Planen er å få dem i ett stykke, øke bedden til 50 for å bedre bassresponsen fra tolv tommerne og lage dem i baltisk bjerk.
Finishen ala Zugspitz med skrådde kanter rundt baffel og i spalten er pen.
Apropos Zugspitz så var jeg og nutcase på besøk i studioet hans sist helg, i Bad Laed utenfor Düsseldorf, et godt stykke ute på landet.
Mannen bak Zugspitz heter Andreas og Robert var også der for anledningen.
Over Zugspitz lokalet er det en leilighet hvor vi var innkvartert for helgen. Det ble mange timers lytting de to dagene mellom Zugspits videreutviklede Bastanis Wildhorn og Seligkeit.
Forsterkerne vi prøvde ut varierte fra SE 3w panettone ampen via SE 20w Monarchie settet til solid state 'Thor' med sine 2x800 watt og strømforsyning/trafo på størrelse med en liten badering
Andreas' gjestmildhet såvel som Roberts var det ingenting å utsette på, og sistnevnte er akkurat så imøtekommende og trivelig som jeg hadde forestilt meg fra tidligere mailkorrespondanse.
Lokalet/studio/lytterom var helt utrolig pent/rustikt og gjennomført, akkurat som produktene fra platespillere til Høyttalere.
Her er nedlagt et håndtverk med øye for detaljer som overgår det meste.
Dette er high-end fra A til Å.
Zugspitz' katalog inneholder mange produkter og høyttalerne som er Bastanis tatt litt lengre og med et design som
Kan tilfredstille den mest kresne.
Bafler med ekte innfelt skifer og bafler laget av lokalt 200 år gammelt hardtre akkompagnert av et diskanthorn i eldet messing
Er noe av det som stod ekstra ut.
Her er noen bilder fra turen.
http://www.zugspitz-klang.de/en/our-company./company.html