Beste metal-låt?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
504
Jeg har for tiden helt dilla på en låt fra den kommende plata til Samael. Sangen heter "On earth".
Ikke bare er det god musikk, men man får en O-fag undervisning på kjøpet. Passer bra for uorienterte lavpannede slenghuer og andre interesserte.
Plata er ikke sluppet ennå, jeg har fått tak i sangen via nettet. Dette er dog en plate som helt klart må kjøpes, og dette er helt klart et band som må støttes.
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
968
Torget vurderinger
7
sikker på låta ikke heter son of earth da?
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Fortsetter å kjøpe mer metal;- er kommet litt på efterskudd med lyttting,- men skal oppdatere efterhvert;- kan nå bare nevne Mortiis, Tømmermenn, og siste fra Megadeath,- samt enda en fra back-katalogen til Dimmu Borgir;- litt av hvert annet er under bestilling.
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
968
Torget vurderinger
7
heisann, til først og fremst "grace" kanskje, som suger til seg all informasjon han kan få. bra!!
Har et par anbefalinger til. Blood red throne. norsk black/death metal. Bra greier. sjekk ut låta "cryptic realms", hvis du får tak i denne på nettet. sinnsykt rå.
Ellers så kan jeg anbefale taake, trur dette er et bergens band. Albumet "bjørgvin" er vel det eneste albumet jeg har hørt, men er virkelig å anbefale. Kan kanskje være litt vrien å få tak i. ser cdon kun har "nattestid, men denne har jeg ikke hørt. prøv heller å få tak i ovennevnt "bjørgvin"
Ellers så kan jeg anbefale:
satyricon- "rebel extravaganza"
extol-"synergy"
enthral-"subterranean movement"(veldig bra)
converge-"you fail me"(mer hardcore, men masse energi),
gorgoroth-"incipit satan"!(denne har mange gromme riff). Jepp, da har vel du/dere fått litt å snuse på igjen.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
504
sikker på låta ikke heter son of earth da?
Nei, den heter ihvertfall On earth ifølge mediaplayeren. Er fra den kommende skiva. Son of earth er fra en tidligere utgivelse.
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
968
Torget vurderinger
7
OK. Da benytter jeg anledningen til å komme med nok en anbefaling jeg mener er god. Death- "sound of perseverance". Dette er et band som så og si har startet sjangeren "death"-metal, så det sier vel sitt. bassisten og trommisen er i særklasse. var så heldig å se bassisten, som nå spiller i bandet sadus, på inferno. koster 75.-!! på cdon. ha ha ha
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
968
Torget vurderinger
7
last for eksempel ned låta to forgive is to suffer" av death-"the sound of perseverance"". hør på trommeintroen. der går det unna i svinga..
 

