Koblet opp igjen Bastanisene her en dag fordi en kar skulle komme å kjøpe de,vel det salget ble avblåst
Jeg får vel bare innse at jeg bør ha en 3-4 gode forskjellig type høytalere stående til bruk i ny og ne 8)
Tok kontakt med Robert så nå er 2 stk Chrystal 12" bestillt,desverre lang venteliste,snakket om slutten av januar 2012 som mulig levering.Får satse på å få laget noen fine bafler til den tid
Det som har slått meg med Bastanis er hvor ærlige de er,men likevel låter de omtrent alltid musikalsk selv på de råtneste av opptak.Meget sjelden kombinasjon spør du meg,og tror det må ha noe med at de har en fantastisk balanse,ingen deling langt utenfor der øret er aller mest følsomt,lite eller ingenting av peaker og dipper som stikker seg ut,og jamn og ganske stor off-axis respons,som for meg er en av nøkkelene til at ting minner meg om ekte instrument i rommet. Man kan bare tenke seg hvordan et piano,en kassegitar,en tromme osv sprer lyden.
De har vist så utrolig tydelig skifter jeg har gjort ellers i kjeden,skifte av kondiser og motstander i dac og preamp for eksempel,tydelig forskjel mellom analogt og digitalt,alt er så veldig tydelig,men likevel har jeg aldri opplevd kriselyd .
De takler drittplater nesten like bra som kanonplater,nesten live lydnivå like bra som kviskre nivå,Metallica like bra som Mozart 8)