Beatles remastere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.363
    Torget vurderinger
    1
    Hørtes meget positivt ut.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.540
    Torget vurderinger
    4
    Wergeland skrev:
    Trane skrev:
    Noen som har funnet bra pris på boksene ?

Kompaniet skal ha 2099,- for stereo (123,47 par skive) og 2449,- for mono (188,38 per skive).
    De kaller det sikkert tilbudspris slik at stamkundekortet ikke gjelder....

Noen billigere?
    Stamkundekort skal funke på alle bokser. Og når prisen ender på helkroner. Så du kan regne med 10% avslag om du har stamkundekort.
    De forteller at nei, -stamkundekortet gjelder ikke...den er priset med kalkyle som tilbudspris...tilbud my ass!

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Trane skrev:
    Wergeland skrev:
    Trane skrev:

Kompaniet skal ha 2099,- for stereo (123,47 par skive) og 2449,- for mono (188,38 per skive).

Noen billigere?
    Stamkundekort skal funke på alle bokser. Og når prisen ender på helkroner. Så du kan regne med 10% avslag om du har stamkundekort.
    De forteller at nei, -stamkundekortet gjelder ikke...den er priset med kalkyle som tilbudspris...tilbud my ass!
    Jaja. Mulig de benytter tibudskalkyle på den, men da burde de priset de til 2449,50 og 2099,50. Hele kroner har alltid vært bestemmende for hva som går på stamkundekortet eller ikke.

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2002
    Antall liker
    1
    Jeg har sett inn-prisen på boksene og de selges ikke med noen stor fortjeneste for butikken ...

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.540
    Torget vurderinger
    4
    Da er den heller bestilt på Amazone.com til $229....så får man vente i spenning tiil den dukker opp engang utpå høsten :-[

Wright

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    2
    Trane skrev:
    Vet det er flere butikker som opererer med samme policy, så butikkene tjener neppe voldsomt på dette.

Lexluthor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Arne Marco skrev:
    Jeg hørte i aften på Rubber Soul i mono og den 1965 versjonen av stereo som er på samme CD. En rar opplevelse. I mono er sevlfølgelig lydbildet i midten, mens i stereo er den omtrent bare på hver side i høytalerne. Stereoen har omtrent intet i midten, så her prøves det med en ekstrem kanalseparasjon. Personlig synes jeg monoversjonen er å foretekke.
    Har vært gjennom Magical Mystery Tour i dag og remiksen er bare fantastisk bra. Det er deilig å få Beatles med en liten vitamininnsprøytning. Beatles var noe av det første jeg hørte på og det blir nok noe av det siste jeg kommer til å høre på også (når den tid kommer). Jeg er nok stereofil av legning men veldig bra at begge utgavene tilbys. Nå tar jeg meg en pils og ser på den restaurerte utgaven av Help! (foretrekker 2D utgaven her ;))

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjøpte Abbey Road i går, og har i dag fått tid til å lytte skikkelig på den. Riktig tidskoloritt med rør både i forsterker og cd-spiller. Og jammen låter det skikkelig retro på den rette måten.

Denne mastringen minner meg på hva det var jeg selv kicket på som niåring og nyfrelst Beatles-fan. For det var basslinjene jeg fant meg selv "nynnende" til. Når jeg ikke sang med teksten var det bassen jeg sang. Jeg husker at de voksne Beatles-fansene alltid ønsket seg basskraftige høyttalere, og nå forstår jeg godt hvorfor. For den originale lyden (pre-cd) er den jeg er oppvokst med, men jeg har ikke før i det siste skjønt hvor magien ofte lå for meg som guttunge. Det har tatt mange år med ettertanke å finne ut av det.

For med disse versjonene så får bandnavnet igjen mening. The Beatles er tydeligere i form av rytmikk. Samspillet mellom Paul og Ringo trer mye tydeligere frem enn på 87-versjonene (som jeg har fire av). Det at de ble kalt et beat-band, og at genren noen ganger er omtalt som Mersey-beat, blir plutselig åpenbart igjen. Det er herlig. Detaljer og klarhet er nesten en bonus i så måte. Jeg elsker rett og slett min nymastrede Abbey Road. Fabelaktig riktig er det beste uttrykket jeg kan bruke for å beskrive mine følelser i dag. Og på ny slår det meg at Macca og Ringo "Metronome" Starr er blant musikkhistoriens mest undervurderte instrumentalister.