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Innlegg
441
Antall liker
2
Hei Wishmaster!Det er ihvertfall en større kontrast mellom det de fleste oppfatter som det tradisjonelle kristne, og det som skal være imaget til noen av black- metal bandene? Tror nok også at du f.eks innen amerikansk C & W vil finne høyere konsentrasjon av "kristne" tekster.
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Bare forsetter jeg:- har kjøpt ca. ett dusin metal CD-er bare de sise to dager;- det blir mye å fordøye;- skal prøve å oppsummere litt til helgen. Hører akkurat nå på Bathory,- hans to siste; Nordland 1, og 2.
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Helt OK skiver det Grace, men hans beste er "Blood,Fire Death" og "Under the sign of the black mark"
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Sødal;- har forstått at det foregår noe i Australia;- har hørt på det du viser til, og tror også jeg vil skaffe med denne CD-en med The Amenta. Nå har jeg endelig fått hørt den siste fra Darkthrone,- og jeg får bare si at jeg er begeistret;- fra før har jeg bare en utgivelse fra Darkthone,- tror jeg må gå hele back-katalogen efter i sømmene,- det samme kan jeg si om Bathory.
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Hele back-katalogen til Darkthrone anbefales! Alle platene låter så og si likt, da "forandring" er et skjellsord for de gutta. Bathory derimot må du være forsiktig med. "Twilight of the Gods" er en Wagner & Nietsche-inspirert, seig plate uten aggresjon eller tempo (Var det ikke skriking og brøling du ville ha, Grace?). Kjøp de fire første: "Bathory", "The Return", "Under the sign..." og "Blood Fire Death" og du er på trygg grunn. Skikkelig grelle saker innspilt i et nedlagt bilverksted med vokalen innspilt på toalettet (Det er sant!). Klassiske saker!
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Har nå fått tak i to eldre Darkthrone CD-er i tillegg til den nye;- ikke vanskelig å forstå at disse karene har høy status,- midt i blinken for meg er det ihvertfall. Ny CD fra Cradle of Filth er anskaffet,- ikke helt godt, men ikke det verste jeg har hørt heller. Har mye glede av Valfar, ein Windir. Amon Amarth er sterkt markedsført;- syns forsåvidt det er en fin produksjon, men det blir ikke tøft nok for meg,- litt death-lite egentlig. Har tidligere nevnt at jeg anså W.A.S.P. som et feilkjøp,- vel,- nå forekigger no2, og jeg gav den en chanse, og det var den kanskje verdt? Har kjøpt endel annet, men ikke rukket å høre på dette enda;- fortsettelse følger.
 

Humdinger

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.08.2004
Innlegg
150
Antall liker
37
Torget vurderinger
1
FOLKENS!!! Sjekk ut den nye CD'en med Bodø-bandet THE SPECTACLE "Rope or guillotine". Jeg aner ikke hvilken bås dette bandet tilhører (death metal, black metal, punk metal eller hva det måtte være), men de har et fantastisk driv og er hardtslående som bare f... ;D. Ellers kan jo gamle Bodø-band som TERROR FOR JESUS, SKJIT-LARS og PSYKISK TORTUR nevnes... Alle tre er å finne på en samle-cd som heter "shit happens".
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Folkens ja,- det blir meg det da. Innspill notert;- det finnes utvilsomt mye stygt der ute,- og sikkert interessant, men man må prioritere;- det letteste er egentlig å velge bort,- og da vil jeg nytte anledningen til å yttre følgende:- la oss få slippe alle disse slitne sakene som f.eks. Saxon, Dio, Megadeth, oa.,- de er forlengst passert "sell by date".
 

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2002
Innlegg
107
Antall liker
2
Du går jo igjennom metalsjangeren som en gal Grace. Får du tid til å virkelig lytte på alt?

Jeg bruker 3-4 gjennomlyttinger på å komme inn i mange album.
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Hei du;- det går hardt for seg,- tro meg;- nå er jeg forøvrig en effektiv lytter;- har nok lært mye av systematisk sammenlignende lytting på klassiske verker.
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Den nye Cradle of Filth skive er råbra! Mye mer brutalt enn før og ingen symfoniorkestre denne gangen! Anbefaler også Kongsvinger bandet Showdown, råtøffe saker!
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
968
Torget vurderinger
7
unnskyld meg, men du kan ikke putte megadeth oppi samma båsen som dio og saxon altså. det er fy fy. Har du hørt countdown to extinction? Nei for da hadde du visst bedre. Bruk 75.- på cdon. og gjør deg opp en real mening først. Ikke meninga å være krass, men jeg syns denna var litt drøy..
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Enig med deg Montesi at du ikke skal sammenligne Megadeth med Dio og Saxon, men "Countdown to extinction"???!!?? Den er jo helt jævlig! Nei, kjøp "Peace Sells..." eller "So far, so good, so what" DET er bra skiver!
 

