Må ikke la dette emnet forsvinne;- har tatt det rolig noen dager, men har ikke tenkt å gi meg;- syns ikke Cult of Luna er helt patent,- bra når det øses på,- om man kunne holdt full fart hele tiden, ville jeg kunnet gått helhjertet inn for disse seks nordsvenske gutter.
Fenriz velger old school favoritter,- ja, denne CD-en kom da i hus til slutt,- den som venter på noe godt, osv.;- dette er helt klart en plate som burde interessere alle som lurer på hva som fascinerer med Black Metal;- jeg syns utvalget er veldig flott, og såvdt jeg kan bedømme representativt for det opprinnelige uttrykket.
Apropos Fenriz;- de to Darkthrone medlemmer har som kjent startet plateselskap, og første utgivelse er med Aura Noir,- veldig passende,- ikke sant;- og det er blitt en fin plate;- det er vel en slags thrash variant, men helt tydelig fundamentert på genuin old school BM grunn,- super sak,- det mener nå denne lytter.
Har nå forresten snart vært igjennom hele Darkthrone back-katalog;- av det er jeg styrket i synet på Darkthrone som det ultimate BM band,- for ikke å si metal band i alminnelighet;- vi har å gjøre med en kontinuitet som vel er nokså unik i denne genre;- man skulle kanskje kunne frykte stagnasjon, men nei, det er utvikling og variasjon tilstrekkelig til at man engasjeres.
En refleksjon:- selvom jeg opprinnelig var mest opptatt av å finne ut av BM, har jeg fått mer og mer sans for death;- dette kan nok ha noe å gjøre mer tilbudet,- det virker som om det er mer aktivitet inne death, enn tradisjonell BM;- det er noe spesielt ved Death Metal,- for min del er underlaget viktig,- tenker på det spesielle drønnet av frenetisk tråkking på to kick-drums,- som jo ofte er karakteriserende for denne genre,- også god brøling da!
Mer senere;- heng med,- som det heter.