Når det gjelder forskjellen på stereo og monomiksene så har det bitt forklart av andre, men det skader ikke å gjenta det. En stereomiks (uansett hvor merkelig den er) krever en helt annen balansemiks enn mono. Da mener jeg ikke balanse i form av panorering, men i form av hvor langt fremme de forskjellige sporene er i miksen. Derfor låter de ekte monomiksene veldig annerledes stereomiksene spilt av i mono. Det er lenge siden jeg hørte monomiksene sist, så jeg kan ikke beskrive forskjellen uten å høre begge på ny. Men jeg antar at vokal fort kan være for langt fremme i lydbildet på stereomiksen avspilt i mono. Det kan også være motsatt, men ut fra det sviktende minne tror jeg nok det er for høyt som vil bli problemet her. Jeg tipper at alt annet komp enn bassen kan bli for distansert i "falsk" mono. Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil, for jeg har enda ikke hørt resultatet, og minnetanken begynte å renne over for omtrent ti år siden.

Selv om jeg er gammel Beatles-fan så blir det nok ingen boks på meg i år. Jeg har for mange andre dyre ting på innkjøpslisten som også er nedprioritert. Men det er ingen tvil om at i tillegg til den jeg allerede har så kommer jeg til å kjøpe Revolver, White Album og Sgt. Peppers. Og muligens Rubber Soul og Past Masters på sikt. Jeg blir heller ikke gretten hvis noen gir meg Let It Be til jul. Håper det blir mulig å kjøpe enkeltspor av monomiksene i flac-format, fordi for meg så trenger jeg kun et lite utvalg låter som er fra perioden før 1966. Så hvis jeg får kjøpt enkeltspor/digitale singler av monomiksene blir jeg veldig glad.

Og det er det. Det er egentlig utrolig at jeg klarte å holde ut til midten av måneden uten å kjøpe noe, for dette er virkelig en gledelig "høstnyhet". For meg er dette faktisk et høydepunkt i vårt millennium så langt. I og med at det er nok å kjøpe også enkeltvis så kommer det til å bli en repeterende glede i en periode fremover også. Når desember kommer så blir det delt ut lister over hva jeg allerede har til de som snakker med hverandre om hva jeg skal få til jul, he he he. God jul, folkens ;D Og søttende mai i samme slengen.

V

vredensgnag

Gjest
    Herlig beskrivelse, baluba. Jeg gleder meg til å lytte gjennom selv, når boksen jeg har bestilt ankommer!

Det blir tidlig jul i år.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    En veldig bra beskrivelse som jeg kjenner meg igjen i, baluba.

Jeg hadde tenkt og kjøpe et par-tre stykker av platene i første omgang for og se hvordan de var blitt.
    Det ble en så bra opplevelse at det ble fler turer til platesjappa for og hente mer.
    Og i går kom den siste av de i hus. White album.

Jeg kan styre in begeistring for stereoutgavene av Please,Please Me og With the Beatles. Men ellers er samtlige helt topp.

Nå har jeg fått lyst på monoboksen også. Men jeg må prøve og beherske meg nå.

Tror jeg.

