Beste metal-låt?

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
Denne posten kommer nok ikke til å forsvinne hen(håper jeg) For tiden har jeg lyttet en del til ting utenfor sjangeren, har derfor heller ikke kommet over så mye nytt. For tiden spilles deftones, bright eyes og mari boine. Har dog en ny anbefaling. Meshugga, rimelig tekniske greier dette med MYE polyrytmikk og rare overganger osv, men det grover som f... hvis det skal "bænges", så anbefales det å finne grunntonen, ikke gå etter skarpen i hvert fall:)
jo, åsså er det konsert med megadeth på rockefeller snart. jihaaa!!

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
montesi;- har da hørt om Meshuggah,- men har ingen utgivelser;- forstår at bandet er interessant,- får ta en stikkprøve ved leilighet;- noen forslag på hva man bør starte med?

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
destroy erase improve. 89,- på cdon. denne skiva er vel en av de bedre de har gitt ut

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
montesi;- fin mailorder-site du trekker frem,- legg merke til alle spennende tapes,- ja,- skal man helt ned i undergrunnen, må man ty til kassetter,- faktisk.

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
jeg sier bare fredagen på inferno. vreid, grimfist, auro noir og arcturus etterhverandre(uten å krasje) herregud!. candlemass til slutt, men det får jeg se an.. da er vel ryggen og nakken sliten tenker jeg

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Kommersiell,- slik betegnes den nettopp avsluttede Alarm-pris utdelingen i en kommentar i dagen utgave av Aftenposten;- javel,- sikkert en korrekt observasjon;- nå syns jeg slike afærer er noe stort tull uansett,- men man kan selvsagt allikevel ha synspunkter på resultatene;- i denne tråden får vi holde oss til kategorien "metal";- allerede her øyner man problemer, da metal omfavner svært mye, og mangeartete uttrykk. Prisen gikk denne gang til Enslaved,- ikke for "Isa", men såvidt jeg forstår for den forrige utgivelsen;- nå mener jeg å ha temmelig god oversikt over norske metalutgivelser i den senere tid, og på den bakgrunn er det ikke helt lett å akseptere Enslaved som noen opplagt vinner;- Darkthrone hadde fornuftig sagt seg uinteressert i å bli tatt i betrakning,- respekt!, og dermed var en selvsagt "vinner" eliminert";- men hva med de som lot seg nominere, og ikke nådde opp,- vel,- den siste fra Mayhem er altså forbigått av Enslaved,- forstå det den som kan. Om Vreid var kommet med, ville debuten "Kraft" være vanskelig å komme unna,- samme sak med Tsjuder, og ikke minst Aura Noir;- siden Enslaved tydeligvis fikk prisen for en CD som ble utgitt i 03,. så skulle Einherjer også ha kommet i betraktnig, og Cadaver naturligvis. Har ikke noe imot Enslaved, bare så det er helt klart.

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
hmm. så enslaved fikk i en kåring i 05 prisen for ei plate fra 03. jaja. jeg digger plata jeg, men det er vel heller isa som skulle vært nominert. av de nominerte hadde vel mayhem-chimera fortjent seieren syns jeg.. jaja

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Dette dreier seg vel like mye om hvilke band som etterhvert har blitt stuereine innenfor sjangeren. Enslaved er jo vesentlig mindre "farlige" nå enn da de tok viking-greia si lenger (som på deres tidlige plater).

Egentlig er slike kåringer bare tull og tøys, da jeg neppe tror det er die-hard metal fans som sitter i juryen.

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
neppe. det er vel bare en kåring som går på "se her, nå har vi funnet et black metal album som dere kan nynne på, og atpåtil er de hyggelige karer" husker jeg ikke feil så var det vel et lite innslag med bandet ute i en båt hvor de fiska og viste at de var som andre "folk"... Dette ligger vel til grunn for prisen vil jeg tru, derfor er det heller ingen bombe at nettopp enslaved stikker av med prisen å ikke mayhem

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
507
destroy erase improve. 89,- på cdon. denne skiva er vel en av de bedre de har gitt ut
Godt tips. Det er denne plata som er deres klart beste, etter min mening. Live merkes det også at det er på denne plata publikumsfavorittene er. Jeg synes personlig at også deres første plate med den nye vokalisten "NONE" er bra. Etter denne og Destroy erase improve, synes jeg bandet har fortapt seg i det tekniske. Melodien og trøkket har blitt redusert til fordel for teknisk brillians.

Live er bandet en opplevelse! Hvordan er det mulig å fremføre dette materialet så totalt synkront og plettfritt samtidig som dem shower såpass som dem gjør? Jeg har aldri sett noe som er i nærheten engang, og jeg har sett mye!

Gitaristen Fredrik Thordendal har foresten gitt ut en plate ved navn "Fredrik Thordendals special defects". Dette er den mest sinnsyke utgivelsen jeg har i samlingen. Han har med seg to jazzmusikere og brillierer/surrer i tre sammenhengende kvarter uten mål og mening. Musikken er meget teknisk og agressiv. Dette er galmanns musikk. Er ikke mer å si om den saken...

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Egentlig er slike kåringer bare tull og tøys, da jeg neppe tror det er die-hard metal fans som sitter i juryen.
Det er vel i grunn snakk om hvilke plater som faller best i smak hos den gemene hop, det er tross alt lagt stor vekt på publikumsavstemming i kåringen. Det gjennomsnittet av den norske befolkning liker best, er ikke nødvendigvis det som faller best i smak hos die hard metal-fans...

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
884
Torget vurderinger
35
Vet ikke om det er hard nok for denna tråden, men ei plate som jeg stadig drar fram er Judas Priest - Unleashed in the east

Fra den kommer det 5 klassikere på rad:

Sinner
The Ripper
The green Manalishi
Diamonds and rust
Victim of Changes

joda 2 coverversjoner, men det trøkker!

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Alarm-prisen;- nå var for "Isa" Enslaved fikk prisen,- det var Aftenposten som hadde rotet til dette,- men sak samme igrunnen;- ikke for det,- "Isa" er en ganske god plate,- men årets beste,- nei, det kan jeg slett ikke være med på;- at Enslaved nå når et større publikum er et poeng;- det er en nokså pussig situasjon at "Isa"-videoen følger med fra Svisj-metall over til vanlig Svisj,- og sammen med Ozzy, og hans "Dreamer",- nok sagt.

Pilsern;- nei, Judas Priest er ikke sterk nok kost for denne lytter;- for min del setter jeg en bred strek over hele den såkaldte britiske åttitalls bølgen. I siste Scream kan vi lese om Samael, og deres musikksmak i yngre år, og da blir blandt annet Kiss holdt frem,- i samme tidskrift,- i forrige utgave,- kunne Faust (of Emperor fame) fortelle om likedanne ungdomspreferanser;- hva skal man si,- forsøker med:- grøss og gru,- merkelig at det ble skikkelige metalheads av disse folkene!

Nevnte nylig Dissection, og The Somberlain;- må også ta med "Storm of the Lights Bane",- denne er helt rå;- finnes som digipack fra Nuclear Blast, og som bonus er medtatt EP-en "Where Dead Angels Lie",- soleklar anbefaling.

Både Koldbrann og Taake er aktuelle med nye utgivelser,- disse må man selvsagt uten opphold anskaffe.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Nå kan forresten Pilsern glede seg over å betrakte Judas Priest på forsiden av nye Sweden Rock Mag.;- denne utgaven av bladet er forøvrig vedlagt en DVD med diverse videos,- av blandet kaliber, får jeg tillegge.

Har som sagt ikke noe imot Enslaved, og heller ikke"Isa";- problemet, slik jeg ser det, er imidlertid det faktum at Enslaved er blitt for tekniske,- ikke at det er noen nyhet akkurat,- "Isa" følger i så måte opp de senere utgivelsene fra den kanten. Det er en forbannelse dette at utøvere av BM absolutt skal vise frem sin efterhvert ervervede flinkhet,- det som i utgangspunktet var nekrotisk/simplitisk beveger seg mot det tekniske og melodiøse,- og før man vet ordet av det, sitter man som lytter å alluderer til Pink Floyd;- er man så imot utvikling,- enkelt sagt,- ja;- selvsagt ikke noe galt i å utvide formen,- med mindre det går på bekostning av det genuine uttrykk;- det genuine uttrykk er her å forstå som "old school";- det ekte uttrykk har ellers ikke noe med valg av instrumentarium å gjøre,- således er det i orden å benytte keyboards, og alskens elektroniske saker og ting,- såfremt disse ikke benyttes til å utvise, hva jeg altså kaller, flinkhet.

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Helt enig med deg Grace! Det du beskriver ovenfor er ikke et problem bare i BM men i all form for metal. At "gamle gode" band etterhvert "tar skrittet videre" og skal vise fram hvor flinke de har blitt har jeg opplevd altfor mange ganger før etter drøyt 20 år med denne musikken. Imidlertid har alltid metallen vist seg levedyktig ved å sette i verks en slags Hegelsk tese/anti-tese hver gang de blir for kjedelig. Slik oppsto thrash metal, death metal og black metal og derfor trenger vi nok ikke vente lenge før vi ser neste nye "anti-tese" som slår igjenom...

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
884
Torget vurderinger
35
Pilsern;- nei, Judas Priest er ikke sterk nok kost for denne lytter;- for min del setter jeg en bred strek over hele den såkaldte britiske åttitalls bølgen.
Tenke meg det at det ble for veikt ja - Unleashed in the east er forøvrig ei god oppsummering av Priest på 70'tallet.

rorlyd

Medlem
Ble medlem
11.12.2004
Antall liker
8
Beste Metal låter:

1) Iron Maiden - Children of the Damned
2) Metallica - One
3) Judas Priest - The Ripper
4) Megadeth - Holy Wars... The Punishment Due
5) Deep Purple - Strange Kind of Woman

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
det er jo heldigvis noen band som tviholder på old-school metallen da. darkthrone f.eks. deres første skive var jo langt mer teknisk enn deres neste, eller for den del siste. vreid er jo også litt old-school, aura noir også.. lenge leve true black metal!!

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Beste Metal låter:

1) Iron Maiden - Children of the Damned
2) Metallica - One
3) Judas Priest - The Ripper
4) Megadeth - Holy Wars... The Punishment Due
5) Deep Purple - Strange Kind of Woman
som viking pleier å si GJESP

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
pøh. metallica-one..gjesp? megadeth og deep purple. vel....bautaer spør du meg

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.637
Torget vurderinger
1
Angående Judas Priest, må jeg si at jeg er mere interssert i hva som kommer fra den kanten nå som Rob Halford igjen er med i bandet.

Ny plate, Angel Of Retribution, er ute 28. feb.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Det ser lykkeligvis ut til å være en type lovmessig pendelvirknig i sving,- eller som Palace anfører en slags Hegelsk tese/anti-tese afære;- når et band svinger ut i prog, er visst alltid et primitivt og skittent alternativ klar.

Det er vel slik at denne ekstremmetallen fluktuerer i relativ popularitet,- akkurat nå virker det som om scenen er ganske vital,- man skal være temmelig old school puristisk for ikke å legge merke til det. Har noen ganger trukket frem Darkthrone,- og av den enkle grunn at dette fenomenet har trancendert hele det "nå skal vi bli flinke" syndromet, som jeg har beskrevet,- man kan faktisk,- hvilket montesi er inne på,- si at Darkthrone er blitt "verre",- "Sardonic Wrath" kan igrunnen tyde på det,- Sardonic Wrath var forøvrig min ultimate favoritt utgivelse i 04. Aura Noir og Vreid, som montesi også nevner, er også inne blandt de utgivelsene fra fjordåret jeg setter høyest;- Vreid fortjener spesiell oppmerksomhet,- helt enkelt fordi "Kraft" var en debut;- hvor lett hadde det ikke vært å videreføre Windir;- istedet velger Vreid å bygge på god, primitiv norsk svartmetalltradisjon med sin egen vri.

At så mange tydeligvis fortsatt finner interesse av å følge disse åttitalls greiene,- ja,- det får vi bare notere;- det er vel noe trygdt ved det kjente og kjære;- kan godt avfinne meg med et utvidet metal-begrep,- det er ikke det,- men man kan alltids håpe at disse som terper på Maiden og Judas Priest, mm., kunne la seg friste av mer stygge og skremmende saker.

Dagens anbefaling:- tror jeg har nevnt polske Besatt,- har ihvertfall hadde glede av en CD fra det hold: "In Nomine Satanas";- vil nå rette oppmerksomheten mot en ny utgivelse fra dette glimrende BM bandet;- "Sacrifice for Satan",- hva skal man si,- fundamentalistisk, drivende, genuin svartmetall;- utgitt på tyske Undercover Records.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
La meg få nevne en plate jeg liker godt for tiden;- "Desecreation" fra svenske Pest;- nå er vel svenskene best på døds, men sannelig finnes det eksponenter for djevelsk god old school black metal også;- Pest kverner i vei i reneste Burzum stil,- og det er godt å lytte til,- ikke uten særegenhet heller,- men uten å bli tvilsomt tekniske;- bandet har en ny CD klar for utgivelse om et par måneder, man gleder seg;- "Desecreation" er utgitt på tyske No Colors.

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
først og fremst til grace:

nr.1jeg mener å ha hørt at taake har lagt opp...

nr.2 du MÅ på inferno på fredagen.vreid, grimfist,aura noir, arcturus og candlemass. i nevnt rekkefølge etter hverandre:)

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
montesi;- først nr. 2,- ja, mye tyder på at man "må" det,- ihvertfall fristende så det holder.

Når det gjelder Taake,- vet ikke jeg annet enn at bandet er inaktivt,- dessverre kan man si,- men vi får trøste oss med den nye utgivelsen, som visstnok skal være ute i slutten av denne måneden;- "Doedskvad", på Karisma/Dark Essence Records.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Man fnyser lett av "best of", og samlinger,- men hvorfor det egentlig;- har f.eks. hatt mye glede av "Fenriz velger plater til egen begravelse",- ja, det var visstnok utgangspunktet, skal vi tro et intervju;- Fenriz Presents... "The Best of Old School BM" er ikke alene om å få spilletid hos meg;- om man i øyeblikket ikke helt vet hva man skal velge fra Darkthrone, kan løsningen være,- "Preparing for War",- dette er en samling,- eller "best of" Darkthrone, utgitt av Peaceville for noen år siden,- nyutgitt i fjor,- i form av en digipack,- anbefaling dette, som man kanskje forstår.

Ikke akkurat ekstrem metall,- men godt allikevel,- tenker på den nye CD-en fra Masterplan;- ikke mitt bord,- ser vel helst at f.eks. Sødal kommenterer denne, men inntil så skjer, kan jeg bare si at dette ble bra,- og at Jørn Lande er like god som anmeldere synes å mene.

Kjøper fortsatt mye metal,- hvilket uvegerlig vil føre til denne glimrende tråds bestående,- vær sikker!

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
Kjøper fortsatt mye metal,- hvilket uvegerlig vil føre til denne glimrende tråds bestående,- vær sikker!
flott. da er vi fortsatt i samme båt:)

hørte forresten den nye kreator plata i går. Syns egentlig den var dønn kjedelig. kunne like gjerne ha skrudd på en av platene til death eller slayer for å få "the real thing".

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.637
Torget vurderinger
1
Når det gjelder Masterplan, kan den nye plata meget kort oppsumeres slik: bra plate men ikke så bra som den forrige. ;)

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Regner med at Wishmaster er mer kvalifisert til å bedømme Masterplan enn meg;- kjøpte den forrige, og den nye - Aeronautics - , mest pga. den gode Jorn,- men også fordi Sødal uttrykte entusiasme;- Masterplan er vel helt enkelt traust tung-rock,- heavy-metal, om man så vil;- forsåvidt enig i at den første kanskje er noe mer helstøpt. Mens vi er inne på betegnelser,- lurer på om jeg herefter skal droppe ekstremmetall/extrem metal,- og bare benytte "metal";- i min betydning vil det da kun handle om BM, death, trash, grind, og noe doom.

Apropos doom;- kjøpte siste CD fra Tristania forleden,- vel, vel,- nokså slappe greier, men ikke akkurat feilkjøp;- nå er doom en nokså ukjent genre for meg, så det er vanskelig å vite hvor Tristania befinner seg i bildet;- har såvidt peiling på My Dying Bride og Anathema,- syns Tristania faller igjennom i forhold til disse;- har et par Runemagick CD-er, hvilke faller i smak.

Limited Edition betyr vanligvis ingen verdens ting,- det er stort sett et virkemiddel plateselskapene nytter i den hensikt å få kjøpere på banen;- ofte er LTD knyttet til en utvidet utgivelse,- hviket oftest betyr et tillegg i form av en DVD,- eller i det minste et ekstra track, eller to;- i det siste tilfellet kan det være et poeng å sikre seg den limiterte. I BM sammenheng kan imidlertid limited edition faktisk være reelt;- det myldrer av småselskaper, og her finner vi ikke sjeldent opplag på f.eks. 500 til 1000 eks. av en utgivelse,- og selvsagt også 666;- i slike tilfeller,- og her finner man gjerne interessante ting,- må man kjenne sin besøkelsestid;- prøver akkurat for tiden å få tak i siste fra svenske Blodulv (II),- limitert til 500, og det er ikke helt enkelt;- har imidlertid snappet opp den første CD-en fra Blodulv (Blodulv), også den utgitt i 500 eks., og det er sterke saker,- rått og simplistik,- BM av typen jeg liker best.

Har igrunnen merkelig lite amerikansk metal i samlingen;- liker godt den nye CD-en fra Abscess; "Damned and Mummified";- dette kalles vel grind (death basert),- samme forsåvidt, godt er det ihvertfall.

Søndag kveld;- savner Ambolt på NRK P3;- har forsøkt å lytte til substitutt på samme sendetid, men klarer ikke to skravlende bergensere,- som forresten ikke spiller noe særlig annet enn tung-rock;- forrige gang konsentrerte man seg om "Dimebag",- det var ikke helt uinterssant,- men "Dimebag" i all ære,- det blir for mye gitarronking for meg.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
507
Angående den siste Masterplan, så deler jeg oppfatning med Wishmaster og Grace. Det er en utgivelse helt på det gjevne, og mangler en del i forhold til forrige utgivelse. Når det er sagt, så synes jeg fremdeles at Masterplan med sin siste utgivelse holder et bra nivå sett i forhold til andre i samme sjanger, vurdert ut fra en ukomplett oversikt fra min side. Jeg fokuserer for det meste på den litt mer brutale delen av metallens verden, men kan altså fremdeles la meg fenge av tradisjonell metal.

Apropos Jørn Lande, er det noen som har hørt noe på ARK?

Er det foresten noen av dere som har hørt Communic-Conspiracy in Mind?

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.637
Torget vurderinger
1
Etter min mening ikke helt heldig med valget av Tristania, Grace. Den siste plata når ikke noen av deres tidligere utgivelser til knærne engang. Men muligens doom-preget er større på den siste i forhold til tidligere. Widows Weeds regnes av mange som den beste, men jeg liker alle untatt den siste.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Wishmaster;- nei, jeg kjente bare Tristania ved navn tidligere, og tok en chanse på den nye;- ser av anmeldelser at tidligere utgivelser skal være bedre, som du også sier.

Tabu/Tuba sparer ikke på reklamen i forbindelse med nyutgivelse av Einherjer; "Norwegian Native Art";- platen ble opprinnelig utgitt av Native North Records i 2000;- selv har jeg hatt stor sans for den siste platen fra Einherjer; "Blot", og måtte selvsagt kjøpe den nyutgitte,- jeg er ikke blitt skuffet,- fin plate;- i tillegg til et bonusspor, er det også tatt med videoen "Ironbound",- som man kjenner fra Svisj Metall,- gode greier den også.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Man har registret at Gaahl har hatt problemer med en pike borti Bergen,- han skal visstnok vært hårdhendt med henne, og dette er han dømt for;- i den anledning kan det kanskje passe å minne om at Gaahl har foretatt seg saker på siden av Gorgoroth,- altså bortsett fra å håndtere piker;- vil med dette minne om sideprosjektet, Trelldom, og første CD under det navnet, "Til Evighet",- dette verket ble utgitt av Head Not Found i 95;- fine saker for oss som liker helt basal BM (sånn ca. samme gate som Darkthrone),- ikke noe overproduksjon her nei,- bare rått og stygt;- utgivelsen skal ha vært vanskelig tilgjengelig,- men jeg hadde ingen vansker med å skaffe et eks.,- hvilket kan tyde på at det er presset noen stykker av albumet i det siste;- distr.: VME. Om man får lyst på mer Trelldom, kan man forsøke "Til Et Annet...", utkommet på Hammerheart i 98.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
507
Da var endelig Soilwork ute med sin nye plate!
Den har jeg ventet på. Inntrykket så langt er at Soilwork har vektlagt det melodiøse elementet i musikken sin enda sterkere enn på tidligere album. Paralelt med dette er agressiviteten  og tempoet også økt. Dette er ikke så selvmotsigende som det kanskje kan høres ut. Soilwork er etter min mening det bandet i dag som driver melodiøs, agressiv, tungmetall videre. Dette er så thight, så brutalt, så teknisk perfekt, og så melodiøst som jeg aldri har hørt tidligere. Anbefales!

Testlåt her: http://www.nuclearblast.de/media/NB_1377.ram

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
507
Jeg fant ut at jeg ville legge inn anbefalingen av Soilworks siste som en ny tråd. Desverre kunne jeg ikke slette innlegget over.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Sødal;- greit det;- det kan vel av og til være metal plater som kan ha interesse utover den engere krets som måtte titte innom denne tråden.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Vil slå et slag for finske Beherit;- bandets første album hører hjemme blandt viktige banebrytere i den svartmetallske kanon;- tenker på "The Oath of Black Blood";- utgivlesen er satt sammen av materiale fra en syvtommer, og noe demostoff;- plateselskapet Spikefarm har nå pakket denne utgivelsen i en utmerket digipack;- cover-art er forøvrig svært så morsomt,- fire lettkledde skjeletter,- smakfullt. En nødvendig CD for alle som liker BM av det mest nekrotiske slaget.

K

krille_krokodille

Gjest
Kjøpte en gammel, men morsom cd i dag: S.O.D.: STORMTROOPERS OF DEATH - SPEAK ENGLISH OR DIE fra 1992. Herlig stupid moshdeathtrashmetal med Scott Ian og Charlie Benante fra Anthrax på trommer og gitar, Billy Milano på vokal, og Danny Lilker på bass. En halvtime med utelukkende fete gitarriff, og sanger av typen "Pre-Menstrual Princess Blues", "Pussy Whipped", "Fuck The Middle East", og den geniale "March of the S.O.D.". For ikke å glemme den 4 sekunder lange "The Ballad of Jimi Hendrix".

Akk ja, det er nesten som å være tenåring igjen.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Nå foreligger Taake; Doedeskvad,- endelig;- og et verdig produkt er det blitt;- dette er norsk svartmetall på sitt beste, og i beste tradisjon;- her er det ingen flink produksjon, eller tendenser til kommersielt sirkus som preger endel av den norske metal-scenen. Vi får håpe at denne CD-en ikke blir det siste vi hører fra Taake.

Topp Bunn