Men når jeg hører på Stay, så er det ikke dypbassen som fanger oppmerksomheten, det er den saftige punchen. Og det ligger høyere opp i frekvens.
Og her er det et viktig poeng - hvis jeg må velge, hva vil jeg ha - spenstig snert på transientene, eller dypbassen i de lange tonene. For meg er det helt klart at spenst og snert er det som gir liv og fenger her, om jeg rett og slett mister de aller dypeste tonene så vil ikke det ødelegge opplevelsen.
Smak er selvfølgelig meningsløst å diskutere, men jeg må likevel si at dette siste du skrev er merkelig. Vet ikke om du tenker generelt eller spesifikt på låten som har blitt så kontroversiell i denne tråden.
Men uansett om det er generelt eller ikke, så kan det late til at du anser dypbass som unødig effekteri. Det overrasker meg.
Om vi skal ta for oss Stay startet du med å si at den ikke har særlig dypbass til å si at dypbassen ikke bærer låten, det siste kan du jo fritt mene. Faktumet er likevel at denne låten har dypbass fra start til slutt, hvor topper fra 22-27Hz dominerer. Etter min mening var det dermed unødig av deg å trekke inn mitt forslag for å understreke ditt eget.
Uinteressant diskusjon for de fleste, men musikksmak er personlig. Forklarer mitt engasjement.