Beste metal-låt?

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.628
Torget vurderinger
1
Kanskje på tide å innvestere i Live After Death på DVD? :)

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.628
Torget vurderinger
1
Hm, finnes Bark at the Moon og Ultimate Ozzy på DVD?

Ozzy har alltid hatt gode gitarister. Synd at nevnte Lee rotet seg litt bort i Badlands, kjenner ikke til hva han har gjort utover det.

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Forstår meg egentlig lite på den fyren..Så dyktig,og det eneste han har gjort siden Badlands er en hel haug med tribute plater ??? har ikke sett de dvd nei..men jeg har kopiert Ultimate vhs til dvd ;)

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Wishmaster og BalticThor;- har voldsomme problemer med heavy metal,- men skal prøve å være hyggelig, og ikke provosere dere i utide;- jeg har jo både før og nå i det siste anskaffet plater tilhørende den mer kommersielle delen av metal,- men det er grenser;- la meg ta Ozzy,- og la meg være klar,- uansett hva vedkommende har prestert tidligere, er hans nåværende status som klovn såvidt sjenerende, og utfordrende,- at alt hva han har produsert bør legges til analene,- snarest. Når det gjelder dette amerikanske "Ozzfest" sirkuset,- er jeg av den mening at de som deltar er å betrakte som suspendert.

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Wishmaster og BalticThor;- har voldsomme problemer med heavy metal
Noen liker melodiøs Heavy med utmerkede musikere f.eks. Symphony X,Malmsteen,Norum,Blue Murder,Whitesnake,Rainbow,Van Halen,Dream Theater for å nevne noen.. andre liker hardere typer som Defleshed,Morbid Angel,Dimmu Borgir...Kan ikke med beste vilje se at Varg Vikernes og hans gjeng er gode musikere i vanlig forstand..Heavy metal synes jeg for være Judas Priest,black Sabbath,Iron Maiden og de som startet det og har lagt listen for heavy metal.Metal blir stadig hardere og da får en kalle det f.eks. Trashmetal,Blackmetal,Deathmetal.Musikken utvikler seg hele tiden,og Deep Purple,Led zeppelin,Kiss o.l.er jo i dag pusemusikk i forhold.. ;)
Jeg har vært på Sweden Rock festival ørten ganger og der får en se mye forskjellig live.. F.eks i sommer var Sammy Hagar der,det var så utrolig bra gjennomført med utolig bra musikere og driv,at en blir helt stum!! :eek: Så så jeg SATANIC SLAUGHTER og lignende..det er veldig vanskelig å se for seg at de kan utmerke seg som allsidig gode musikere..
Men det handler i tillegg om smak,så.....
La oss ikke gå på person angrep.

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.628
Torget vurderinger
1
Wishmaster og BalticThor;- har voldsomme problemer med heavy metal,- men skal prøve å være hyggelig, og ikke provosere dere  i utide;- jeg har jo både før og nå i det siste anskaffet plater tilhørende den mer kommersielle delen av metal,- men det er grenser;- la meg ta Ozzy,- og la meg være klar,- uansett hva vedkommende har prestert tidligere, er hans nåværende status som klovn såvidt sjenerende, og utfordrende,- at alt hva han har produsert bør legges til analene,- snarest. Når det gjelder dette amerikanske "Ozzfest" sirkuset,- er jeg av den mening at de som deltar er å betrakte som suspendert.
Hehehe, og dette kaller du å ikke provosere? Lurer på hvordan du ordlegger deg når virkelig går inn for å provosere. ;)

Som nevnt i innlegg over er jeg ikke videre begeistret for det Ozzy har gjort de siste 15 årene (musikk) og hva $haron måtte finne på når det gjelder å tjene penger på Osbourne famillienavnet og Ozzfest, finner jeg lite relevant til å kunne svartmale hele Ozzys karriere av den grunn.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
kortversjon:- Burzum og Varg avkrever den aller største respekt;- et album som "Filosofem" regner jeg som et mesterverk innen genren.
Varg fortjener ingen respekt, han er kun en talentløs morder. En kule for pannen ville være på sin plass.

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
Nå er det på tide å få litt real metal inn her igjen:)
veit ikke helt hvor oddgeirs meninger bygger på, men at han vurderer Vargs kunst utfra hans handlinger utenfor musikken viser vel kanskje den gjengse holdning blant nordmenn flest:(.