Lexluthor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    baluba skrev:
    Når det gjelder forskjellen på stereo og monomiksene så har det bitt forklart av andre, men det skader ikke å gjenta det. En stereomiks (uansett hvor merkelig den er) krever en helt annen balansemiks enn mono. Da mener jeg ikke balanse i form av panorering, men i form av hvor langt fremme de forskjellige sporene er i miksen. Derfor låter de ekte monomiksene veldig annerledes stereomiksene spilt av i mono.
    Jeg kan bare bekrefte at mono-miksen og stereo-miksen er helt forskjellige, så bruk av monoknappen på en stereo-miks blir absolutt ikke det samme. Jeg viste til mono-knappen i et tidligere innlegg og angrer litt på det. Mark Levinson skriver selv om mono-knappen: MONO BUTTON This button toggles between stereo and mono operation. When in mono, it activates circuitry which combines left and right input signals, and sends the resulting monophonic signal to both left and right outputs. This circuit is particularly useful when listening to older, monophonic source material, since significant noise reduction is often realized by listening to mono recordings in mono.[/i]

Her er monoversjonen av Sgt. Pepper LHC Band:

Her er kanalsum stereo-versjonen av Sgt. Pepper LHC Band:

Vedlegg

bjos

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    Trane skrev:
    Wergeland skrev:
    Trane skrev:

Noen billigere?

Synes det er helt latterlig at kortet ikke gjelder, boksen er ikke på tilbud selv om de selger den med lavere profitt! De har posisjonert seg smart i markedet men det er ikke tale om et tilbud

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2002
    Antall liker
    1
    Jeg har ingen monoknapp, så jeg kan ikke prøve den. Men to av CDene i Mono-boksen har både monoversjonen og 1965-stereo versjonen på CDen og selv om det er fascinerende å lytte til en slik tidlig stereo, synes jeg monoversjonen er bedre å lytte til. Dessuten hadde ikke Beatles selv noe med stereomiksen å gjøre.

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    Jeg har passert 40, men fortsatt har jeg tydelige huller i min kunnskap om musikkhistorie. Synes det nedenstående var ganske interessant, selv om det kommer fra wikipedia, som mange mener er for unøyaktig til å stole på. Nå skjønner jeg i det minste vitsen med at det gis ut både en stereo og en mono-boks.

Ref: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Beatles_discography

The Beatles released twelve original studio albums, thirteen EPs, and twenty-two singles (mainly featuring original music not found on their albums) in eight years (1962–1970) in their native United Kingdom. Their international discography is complicated, however, due to sometimes different versions of their albums being released in other countries, particularly in their early years on Capitol Records in the United States. In addition, most of their releases are available in both mono and stereo mixes.

The Beatles' discography was originally released on the vinyl format, with full-length long plays (LPs), shorter extended plays (EPs), and singles. Over the years, the collection has also been released on cassette, 8-track, and compact disc (CD). The Beatles' catalogue has not yet been released digitally, but steps are being made toward that goal.[1]

Most of The Beatles' albums were released in both mono and stereo. Since mono record players were the most common at the time, producer George Martin and The Beatles gave more time and attention to preparing mono mixes of their recordings for most of their albums. By the late 1960s, stereo record players were more common; The Beatles' final two albums, Abbey Road and Let It Be, were originally mixed and released in stereo only.

The Beatles' UK discography was released on CD in the late 1980s. For these, the first four albums were released in mono, and the remaining albums in stereo. However, the sound of the digital transfers of the current discs, produced by George Martin in 1987 and 1988 using the best equipment available during the early days of the format, no longer meet standards achievable using current techniques.

From 2005, over a four-year period, the original recordings were remastered using the latest technology. Apple and EMI released these versions of The Beatles' catalogue on 9 September 2009 in mono and stereo on Compact Disc.[2]

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.152
    Sted
    Trondheim
    På de første 8 albumene hadde de kun 4 spor å jobbe med! Det var bare med Sgt. Pepper (eller enda senere) de fikk tilgang på 8 spor. Så når de trengte mer enn 4 spor, måtte man mikse ned de eksisterende 4 sporene til ett slik at man fikk nye spor ledig til å jobbe på. Dermed er miksen gjort en gang for alle og det er ikke mulig å gjøre så mye med det.
    Jeg synes det er utrolig så mye bra man greide å få til med bare 4 spor tilgjengelig. Ikke mye "overdub" mulig da gitt.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.363
    Torget vurderinger
    1
    Det er jeg faktisk enig med deg i.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    otare skrev:
    På de første 8 albumene hadde de kun 4 spor å jobbe med! Det var bare med Sgt. Pepper (eller enda senere) de fikk tilgang på 8 spor. Så når de trengte mer enn 4 spor, måtte man mikse ned de eksisterende 4 sporene til ett slik at man fikk nye spor ledig til å jobbe på. Dermed er miksen gjort en gang for alle og det er ikke mulig å gjøre så mye med det.
    Jeg synes det er utrolig så mye bra man greide å få til med bare 4 spor tilgjengelig. Ikke mye "overdub" mulig da gitt.
    Var det derfor det var så vanlig med kvartetter på den tiden. ::)