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2002
Innlegg
107
Antall liker
2
Grace, jeg har sikkert sagt det 1000 ganger, men jeg anbefaler deg å gi Opeth en sjanse! :) Start med Blackwater Park synes jeg.
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Dr_Online;- jeg er forsåvidt oppmerksom på Opeth;- jeg har oppfattet det slik at det dreier seg om snill death;- stod på kjøkkenet nå søndag og lyttet til Ambolt,-NRK P3,- mens det ble avspilt noe Opeth, kom min kone inn og avgav en litt nedsettende bemerkning angående min interesse for metal;- nå ble hun samtidig stående og lytte til musikken,- og tenk,- hun likte Opeth. Personlig har jeg et problem;- det har seg slik at jeg ved et par anledninger har sett en Opeth video på Svisj Metall,- og til min gru kunnet konstatere at en av medlemene i bandet er iført sandaler,- man spiller ikke metal med sandaler på føttene,- det vil jeg ha sagt.

Palace;- som nevnt er Cradle of Filth allerede anskaffet,- og jeg deler ditt syn på den nye CD-en,- nokså tøffe saker,- men jeg er ikke særlig glad i engelske metalband generelt, så jeg må trekke fra litt av den årsak.

Vedr.; Megadeth;- vel, vel,- nå er den nye CD-en egentlig ikke så gal (The System Has Failed);- jeg har imidlertid også et problem med denne Megadeth figuren;- man kan se hans ansikt på fremsiden av flere aktuelle magasiner,- og han er bare for glattbarbert for meg,- ikke barsk nok helt enkelt;- i tillegg skal vi plages med en lettere sminket, men sliten back-katalog.
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Megadeth var aldri det mest brutale av band og klarte aldri å komme ut av skyggen til Metallica (som jo var Mustaines første band). Enig i at figuren er teit, og passer bedre på åttitallet.

Av engelske metalband er det ikke mange bra av den ekstreme sorten, men jeg må få lov å fremhveve Sabbat og deres fantastiske "History of a time to come" og "Dreamweaver" fra åttitallet. Ekstremt bra greier!

Foøvrig kanskje den mest brutale plata du kan skaffe deg er Ulvers "Nattens madrigal". Med en lyd som gjør vondt i øra! Tror ikke det er noe bass på den plata, bare diskant skrudd opp på fullt!!
 

Joar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
311
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Beste metal låt : Holy Wars....The Punishment Due - Megadeth
På remaster plate er det jo faktisk levelig lyd i tillegg ;)

The System Has Failed er forresten beste megadeth plata siden Countdown To Extinction.

Et annet band jeg har fått ørene opp for i det siste : Mustasch - Rat Safari
Fet metal ;D de er norske i tillegg
 

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
Har ikke lest igjenom tråden(FY), men har dere fått med dere Bloodbath? Fett deathmetal anno tidlig 90. Konge bra..... Blod & Gøre. En annen gammel klasikker, Cannibal Corps: The Bleeding Mega plate!!!!

Men for all del gutte & jenter(?) gå ikke glipp av CARCASS: SYMPHONIES OF SICKNESS!!!!!!!!!!!!!!! OG RESTEN AV CARCASS PLATENE!!!!!

mvh
 

Humdinger

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.08.2004
Innlegg
150
Antall liker
37
Torget vurderinger
1
Men for all del gutte & jenter(?) gå ikke glipp av CARCASS: SYMPHONIES OF SICKNESS!!!!!!!!!!!!!!! OG RESTEN AV CARCASS PLATENE!!!!!

mvh
Symphonies of sickness........ Akk ja. Husker ihvertfall coveret jævlig godt. Meget psykt, helt klart ;D. Har faktisk ikke hørt denne siden den kom på begynnelsen av 90-tallet. Må kanskje bestille en CD-utgave og gjennoppfriske litt, selv om coveret umulig kan bli like psykt i det lille CD-formatet ;).
 

theabyss

Fersking
Ble medlem
06.09.2004
Innlegg
3
Antall liker
0
Symphonies of sickness........ Akk ja. Husker ihvertfall coveret jævlig godt. Meget psykt, helt klart ;D. Har faktisk ikke hørt denne siden den kom på begynnelsen av 90-tallet. Må kanskje bestille en CD-utgave og gjennoppfriske litt, selv om coveret umulig kan bli like psykt i det lille CD-formatet ;).
Carcass er fett. Hvem kan glemme sanger som Genital Grinder?! :)
Men min favoritt er Heartwork - Et fantatisk album!