Palace- musikken vi spiller ligger nok i black metal land. Fikk høre at det lignet på tidlig 90-talls bm, men om det stemmer må være opptil enhver å bedømme. Den som vil høre kan jo ta en titt på www.geocities.com/posthumband/posthum. dette er vår første demo etter 1,5 år som band, så dere som våger å lytte får ta det for det det er. basstrommene er desverre veldig lave da jeg bare brukte en overhead mic til tammer, skarp og cymbaler. var nok en liten bommert det:) Vi skal prøve å få fikset litt på lyden så den gir alle instrumenter en retferdig plassering i lydbildet, så et kan nok hende det drøyer litt før jeg får sendt avgårde demoen grace..

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Wishmaster og BalticThor;- skal forsøke å være behersket fremover,- jeg lover,- men det kan kanskje bli vanskelig å holde, da jeg har svært vanskelig for å styre med i møte med de som ønsker å helgenforklare artister som hører fortiden til.

oddgeir;- Burzum (Varg Vikernes) er genredefinerende,- for å bruke et litt forslitt uttrykk;- mitt forhold til Varg er knyttet til hans musikk,- hva han ellers bedriver interesserer meg nokså lite,- men jeg kan nok som en refleksjon mene at han har fått unødig hard medfart i sensasjonshungrige media. Jeg har forøvrig ingen problemer med å betegne Varg som kunstner,- slik montesi er inne på.

For bare å henge på litt omkring dette med dyktighet som musikker;- hvor "flink" man måtte være er ikke relevant for meg,- snarere tvertimot faktisk;- gitarmasturbasjon gjør ikke inntrykk på meg. Det er resultatet som er avgjørende,- effektiviteten;- black metal handler for meg mye om dekonstruksjon,- om forenkling,- men mest av alt om en stemning;- har forlengst forstått at black metal er noe man enten skjønner,- eller totalt misoppfatter,- "an acquired taste" som man gjerne sier.

montesi;- kommer tilbake til deg vedrørende demo.

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
For å sitere en person fra en mayhem dokumetar" Hvis Euronymous(drept av Varg) hadde kødda like mye med meg som han gjorde med varg vikernes, så hadde jeg nok gjort det samme. Jeg trur nok det var ett tidsspørsmål om hvem som hadde gått på hvem der.." Slike sitater kan absolutt være med på å sette slike ekstreme handlinger i et klarere lys. Det er alltid to sider i en sak.

Grace - hva du skriver om black metal, og hvordan den ofte blir vurdert og satt i bås, evt forstått og blitt satt pris på, er jeg helt enig i. Det er nok derfor skille mellom death og black er så uendelig stort når en kommer til stykket. Og jeg begynner å skjønne din holdning til sjangere og hvorfor du setter så stor pris på "black" og ikke "death-black"(flinkis-black:) )

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
veit ikke helt hvor oddgeirs meninger bygger på, men at han vurderer Vargs kunst utfra hans handlinger utenfor musikken viser vel kanskje den gjengse holdning blant nordmenn flest:(.
Jeg har vanskelig for å finne respekt for en morder, uansett hvor trendsettende han måtte være.
Jeg mener at det gir feil signaler.

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.628
Torget vurderinger
1
I følge ozzy.com er mannen i gang med en ny plate og med seg på laget har han bl.a. Zakk Wylde på gitar. Turné er også under planlegging.

Pixy

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.07.2003
Antall liker
12
Hei alle metallhuer der ute!
Jeg har prøvd å søke gjennom forumet etter omtale av et irsk band som heter Primordial. Dog uten resultat. Noen som har hørt om dem? De ga i 2005 ut ei skive som heter "The Gathering Wilderness" og den står som en påle i metallsamlinga mi. 2005s beste skive foreløpig (Trenger vi ikke en oppsummeringstråd snart?). Låt nr 1 er en helt fantastisk monotont suggererende og ikke minst, melankolsk, resignert jævel av en låt. Låt nr 5 "The Coffin Ships" (tilbake til trådens opprinnelse), er det beste jeg har hørt på årevis med headbanging. Noen vil kalle dette prog, men det er i høyeste grad metall. Sjelden har jeg hørt noe så ektefølt, intenst, sjelefordervende musikk. "Trist som faen" er bare fornavnet... Og disse gutta mener det! Glimrende riff, gode tekster og vanvittige skiftninger uten at det blir for teknisk. Og tungt - veeeldig tungt.

Anbefales på det kaldeste...

Ærbødigst
Pixy

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Hva Primordial angår syns jeg ikke "The Gathering Wilderness" er særlig bra. For min del blir den for sløy og langtekkelig. Sjekk heller ut deres tidligere skiver som "Spirit the Earth Aflame" eller "Storm before Calm", de er mye, mye bedre! Låter som "Gods to the Godless" og "Sons of the Morrigan" er rett og slett strålende, drivende god metall!

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
Der forsvant 4 års sparing:) 4 cm over hele huet...

