Dazed
Æresmedlem
Hvorfor?Holly Cole - Train Song er fremdeles ikke der?
Dazed, du har allerede fått lagt inn Master Of The Wind med Manowar.
Bare én pr. hode.
Vel, whatever.
Hvorfor?Holly Cole - Train Song er fremdeles ikke der?
Bare én pr. hode.
Det er allerede 40 låter på lista. Det skal være "den ene" du tenker på. Kvalitet fremfor kvantitet. I stedet for at den enkelte bidrar med mangfold, er det meningen at mangfoldet kommer fra de manges enkeltbidrag.Hvorfor?Holly Cole - Train Song er fremdeles ikke der?
Bare én pr. hode.
Vel, whatever.
Det hadde vært veldig fint! Den første låta di B.P. Empiri var ikke å finne hos Tidal.Ser at "min" låt ikke er på listen.. Kan jeg komme med et nytt forslag?
Retep, heller ikke Rammstein er på Tidal...Får velge en låt med trøkk litt lenger opp
Rammstein - Los fra albumet Reise Reise
Typisk..Retep, heller ikke Rammstein er på Tidal...Får velge en låt med trøkk litt lenger opp
Det er 40 millioner låter der, men de har ikke avtale med Rammstein :-(
Heller ikke på Tidal. Ellers hadde "Ein Lied" fra Rosenrot vært bankers.Får velge en låt med trøkk litt lenger opp
Boz Scaggs, Thanks to you. Dette er min testlåt som går på overalt jeg er, både HiFi og PA. Låta er veldig striglet, så den låter bra på det meste. Jeg bruker den mest for å teste hvor godt anlegget tracker basstonene nedover, og låta går rimelig dypt på det dypeste. Gjetter ca 25 Hz. Spesielt god til å teste kardioidesuboppsett i PA - slik at ikke for mye sub lekker inn på scene.
Aaah, endelig snakker vi samme språk.Nå har Stay blitt behørig avspilt, og som andre her også bemerker, denne har ikke den samme "barnslige" imponatorfakter som diverse andre av de nevnte innspillinger. Godt balansert gjengivelse, ferdig.
Mvh
Håkon Rognlien
Kul lår det ja.Heller ikke på Tidal. Ellers hadde "Ein Lied" fra Rosenrot vært bankers.Får velge en låt med trøkk litt lenger opp
Kul låt. Det blafret skikkelig i tøfla her når jeg testet den på full guffe. Dipol sub'ene holdt stand uten å klage...Yello - Touch - Stay
Lett å like for - de med utpreget musikalsk sans....og kontroll på rommet rundt sitt fullfrekvente lydsystem !
finner ikke den meget omtalte listenOPPDATERING
I åpningsinnlegget har jeg nå lagt til en liste i et utklippsformat over alle foreslåtte basslåter. Jeg har føyd HFS-medlemmets brukernavn til hver foreslåtte låt.
I listen fremkommer det også hvilke låter som er foreslått, men som ikke finnes på Tidal og dermed Tidal-listen.
Husk: Kun én låt pr. medlem. Hvorfor? Ellers blir listen for lang. Det er 39 låter og over tre timers materiale som ligger ute allerede. I stedet for at den enkelte bidrar med mangfold, er det meningen at den enkelte bidrar til mangfold
Håper flere synes listen er artig fordi den reflekterer ulike preferanser mht. en viktig del av frekvenskurven i musikk. Ingen sitter med fasiten til spørsmålet "hva er verdens beste basslåt". Men man kan kanskje gjøre seg opp en formening om hva slags musikk folk på HFS forbinder med bass? Det er for øvrig flere av låtene som allerede har kommet inn på min toppliste over både kule og fine låter.
Takk til alle som har bidratt.
Og listen er fortsatt åpen. Når det kommet flere forslag, vil jeg oppdatere den etter hvert.
Si også fra om det er feil på listen eller om ditt bidrag ennå ikke har kommet med.
Sjekk innlegg nummer én ("åpningsinnlegget").finner ikke den meget omtalte listenOPPDATERING
I åpningsinnlegget har jeg nå lagt til en liste i et utklippsformat over alle foreslåtte basslåter. Jeg har føyd HFS-medlemmets brukernavn til hver foreslåtte låt.
I listen fremkommer det også hvilke låter som er foreslått, men som ikke finnes på Tidal og dermed Tidal-listen.
Husk: Kun én låt pr. medlem. Hvorfor? Ellers blir listen for lang. Det er 39 låter og over tre timers materiale som ligger ute allerede. I stedet for at den enkelte bidrar med mangfold, er det meningen at den enkelte bidrar til mangfold
Håper flere synes listen er artig fordi den reflekterer ulike preferanser mht. en viktig del av frekvenskurven i musikk. Ingen sitter med fasiten til spørsmålet "hva er verdens beste basslåt". Men man kan kanskje gjøre seg opp en formening om hva slags musikk folk på HFS forbinder med bass? Det er for øvrig flere av låtene som allerede har kommet inn på min toppliste over både kule og fine låter.
Takk til alle som har bidratt.
Og listen er fortsatt åpen. Når det kommet flere forslag, vil jeg oppdatere den etter hvert.
Si også fra om det er feil på listen eller om ditt bidrag ennå ikke har kommet med.
Selvsagt. Tilhenger av delingSvarthvitt..
Er det ok at jeg lager en Spotify liste av dette og legger ut?
Supert, ser på det imorgen. Kopierer lista di i første innlegg.Selvsagt. Tilhenger av delingSvarthvitt..
Er det ok at jeg lager en Spotify liste av dette og legger ut?
OPPDATERT LISTE OVER HFS-MEDLEMMENES BESTE BASSTESTER:
https://tidal.com/playlist/d4ec8d3d-0b69-45cf-b3fd-0540a931bfdc
Klikk på lenken. Spill fra nettleser.OPPDATERT LISTE OVER HFS-MEDLEMMENES BESTE BASSTESTER:
https://tidal.com/playlist/d4ec8d3d-0b69-45cf-b3fd-0540a931bfdc
Jeg føler meg litt smått idiot her. Når jeg søker på tittel Basstest i Tidalappen, så kommer ingen spilleliste opp med den tittelen. Jeg vet at jeg kan klikke lenka, men da kommer jeg til Tidal i nettleseren min, og der vil jeg ikke ha den.
Hvordan søker jeg på den liste i Tidalappen (OSX)?
[/håpløs OT]
Ahh... Jøkleba. Det er moro, det. Selv om anlegget klipper nådeløst av dypbassen.
Du kan laste ned min settings.ini fil her:@Flageborg: Hva slags settinger er det du gjøre i Spectrum Lab for å lage disse grafene du pleier å poste her av og til ?
ok....så normal musikk har mer i bunnen enn de fleste er klar over....Et nytt eksempel som viser hvor viktig det er å ha respons nedover... Sting - Fields of gold. Det er basstromma her som har mye nivå ned til 15 Hz. Så selv "normal" musikk kan være ganske krevende å gjengi riktig.
Vis vedlegget 438136