For (norsk) black metal kan det anbefales Immortal - Antartica
Fra deres siste album.
Min favoritt. Rå og hard og samtidig melodiøs etter en stykke.
Syntes at vokalisten er fremragende til å synge.
Raffinert men samtidig RÅ. Ikke bare skriking som kjennertegner
de fleste blackmetal-albumer. (ikke noe feil med det selvsagt!)

http://www.bnrmetal.com/groups/immo.htm

www.brnmetal.com er fin til å få oversikt/info om bandene.
http://www.doom-metal.com/ om doom-relatete band.

For melodiøs black - Emperor, Satyricon tidligere albumer.

Generelt er det album hos heavyutgivelser som rocker, ikke enkeltsanger selv
om de er fine å begynne med.

Og når en blir sliten av all den headbangingen (whiplash?) og kvernende gitarer
så er Midnight Choir - Amsterdam Stranded balsam for sjelen!

:)

tror nok at jeg får sette på Midnight Choir nå - lenge siden jeg har hørt den! :)
 

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2002
Innlegg
107
Antall liker
2
Dr_Online;- jeg er forsåvidt oppmerksom på Opeth;- jeg har oppfattet det slik at det dreier seg om snill death;- stod på kjøkkenet nå søndag og lyttet til Ambolt,-NRK P3,- mens det ble avspilt noe Opeth, kom min kone inn og avgav en litt nedsettende bemerkning angående min interesse for metal;- nå ble hun samtidig stående og lytte til musikken,- og tenk,- hun likte Opeth. Personlig har jeg et problem;- det har seg slik at jeg ved et par anledninger har sett en Opeth video på Svisj Metall,- og til min gru kunnet konstatere at en av medlemene i bandet er iført sandaler,- man spiller ikke metal med sandaler på føttene,- det vil jeg ha sagt.
Gud gråter som følge av din karakteristikk av mitt favorittband. Men hver sin smak. Man kunne argumentert for at det er innholder og ikke innpakningen (sandaler osv) som teller :)

Morsomt likevel. De ser jo ut som hippier i bookletene også.
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Dr_Online;- hvis jeg har såret noen, eller vært grunn, er jeg villig til å revurdere;- ser forresten selv ut som noe av en gammel hippie!
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
504
Vedr.; Megadeth;- vel, vel,- nå er den nye CD-en egentlig ikke så gal (The System Has Failed);- jeg har imidlertid også et problem med denne Megadeth figuren;- man kan se hans ansikt på fremsiden av flere aktuelle magasiner,- og han er bare for glattbarbert for meg,- ikke barsk nok helt enkelt;-
Ja, Dave Mustaine har noe gutteaktig og ufarlig over seg. Jeg synes selv at han får et lett komisk preg over seg når han flekker tenner i kjent stil.
På scenen derimot er denne mannen et vidunder! Han er ganske stillestående, men utstråler en agresjon og en energi som er ganske spesiell. Her kan man virkelig snakke om utstråling. Han eier scenen, og har total kontroll både over resten av bandet og over publikum. Jeg har sett Megadeth live ved et par anledninger, og ranker disse konsertene langt opp på min personlige "best of" liste.

Angående Opeth, så har jeg hatt den helt motsatte oplevelsen. Maken til stillestående og innesluttet/uinspirert opptreden er det skjeldent jeg har sett. Det skal dog sies at et par venner av meg opplevde denne konserten annerledes enn meg.

Forøvrig er det godt å se/høre Mustaine i form igjen. Han opplevde jo å få såkalt "drop-hand"(ganske vanlig blandt narkomane...), og det så lenge mørkt ut for hans evne til å spille gitar.
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Sødal;- tar alt du sier for god fisk;- jeg har tydeligvis gått for fort frem;- om det hjelper, så får jeg minne om at jeg faktisk liker "The System Has Failed",- selvom denne formen for metal ikke er min bag. Jeg er blitt veldig engasjert av dette lille sideprosjektet mitt;- utgangspunktet var spesielt å bli kjent med black metal scenen;- har tydeligvis rotet meg langt ut på viddene;- fremover får man forsøke å fokusere på det aller verste.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
504
Jeg er blitt veldig engasjert av dette lille sideprosjektet mitt;- utgangspunktet var spesielt å bli kjent med black metal scenen;- har tydeligvis rotet meg langt ut på viddene;- fremover får man forsøke å fokusere på det aller verste.
Gøy å se at du fortsetter dykket ned i metallens verden. Det har blitt, og det blir fortsatt, produsert mye god musikk i denne sjangeren. Fint å se at andre også oppdager dette.

Angående dette med å se ut som en gammel hippie, så ligner jeg vel etterhvert på en selv også, om enn av den litt mørkere typen.
Jeg vil forøvrig bare si meg enig i dette med sandaler og metal. En sted må grensen gå, og den går for meg ved sandaler og tøfler.
 

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Innlegg
4.278
Antall liker
3.507
Torget vurderinger
1
Litt interessant å se at noen mener at "metal" skal låte rått, gjerne som om det ble tatt opp med kassettspiller i en garasje.... Ikke nok med det, de må se riktig ut også. Selv er jeg av den oppfatning at metal og god lyd er det beste og har ikke noe særlig til overs for "garasjelyden".

Registrerer også at Saxon og Dio er blitt nevnt, felles for dem er at de har nettopp kommet med nye plater. Saxon har gitt ut Lionheart og er der hvor man kan forvente seg av dem etter deres siste utgivelser. Altså ganske bra, men like vel ikke på nivå med det som ble utgitt på '80-tallet. Master of the Moon er navnet på den siste plata til Mr. Dio, og er vel et lite steg ned fra tronen han har sittet på med de to siste utgivelsene. Hadde håpet på en litt bedre plate, men Dio er jo fortsatt Dio...

Den siste plata til Megadeth har jeg dessverre ikke ennå, men jeg har en formening om at comeback-plata deres er noe lignende som The World Needs a Hero, kanskje noe mere agressiv...? Mine personlige favoritter fra bandet kommer nok fortsatt til å være Countdown to Extinction og Youthanasia.

Helt til slutt vil jeg anbefale DVD'n til Blind Guardian.


PS Og om sommer'n går jeg med sandaler.... 8)
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
968
Torget vurderinger
7
Kompisene mine og jeg lagde en brutal og fæl låt i går. så hvis noen vil høre den, så kan jeg sende den på mail eller no. msn..
Kan ikke akkurat skilte med emperor teknikk eller immortal lyd, men det er kanskje ikke så langt unna en eller annen demo som darkthrone lagde på 80-tallet ;D
Låta er spilt inn med et sett grado sr80 og en MD ;)
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Vel altså;- la meg si det enkelt,- man kjøper en pakkeløsning;- det ville virke noe pussig om f.eks. black metal utøvere så ut som søndagsskolegutter,- og personlig syns jeg nok en rå og upolert lyd hører hjemme i sammenhengen,- ja,- min interesse for akkurat de mer ytterliggående deler av metal-scenen, er nok nettopp grunnet på ønsker om å oppleve noe helt annen enn hva man vanligvis legger øret til,- så som sagt flere ganger,- dess verre, dess bedre. Når jeg, som f.eks. i natt, ser på Svisj Metall, blir jeg stadig irritert over alle disse trege sakene,- men når en stygg video dukker opp, hugger det til,- Cadaver; Decomposed Metal Skin har jeg nevnt før,- slike ting varmer;- Immortal er bra forresten. Nå er det ikke slik at jeg nødvendigvis bare må ha skrik og brøl,- ta Pagan´s Mind,- kan godt like litt opera, særlig når sangeren er fra Flatdal, av alle steder, og ellers en flott kar;- har sett at Pagan´s Mind er blitt omtalt som norgest beste heavy band,- snakket nylig med en fyr som hadde sett telemarksbandet i sommer, og som priste hva han hadde hørt;- ser frem til reutgivelse av siste CD.
Enda en Darkthrone i hus, og endelig er også Enslaved representert,- mer om dette senere. To tvilsomme: Danzig, og Children of Bodom;- mitt første møte med Emperor er igang,- mer senere her også.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
504
Jeg satt også å kikket litt på Svisj Metall i går. Synd med all den gode musikken som blir liggende på rulleteksten og aldri blir stemt oppover, tenker da spesielt på Hypocrisy. Pagans mind virker foresten som et bra band. Vokalisten synger veldig godt, og den sangen som ble presentert i går er skikkelig fengende.
Det var også gøy å få se videoen til Cadaver. Jeg gikk litt sammen med gitaristen der før i tiden, hyggelig fyr. Han hadde foresten et prosjekt som het Magenta, sammen med konen sin. De har gitt ut et par plater, og ble spilt en del på P3. Musikken er av typen mørk pop.

Ellers var jeg i byen i dag for å få tak i noe ny musikk. Endte opp med Pain of salvation "The perfect element", en meget bra metal/prog utgivelse. Sjekk låta "Ashes", jeg har fått den totalt på hjernen. Måtte også ha med meg den siste Rammstein, som jeg synes virker lovende. Kjøpte også Katie Melua, men det får bli en annen sak...

Forrige uke kjøpte jeg Tømmermenn, samt den siste til Dead soul tribe. Tømmermenn kan jeg godt like, fett at noen tør spille metal på norsk. Dead soul tribes siste ble nok en liten nedtur for meg. Forventningene var høye etter forrige album, som er noe av det bedre jeg har hørt de siste årene. Vel, noe hyllefyll må man jo ha...
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
968
Torget vurderinger
7
Vil anbefale dere å sjekke ut jessheim bandet dread. Gå på  www.dreadweb.tk  og last ned de tre låtene som er tilgjenglige på venstre siden på forsiden. De holder på med en fullengder, men som dere veit ting tar tid.
var å titta på gutta spilte forrige kvelden på jessheim. Bandet har blitt veldig samspilte i det siste og de får dte til å groove skikkelig. Trommisen spesielt er helt rå. Dette er kompiser av meg, men de andre som var tilstede og ikke hadde sett gutta før kunne skrive under på at dette var rått. Sangene på siden er vel et par år gamle, så de har utviklet seg en hel del siden disse innspillingene ble gjort.
 

theabyss

Fersking
Ble medlem
06.09.2004
Innlegg
3
Antall liker
0
Jeg liker godt Opeth, men Opeth er kanskje ikke for alle.
For soft selv om de spiller fantatisk bra.

Husker godt omtalen av en Opeth album i Scream,
der omtaleren strittet mot av all sin kraft over at den var så fantatisk
selv om den var så "soft". Det endte med at han gav toppkarakter
for det musikalse, og sådde en sterk tvil og skam om sin musikalske legning over at han kunne like slik "døll" musikk.

Så Opeth utforder nok folk med sin stilvalg! :)
(progressiv metal)

En annen fantatisk metallåt - Samael - moonskin fra albumet Passage.
Skikkelig seig sang. Har vært på en Samael konsert, helt fantatisk. Ble en fan etter konserten.

Ellers finnes det drone doom, en mer ekstrem gren. Boris, Sunn 0)))
Boris har en CD med TO sanger, den ene er på ca 65 minutter
med monoton gitarkverning og skikkelig syk skriking ca etter 20 minutter.
Etter det blir det mer og mer minimalisktisk gitar-droning.
Tror nok at det er det verste jeg har hørt og utmattende i tillegg.

Sunn 0)) er litt mer letttilgjengelig selv om den kan kanskje sammeliknes
med en motorsag enkelte ganger...
MÅ bare ha den siste CD'n som har kommet ut for en stund siden! :)
 
Topp Bunn