Som en liten oppsummering av hva jeg har kommet med av tips her på siden vil jeg repetere følgende
Emperor - emperial live ceremony
Å kalle dette en hits skive er vel litt å ta i
, men her er i hvert fall de grommeste låtene til emperor(bortsett fra de fra siste album). Lyden er god til å være en black metal skive og fremførigen av matrialet er jo strålende. Disse gutta lager ikke akkurat primitiv black metal... Dette er en virkelig bauta innen black metal scenen!(ps skiva og musikken krever sitt, da dette er ganske kompliserte greier, men den sitter dermed enda bedre når den først sitter. Husker første gang jeg hørte den, skjønnte ikke en drit. ha ha)
Enthral - Subterranean movement
Denne sikva blei jeg tipset om i hard-rock bladet scream i fjor høst. I disse bladene blir det jo anmeldt i hue og ræva, men denne skiva så ganske spennende ut. Siden bandet ikke er kjent, eller noen av kompisene mine hadde hørt om det før, gav jeg det en tjangs. Dette albumet har en spesiell lyd syns jeg. basstromma f,eks er ikke slik "trigga", spinkel, kjapp tradisjonell black metal bass tromme, men har skikkelig fylde, rund lyd. deilig(ukomprimert kaller dem det vel). Bortsett fra lyden er dissa kara(og jenta!) skikkelig dyktige, låtene er ganske kompliserte og fenger noe så inni gampe r... forresten er det trommisen som synger på albumet. Kompisene mine og jeg har hørt det aller meste av hva black metal har å by på, men vi er alle likevel enige om at denne glatt kommer inn på "topp 5". Da jeg kjøpte skiva kosta den 100.- på cdon, nå har den gått opp til 151, men denne skiva er virkelig verdt penga..
Megadeth - Countdown to extinction
Veit at megadeth har fått litt hard medfart på denne sida, men jeg syns likevel denne skiva er knakandes god, kanskje litt fordi det var den første "harde" skiva jeg kjøpte som 8 åring i 92`med fadern på slep. ohh hvor stolt jeg var.. Får frysninger den dag i dag jeg.
Skiva består i hvert fall av gode låter og en fin fin lyd.
Dessuten koster den jo bare 75.- Det er den jaggu verdt. Gi den en sjangs a...
Immortal - At the heart of winter
Som ny elev på namdals fhs, tussla jeg inn på tunet med denna skiva under armen, og jaggu var det ikke den som var under armen når jeg gikk derfra og. Denne skiva syns jeg det rett og slett det er høytidlig å høre på(Bare se på coveret). Dette er jo noe av det beste den norsk black metal scenen har å by på. Meget fengende låter, grim vokal, en trommis fra hælvete og en gitar som borer seg inn under huden. Som naboene til den ene av de to bergenserne på skolen så fint sa det "Immortal, the only good thing about bergen
.