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Kløpp deg og få deg jobb? Er det det som er meningen?

Pixy

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.07.2003
Antall liker
12
Takk Palace. Har hørt flere si som deg. De tidligere Primordial skivene du nevner er bestilt og jeg skjønner jeg har noe å glede meg til. Men siden jeg oppdaga bandet med den siste skiva, så får nok den en helt spesiell posisjon. Helt hekta på de to nevnte spor. Elsker nemlig lange monotone dronete låter... Men albumet er noe ujevnt - helt klart. Men langtekkelig? Nei. Har du flere tips i samme gata?

mvh Pixy

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
"kløppe meg og få en jobb" hehe. jeg har en jobb, som snekker. var så lei nå at jeg har ennå ikke begynt å angre;). planen var, "kløppe meg og få ei dame!" haha

jeje.. noen som har hørt "a tribute to mayhe!"? fikk høre den hos en kompis forrige dagen- var virkelig knall.. hele greia blåser avgårde med immortal som drar from the dark past, starten kunne ikke vært bedre. andre låter som er verdt å nevne er vader-freezing moon, emperor-funeral fog, gorgoroth-life eternal og gehenna med cursed in eternity. når jeg hører på denne plata så skjønner jeg virkelig hva alle mine timer foran stereoanlegget med mayhem har gitt meg. absolutt ikke bortkastet:)

ser forresten fryktelig fram til nye darkthrone nå.. singel i slutten av januar og plate i slutten av februar. mmmm.. satyricom kommer i april trur jeg og mayhem utpå seinsommeren

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Nå skal vi skilles Johanne med Sputnik ? , Jo det må være den råeste metal låta..

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Pixy: er vel mer "speedfreak" og liker ting kjapt og aggressivt, men Amon Amarth burde vel kanskje falle i smak... Noen av skivene til Bathory vil du nok også like (Hammerheart, Twilight of the Gods, Blood on Ice og muligens Nordland I og II), tidlig Gehenna (First Spell & Seen through the Veils of Darkness) er muligens også i din gate.

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Pixy, du bør forresten sjekke ut Aardvarks. De har såvidt jeg vet bare gitt ut en plate, men du kan laste ned massevis av demoer o.l. fra deres hjemmeside http://www.aardvarks.de Anbefales på det varmeste!

kristoffer_r

Medlem
Ble medlem
15.02.2006
Antall liker
0
her er mine 3 favoritter:

1. Metallica- Fade to Black
2. Slipknot- Spit It Out
3. Korn- Chi

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
Noen som har hørt nye darkthrone? tar litt tid før den kommer helt under huden da de denne gangen har et litt uvant lydbilde. syns dog det begynner å ligne noe nå, etter 4-5 gjennomlyttinger i løpet av helga:)

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Har hørt den og likte den godt. Har bare hørt igjennom den en gang eller to men det låt friskt og litt nytt. Er spent på hvordan folk vil motta den. Gylve fortalte meg at målet deres var å miste 40-60% av lyttermassen deres, en holdning jeg har sans for! :)

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
981
Sted
Kristiansand
"The cult is alive" mangler den dystre og kalde stemningen som de gamle albumene hadde, men det betyr ikke at det er dårlig, bare annerledes.
Heldigvis finnes det et annet norsk band som spiller gammeldags svartmetall med ekte feeling, nemlig Throne of Katarsis fra Karmøy. Demoene deres er noe av det beste jeg har hørt av svartmetall noen gang. Fikk litt samme følelsen som da jeg hørte A blaze in the northern sky første gangen. Fullengderen kommer i mai/juni ca.

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
det er lørdag kveld, pilsen har tatt plass i hånda og transylvanian hunger surrer rundt på tallerkenen.. :)

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Har fått hørt igjennom "The Cult is Alive" noen ganger nå og liker den bedre og bedre. Et friskere og litt annerledes Darkthrone passet meg egentlig ganske fint!

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
De fleste jeg har pratet med mener at plata kommer seg etter noen gjennomhøringer, og at den blir et slags avhengighetsobjekt:). for min egen del har det gått mye i transylvanian hunger i det siste. fryktelig bra. kommer nok til å ta fram the cult is alive snart nå. har fått en pause på nesten to uker..

cromlech

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.09.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
1
nye darkthrone er konge. favoritt låt for øyeblikke er underdogs and overlords

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
Sitter og hører på immortal-sons of northern darkness nå.. ohh, bare dem kunne kommet ut med en eneste plate til... :)

cromlech

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.09.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
1
husker ennå en juli dag jeg rotet meg inn på nuclear blast sine hjemmesider, å så at det stod important news about immortal. åpnet linken for så å begynne å gråte. De skulle jo spille live i stavanger august det året (har godt så tungt inn på meg at jeg har fortrengt årstallet), så det er en ting jeg ennå ikke har fått oppleve :'( Immortal live skal vist være KONGE

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
981
Sted
Kristiansand
Det får du oppleve. Abbath har slett ikke stedt Immortal til hvile for godt. Skal jeg komme med en spådom, så er det nok en sjanse for at de headliner en dag på Infernoen til neste år, ja...

