Men ... har ikke du DSP i Behringer effektforsterkeren? Den er jo veldig lett å bruke.
Jo, jeg har det, men hadde liksom tenkt å bruke Dbx'en til alt det der ...
Har styra litt i dag, omtrent 25 målinger med REW og korrigert PEQ på Venu360. AutoEQ fungerer visst ikke, fikk til en skikkelig fin target og hele greia, men den vil ikke legge den inn, gikk gjennom Wizarden en gang til osv. men til ingen nytte tydeligvis .... Så AutoEQ ble skrudd av og PEQ skrudd på, så var det bare å begynne.
Resultatet ble slik som dette, ikke fornøyd, men det ble forholdsvis flatt i alle fall ....
Litt snodig at jeg ser 5 og 5 db på y-aksen i REW, men når jeg tar screenshot så er det plutselig 10 og 10 db ... vanskelig å se her, men 20,65hz-150,1hz skiller ikke mer enn +/-5db nå ... Skulle dog fått på targeten jeg laget i AutoEQ for den ble knallfin ... Dette ble jo alt for flatt også, men men .... deler nå tårna på 130hz og jeg kan ikke si noe annet enn at det høres helt ålret ut.
Dette er en ny preset så jeg har den andre liggende inne .... mulig jeg lager et par til med målinger i bunn så jeg kan velge om jeg vil prøve å få til en med AutoEQ og en annen en med bare PEQ, på den preseten her har jeg ikke gjort noen ting over 150hz og delay er ikke lagt på ....
Tok ei måling 10-20khz også, her dropper det jo veldig nedover og det var ikke særlig pent 650-4,5khz, mulig jeg legger på en litt solid reduksjon i nivå der omkring med lav Q-verdi.
Hvordan ble dette som utgangspunkt da?