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2002
    Antall liker
    1
    Det var interessant lesning, jeg er spent på den neste delen. Forresten er det en rotete website å orientere seg i ...

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    Kom over denne kommentaren på Computeraudiophile:
    Jeff (ToneAudio) mentioned this....and i have heard elsewhere (a buddy's dad worked for the biz..Columbia Records i think)....have heard rumors that the HiRez remaster tapes, which are supposedly gonna be used for the vinyl releases late fall, will then be possibly available for 24/96 downloads. (24/192 would be better; i.e native, but MUCH smaller market) The only downside; it would mean i might be nearing death!! :)
    http://www.computeraudiophile.com/content/Please-Please-Me-Beatles-Remasters

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.622
    Torget vurderinger
    10
    Da har jeg endelig fått meg et enslig eksemplar. Stereo. Abbey Road er min favoritt.

Kjører nå en liten runde med gammel og ny over hodetelefon og mitt inntrykk av remasteren er:

- høyere lydnivå, må justere ned for å få likeverdig sammenligning med den gamle!
    - mer bass og trøkk
    - rundere og varmere lyd (den gamle høres plutselig litt spinkel ut)

Er det andre faktorer jeg bør lete etter? :)

Regner med at jeg kjøper Sgt Pepper og Revolver også!

Vedlegg

pstraums

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    119
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Ser ikke ut som jeg får råd til å kjøpe disse boksene før til jul :( (hvis de da fortsatt er tilgjengelige that is) .. men "eg har JUXA litt" (som ei koselig 85 år gammal matdame fra vestlandet pleide å si) ..

Så jeg har "førkjøpstesta" flac versjonene av 2009 mono & stereo samt MFSL versjonen .. og for MEG så høres kvalitetsrekkefølgen ut som så : #1: 2009 stereo 2# 1987 MFSL (2 første ganske close) og 2009 mono LANGT bak (bassen er jo helt rævva jo ! (har sjekka ut 2 forskjellige versjoner for sikkerhets skyld) ..

Please tell me I`m wrong? Mono versjonen var den jeg hadde gleda meg til, men NÅ er jeg ikke så sugen lenger..

Googla litt etter opplevelsen og disse (kjenner ikke dette nettstedet) er heller ikke så impo..

http://onethirtybpm.com/2009/09/10/the-beatles-remasters-mono-vs-stereo/

Kanskje vi har samme dårlige kilde ? info mottas med takk! :eek:

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.582
    Kjøpte Abbey Road på remasters i går. Fra før har jeg Revolver og Past Masters.

Veldig bra lyd. Bortimot perfekt mastret. EMI har virkelig gjort sin flid med disse remasters. Det jeg maser om til stadighet er viktigheten av høyoppløselige A/D convertere. Og disse som EMI bruker er meget bra. Lydbildet er langt renere, fyldigere og varmere enn de gamle utgivelsene. Man hører også langt flere microdetaljer, det er rett og slett mer informasjon for hjernen å motta. Dette skyldes laaangt bedre A/Ds enn hva som var tilgjengelig i 1987.

Men jeg hører peak-limitinga på remasters. Dynamikken er litt flatere enn hva den burde være. Man føler seg på en måte litt "snytt", vanskelig å forklare helt. Men EMI har tross alt funnet det perfekte kompromiss hvis målet har vært å tilfredstille kidsen som er vant til høy lyd.

Remasters-arbeidet er lagret digitalt på 24/192 uten dynamikk-limiting. Den dagen disse er tilgjengelig vil vi få tilnærmet masterbåndkvalitet av Beatles.
    Men jeg vil ha det nå!!

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.540
    Torget vurderinger
    4
    Tålmodighet er en dyd, men kanskje det blir jul i år også.....

Hello from Amazon.com.

We're writing about the order you placed on September 16 2009 (Order# 105-2752544-xxxxxxx). Unfortunately, we are unable to ship the item(s) as soon as we expected and need to provide you with a new estimate of when the item(s) may be delivered:

The Beatles "The Beatles Mono Box Set"Estimated arrival date: November 10 2009 - December 07 2009

We apologize for the inconvenience caused by this delay.

quad_lars

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    5
    To nyheter:

Apple and EMI To Release Limited Edition Stereo USB

Following the September 9 (9-9-09) debut of The Beatles’ digitally re-mastered catalogue on CD, Apple Corps Ltd. and EMI Music are pleased to announce the worldwide release of a limited edition of only 30,000 Beatles Stereo USB apples on December 7 (December 8 in North America).
    The exquisitely crafted, apple-shaped USB drive is loaded with the critically acclaimed re-mastered audio for The Beatles’ 14 stereo titles, as well as all of the re-mastered CDs’ visual elements, including 13 mini-documentary films about the studio albums, replicated original UK album art, rare photos and expanded liner notes.
    A specially designed Flash interface has been installed, and the 16GB USB’s audio contents will be provided in FLAC 44.1 Khz 24 bit and MP3 320 Kbps formats, fully compatible with PC and Mac.

Beatles Vinyl Remasters On The Way!

The Beatles' back catalogue will be reissued on vinyl, says Jeff Jones, Chief Executive of Apple Corps.
    Speaking exclusively to MOJO, Jones revealed that work on the next stage of the Beatles Remastered campaign is currently underway: "We're working on them now," said Jones, "I don't have a release date. To put a release date next to them forces us into a situation where we're releasing something that might not be ready. "
    The vinyl remasters will follow this year's stunning Mono and Stereo CD reissues, with the engineers at Abbey Road and Apple already hard at work: "They are incredibly complicated in terms of getting the masters right and getting the packages right," added Jones. "How do you assemble them? How do you put them in a box? How much do they cost? We want to make sure we're doing it right and that people get real value from it."
    Recordheads - you may officially begin salivating now. The Beatles vinyl remasters are on the way. No wait...Beatles vinyl remasters BOXSETS are on the way!

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.075
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Hm... spennende...

The Beatles have taken the first move to real digital distribution. In a surprise move, Apple Corps Ltd. and EMI Music announced Tuesday they will release a limited edition of 30,000 Beatles stereo USB apples on Dec. 7 in most of the world, except North America, where they will be available Dec. 8. A price on the drive was not initially available, but the Beatles Official Store has it listed for $279.99 USD or 200 British pounds.

The apple-shaped Beatles Stereo USB Drive, pictured above, will feature re-mastered audio for the Beatles’ 14 stereo titles, as well as all of the re-mastered CDs’ visual elements, including 13 mini-documentary films about the studio albums, replicated original UK album art, rare photos and expanded liner notes. A specially designed Flash interface has been installed, and the 16GB USB’s audio and visual contents will be provided in FLAC 44.1 Khz 24 bit and MP3 320 Kbps formats, fully compatible with PC and Mac.

The statement announcing the USB release also said "discussions regarding the digital distribution of The Beatles catalogue will continue. There is no further information available at this time." But the release of these USB drives opens the door to a digital release, either on iTunes or elsewhere.

http://www.examiner.com/x-2082-Beat...n-stereo-USB-drive?cid=exrss-Beatles-Examiner

Så spørs det om @Brunt på SH forumet har rett:

Ok so a few months after the first releases they are now at it again.
    Then in a few more months (time frame hasn't been established exactly) the vinyl will be released.
    What next then, 24/96 DVD's followed a few months later with 24/192 Blu-Ray's?
    Are they just going to keep releasing new box sets 2-3 times a year now?
    http://www.stevehoffman.tv/forums/showthread.php?t=198394

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vinylboksen kan lett bli en hellig gral for vinylfolket som ikke er livredd alt som er digitalt hvis de virkelig tar dette så seriøst. Gledelig for dere som helst vil ha dette på vinyl. Regner med at noen av dere kommer til å kose seg skikkelig når boksen endelig er å få tak i.

Jeg har nok faset ut vinyl, så for meg er det digitale eplet mest interessant. Og det er jo en skikkelig artig vri på å kjøpe cd-boksen. Favorittene på cd og resten på flash-eplet? Jeg ser for meg artige sessions hos gamle venner når jeg er på juleferie på fødeplassen med medbrakt eple. Dette er jo bare en gimmick, men er ganske artig sådan synes jeg. Og det følger jo med litt ekstra i form av ekstra lesestoff og bildemateriale, men de mindokumentarene er nok de som allerede er ute tipper jeg.

Baluba går nok ikke så baluba i lommeboken at jeg kommer til å kjøpe denne dingsen her, men hadde pengene satt litt løsere så ser jeg lett for meg at dette ville vært en perfekt julegave til meg selv. Artig artig, og jeg kunne i alle fall tenkt meg å få kikket litt nærmere på det eplet der. Flac + "anstendig" mp3. Dette var ingen dum reklamejippo, nei.

pstraums

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    119
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Fett.. ! ;D .. man skal jo prøve å tjene noen kroner på det man holder på med :) ... og om det har demra for apple at da er det greitt med et digitalt alternativ og et nytt analogt (og evt. andre ting de kan klare å finne på) ..

... så FLOTT :) eller hva ? Og at FLAC 24bit er inkludert er jo helt strålende !!!

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.075
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er veldig glad i valgmuligheter, og når de slipper en box i 24bit/96khz så kjøper jeg :)

Wright

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    2
    baluba skrev:
    Dette var ingen dum reklamejippo, nei.
    Godt poeng – og siden det kun er 30k eksemplarer (!) som skal produseres, må det ikke sees som stort mer enn en jippo.

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    baluba skrev:
    Vinylboksen kan lett bli en hellig gral for vinylfolket som ikke er livredd alt som er digitalt hvis de virkelig tar dette så seriøst. Gledelig for dere som helst vil ha dette på vinyl. Regner med at noen av dere kommer til å kose seg skikkelig når boksen endelig er å få tak i.

Jeg har nok faset ut vinyl, så for meg er det digitale eplet mest interessant. Og det er jo en skikkelig artig vri på å kjøpe cd-boksen. Favorittene på cd og resten på flash-eplet? Jeg ser for meg artige sessions hos gamle venner når jeg er på juleferie på fødeplassen med medbrakt eple. Dette er jo bare en gimmick, men er ganske artig sådan synes jeg. Og det følger jo med litt ekstra i form av ekstra lesestoff og bildemateriale, men de mindokumentarene er nok de som allerede er ute tipper jeg.

Baluba går nok ikke så baluba i lommeboken at jeg kommer til å kjøpe denne dingsen her, men hadde pengene satt litt løsere så ser jeg lett for meg at dette ville vært en perfekt julegave til meg selv. Artig artig, og jeg kunne i alle fall tenkt meg å få kikket litt nærmere på det eplet der. Flac + "anstendig" mp3. Dette var ingen dum reklamejippo, nei.
    Gleder meg! Skal ha Mono boksen for å supplere med Stereo BC 13 boksen jeg har!

pstraums

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    119
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Vanskelig å si.. tror ikke datoen er "salgsfremmende" i seg selv.. heller tror jeg det er "av respekt" (if anything) ?

(off topic, hører nå på Rock 'N' Roll Music albummet (et album jeg har spillt i filler mer en ett ex av på LP) og på låta Bad Boy må jeg bare registrere igjen.. fyttikatta for en fet versjon av denne låta dette ER) nakkehåra reiser seg (og diverse andre hår nedover ryggen) ... er det FYSISK mulig å spille denne sangen FOR høyt?)

mteinum skrev:
    Denne var jeg ikke klar over:

Spekulativt?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn