montesi;- bor i liten avstand fra Oslo;- en titt på Gorgoroth frister faktisk,- tygger på det.
Ser av flere anmeldere at man mener Vader nå må se seg forbigått av Behemoth;- vet ikke helt hva jeg skal mene om dette,- dels fordi jeg bare har tatt stikkprøver av respektive back-kataloger (sett fra sidelinjen, ville jeg nok tro at Vader generelt oppfattes som "større" enn Behemoth),- dels fordi jeg ikke syns det er så viktige å utrope det ene eller det andre som beste band fra Polen;- det sagt,- må jeg nok si Behemoths siste utgivelse gjorde et meget godt inntrykk på meg,- Demigod befinner seg blandt mine ti favoritter fra fjordåret,- en skikkelig drivende og rå plate; Vader; The Beast holder ikke samme standard,- ikke noen dårlig utgivelse,- det er ikke det;- da jeg forsøkte å sette opp en liste over mine favoritter fra 04, kom jeg raskt frem til en liste,- tenkte så,- hvem kan jeg eventuelt ha glemt,- la de ti første til side, og plukket så ut ti andre;- resultatet ble at ingen fra denne "gruppe to" kunne ta plassen fra de første ti favorittene,- Vader; The Beast var å finne i denne andre gruppe. Interssant at platen fra Bloodbath blir nevnt;- for denne hører også hjemme blandt mine ti førstevalgte;- om man sammeligner aktuelle utgivelse fra Vader med Bloodbath; Nightmares Made Flesh, er det vel ikke tvil om at det er en viss forskjell i standard, og at man kan forstå hvorfor jeg har rangert disse ulikt, eller på hvert sitt nivå.
(Huff,- disse rangeringer, og lister;- er dette bare tullete gutteting,- eller?)