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
Ryktene gikk jo på at det var immortal som skulle spille på inferno kick-off, eller hva-det-nå-var, men seff var det emperor, som jo egentlig var en grei substitute:)
så, ja, jeg trur immortal kommer tilbake en eller annen dag. får kanskje vente til alle disse 80-90-talls rockebanda har gjort fra seg sine comeback først ;)

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
506
Der forsvant 4 års sparing:) 4 cm over hele huet...
Samme her, men har spart litt lengre tid. Sluttet å klippe meg for 14 år siden, selv om jeg jo har måttet stusse tuppene litt ;D

I kveld ligger det en avklippet hestehale på badet. Den rakk meg til nedenfor beltet, og vil bli dypt savnet...

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
tipper det er en rar følelse:) men unektelig behagelig når det kommer til dusjing, soving osv..

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
506
tipper det er en rar følelse:) men unektelig behagelig når det kommer til dusjing, soving osv..
Er litt spesielt ja. Merkelig å vaske håret og være tørr på 5 minutter. Satser på å barbere skallen etterhvert. Nå gjenstår bare spørsmålet: Hvordan beholde et minimum av rocka image når man ser ut som en idol-finalist på huet? Barbere kålen og begynne med å spare langt fippskjegg eller smultring?

Får bruke Tank Abbott som mal...

cromlech

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.09.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
1
ROFL ;D

Når det gjelder anbefaling av metal, så kunne følgende finnes på forumet for inferno festivalen i fjor.

Person 1:
Hi! Im planning a trip top norway next year, and i want to be prepared. Wich norwegian artist / band
plays the most evil and satanic music? I'll ordner the cd's, I think.

Person 2:
A group called DDE (Devils Death Ensemble) har released some classic satanic art.
Some of their trax:
"Her blir det liv" (Resurrect the dead)
"Vinsjan på kaia" (Hanged by Satan)
"Vi skal sjå sola ned i havet" (Bringing down the sun)
"Rai Rai" (Kill KIll) and
"E6" (Road to hell)
are truly desecrating songs designed to bring forth visions of torment and hell. A crazy gang of devil worshippers. Grellt!
Byt the most evil and satanic art from Norway is delivered by a guy who calls himself "Sputnik" (-satan- from old norse literatur). Check out anything this guy has done. He is truly evil incarnated.
Truly a bad ass motherfucker.

Person 3:
Det der er dårlig gjort det....

Person 1:
Hi, Skrapparkar
Thank you for the recomendations.! Yesterday I ordered some cd's of DDE and SPUTNIK. Im looking forward to enjoy some dark, evil music from the crib og black metal, Norway. Do they scream and growl in English or norwegian? To the others who have replied, please write
in english as i do not speak norwegian (other than a few words. Sputnik / Satan!). And why is Garth Brooks mentioned? Country is crap!

Person 2:
DDE growls in an ancient dialect hailing from the viking-age; trøndersk.
Sputnik uses a form of dialect not heard in Norway since the black plague. He is actually a very intellectual guy, he has a master-degree in ancient norse linguistics. You will not regret checking out these masters of evil. Enjoy and Burn in hell my foreign friend.
See you at Inferno & be sure to promote DDE and SPUTNIK to all your friends and allies. Hail!

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
"Fant" to nye band i dag

Det første er bandet til Shagrath(gitar) fra dimmu, hvor bandet består av Tony Kirkemo(trommer) fra minas tirith(som jeg har anbefalt før), Richard(gitar) som egentlig er en lokal helt fra jessheim, Vokalisten fra carburatours(?) og en bassist fra ashes of ashes(?). Real rock`n roll. www.chromedivision.com

Nr 2. er Ava Inferi. Bandet til Blasphemer som visstnok har eksister(i hvert fall idèen) siden 94. Han har med seg noen ukjente karere fra østen på bass og trommer, og ei dame på vokal. Musikken ligner en del på ihsahns Peccatum.
www.ava-inferi.com

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Det beste man kan gjøre for å oppdage nye band er å registere seg på www.myspace.com og/eller www.audiostreet.net. Der finnes massevis av gode band som få mennesker har hørt om. Sjøl har jeg oppdaget masse bra undergrunns thrash metal band fra Sør Amerika. Knallfett!

Topp Bunn