Bergfinn
Hi-Fi freak
JaEr det de samme som shy bruker?
Sist redigert:
JaEr det de samme som shy bruker?
Såpass? Jeg hatet diskant da jeg vokste opp. Det hadde helt klart noe med avspillingskvaliteten å gjøre......og pupper & lår.
Mest fordi det er billig.noen spesiell grunn til at du bruker osb fremfor finer/mdf?
Skjønner skjønner, som først antatt. Da regner jeg med at krymping av finer, mdf og osb i kombinasjon går fint utifra det du skriver.Mest fordi det er billig.
Det blir ca. 1000,- pr sub med OSB.
Jeg er klar over at slik de står nå ikke akkurat appelerer til det estestiske, men når jeg har limt på et ekstra lag med x-finer på baffel og svingt rundt med malerulla...vil de forhåpentligvis bli litt mer behagelig å hvile øynene på.
et lite utkast:
Vis vedlegget 710519
OSB er enkelt å jobbe med, og fungerer mer enn godt til høyttalerbygging.
Jeg kommer også til å bruke det i mindre satellitter, men da mer som type sandwich sammen med x-finer eller MDF.
Det at et gitt materiale er billig trenger ikke bety at det er dårlig til høyttalerbygging.
Det er vel først og fremst type konstruksjon og byggherre som avgjør resultatet.
Denne konstruksjonen kunne helt sikkert ha blitt mye bedre, både visuelt og teknisk om en annen hadde gjort det.
Men jeg tror det blir greit nok for mine krav.
Husker ikke helt men det kan jeg finne ut.Så hva anbefaler snekkeren? Ekspanderende lim?