følsomheten må da jaggu være borti 110 dB... og dette er fullstendig rått, uinnspilt, standard koblet, ingen korrigering, ingen Zobel, tilfeldig plassert..... Alle mine teorier, anstrengelser og innkjøp, prisen, svette, ALT...... Verdt hver eneste krone, hver time, hver svettedråpe..... Tør ikke tenke på hvordan sluttresultatet kan komme til å bli. Helt VILT!

Deler på 100 Hz. Skal prøve andre verdier senere, fra 70 Hz og oppover. men ikke i dag. Fingers kommer innom med Leica.

O

Oblivion

Gjest
    pengesluk skrev:
    ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

SATAN!!!!   Kjører med alle i parallell, utrolig snert og detalj, følsomheten må da jaggu være borti 110 dB...   og dette er fullstendig rått, uinnspilt, standard koblet, ingen korrigering, ingen Zobel, tilfeldig plassert.....   Alle mine teorier, anstrengelser og innkjøp, prisen, svette, ALT......  Verdt hver eneste krone, hver time, hver svettedråpe.....   Tør ikke tenke på hvordan sluttresultatet kan komme til å bli.  Helt VILT!

Deler på 100 Hz.  Skal prøve andre verdier senere, fra  70 Hz og oppover.  men ikke i dag.  Fingers kommer innom med Leica.
    Får vel ta med en tonegenerator, måle utstyr, Zobel filtre og resten av komponentene og få koblet det sammen for deg i nærmeste fremtid (når du har funnet plasseringen sånn ca..)....

J

J.J

Gjest
    Grattis sluket !!! Vel unt og jeg syntes det er stas at du er så fornøyd allerede nå ...
    Du har jobbet vel og lenge med dette og at du for 110% ut av dette er jeg helt sikker på.
    Stiller meg helt bakerst i køen for en lytt en gang det måtte passe Herren.

/Jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.623
    Torget vurderinger
    23
    Sølvsmia må gå på overtid når jeg skal koble elementene permanent, foreløpig kun vanlig solidcore kobber. Blir litt lengder og antall...

Nå kan jeg definitivt gå i gang med å sluttføre designet på permanente bafler - i 50 mm. aluminium. CNC-fresen skal få kjørt seg!

janly

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Spennende saker Sluket!! Mulig jeg er sløv, men jeg har forsøkt å finne ut ved å finlese tråden om hvilke elementer du kjører, men finner ikke noe. Er det Altec eller Fertin??

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.623
    Torget vurderinger
    23
    ALTEC 16" 515 "Fat Lip" orig. Alnico spec. DDD (Dyrt,Deilig og dritbra)

Har Fertin 15" også men de er på vei inn i egne Onken kasser. (Se " Bass in Your Phase Mk I")

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.623
    Torget vurderinger
    23
    jan#jan skrev:
    Grattis sluket !!! Vel unt og jeg syntes det er stas at du er så fornøyd allerede nå ...
    Du har jobbet vel og lenge med dette og at du for 110% ut av dette er jeg helt sikker på.

/Jan
    Takker! Bakerst i Køhn..... Hmm...... Kinky 8) 8)

J

J.J

Gjest
    pengesluk skrev:
    jan#jan skrev:

/Jan
    Takker! Bakerst i Køhn..... Hmm...... Kinky 8) 8)
    Skal ikke kimse av erfaring................... skal en vel ?? ;D :p

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.623
    Torget vurderinger
    23
    Rune S skrev:

Hadde en periode 2 15" per side i dipol,og det var veldig morsomt,kan tenke meg 5 superkvalitetselement per side kan ta av :D
    Burde ikke dette være noe å tenke på for en gammel horn-elg som deg??

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer så mye, må være fantastisk når man ser at all planlegging og jobb går sammen til en høyere enhet og man finner at man har valgt rett vei :)
    Veldig glad på dine vegne, gleder meg til mer info...
    Spesielt å lese mer om Onken kassene dine etterhvert også...
    En kilde til inspirasjon hører jeg noen hviske i øregangene mine, drit tøft for å bruke det uttrykket.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.245
    Torget vurderinger
    11
    pengesluk skrev:
    Rune S skrev:

Burde ikke dette være noe å tenke på for en gammel horn-elg som deg??
    Hehe,kanskje det ja,men jeg har igrunnen fått et litt kjedelig avslappet forhold til hifi ;) Har bestillt meg nye Von Schweikert høytalere,så jeg lar Albert gjøre jobben for meg 8)

Har du hørt Bastanis noen gang foresten ? Tror det kunne vert morsomt i ditt oppsett,de nye 12" driverene,2 per side med diskanten imellom.Dipol all the way! http://www.bastanis.com/index_e.html
    Noe annet som er morsomt er å kjøre slike raske 15" i dipol opp til 3-400Hz ,da snakker vi virkelig knyttneve i brystkassa ved et skikkelig slag på en skarptromme !

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.623
    Torget vurderinger
    23
    Jeg kan kjøre mine i hvertfall opp til 800 Hz, og disse elementene er jo dessuten kjent for å ha den beste mellombassen i verden.

Deler elektronisk og har 70-100-130-180-250-290-350-500-800 Hz. bl.a. som mulighet, med 12,18 og 24 dB flankesteilhet valgbart.

Kjenner til Bastanis, har hørt de i flere settinger. Greie nok, men...

Neste oppgave nå er å koble opp TAD TM-1201 fra 250 - 1.000 Hz (ev. 800) så TAD TD-4001 derfra og med TAD ET-703 på toppen.

TM1201 (12") regnes for å være det gjeveste i vanlige dynamiske elementer, med den lyden som er nærmest opp til de egenskapene som en kompresjonsdriver i toppklasse gir. 100 dB følsomhet!!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn