|
De forteller at nei, -stamkundekortet gjelder ikke...den er priset med kalkyle som tilbudspris...tilbud my ass!Wergeland skrev:Stamkundekort skal funke på alle bokser. Og når prisen ender på helkroner. Så du kan regne med 10% avslag om du har stamkundekort.Trane skrev:Noen som har funnet bra pris på boksene ?
Kompaniet skal ha 2099,- for stereo (123,47 par skive) og 2449,- for mono (188,38 per skive).
De kaller det sikkert tilbudspris slik at stamkundekortet ikke gjelder....
Noen billigere?
Jaja. Mulig de benytter tibudskalkyle på den, men da burde de priset de til 2449,50 og 2099,50. Hele kroner har alltid vært bestemmende for hva som går på stamkundekortet eller ikke.Trane skrev:De forteller at nei, -stamkundekortet gjelder ikke...den er priset med kalkyle som tilbudspris...tilbud my ass!Wergeland skrev:Stamkundekort skal funke på alle bokser. Og når prisen ender på helkroner. Så du kan regne med 10% avslag om du har stamkundekort.Trane skrev:Noen som har funnet bra pris på boksene ?
Kompaniet skal ha 2099,- for stereo (123,47 par skive) og 2449,- for mono (188,38 per skive).
Noen billigere?
Vet det er flere butikker som opererer med samme policy, så butikkene tjener neppe voldsomt på dette.Trane skrev:De forteller at nei, -stamkundekortet gjelder ikke...den er priset med kalkyle som tilbudspris...tilbud my ass!
Har vært gjennom Magical Mystery Tour i dag og remiksen er bare fantastisk bra. Det er deilig å få Beatles med en liten vitamininnsprøytning. Beatles var noe av det første jeg hørte på og det blir nok noe av det siste jeg kommer til å høre på også (når den tid kommer). Jeg er nok stereofil av legning men veldig bra at begge utgavene tilbys. Nå tar jeg meg en pils og ser på den restaurerte utgaven av Help! (foretrekker 2D utgaven herArne Marco skrev:Jeg hørte i aften på Rubber Soul i mono og den 1965 versjonen av stereo som er på samme CD. En rar opplevelse. I mono er sevlfølgelig lydbildet i midten, mens i stereo er den omtrent bare på hver side i høytalerne. Stereoen har omtrent intet i midten, så her prøves det med en ekstrem kanalseparasjon. Personlig synes jeg monoversjonen er å foretekke.
Jeg kan bare bekrefte at mono-miksen og stereo-miksen er helt forskjellige, så bruk av monoknappen på en stereo-miks blir absolutt ikke det samme. Jeg viste til mono-knappen i et tidligere innlegg og angrer litt på det. Mark Levinson skriver selv om mono-knappen: MONO BUTTON This button toggles between stereo and mono operation. When in mono, it activates circuitry which combines left and right input signals, and sends the resulting monophonic signal to both left and right outputs. This circuit is particularly useful when listening to older, monophonic source material, since significant noise reduction is often realized by listening to mono recordings in mono.[/i]baluba skrev:Når det gjelder forskjellen på stereo og monomiksene så har det bitt forklart av andre, men det skader ikke å gjenta det. En stereomiks (uansett hvor merkelig den er) krever en helt annen balansemiks enn mono. Da mener jeg ikke balanse i form av panorering, men i form av hvor langt fremme de forskjellige sporene er i miksen. Derfor låter de ekte monomiksene veldig annerledes stereomiksene spilt av i mono.
Trane skrev:De forteller at nei, -stamkundekortet gjelder ikke...den er priset med kalkyle som tilbudspris...tilbud my ass!Wergeland skrev:Stamkundekort skal funke på alle bokser. Og når prisen ender på helkroner. Så du kan regne med 10% avslag om du har stamkundekort.Trane skrev:Noen som har funnet bra pris på boksene ?
Noen billigere?
The Beatles released twelve original studio albums, thirteen EPs, and twenty-two singles (mainly featuring original music not found on their albums) in eight years (19621970) in their native United Kingdom. Their international discography is complicated, however, due to sometimes different versions of their albums being released in other countries, particularly in their early years on Capitol Records in the United States. In addition, most of their releases are available in both mono and stereo mixes.
The Beatles' discography was originally released on the vinyl format, with full-length long plays (LPs), shorter extended plays (EPs), and singles. Over the years, the collection has also been released on cassette, 8-track, and compact disc (CD). The Beatles' catalogue has not yet been released digitally, but steps are being made toward that goal.[1]
Most of The Beatles' albums were released in both mono and stereo. Since mono record players were the most common at the time, producer George Martin and The Beatles gave more time and attention to preparing mono mixes of their recordings for most of their albums. By the late 1960s, stereo record players were more common; The Beatles' final two albums, Abbey Road and Let It Be, were originally mixed and released in stereo only.
The Beatles' UK discography was released on CD in the late 1980s. For these, the first four albums were released in mono, and the remaining albums in stereo. However, the sound of the digital transfers of the current discs, produced by George Martin in 1987 and 1988 using the best equipment available during the early days of the format, no longer meet standards achievable using current techniques.
From 2005, over a four-year period, the original recordings were remastered using the latest technology. Apple and EMI released these versions of The Beatles' catalogue on 9 September 2009 in mono and stereo on Compact Disc.[2]
Var det derfor det var så vanlig med kvartetter på den tiden. :otare skrev:På de første 8 albumene hadde de kun 4 spor å jobbe med! Det var bare med Sgt. Pepper (eller enda senere) de fikk tilgang på 8 spor. Så når de trengte mer enn 4 spor, måtte man mikse ned de eksisterende 4 sporene til ett slik at man fikk nye spor ledig til å jobbe på. Dermed er miksen gjort en gang for alle og det er ikke mulig å gjøre så mye med det.
Jeg synes det er utrolig så mye bra man greide å få til med bare 4 spor tilgjengelig. Ikke mye "overdub" mulig da gitt.
Jeg siterer meg selv. Artikkelen på denne linken er nå oppdatert med masse interessant.erato skrev:Her er starten på noe som ser ut til å kunne bli en interessant artikkelserie om Beatlesutgivelser og remasterene.
http://www.musicweb-international.com/classrev/2009/Sept09/Beatles_remastered.htm
http://www.computeraudiophile.com/content/Please-Please-Me-Beatles-RemastersJeff (ToneAudio) mentioned this....and i have heard elsewhere (a buddy's dad worked for the biz..Columbia Records i think)....have heard rumors that the HiRez remaster tapes, which are supposedly gonna be used for the vinyl releases late fall, will then be possibly available for 24/96 downloads. (24/192 would be better; i.e native, but MUCH smaller market) The only downside; it would mean i might be nearing death!!![]()
DVD-A utgivelser av disse hadde vært pentRemasters-arbeidet er lagret digitalt på 24/192 uten dynamikk-limiting.
Hello from Amazon.com.
We're writing about the order you placed on September 16 2009 (Order# 105-2752544-xxxxxxx). Unfortunately, we are unable to ship the item(s) as soon as we expected and need to provide you with a new estimate of when the item(s) may be delivered:
The Beatles "The Beatles Mono Box Set"Estimated arrival date: November 10 2009 - December 07 2009
We apologize for the inconvenience caused by this delay.
http://www.stevehoffman.tv/forums/showthread.php?t=198394Ok so a few months after the first releases they are now at it again.
Then in a few more months (time frame hasn't been established exactly) the vinyl will be released.
What next then, 24/96 DVD's followed a few months later with 24/192 Blu-Ray's?
Are they just going to keep releasing new box sets 2-3 times a year now?
Godt poeng og siden det kun er 30k eksemplarer (!) som skal produseres, må det ikke sees som stort mer enn en jippo.baluba skrev:Dette var ingen dum reklamejippo, nei.
Gleder meg! Skal ha Mono boksen for å supplere med Stereo BC 13 boksen jeg har!baluba skrev:Vinylboksen kan lett bli en hellig gral for vinylfolket som ikke er livredd alt som er digitalt hvis de virkelig tar dette så seriøst. Gledelig for dere som helst vil ha dette på vinyl. Regner med at noen av dere kommer til å kose seg skikkelig når boksen endelig er å få tak i.
Jeg har nok faset ut vinyl, så for meg er det digitale eplet mest interessant. Og det er jo en skikkelig artig vri på å kjøpe cd-boksen. Favorittene på cd og resten på flash-eplet? Jeg ser for meg artige sessions hos gamle venner når jeg er på juleferie på fødeplassen med medbrakt eple. Dette er jo bare en gimmick, men er ganske artig sådan synes jeg. Og det følger jo med litt ekstra i form av ekstra lesestoff og bildemateriale, men de mindokumentarene er nok de som allerede er ute tipper jeg.
Baluba går nok ikke så baluba i lommeboken at jeg kommer til å kjøpe denne dingsen her, men hadde pengene satt litt løsere så ser jeg lett for meg at dette ville vært en perfekt julegave til meg selv. Artig artig, og jeg kunne i alle fall tenkt meg å få kikket litt nærmere på det eplet der. Flac + "anstendig" mp3. Dette var ingen dum reklamejippo, nei.
mteinum skrev:Denne var jeg ikke klar over:
Spekulativt?